3D Model Uçak Kanat ve Gövde Kaplama

erkan akkaya

Yeni Uye
Katılım
4 Eki 2022
Mesajlar
9
Tepkime puanı
4
Yaş
31
Konum
istanbul
İlgi Alanı
Uçak
Herkese iyi günler. Eclipson Model S modelini Abs plastikten baskı yaptırdım. Gözüme birkaç tane kılcal çatlak göründü ilk etapta önemsemedim fakat montajı yaparken çatlamaların daha fazla olduğunu farkettim. Nereye ağırlık binse o kısım çatlıyor. Bu kısımları hızlı yapıştırıcıyla yapıştırdığımda gayet sağlam oluyor. Fotoğrafları yüklemeyi başarabilirsem siz de görebileceksiniz. Bu gidişle her yerini hızlı yapıştırıcıya bulamam gerekecek. Sizce uçağın zımpara ve boya işleminden sonra ince hafif bir malzemeyle kaplasam rejitliğini ve mukavemetini arttırabilir miyim? Eğer cevabınız evetse nasıl bir malzemeyle kaplamalıyım? Şimdiden tüm üstadlara teşekkürler. (Not: İlk kez bir konu açtığım için yanlışlıklar eksiklikler olabilir kusura bakmayın)







 

Hasan Bıyık

Yeni Uye
Katılım
24 Eyl 2020
Mesajlar
19
Tepkime puanı
11
Yaş
18
Konum
Kayseri
İlgi Alanı
Hepsi
hocam benim bildiğim abs basılan 3d yazıcı kapalı kabin değilse abs hemen soğuyor ve basım esnasında çatlıyor sorun ondan dolayı olabilir.
 

erkan akkaya

Yeni Uye
Katılım
4 Eki 2022
Mesajlar
9
Tepkime puanı
4
Yaş
31
Konum
istanbul
İlgi Alanı
Uçak
Benim önerim, bunu bir kenara koyup, PLA'dan tekrar bastırmak.
Bunun üzerine fırça ile ince bir kat laminasyon epoksisi sürülebilir belki. Ama hem ağırlık yapar, hem de gerekli sağlamlığı verir mi bilemiyorum.
Kenara bırakmak çok işime gelmez açıkcası her şeyin maliyetinin çok fazla arttığını düşününce. Şeffaf ince bir kaplama malzemesini ütü yardımıyla yapıştırabilir miyim aklıma ilk gelen fikir buydu. Balsa modellere yapılanlar gibi
 

Berk Eksin

Tecrübeli Uye
Katılım
19 Tem 2020
Mesajlar
740
Tepkime puanı
563
Konum
Akhisar/Manisa
İlgi Alanı
Uçak
Kenara bırakmak çok işime gelmez açıkcası her şeyin maliyetinin çok fazla arttığını düşününce. Şeffaf ince bir kaplama malzemesini ütü yardımıyla yapıştırabilir miyim aklıma ilk gelen fikir buydu. Balsa modellere yapılanlar gibi
Hocam 3bd baskı modeller zaten ağır uçurması zor birde siz ABS den baskı almışsınız iyice ağırlaşmıştır. Üstüne yapıştırıcı birçok yerinden yapıştırıcı kullanılmış birde kaplama yapıcaksınız modelin ağırlığı çok artacak uçurması iyice zorlaşacak. Bence de yeni bir model basmak daha mantıklı olabilir.
Ama illa yapıcaksanız çatlakların olduğu kısımlarda bir esneme vb bişey yoksa çok eklemeyin derim yapıcağınız her ekleme uçuşu zorlaştıracaktır
 

Levent Suberk

Tecrübeli Uye
Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
1,437
Tepkime puanı
2,248
Konum
Türkiye
İlgi Alanı
Hepsi
Kanatların ve gövdenin iç kısmını ıhlamur çıta veya karbon boru ile güçlendirme olanağınız var mı?
 

Ali Haydar GÖK

Kıdemli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
1,513
Tepkime puanı
2,898
Yaş
26
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Hocam 3bd baskı modeller zaten ağır uçurması zor birde siz ABS den baskı almışsınız iyice ağırlaşmıştır. Üstüne yapıştırıcı birçok yerinden yapıştırıcı kullanılmış birde kaplama yapıcaksınız modelin ağırlığı çok artacak uçurması iyice zorlaşacak. Bence de yeni bir model basmak daha mantıklı olabilir.
Ama illa yapıcaksanız çatlakların olduğu kısımlarda bir esneme vb bişey yoksa çok eklemeyin derim yapıcağınız her ekleme uçuşu zorlaştıracaktır
Yapmayacağınız her ekleme de uçuşta veya ilk inişte 3-5 parçaya ayrılmış bir uçak demek olabilir :d Yani durumu fotoğraflarla anlamak kolay değil. Ama bence de yeni bir uçak doğru seçim.
 

erkan akkaya

Yeni Uye
Katılım
4 Eki 2022
Mesajlar
9
Tepkime puanı
4
Yaş
31
Konum
istanbul
İlgi Alanı
Uçak
Hocam 3bd baskı modeller zaten ağır uçurması zor birde siz ABS den baskı almışsınız iyice ağırlaşmıştır. Üstüne yapıştırıcı birçok yerinden yapıştırıcı kullanılmış birde kaplama yapıcaksınız modelin ağırlığı çok artacak uçurması iyice zorlaşacak. Bence de yeni bir model basmak daha mantıklı olabilir.
Ama illa yapıcaksanız çatlakların olduğu kısımlarda bir esneme vb bişey yoksa çok eklemeyin derim yapıcağınız her ekleme uçuşu zorlaştıracaktır
haklısınız hocam fakat bu haliyle de çok işime yaramayacağı için denemekten zarar gelmez. insanları tehlikeye atmadan uçurmayı deneyebilirim
 

erkan akkaya

Yeni Uye
Katılım
4 Eki 2022
Mesajlar
9
Tepkime puanı
4
Yaş
31
Konum
istanbul
İlgi Alanı
Uçak
Yapmayacağınız her ekleme de uçuşta veya ilk inişte 3-5 parçaya ayrılmış bir uçak demek olabilir :d Yani durumu fotoğraflarla anlamak kolay değil. Ama bence de yeni bir uçak doğru seçim.
üstadım kanatların tamamına zımpara çektim dün akşam. üzerine otomobil parçalarında kullanılan sprey vernik atıp ağırlığı fazla arttırmadan rejitlik sağlamayı düşünüyorum gelişmelerden haberdar ederim
 
Katılım
29 Ocak 2023
Mesajlar
3
Tepkime puanı
3
Yaş
22
Konum
Aksaray
İlgi Alanı
Hepsi
3d baskı alırken abs kullanacaksanız eğer kabin ve ortam sıcaklığı gerçekten çok önemlidir. Siz baskı yaparken abs nin genleşme katsayısı pla ya göre çok daha yüksek olduğu için ani soğumalar (hafif rüzgar ya da ortam sıçaklığının düşük olması) katmanlar arasında yayılmayı (diffusion) engeller. Bu durumda da katmanlar birbirine yapışmaz ve yer yer çatlamalar görünebilir.

ABS teknik özellikleri sebebiyle bu tip prototiplemeler için uygun olabilir fakat basımında dikkat etmeniz gereken önemli birkaç husus vardır.
1. Kabin olmalı ve baskı sıcaklığı kabin içinde uniform olmalı. Varsa uygun bir koli ile kabini kapatabilirsiniz fakat bunu yaparken yarıcının anakart ve güç kağnağının hava aldığından emin olun yoksa bu birimlere zarar verebilirsiniz.
2. Baskıyı soğutan fanların hızını yani hotend fanlarını yavaşlatın %0-%30 arası idealdir.
3. Baskı ayarlarınıza dikkat edin. İç gerilmelerle en uygun şekilde baş edebilmek için iç doldusunu çok artırmayın %70-%100. Duvar basma sırasını dıştan içe yapabilirsiniz. Ayrıca son olarak dış duvar sayısını bir tık artırabilirsiniz 2-3 duvar uygun olabilir.

Gelelim elinizdeki baskıları kurtarmaya. Bunun için aklıma gelen en mantıklı çözüm epoksi kaplama ve aseton ile yüzey işleme. Epoksi baskıyı ağırlaştırdığı için size çok uymuyor anlaşılan ama aseton hem yüzeyi pürüssüzleştirdiği hem de daha iyi bir yayılma sağladığı için (yüzeyde) baskınızı çatlamalara karşı bi tık daha dayanıklı hale getirebilir. Bunun içinse endüstriyel aseton kullanmalısınız oje çıkarmak için satılan asetonlarda gliserin de kullanıldığı için baskılarda pek de başarılı sonuç vermiyor. Fakat endüstriyel aseton gerçekten çok etkilidir. Zaten abs ile baskı yapıyorsanız işinize çok yarayacağı için 2 litrelik ölçekte bile alsanız uzun vadede faydasını göreceksiniz.
Asetenu uygulamak için de illahaki ısıtma tekniklerini uygulamanıza gerek yok. Direkt aseton dolu bir kaba baskınızı sokup çıkarıp kurumaya bırakabilirsiniz.
 
Katılım
29 Ocak 2023
Mesajlar
3
Tepkime puanı
3
Yaş
22
Konum
Aksaray
İlgi Alanı
Hepsi
Herkese iyi günler. Eclipson Model S modelini Abs plastikten baskı yaptırdım. Gözüme birkaç tane kılcal çatlak göründü ilk etapta önemsemedim fakat montajı yaparken çatlamaların daha fazla olduğunu farkettim. Nereye ağırlık binse o kısım çatlıyor. Bu kısımları hızlı yapıştırıcıyla yapıştırdığımda gayet sağlam oluyor. Fotoğrafları yüklemeyi başarabilirsem siz de görebileceksiniz. Bu gidişle her yerini hızlı yapıştırıcıya bulamam gerekecek. Sizce uçağın zımpara ve boya işleminden sonra ince hafif bir malzemeyle kaplasam rejitliğini ve mukavemetini arttırabilir miyim? Eğer cevabınız evetse nasıl bir malzemeyle kaplamalıyım? Şimdiden tüm üstadlara teşekkürler. (Not: İlk kez bir konu açtığım için yanlışlıklar eksiklikler olabilir kusura bakmayın)







Cevap yazmışım ama alıntı yapmayı unutmuşum size. Cevabım bi üst yorumda 😄
 

erkan akkaya

Yeni Uye
Katılım
4 Eki 2022
Mesajlar
9
Tepkime puanı
4
Yaş
31
Konum
istanbul
İlgi Alanı
Uçak
Asetonla sağlamlaştı mı?
Malesef attığım verniğin parlatma dışında bir etkisi olmadı. Eski usul bir yöntemle hallettim. Kanat yüzeylerini koli bandıyla yapıştırdım. Sonuç son derece tatmin edici oldu. Toplam ağırılığa aman aman bir artısı olmadığını da düşünürsek sorunum şimdilik çözüldü gibi. Şimdi halletmem gereken kısım ise gövdenin asimetrik yapısındna dolayı bantlama işleminin kanada göre daha zor olması .




 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi