2 ve 3 Palli Pervane Muadili ?

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
17 Mar 2017
Mesajlar
58
Tepkime puanı
9
Yaş
33
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Selamlar,

Halihazırda tamamlamış olduğum uçağıma 12x6 pervane alacağım. Motor özelliğinde 12x6 pervane ile 2300 gr thurst vereceği belirtiliyor ama 12x6 ve iki bıçaklı pervane maalesef birçok sitede yok. Üç bıçaklı modelini buldum ve aynı thurst verir mi fazla veya az mı thurst verir bir bilgim yok maalesef. Ya da 12x6 yerine hangi boyut pervane takabilirim eşdeğer?
Motor Sunnsky x2820 1100 kv.
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
7,191
Tepkime puanı
18,339
Yaş
58
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Sümer hocam 11x7 -11x8 ile 10x7 - 10x8 farkları nedir. Normalde boyut büyüyünce daha çok thurst vermiyor mu
Thrust hesabı farklı ve karmaşık. Benim verdiğim değerler yük hesabına göre.
Pervane çapı büyüdükçe aynı motor onu daha düşük devirle çevireceği için çaptan gelen thrust düşük devirden gidecek.

12x6 iki palli pervanenin yük faktörü = 12 x 12 x 12 x 6 x karekök(2 - 1) (Yani pal sayısı eksi bir) = 10368
Üç pal pervaneye ilerlersek bu değeri karekök(3 - 1) değerine yani karekök 2 yani yaklaşık 1.4'e bölüyoruz. Yaklaşık 7400 çıkıyor.
10 x 10 x 10 x 7.4 (yani 10x7.4 3 pal pervane) tam olarak aynı yük faktörünü veriyor. Ufak tefek oynamalar kabul edilebileceği için 10x7 ya da 10x8 3 pal pervane 12x6 iki pal pervaneye eşdeğer yük oluşturuyor motora.
 
Katılım
10 Nis 2020
Mesajlar
134
Tepkime puanı
182
Yaş
34
Konum
Mersin
İlgi Alanı
Uçak
Thrust hesabı farklı ve karmaşık. Benim verdiğim değerler yük hesabına göre.
Pervane çapı büyüdükçe aynı motor onu daha düşük devirle çevireceği için çaptan gelen thrust düşük devirden gidecek.

12x6 iki palli pervanenin yük faktörü = 12 x 12 x 12 x 6 x karekök(2 - 1) (Yani pal sayısı eksi bir) = 10368
Üç pal pervaneye ilerlersek bu değeri karekök(3 - 1) değerine yani karekök 2 yani yaklaşık 1.4'e bölüyoruz. Yaklaşık 7400 çıkıyor.
10 x 10 x 10 x 7.4 (yani 10x7.4 3 pal pervane) tam olarak aynı yük faktörünü veriyor. Ufak tefek oynamalar kabul edilebileceği için 10x7 ya da 10x8 3 pal pervane 12x6 iki pal pervaneye eşdeğer yük oluşturuyor motora.
Nedir bu yük faktörü hocam? Hesapladık ve bulduk, peki bu sayıyı nereye koyacağız, nasıl okuyup yorumlayacağız, birimi nedir bu yük faktörünün?
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
7,191
Tepkime puanı
18,339
Yaş
58
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Nedir bu yük faktörü hocam? Hesapladık ve bulduk, peki bu sayıyı nereye koyacağız, nasıl okuyup yorumlayacağız, birimi nedir bu yük faktörünün?
Adı üzerinde: "Faktör". Birimi yok.
Birime gerek de yok.
Yük faktörü hesabının amacı, farklı pal sayısında eşdeğer pervane bulmak.
Örneğin bir motorumuz var ve buna önerilen pervaneler 11x8, 12x6, 13x5 aralığında... Elimizde değişik değişik pervaneler var. Acaba hangisi uygun?
Bu üç pervane ölçüsünün yük faktörleri sırasıyla 10648 - 10368 - 10985.
Demek ki bu motor 10000 ile 11000 arası yük faktörü olan pervane istiyor.
Yani, elimizdeki pervanelerden yük faktörü bu aralığa düşenleri o motorla kullanabiliriz demektir.
 
Katılım
10 Nis 2020
Mesajlar
134
Tepkime puanı
182
Yaş
34
Konum
Mersin
İlgi Alanı
Uçak
Adı üzerinde: "Faktör". Birimi yok.
Birime gerek de yok.
Yük faktörü hesabının amacı, farklı pal sayısında eşdeğer pervane bulmak.
Örneğin bir motorumuz var ve buna önerilen pervaneler 11x8, 12x6, 13x5 aralığında... Elimizde değişik değişik pervaneler var. Acaba hangisi uygun?
Bu üç pervane ölçüsünün yük faktörleri sırasıyla 10648 - 10368 - 10985.
Demek ki bu motor 10000 ile 11000 arası yük faktörü olan pervane istiyor.
Yani, elimizdeki pervanelerden yük faktörü bu aralığa düşenleri o motorla kullanabiliriz demektir.
Anlaşıldı hocam, teşekkür ederim:saygilar:
 

Mustafa Koç

Çalışkan Uye
Katılım
8 Kas 2017
Mesajlar
336
Tepkime puanı
586
Yaş
26
Konum
Aksaray
İlgi Alanı
Uçak
Bu yük faktörü konusunu eskiden okudum burada ve pervane seçerken çok işime yaradı zaman içinde. Peki Thrust hesaplamak için de buna benzer bir yöntem varmı Sümer abi? Yoksa mecbur teraziye bağlayıp ölçmek mi lazım? Ya da şöyle sorayım. Yük faktörleri birbirine yakın olan 2, 3 ve 4 palli pervanelerin Thrust değerleri de birbirine yakın olur diyebilir miyiz?
 
Katılım
17 Mar 2017
Mesajlar
58
Tepkime puanı
9
Yaş
33
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Thrust hesabı farklı ve karmaşık. Benim verdiğim değerler yük hesabına göre.
Pervane çapı büyüdükçe aynı motor onu daha düşük devirle çevireceği için çaptan gelen thrust düşük devirden gidecek.

12x6 iki palli pervanenin yük faktörü = 12 x 12 x 12 x 6 x karekök(2 - 1) (Yani pal sayısı eksi bir) = 10368
Üç pal pervaneye ilerlersek bu değeri karekök(3 - 1) değerine yani karekök 2 yani yaklaşık 1.4'e bölüyoruz. Yaklaşık 7400 çıkıyor.
10 x 10 x 10 x 7.4 (yani 10x7.4 3 pal pervane) tam olarak aynı yük faktörünü veriyor. Ufak tefek oynamalar kabul edilebileceği için 10x7 ya da 10x8 3 pal pervane 12x6 iki pal pervaneye eşdeğer yük oluşturuyor motora.
Sümer abi okadar bilimsel anlattın ki hiçbirşey bilmediğimi bir daha anladım ve karıştırdım iyice. Şimdi ben 10x7 veya 10x8 olarak iki pal mi 3 pal mi alayım.
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
7,191
Tepkime puanı
18,339
Yaş
58
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Bu yük faktörü konusunu eskiden okudum burada ve pervane seçerken çok işime yaradı zaman içinde. Peki Thrust hesaplamak için de buna benzer bir yöntem varmı Sümer abi? Yoksa mecbur teraziye bağlayıp ölçmek mi lazım? Ya da şöyle sorayım. Yük faktörleri birbirine yakın olan 2, 3 ve 4 palli pervanelerin Thrust değerleri de birbirine yakın olur diyebilir miyiz?
Ben thrust hesabı için şurayı kullanıyorum:
Pervanelerin pal sayısı arttıkça verimleri düşer. Çünkü bir pal diğerinin türbülansından etkilenir. En verimli pervane tek palli pervanedir. Pervane boyutu büyüdükçe paller arasındaki mesafe artacağı için bu etki azalır. Modellerdeki pervane boyutlarında aslında iki palden şaşmamak gerekir. Ancak bazen çapı düşürüp yere sürtme riskini azaltmak için üç ya da dört palli pervane düşünülebilir.
Tüm bunlardan çıkacak sonuç, aynı yük faktörüne sahip iki pervaneden üç palli olan iki palli olana göre daha az çekiş üretecektir.

Sümer abi okadar bilimsel anlattın ki hiçbirşey bilmediğimi bir daha anladım ve karıştırdım iyice. Şimdi ben 10x7 veya 10x8 olarak iki pal mi 3 pal mi alayım.
Motorun iki palli 12x6 pervane kullanıyorsa bunun üç pal eşdeğeri 10x7 ve 10x8 olur diyorum. Sen hangisini istersen onu al. Ama Üç palli pervane kullanırsan performansın daha düşük olacaktır.
 
Katılım
17 Mar 2017
Mesajlar
58
Tepkime puanı
9
Yaş
33
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Ben thrust hesabı için şurayı kullanıyorum:
Pervanelerin pal sayısı arttıkça verimleri düşer. Çünkü bir pal diğerinin türbülansından etkilenir. En verimli pervane tek palli pervanedir. Pervane boyutu büyüdükçe paller arasındaki mesafe artacağı için bu etki azalır. Modellerdeki pervane boyutlarında aslında iki palden şaşmamak gerekir. Ancak bazen çapı düşürüp yere sürtme riskini azaltmak için üç ya da dört palli pervane düşünülebilir.
Tüm bunlardan çıkacak sonuç, aynı yük faktörüne sahip iki pervaneden üç palli olan iki palli olana göre daha az çekiş üretecektir.



Motorun iki palli 12x6 pervane kullanıyorsa bunun üç pal eşdeğeri 10x7 ve 10x8 olur diyorum. Sen hangisini istersen onu al. Ama Üç palli pervane kullanırsan performansın daha düşük olacaktır.
Anladım abi. Peki iki pal olarak 12x6 yerine hangisini almalıyım. Hemen sipariş verecem
 

Levent Suberk

Tecrübeli Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
1,261
Tepkime puanı
1,791
Konum
Bursa
İlgi Alanı
Hepsi
Ahşap elektrikli motor pervaneleri var. 12 x 6 şart değil, diğer çap ve hatve değerleri de uygun:

 

Benzer konular