1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

fatih k

Yeni Uye
Katılım
14 Ocak 2015
Mesajlar
36
Tepkime puanı
0
Yaş
35
Merhaba arkadaşlar tasarladığım modele 2 adet aşağıdaki linkteki fandan takmayı düşünüyorum;



bunun için bir esc yeterlimidir yeterliyse kaç amper olmaldır?
 
Fatih bey bu sectiginiz urunde motor kismi yok ki ?? Bu sadece hazne ve pervane. ESC motorun cektigi akima gore karar veriyoruz. Kullanmayi dusundugunuz ayri bir motor mu var elinizde ?? O zamanda size tavsiyem motorun buna uygun olup olmadigini kontrol etmemiz.

Aslinda en guzeli motorlu fan almaniz. Arastirsaniz bu sekil setler var. Peki bu setlerden hangisi sizin model uygun derseniz o kisim beni asiyorum. Ama temel olarak thrust dedigimiz cekim agirligina bakmak lazim.
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

Linki yanlış vermişim kusura bakmayın düzelttim. bu güçteki bir motorla ne kadar ağırlıktaki bir uçağı uçurabilirim 2kg uçar mı acaba? Yoksa 2 fan mı kullanmlıyım?
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

Fatih bey iyi aksamlar.

Ayni fan ve motordan bende var. Deprondan T-38 yapmistim. Takribi agirligi 650gr civarinda. Tek fan ile 1:1 thrust agirlik oranini saglamiyor. Sizin 2kglik modelinizi iki fan kullansanizda kaldirabilecegi kanisinda degilim. 2 fanla en fazla 1kg kaldirir gibi geliyor bana.
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

İyi akşamlar Haşim bey deprondan yaptığnız T-38 başarılı oldumu? başarılı olduysa plan ve aekipman seçiminde yardımcı olurmusunuz?
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

Thrust hesabına girmeden, esc kısmında kalacağım. Bir escnin iki motoru birden sürmesi konusunda olmaz diyememekle birlikte, iki motoru birden sürecek bir esc yerine yarı amper değerinde iki esc daha çok tercih edilen bir durumdur. Ortaya çıkabilecek komplikasyonlara ek olarak, iki ayrı esc kullanımı bir takım faydalar sağlayabilir, birinin yanması durumunda diğerinin bir şekilde uçağı indirebilecek thrustı sağlayabilecek olması vs gibi... Kendi tecrübem olmasa da, gördüğüm her projede her motor için ayrı esc kullanılıyor.
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

Sümer abim kodlardan kafasını kaldırabilirse , beylik bir paragraf yazar ve hepimizi birden aydınlatır diyeceğim de , bu haftalar zor gibi.. :D
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

İki gündür kod yazmıyorum. Vakit bulamadım. Dün uçuş günüydü ve pestilim çıktı. :) Paragraf falan da yazamam. :p Elektrikten anlamam ben. :) Fırçasız motorlar için konuşuyorsak bir ESC sadece bir motor sürer. Fırçalı motorlarda ise bir ESC'ye akım kapasitesine göre birden fazla motor bağlanabilir.
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

Abi yok mu bu hafta sonuna ait hic video ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

Peki 2 Esc'yi paralel bir şekilde çalıştırabilir miyiz? İkisine ayrı ayrı komut vermeden tek komutla ikisini birden kontrol edebilir miyiz?
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

Sümer Yamaner' Alıntı:
...Elektrikten anlamam ben. :)
Evet Sümer abi elektrikten falan pek anlamaz, bence pek itimat etmemek lazım söylediklerine. :lol: :lol: :lol:

Sabah sabah güldürdün beni abi. :)
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

fatih köksal' Alıntı:
Peki 2 Esc'yi paralel bir şekilde çalıştırabilir miyiz? İkisine ayrı ayrı komut vermeden tek komutla ikisini birden kontrol edebilir miyiz?

Edersiniz, ancak esc'lerin opto yada bec'li olmalarına göre, mesela ikisi de bec'li ise birinin kırmızı kablosunu çıkarmanız gerekir.
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

Yahu elektrikten anlamam derken elektrikli uçaklardan anlamam demek istiyorum. Yoksa Ohm kanununu ya da Kirschhof'u bilirim. :p :D

İki ESC'yi bir Y kablo ile alıcının gaz kanalına bağlayıp kullanabilirsiniz. Ancak eğer ESC'leriniz BEC içeriyorsa bir tanesinin alıcı bağlantısındaki kırmızı kablosunu ayırmanız gerekir. Alıcıyı ayrı bir kaynaktan besliyorsanız ve ESC'lerde BEC yoksa sorun yok. BEC varsa her iki ESC'nin kırmızı kablosunun ayrılması gerekir. Emre kardeşim yazmış bunu ben yazarken.

Thrust konusuna gelince... Bir uçağın total ağırlığı kadar thrust gerekseydi bugün hemen hiçbir uçak uçamıyor olurdu. Yani 1 kg uçakta mutlaka 1 kg itki gerekir diye bir kural yok. Bu tamamen uçağın tipi ve uçuş tarzı ile alakalı bir durum. Örneğin altı tam düz profile sahip kanadı olan bir Piper Cub... Bu uçak 0.50 thrust/weight oranı ile rahatlıkla uçar. Yani 4 kg uçak, 2 kg itki sağlayan bir motorla uçurulabilir. Diğer taraftan bir pylon uçağı için bu itki leblebi çekirdek bile olmaz. Hele 3D uçacak bir Extra olursa itkinin ağrlığın iki katına bile çıkması gerekebilir.

Mehmet'ciğim bu hafta sonu bırak videoyu tek kare fotoğraf bile yok. Çünkü en sıkı fotoğrafçımız aldığı ikinci el motordaki sorunlar nedeniyle pek keyifsizdi.
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

Fatih Bey

T-38 pek basarili bir ucak olmadi. Internette buldugum pusher prop plani uzerinden yapmaya basladim. Sonra kendimce fan motorluya cevirmeye calistim. Ama basarili olmadi. Aslinda sifirdan yapmak istiyorum ama vakit yok. Siz ne tip bir ucak uzerinde calisiyorsunuz? Airliner mi jet mi? Bir de fan motor kullanacaksaniz benim gibi bastan hata yapmamak icin biraz arastirma yapmani gerekebilir. Fan swept area ve buna bagli intake ve egzost nozul olculeri onemli.

Sumer abinin soylediklerine aynen katiliyorum. T-38 icin thrust weight oranini belirtmistim 1:1 diye. Ancak boyle olmak zorunda degil tabikide. Ama oran dustukce kalkis icin ihtiyaciniz olan pist mesafesi uzayacaktir. Tirmanisiniz daha az yunuslama ile olacaktir. Akrobasi imkani olmayabilir. Kisacasi ucus zevkiniz azalabilr. Ayrica uygun bit kanat profilisecmek lazim. Bence bunlarla ugrasmak daha zor. :saygilar:
 
1 esc ile 2 motor kontrol edilebilr mi

Sümer Yamaner' Alıntı:
..Mehmet'ciğim bu hafta sonu bırak videoyu tek kare fotoğraf bile yok. Çünkü en sıkı fotoğrafçımız aldığı ikinci el motordaki sorunlar nedeniyle pek keyifsizdi.
Anladım abi sağlık olsun. Bu arada fotografçı arkadaşımıza da geçmişi olsun, 2.el büyük bir risk ne yazık ki :-\