3511-750kv Motorun Emsali Nedir?

Çınar-Ali

Yeni Uye
Katılım
10 Nis 2024
Mesajlar
43
Tepkime puanı
6
Yaş
30
Konum
istanbul
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar herkese.

Geçen haftalarda motor şaftının milini kırdığım için 3-4 haftadır bununla uğraşıyorum. Bir kaç deneme yaptım mili yaptırdım fakat milde ufak ufak sorunlardan dolayı artık pes edip yeni motor alma kararı verdim.

Uçak üstünde TopRc 3511 750 kv motor mevcut bunun emsalini veya benzerini bulamadım. Yeni motor modeli ve pervane-esc kombinasyonuna sahip bir motor arıyorum. 40A esc ve 3S 3600 mAh pil kullanacağım. Uçağın ağırlığı ortalama 1200 gr civarı.

Aliexpressten aşağıdaki motorlara bakıyorum bunlar uyumlu olur mu? Motor alırken nelere dikkat etmem gerekiyor.


1100KV


750KV(şu anki pervane ve esc ile uyumlu)
 
Bu 880 kv lık motor ile 12x8 pervane kullanacağım. 340 watt güç yazıyor doğruluğu nedir sizce? Güvenilir mi?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


 
Öncelikle nasıl bir Uçakta kullanacaksınız yeni alacağınız motoru? Marka ve modelini paylaşsanız? Uçak tipi Trainer mi? Akrobasi modeli mi? Jet modeli mi? Yeterli veri olmadan bir şey söylemek doğru olmayacaktır...
 
Öncelikle nasıl bir Uçakta kullanacaksınız yeni alacağınız motoru? Marka ve modelini paylaşsanız? Uçak tipi Trainer mi? Akrobasi modeli mi? Jet modeli mi? Yeterli veri olmadan bir şey söylemek doğru olmayacaktır...
Trainer model. Kanat açıklığı 1200mm , pil dahil uçuş ağırlığı 1300 gr civarı

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ihacı, mihacı, duroncu, siyacı sevmesem de bu işi hobi için yapanları desteklemek için memnuniyetle yardımcı olmak isterim. Altı üstü ceyranlı motor olduğu için güvenilir sorusu pek de muhim değil. Ustunde gelen motor yaklaşık 290-300 Watt gucunde ve 750KV. 300Watt ustune çıkarsan biraz daha keyifli uçarsın. Ayrıca uçağında trainer ve buyuk pervane , nispeten duşuk KV daha uygun olacaktır. Bu parametreleri girince eCalc aşağıdaki motorların uygun olduğunu soyluyor ki eCalc nadiren yanılır.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Alacağın motora karar verince soylersen eCalc'dan güç analizi bilgisini de alırız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çınar-Ali
Ihacı, mihacı, duroncu, siyacı sevmesem de bu işi hobi için yapanları desteklemek için memnuniyetle yardımcı olmak isterim. Altı üstü ceyranlı motor olduğu için güvenilir sorusu pek de muhim değil. Ustunde gelen motor yaklaşık 290-300 Watt gucunde ve 750KV. 300Watt ustune çıkarsan biraz daha keyifli uçarsın. Ayrıca uçağında trainer ve buyuk pervane , nispeten duşuk KV daha uygun olacaktır. Bu parametreleri girince eCalc aşağıdaki motorların uygun olduğunu soyluyor ki eCalc nadiren yanılır.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Alacağın motora karar verince soylersen eCalc'dan güç analizi bilgisini de alırız.
Cevabınız için teşekkürler. Kafama yatan en uygun motor bu oldu. Yaklaşık 340 watt güç üretiyormuş. Fakat kalite olarak emin olamadım.

2814 ve 2820 ölçüleri listede var fakat 2836 listede yok. Bir de 3536 910kv modeli var. Bu da 400W güç sağlıyor





Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Cevabınız için teşekkürler. Kafama yatan en uygun motor bu oldu. Yaklaşık 340 watt güç üretiyormuş. Fakat kalite olarak emin olamadım.

2814 ve 2820 ölçüleri listede var fakat 2836 listede yok. Bir de 3536 910kv modeli var. Bu da 400W güç sağlıyor

Uçagın uzerindeki pervane 12x7 olması lazım aynı pervaneyi bu motorla ve 3s pil ile kullanırsan motor sınırlarını asıyorsun. Daha detaylı bilgiyi asagıdaki resimde gorebilirsin.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Artan RPMi dikkate alarak 10x7 pervane kullanmanı tavsiye ederim. Bu durumda 40A altında ve motorun guc degerleri içinde kalmış olursun. Aynı motor 10x7 pervane ve 3s analizini de ekledim.
Yanlışlık olmasın bunlar kendimin ve şahsımın değerlendirmesi değil, eCalc sonuçlarıdır. Kendim ve şahsım boyle uçak uçurmazlar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Çok sağolun hocam. O zaman 3536 910kv motor ve 10x7 pervane kombinasyonu uygun görünüyor anladığım kadarıyla.
Bir de eCalc ücretli versiyonunda sanırım bu değerleri alabiliyorum değil mi?
 
Trainer model. Kanat açıklığı 1200mm , pil dahil uçuş ağırlığı 1300 gr civarı

Tekrar merhaba ancak fırsat bulup dönebildim.Motor üreticilerinin verdiği teknik bilgileri referans almak her zaman fayda sağlayacaktır.Ancak bazen veriler yanıltıcı olabiliyor bu sebeple daha önce denenmiş ise Youtube'dan test videolarına bakılmasını tavsiye ettim.Sebebi ise örneğin X bir motoru gözünüze kestirdiniz almayı düşünüyorsunuz.Teknik Özelliklerinde 325W güç ürettiği ve desteklediği LiPo 2S-4S aralığında yazabilir.Bu arada Siz motoru satın aldıktan sonra 4S LiPo ile çalıştırdığınızda motorun çok ısındığını görebilirsiniz.Pervane'nin boyunu küçültebilirsiniz veya 3S LiPo ile test edebilirsiniz.Ancak datasheette anılan 325W aslında 4S LiPo ile elde edilmiştir.Aşırı ısınma olduğu için pervane boyutunu küçülttüğünüzde 10x5 yerine 9x6 taktınız diyelim daha az güç üretecektir, veya 4S yerine 3S LiPo ile denediniz güç yine düşecektir.Pervane çapı arttıkça motor daha çok akım çekecek ve daha çok ısınacaktır.Bir miktar ısınma sorun yaratmayabilir ancak motoru yakacak kadar ısınmaması gerekiyor.Bu sebeple Uçak modeline de uygun KV değerine sahip motor belirlendikten sonra istenilen güç değeri elde edilmeye çalışılır.Gerekli durumlarda pervane çapı arttırılıp azaltılarak optimum performansı ve verimliliği sunacak konfigurasyon seçilir.Üreticilerin verdiği değerlere bakmak gerekiyor ancak onlar satış odaklı pazarladıkları için vaadettikleri performansı sunamayabiliyor motorları.Benim Hobbyking'den aldığım Power Analyzer cihazım var.Bu cihaz ile motor güç testi yaparak motorun çektiği voltaj,akım,ürettiği güç,anlık kaç mAh enerji tükettiği gibi verileri görebiliyorum.Aynı zamanda motor ne kadar ısınıyor,ne kadar güç üretiyor,kaç Amper akım çekiyor bunlara bakarak ESC ve Pervane seçimi yapıyorum.İdeal konfigurasyonu seçtikten sonra da Uçak tipine göre ve uçuş karakteristiğine göre de ihtiyaç duyarsam pervane değişikliği ile son rötüşları yapıp keyfime bakıyorum.Örneğin istediğiniz güce ulaştınız pervaneyi de belirlediniz diyelim motor 34A akım çekiyorsa tam gazda ben 40A ESC tercih ediyorum.Motor araştırması yaparken de test videolarına ve geri bildirimlere de bakıyorum.Benim aldığım motor en kötü ihtimalle yarım gazda modele sakin uçuş yaptırabilmeli ben böyle düşünüyorum.Aşağıda mavi kalem ile işaretlediğim motorlar alınıp denenebilir ancak ben olsam yeşil ile işaretlediğim motoru tercih ederdim.Bir miktar fazla güç her zaman iyidir.Daha önce denemedim ancak motorun gücünü azaltmak istediğiniz takdirde Throttle Curve ayarı ile güç azaltılabilir bu sayede motor daha az akım çekecektir.Ancak ben buna ihtiyaç duyacağınızı düşünmüyorum bilginiz olsun diye söylemek istedim.

Fizik bilgisini hatırlayacak olursak P=V x I formülünden faydalanabiliriz.Motorun çalıştığı Volt değerini çektiği akımla çarptığınızda ürettiği gücü elde edersiniz.Bir nebze fikir verebilir.

P(Power/Güç): Birimi Watt
V(Voltaj): Birimi Volt
I(Akım Şiddeti): Birimi A(Amper)


Sizin verdiğiniz linkten aşağıda mavi ile işaretlediğim motorları tercih edebilirsiniz.Kararı verecek olan sizsiniz ancak ben olsam yeşil ile işaretlediğimi alırdım...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Çınar-Ali
Tekrar merhaba ancak fırsat bulup dönebildim.Motor üreticilerinin verdiği teknik bilgileri referans almak her zaman fayda sağlayacaktır.Ancak bazen veriler yanıltıcı olabiliyor bu sebeple daha önce denenmiş ise Youtube'dan test videolarına bakılmasını tavsiye ettim.Sebebi ise örneğin X bir motoru gözünüze kestirdiniz almayı düşünüyorsunuz.Teknik Özelliklerinde 325W güç ürettiği ve desteklediği LiPo 2S-4S aralığında yazabilir.Bu arada Siz motoru satın aldıktan sonra 4S LiPo ile çalıştırdığınızda motorun çok ısındığını görebilirsiniz.Pervane'nin boyunu küçültebilirsiniz veya 3S LiPo ile test edebilirsiniz.Ancak datasheette anılan 325W aslında 4S LiPo ile elde edilmiştir.Aşırı ısınma olduğu için pervane boyutunu küçülttüğünüzde 10x5 yerine 9x6 taktınız diyelim daha az güç üretecektir, veya 4S yerine 3S LiPo ile denediniz güç yine düşecektir.Pervane çapı arttıkça motor daha çok akım çekecek ve daha çok ısınacaktır.Bir miktar ısınma sorun yaratmayabilir ancak motoru yakacak kadar ısınmaması gerekiyor.Bu sebeple Uçak modeline de uygun KV değerine sahip motor belirlendikten sonra istenilen güç değeri elde edilmeye çalışılır.Gerekli durumlarda pervane çapı arttırılıp azaltılarak optimum performansı ve verimliliği sunacak konfigurasyon seçilir.Üreticilerin verdiği değerlere bakmak gerekiyor ancak onlar satış odaklı pazarladıkları için vaadettikleri performansı sunamayabiliyor motorları.Benim Hobbyking'den aldığım Power Analyzer cihazım var.Bu cihaz ile motor güç testi yaparak motorun çektiği voltaj,akım,ürettiği güç,anlık kaç mAh enerji tükettiği gibi verileri görebiliyorum.Aynı zamanda motor ne kadar ısınıyor,ne kadar güç üretiyor,kaç Amper akım çekiyor bunlara bakarak ESC ve Pervane seçimi yapıyorum.İdeal konfigurasyonu seçtikten sonra da Uçak tipine göre ve uçuş karakteristiğine göre de ihtiyaç duyarsam pervane değişikliği ile son rötüşları yapıp keyfime bakıyorum.Örneğin istediğiniz güce ulaştınız pervaneyi de belirlediniz diyelim motor 34A akım çekiyorsa tam gazda ben 40A ESC tercih ediyorum.Motor araştırması yaparken de test videolarına ve geri bildirimlere de bakıyorum.Benim aldığım motor en kötü ihtimalle yarım gazda modele sakin uçuş yaptırabilmeli ben böyle düşünüyorum.Aşağıda mavi kalem ile işaretlediğim motorlar alınıp denenebilir ancak ben olsam yeşil ile işaretlediğim motoru tercih ederdim.Bir miktar fazla güç her zaman iyidir.Daha önce denemedim ancak motorun gücünü azaltmak istediğiniz takdirde Throttle Curve ayarı ile güç azaltılabilir bu sayede motor daha az akım çekecektir.Ancak ben buna ihtiyaç duyacağınızı düşünmüyorum bilginiz olsun diye söylemek istedim.

Fizik bilgisini hatırlayacak olursak P=V x I formülünden faydalanabiliriz.Motorun çalıştığı Volt değerini çektiği akımla çarptığınızda ürettiği gücü elde edersiniz.Bir nebze fikir verebilir.

P(Power/Güç): Birimi Watt
V(Voltaj): Birimi Volt
I(Akım Şiddeti): Birimi A(Amper)


Sizin verdiğiniz linkten aşağıda mavi ile işaretlediğim motorları tercih edebilirsiniz.Kararı verecek olan sizsiniz ancak ben olsam yeşil ile işaretlediğimi alırdım...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Çok sağol dostum. Uzun uzun yazmışsın. Emeklerin için teşekkürler. Power Analyzer cihazına da göz atacağım. Bu arada yakın zamanda hobbyking den alışveriş yapmış mıydın? Gümrükte sorun yaşanır mı acaba?
Hobbykingde turnigy marka motor buldum o kalite açısından daha iyi gibi
 
Çok sağol dostum. Uzun uzun yazmışsın. Emeklerin için teşekkürler. Power Analyzer cihazına da göz atacağım. Bu arada yakın zamanda hobbyking den alışveriş yapmış mıydın? Gümrükte sorun yaşanır mı acaba?
Hobbykingde turnigy marka motor buldum o kalite açısından daha iyi gibi
Rica ederim.Benim aldığım cihazın video linkini aşağıya ekliyorum.Ben alalı uzun zaman oldu üretimi durmuş olabilir.Bence çok kullanışlı bir cihaz şahsen çok işime yaradı şimdiye kadar.Yakın zamanda Hobbyking'den alışveriş yapmadım ancak Hobbyking güvenilir ve köklü bir firma.Aslında sizin gibi diğer modelci dostlarımız da aynı soruyor X bir firmadan sipariş vermeyi düşünüyorum gümrükte sorun yaşar mıyım diye.:) Mantık aslında çok basit.Gümrük kanunları veya mevzuatı nasılsa her şey buna göre işliyor.Diğer firmalardan ve ülkelerden sipariş verdiğinizde gümrük uygulaması nasılsa Hobbyking'de de aynı uygulama geçerli hiçbir fark yok.Yani hiçbir ülkenin gümrük memuru bir paketin Hobbyking'den geldiğini görüp farklı gümrük uygulaması yapmaz kanunlar mevzuatlar neyse onu uygular.Kısaca nereden sipariş verirseniz verin tüm koliler,paketler aynı uygulamaya tabi oluyor.Bana kalırsa Hobbyking'i tercih edebilirsiniz Aliexpress'den daha ucuza gelebilir çünkü Aliexpress gibi vergiyi peşin tahsil etmiyor.Gümrük vergisi çıkarsa Türkiye'ye geldiğinde ödüyorsunuz.Ben daha önce Turnigy marka motor da dahil bir çok ürün kullandım hiçbir sıkıntı yaşamadım tercih edebilirsiniz yani.


Motor olarak bu linkteki sizin Uçağınıza uygun olur diye düşünüyorum.İsterseniz boş vaktinizde bir araştırın bu motoru.Pervane seçimi yaptıktan sonra tam yükte kaç Amper akım çektiğini bilmemiz gerekiyor ona göre ESC seçmek gerekiyor.Ancak 50A ESC yeterli gelecektir muhtemelen.Daha önce de belirttiğim gibi test ederek verilere göre sistemi kurmak daha sağlıklı olabiliyor.İnternette Thrust Test diye aratırsanız oradan bakarak da karar verebilirsiniz.

Bu arada 9x4.5-6, 10x5-6,11x5 gibi farklı pervaneler edinmenizi tavsiye ederim.Bu sayede test ederek motorunuza ve Uçağınıza en iyi pervaneyi bulabilirsiniz.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Çınar-Ali
Rica ederim.Benim aldığım cihazın video linkini aşağıya ekliyorum.Ben alalı uzun zaman oldu üretimi durmuş olabilir.Bence çok kullanışlı bir cihaz şahsen çok işime yaradı şimdiye kadar.Yakın zamanda Hobbyking'den alışveriş yapmadım ancak Hobbyking güvenilir ve köklü bir firma.Aslında sizin gibi diğer modelci dostlarımız da aynı soruyor X bir firmadan sipariş vermeyi düşünüyorum gümrükte sorun yaşar mıyım diye.:) Mantık aslında çok basit.Gümrük kanunları veya mevzuatı nasılsa her şey buna göre işliyor.Diğer firmalardan ve ülkelerden sipariş verdiğinizde gümrük uygulaması nasılsa Hobbyking'de de aynı uygulama geçerli hiçbir fark yok.Yani hiçbir ülkenin gümrük memuru bir paketin Hobbyking'den geldiğini görüp farklı gümrük uygulaması yapmaz kanunlar mevzuatlar neyse onu uygular.Kısaca nereden sipariş verirseniz verin tüm koliler,paketler aynı uygulamaya tabi oluyor.Bana kalırsa Hobbyking'i tercih edebilirsiniz Aliexpress'den daha ucuza gelebilir çünkü Aliexpress gibi vergiyi peşin tahsil etmiyor.Gümrük vergisi çıkarsa Türkiye'ye geldiğinde ödüyorsunuz.Ben daha önce Turnigy marka motor da dahil bir çok ürün kullandım hiçbir sıkıntı yaşamadım tercih edebilirsiniz yani.


Motor olarak bu linkteki sizin Uçağınıza uygun olur diye düşünüyorum.İsterseniz boş vaktinizde bir araştırın bu motoru.Pervane seçimi yaptıktan sonra tam yükte kaç Amper akım çektiğini bilmemiz gerekiyor ona göre ESC seçmek gerekiyor.Ancak 50A ESC yeterli gelecektir muhtemelen.Daha önce de belirttiğim gibi test ederek verilere göre sistemi kurmak daha sağlıklı olabiliyor.İnternette Thrust Test diye aratırsanız oradan bakarak da karar verebilirsiniz.

Bu arada 9x4.5-6, 10x5-6,11x5 gibi farklı pervaneler edinmenizi tavsiye ederim.Bu sayede test ederek motorunuza ve Uçağınıza en iyi pervaneyi bulabilirsiniz.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Uçak üstünde 40A ESC var aslında buna uygun bir motor bulmak daha iyi olacak. Ekstra ESC masrafına girmek istemiyorum. Tavsiye ettiğin motor için
(10x5: 406W, 40A, 1736g static thrust) şöyle bir ibare geçiyor. Farklı bir pervane kombinasyonu ile 40A altına düşürürsem mevcut ESC yeterli olur mu acaba ? Ya da yukardaki pervane kombinasyonu ile , kumandadan max throttle %90 lara indirsem 35A değerlerine kadar inebilir gibi. Ama yine de en doğru sonucu cihaza bağlayarak alabileceğim sanırım.
 
Uçak üstünde 40A ESC var aslında buna uygun bir motor bulmak daha iyi olacak. Ekstra ESC masrafına girmek istemiyorum. Tavsiye ettiğin motor için
(10x5: 406W, 40A, 1736g static thrust) şöyle bir ibare geçiyor. Farklı bir pervane kombinasyonu ile 40A altına düşürürsem mevcut ESC yeterli olur mu acaba ? Ya da yukardaki pervane kombinasyonu ile , kumandadan max throttle %90 lara indirsem 35A değerlerine kadar inebilir gibi. Ama yine de en doğru sonucu cihaza bağlayarak alabileceğim sanırım.
Bir çok insan modelcilikte aynı hatayı yapıyor ne yazık ki.Motora göre Uçak seçilmez veya Pervane'ye göre Motor seçimi yapılmaz, ESC'ye göre motor seçilmez.Hangi Pervane ile kaç Amper çekiyor bilmediğimizden kesin bir şey söyleyemiyorum.Pervaneyi Uçağın performansına göre de büyültüp küçültebilir veya hatveyle de oynayabilirsiniz.Olmazsa dediğim gibi Throttle Curve ile güçten feragat edilebilir.Denemeden bir şey söylemek zor...Ancak elinizdeki ESC yeterli de gelebilir.Son kararı verecek olan sizsiniz tabi.
 
Bir çok insan modelcilikte aynı hatayı yapıyor ne yazık ki.Motora göre Uçak seçilmez veya Pervane'ye göre Motor seçimi yapılmaz, ESC'ye göre motor seçilmez.Hangi Pervane ile kaç Amper çekiyor bilmediğimizden kesin bir şey söyleyemiyorum.Pervaneyi Uçağın performansına göre de büyültüp küçültebilir veya hatveyle de oynayabilirsiniz.Olmazsa dediğim gibi Throttle Curve ile güçten feragat edilebilir.Denemeden bir şey söylemek zor...Ancak elinizdeki ESC yeterli de gelebilir.Son kararı verecek olan sizsiniz tabi.
Dostum aslında şu an yaptığım şey esc ve uçağa uygun bir motor bulmak. Pervane işin en kolay kısmı. Hobbyking de stokta pek motor çeşidi yok. Zorlandığım diğer kısım da burası :(