55 lik motor kaç watt elektrikli eder

Katılım
6 Eki 2019
Mesajlar
89
Tepkime puanı
51
Yaş
25
Konum
Aksaray
İlgi Alanı
Uçak
Herkese merhabalar.
Geçenlerde 55ax takılı uçağım kaza yapmıştı. Şimdi bir şekilde uçak planı elime geçti ama sıfır nitro motor pahalı oldugu için gücüm yetmez . Bende elektrikli yada ikinciel alıcam. Ve aklimda bu soru oluştu. Mesela 55ax in muadili olan elektrik motoru kaç watt olmalı. Kaç kv olmalı yada ne olmalı bilgisi olan vardır umarım.
 
Aslında sorduğun soruyu bende merak ediyorum. Mesela nitro motorlarda genelde HP gücü belirtiliyor. Elektrikli motorlarda pervane ölçülerine göre thurst veriliyor. Kimi nitro veya benzinli motorlarda da thurst veriliyor ama nadir.

Ben bunu araştırmıştım ama sonuca ulaşamamıştım.

Motordan ziyade uçağa göre elektrikli motor seçilebilir. Mesela uçak ağırlığı 3-4 kg ediyorsa Max thurstü 5kg olan bir motor çok rahat bir şekilde uçurur.
 
Açıkçası üretici istediği kadar HP gücü versin, ben ona hiç bakmam. Birincisi uçağı tasarlayan ya da üreten motor limitlerini belirtmiştir. Ona uyak birçok durumda baş ağrısını önler. Patlar motor elektrikli motor dönüşümü yapacak olursam uçağın tipine ve ağırlığına bakarım.
Örneğin semiscale bir warbird için çekiş ağırlık oranı 0.8 ile 1 arası olsa yeter. Diyelim ki 3 kg bir uçağımız var. 2.4 kg ile 3 kg çekiş üretecek bir motor / pervane kombinasyonu araştırırım. Diyelim ki 5 kg bir Piper var. Buna 2.5 - 3 kg çekiş fazla fazla yeter. Ona göre bakarım motorumu ve pervanemi. Doğrudan şu elektrikli motor bunun karşılığıdır diyen tek bir üretici gördüm. OS. Ürettiği elektrik motorlarını (hala üretiyor mu bilmiyorum) patlar motor karşılığı olarak isimlendiriyordu.
 
Bence de kitin planında elektrikli için öneriler (Motor, pervane, batarya, bataryanın konumu, ESC’nin konumu gibi öneriler) varsa onları deneyin. Çünkü elektrikli dönüşümünde ağırlık merkezi konumu ve toplam ağırlık değerleriniz değişecek. Bunları ayarlamak için kit size engel çıkarabilir. Mesela en başta, bataryayı olması gereken konuma koyamamak gibi.

Hem 3-4 adet LiPo maliyeti, ESC’si, motoru, iş görecek bir sarj aletinin de baya bir masrafı var.
 
Peki şunu sorayım o halde.
46ax için 1.63ps-16000rpm
55ax için 1.75ps-16000rpm
60fp için 1.60ps-15000rpm
3 motor da os marka.
Ben bir sağlıkçıyım verileri doğru değilse bile ölçü yöntemleri statüleri aynı olan şeyler onların kriterine göre yargılanır. Burda 60 lik motor diğerlerinden güçlü mu kabul etmeli güçsüz mu.

Son olarak planda 46-55 lık veyahut muadili elektrikli yazıyor bu yüzden böyle bir merak oluştu bende.
 
Peki şunu sorayım o halde.
46ax için 1.63ps-16000rpm
55ax için 1.75ps-16000rpm
60fp için 1.60ps-15000rpm
3 motor da os marka.
Ben bir sağlıkçıyım verileri doğru değilse bile ölçü yöntemleri statüleri aynı olan şeyler onların kriterine göre yargılanır. Burda 60 lik motor diğerlerinden güçlü mu kabul etmeli güçsüz mu.

Son olarak planda 46-55 lık veyahut muadili elektrikli yazıyor bu yüzden böyle bir merak oluştu bende.
Benim bildigim kadariyla kullanici kilavuzunda verilen bilgiler teorik bilgilerdir. Verdigin bilgilere istinaden 46ax motoru teorik olarak 16000rpm de 1.63ps ureteceginin bilgisini vermektedir. 60fp kagit uzerinde bir miktar gucsuz gibi gorunebilir ama daha buyuk pervane cevirebilecegini de hesaba katmak gerekiyor, kisacasi motor devir ve gucu bir miktar dusuk olsa bile daha buyuk pervane cevirabileceginden dolayi cekis kuvveti daha fazla olacaktir. Motor buyudukce devir dusmekte fakat guc artmakta.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Benim bildigim kadariyla kullanici kilavuzunda verilen bilgiler teorik bilgilerdir. Verdigin bilgilere istinaden 46ax motoru teorik olarak 16000rpm de 1.63ps ureteceginin bilgisini vermektedir.
Evet ama 3 motor arasında 60 lık olan 46lik olandan güçsüz olmuş oluyor orda kilitlendim
 
Peki şunu sorayım o halde.
46ax için 1.63ps-16000rpm
55ax için 1.75ps-16000rpm
60fp için 1.60ps-15000rpm
3 motor da os marka.
Ben bir sağlıkçıyım verileri doğru değilse bile ölçü yöntemleri statüleri aynı olan şeyler onların kriterine göre yargılanır. Burda 60 lik motor diğerlerinden güçlü mu kabul etmeli güçsüz mu.

Son olarak planda 46-55 lık veyahut muadili elektrikli yazıyor bu yüzden böyle bir merak oluştu bende.
Ben de bir sağlıkçıyım ve bu tür verileri gözlerimle değil başka yerimle okurum. :D :D :D
Bir kere bu değerler ekstrapolasyon. O motorların hiçbiri 16 bin devir çeviremez gerçek hayatta.
46AX ve 55AX diğer motora göre yeni tasarım ve teknoloji motorlar. Ama sonuçta bir motorun gücünü belirleyen en önemli faktör hacmidir. Bunlar 46'lık motordan 60'lık motor gücü alabilecek nasıl bir teknoloji geliştirmiş olabilirler ki??? Örneğin port zamanlaması burada oynayabilecekleri tek parametre. Nasıl bir geometri geliştirdiler de bu fark oluştu?
Bakın Japon denildiğinde müthiş bir ahlak falan bekliyorsunuz ya. Beklemeyin. İş ticarete gelince yapmadıkları numara yok. Tek bir örnek vereyim:
2.4 GHz sistemlerin yeni yeni ortaya çıktığı zamanlardı. Genelde Assan marka modüller alıp Futaba kumandalarda dönüşüm yapıyorduk. Lehim işlerinden falan anladığım için arkadaşım modülü ve kumandayı bana verip dönüşümü yapmamı istedi. Ne var ki? Üç kablo lehimlenecek. Ben de kumandayı açtım. Yüksek frekans modülüne giden kabloyu aldım (klasik kırmızı sarı kahverengi ya da kırmızı beyaz siyah renk kodlu bir kabloydu). Kırmızıyı artıya siyahı eksiye beyazı da sinyale lehimledim. Modül yandı!!! Çünkü müthiş Japon ahlakı, millet Futaba modül kullanmazsa canı yansın diye renkleri karıştırmış ve gerilimi ters bağlamama neden olmuş.
Her neyse, müthiş Japon ahlakından konuya dönelim.
Piper Cub'dan örnek verelim. Bu uçak 50 beygir motorla da uçuyor 150 beygir motorla da. Ne fark ediyor? Kalkış koşu mesafesi, tırmanış oranı ve biraz da servis tavanı. O nedenle motor seçiminde motor gücü bizler için geri planlarda kalıyor hatta listeye bile giremiyor.
Önerim, hiçbir motorun beygir gücüne bakılmaması...
 
Ben de bir sağlıkçıyım ve bu tür verileri gözlerimle değil başka yerimle okurum. :D :D :D
Bir kere bu değerler ekstrapolasyon. O motorların hiçbiri 16 bin devir çeviremez gerçek hayatta.
46AX ve 55AX diğer motora göre yeni tasarım ve teknoloji motorlar. Ama sonuçta bir motorun gücünü belirleyen en önemli faktör hacmidir. Bunlar 46'lık motordan 60'lık motor gücü alabilecek nasıl bir teknoloji geliştirmiş olabilirler ki??? Örneğin port zamanlaması burada oynayabilecekleri tek parametre. Nasıl bir geometri geliştirdiler de bu fark oluştu?
Bakın Japon denildiğinde müthiş bir ahlak falan bekliyorsunuz ya. Beklemeyin. İş ticarete gelince yapmadıkları numara yok. Tek bir örnek vereyim:
2.4 GHz sistemlerin yeni yeni ortaya çıktığı zamanlardı. Genelde Assan marka modüller alıp Futaba kumandalarda dönüşüm yapıyorduk. Lehim işlerinden falan anladığım için arkadaşım modülü ve kumandayı bana verip dönüşümü yapmamı istedi. Ne var ki? Üç kablo lehimlenecek. Ben de kumandayı açtım. Yüksek frekans modülüne giden kabloyu aldım (klasik kırmızı sarı kahverengi ya da kırmızı beyaz siyah renk kodlu bir kabloydu. Kırmızıyı artıya siyahı eksiye beyazı da sinyale lehimledim. Modül yandı!!! Çünkü müthiş Japon ahlakı, millet Futaba modül kullanmazsa canı yansın diye renkleri karıştırmış ve gerilimi ters bağlamama neden olmuş.
Her neyse, müthiş Japon ahlakından konuya dönelim.
Piper Cub'dan örnek verelim. Bu uçak 50 beygir motorla da uçuyor 150 beygir motorla da. Ne fark ediyor? Kalkış koşu mesafesi, tırmanış oranı ve biraz da servis tavanı. O nedenle motor seçiminde motor gücü bizler için geri planlarda hatta listeye bile giremiyor.
Önerim hiçbir motorun beygir gücüne bakılmaması...
Valla güzel ve üzücü hatıran için teşekkür ederim güzel abim.
O halde imkan varken 60 lik almak iyidir ben bunu anladım burdan.
 
Valla güzel ve üzücü hatıran için teşekkür ederim güzel abim.
O halde imkan varken 60 lik almak iyidir ben bunu anladım burdan.
60'lığın üretildiğini sanmam. Güncel seri AX serisi. 46 - 60'lık modeller için 55AX, daha büyük modeller için 65AX ve 95AX var.
 
Büyük hacimli motorlar için konuşuyorum; motorun hacmiyle güç arasında bir ilişki doğal olarak var ama doğrudan bir ilişkiden bahsetmek de mümkün değil. Mesela Honda NC750x 50 küsür beygir üretebilirken aynı hacimde KawasakiZ750 100 beygir üstüne çıkıyor. Yani sonuca doğrudan etki eden başka bir çok parametre var. Ama ufacık en ilkel teknolojiyle üretilmiş 2 zamanlı nitrolu motorlarda böyle büyük bir teknoloji farkı olması imkansız bence. Ama şimdi başlığı inceleyip biraz araştırınca 46ax ve 55 ax'te olup 60fp'de olmayan iki şey fark ettim. Bunların sonuca ne derece etki edeceğini bilemiyorum ama nihai çıkış gücüne az da olsa etkisi eminim vardır. Birincisi ax serisi motorlar rulmanlı iken 60 fp rulmansızmış. İkincisi de ax serisi motorlardaki çap/strok oranı 1'den fazla yani kısa strok motorlar dolayısıyla teorik olarak daha yüksek devirlere çıkabilirlerken 60fp de strok çaptan uzun. Tabi bu iki fark sonuca kayda değer bir etki yapar mı orasını bilemiyorum. Bir de işin sıkıştırma oranı boyutu var onla ilgili data bulabileceğimizden bile şüpheliyim o yüzden hiç girmek istemiyorum :saygilar:
 
  • Şaşırdım
Tepkiler: Kemal-Lütfi UZER
60'lığın üretildiğini sanmam. Güncel seri AX serisi. 46 - 60'lık modeller için 55AX, daha büyük modeller için 65AX ve 95AX var.
Ikinci el 60fp var da. O yüzden borç harç da olsa uçak toplayıp uçmak istiyorum. Uçak 46-55 akrobasi uçağı 150 kanatlı yak54 piyasada ikinci el 60fp ve 46ax bulabildim.