3D Printer ile ilk rc uçak modelim.

Hasan Tekaüt

Yeni Uye
Katılım
29 Mar 2020
Mesajlar
15
Tepkime puanı
8
Yaş
26
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar,
Öncelikle ilk forum deneyimim. Yanlışlıklar ve saygısızlıklar için baştan özür dilerim. Model uçak konusunda daha yeni başlamış bulunmaktayım. İlk yaptığım model fotoblok malzemeden çift motorlu basit bir eğitim uçağıydı. Her yeni başlayan heyecanıyla yapar yapmaz uçurmayı denedim ve yaklaşık bir metre havalandıktan sonra sol motorun motor sürcüsü yandı ve çakıldım kırım ciddi düzeyde değildi fakat modelden hevesim kaçtı. Bende internetten gördüğüm basit 2 boyutlu bir modeli bilgisayardan modelledim ve 3D Yazıcı ile çıkartıp montajladım. Yaklaşık kalkış ağırlığı 1kg civarında çift motorlu motorların her biri "emax mt2204 2300kv" motorlarıdır. Ve pervave olarak 5x4.5 5045 Pervane ile birlikte kullanmaktayım. Batarya olarak 2250mAh 3S ve 35C bir lipo kullanıyorum. Eski motor sürücülerim yanınca yeni olarak SkyWalker 40A ESC kullanmaya başladım. Sizlerden uçuş ve iyileştirme konusunda tavsiyelerinizi bekliyorum. Yeni yaptığım 3D baskıdan olan modelin uçabilceğin emin değilim açıkcası. Değerli fikirleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İlk modelinizde sürücü (esc) neden yanmış olabilir? ESC nin yanması o modelden sizi soğuttuysa bu deneyeceğiniz modelde de aynı durumu yaşama ihtimaliniz var gibi.
Keşke daha makul kv değerli motor ve ekipmanı ile iki motorlu eğitim uçağıyla devam etseydiniz. O resimdeki model ise burun çok kısa kalmış ve CG ayarını doğru yapmamış olabilirsiniz.
 
Anladığım kadarıyla ilk fotoğraflar ilk uçağa ait. Onun uçması mucize olurmuş. Uçakta netrdeyse kanat yok. Genel olarak yapılan bir hata var. Sanılıyor ki uçağın ağırlığını motorun çekişi karşılar. Büyük ve/veya çok motor koyarsam uçar. Bu düşünce yanlış çünkü uçağı havada motor değil kanat tutar.
Havacılıkta şöyle bir de özdeyiş vardır: "Bir motor bir kaynana, iki motor iki kaynana".
Ayrıca gerçek havacılıkta eğitim daima tek motorlu uçakla başlar ve "multiengine rating" ancak belirli bir deneyim sonrası özel eğitimle alınır.
Uzun lafın kısası son fotoğraftaki uçağın motorlarını kanattan söküp birini buruna takarak başla bence.
 
Baskı tek parça değil sanıyorum burnun orada ek var sanki. Ama ben tebrik ediyorum o kadar modellemeyle uğraşıp basmışsın bir de. Ne kadar filament harcadınız acaba. Hevesin kaçmasın düşsün toplaması da güzel bence.:saygilar:
 
İlk modelinizde sürücü (esc) neden yanmış olabilir? ESC nin yanması o modelden sizi soğuttuysa bu deneyeceğiniz modelde de aynı durumu yaşama ihtimaliniz var gibi.
Keşke daha makul kv değerli motor ve ekipmanı ile iki motorlu eğitim uçağıyla devam etseydiniz. O resimdeki model ise burun çok kısa kalmış ve CG ayarını doğru yapmamış olabilirsiniz.
İlk kullandığım esc'ler hediye gelmişti ve 20A olduğu söylenmişti fakat 12A imiş kalkarken gazı sona yaklaştırınca yandı. Bende bu sefer direkt 40A esc ile başladım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Baskı tek parça değil sanıyorum burnun orada ek var sanki. Ama ben tebrik ediyorum o kadar modellemeyle uğraşıp basmışsın bir de. Ne kadar filament harcadınız acaba. Hevesin kaçmasın düşsün toplaması da güzel bence.:saygilar:
Evet toplam 8 parçada basabildim ve yaklaşık olarak 500 gram PETG filament kullandım. Burun içinde rüzgarı yarsın diye bir ek kullandım ama bilmem ne kadar doğru bir uygulama .
 
Anladığım kadarıyla ilk fotoğraflar ilk uçağa ait. Onun uçması mucize olurmuş. Uçakta netrdeyse kanat yok. Genel olarak yapılan bir hata var. Sanılıyor ki uçağın ağırlığını motorun çekişi karşılar. Büyük ve/veya çok motor koyarsam uçar. Bu düşünce yanlış çünkü uçağı havada motor değil kanat tutar.
Havacılıkta şöyle bir de özdeyiş vardır: "Bir motor bir kaynana, iki motor iki kaynana".
Ayrıca gerçek havacılıkta eğitim daima tek motorlu uçakla başlar ve "multiengine rating" ancak belirli bir deneyim sonrası özel eğitimle alınır.
Uzun lafın kısası son fotoğraftaki uçağın motorlarını kanattan söküp birini buruna takarak başla bence.
Aslında ilk fotoğraflar ikinci uçağa ait ve yaklaşık kanat alanı 436.6 cm^2 ağırlık merkezini ek olarak bırakıyorum. Ve referans olarak "
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
" bu videoda ki uçağı modellemeye çalıştım ilk fotoğraf zaten uçağın tamamı değil sadece "SolidWorks" uygulamasında bir ön modelleme.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ağırlık Merkezi de buraya geliyor ama bunu manuel olarak hesaplamanın bir yolu var mı? Bütün komponentler yüklü iken tam durum ne olur emin değilim elimden geldiğince ağırlık merkezi üzerine yerleştirmeye çalıştım.Değerli önerileriniz için teşekkür ederim.
 
Modellemeye çalışmayaydınız eyiydi :eek:
Ne gibi bir uygulama önerirsiniz. Yani demek istediğim eğer modellemeden elimle yapsam uçması garantimi şuan modellediğmin uçabilceğinden emin olmak istiyorum. Herkes emeğinin karşılığını havada görmek ister diye düşünüyorum. Teşekkürler değerli yorumunuz için.
 
Buradaki birçok tecrübeli abimiz ilk başlangıçta, plandaki modelde neyi nasıl yapmamız gerektiği isteniyorsa kendimizden biley katmadan uygulayarak uçağı yapmamızın daha iyi ve olması gereken olduğunu belirtiyor. Bu planları çizen arkadaşlar büyük tecrübelerle çiziyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Tekaüt
Ne gibi bir uygulama önerirsiniz. Yani demek istediğim eğer modellemeden elimle yapsam uçması garantimi şuan modellediğmin uçabilceğinden emin olmak istiyorum. Herkes emeğinin karşılığını havada görmek ister diye düşünüyorum. Teşekkürler değerli yorumunuz için.
Şu veya bu şekilde yapılan hiç bir modelin "uçması garanti" diye kimse onaylamaz.
Bir anlamda herkes kendi yetenek ve imkanları çerçevesinde bu işe girişir diyebiliriz.
Kimi internet ortamında ve forumumuda gayet rahat erişilebilir planlardan beğendiğini bulup bastırır ve o plandan çalışır.
Azınlıkta olan bazıları da(!) fotoğraflardan vs. bakarak ve gerçeğinin boyutlarını wikipedia gibi ortamlardan ölçülerini alıp kendince ölçeklendirerek yapar.
Bazen de "genel prensiplere" uyarak kendi uydurma modellerini yapar.
Uçarlar mı, uçmazlar mı o da kişinin yine yetenekleri dahilindedir.
"Herkes emeğinin karşılığını havada görmek ister" demişsiniz de, elbet doğru... Ne var ki bundan daha ilk modelde "yaptım uçmalı" gibi bir beklentide olmak hayal kırıklığı nedeni olabilir.
Kullanılacak malzemelerin doğru olması, Ve bu malzemelerin yerleştirilmesinin itina ile yapılması ile hadi model yapıldı bitti. Sonrasında en ZORU var. PİLOTAJ ! Yani yol uzun.
İlk modelinizde yukarda da ben ve arkadaşlarımızın bir kısmının yazdığı gibi ufak tefek hatalar var. O modelde sonra ikinci bir belirsizliğe girmenize gerek kalmadan FORUMDAKİ bazı modelleri ve yapım aşamalarını anlatan konulara göz atmanız zaman, maddiyat ve emek anlamında boşa harcamanıza engel olur.