AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Unutmadan şunu da sorayım, manuelde dişliler için herhangi bir yağ uygulaması gösterilmiyor? Meretin her tarafı da dişli dolu :) bu kadar dişliyi yağsız çalıştırmak da açıkçası hiç aklıma yatmıyor. Standart silikon gres uygulaması yapma niyetindeyim amma yine de bir sorayım dedim önce. Malum ben bu işlerden uzak olalı tıp çok ilerlemiş, acaba bu dişliler de yağsız çalışan bir teknolojiyle falan mı üretildiler? :)
Ben yıllarca Align kullanırken, dişlileri hiç sağlamadım mesela. O zaman konuyu pek bilmediğim için. Ama yine de bir şey olmadı dişlilere :laugh:

Silikon gres uygulaması olabileceği gibi şu son dönemde çıkan DRYFLUID ürün 1 tık daha iyi. Gerçi etrafı azıcık beyaz yapıyor ama şahsen dişli sesini azalttını düşünüyorum ;)




Diğer taraftan bizzat ALIGN tarafından hazırlanan şu video da mutlaka ilgilini çekecektir diye düşünüyorum Evren Hocam ;)



Madem konumuz heli o zaman şu konuya da bakalım istersen :saygilar:

 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Bu kiti daha önce yapanlar da acaba benim gibi parça arttırabildi mi [emoji23][emoji23][emoji23]

Hersey tastamam olduktan sonra bunlar hala elimde kaldı :)
Tüm kitlerde fazla parça çıkıyor Evren hocam, sorun değil, rahat olun :D

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Bir soru daha, ne beyinin içinden ne de helikopterin kitinden çift taraflı yapışkanlı “pad” çıkmadı. Heli kitinden iki farklı boyutta yapışkanlı “cırt-cırt” seti çıktı. Büyük olan pil küçük olan alıcı için diye yorumladım, unitenin cırt cırt ile sabitlenmesi fikri kafama yatmadı açıkçası :) ne kullanmam gerekli bu iş için? Elimde farklı kalınlıklarda padli çift tarafı yapışkanlı bantlar var, bunlar iş görür mü?
FBL Pad konusunda su konu sana yardımcı olacaktır. :)

 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Teşekkürler adminim :) ne güzel, bir yandan yeni yeni şeyler öğrenip bir yandan da mevcut eski bilgileri güncelliyoruz. Şimdilik eldeki mevcut yağlarla gerekli yerlere ufak dokunuşlar yapayım. Yakın zamanda da şu fast-lad gerçekten ne kadar hızlı gönderiyor bir deneyeceğiz görünüşe göre :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Son durum: tüm montaj tamamlandı, metal-metal birleşimlerindeki vidalara loctite uygulandı, rulman vs içinden geçen vidalarda loctite vidanın gireceği yere uygulandı ;) feathering shaftlara çok özel bir itina gösterildi, burası helikopterde en korktuğum kısım ne yalan söyleyeyim. Yıllar önce kulakları çınlasın Kaan ile sohbet ederken havada çıkan bir palin pilotun gözüne geldiği bir hikayeden bahsetmişti [emoji51][emoji51][emoji51]

Neyse, şaftları söktüm vidaların gireceği yuvaların içlerini selülozik tinerle üç su yıkayıp sildim, hiç yağ kalmadığından emin olunca içlerine loctite uygulayıp vidaları da baskı rulmanlarından yağlanmadan geçirmeye özen gösterip yeniden toparladım, umarım herşey olması gerektiği gibidir... Gavurların dediği gibi "fingers crossed"

Kablolama da şu şekilde oldu:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tüm kablolar sol tarafta sabitlendi, niye derseniz, ne bileyim öyle oldu işte :) manuel kabloları korumak için framelerin köşelerinin zımparalanmasını öneriyor, bence pratikte fazla işe yarayacak bişey değil bu (tamamen yusyuvarlak yapmadığınız sürece) o yüzden kabloları kalın “makaron” içinden geçirip korumaya aldım. Zaten servo kablolarının neredeyse hepsinde yırtıklar vardı, içerde teller görünüyordu, malum CF de iletken bişey, en iyi çözüm olarak bunu gördüm. Alıcı en alttaki tablaya ters olarak monte edilip s-bus kablosu dişlilerden korunacak şekilde beyine ulaştırıldı. Beyine giren kabloların hepsini de hafif hareket imkanı olacak kadar boşluk vererek toparlayıp sabitledim.

ESC manuelde belirtilen şekilde pil tablasının altına yerleştirdim ama acaba gövdenin sağına koysam daha bir ferah olur muydu diye düşünmedim de değil. Neyse sakin sakin skeyl skeyl uçucaz çok ısınmaz herhal meret...

Ana pallerin ağırlıkları arasında 0.2 gr fark var (birisi 60.3 diğeri 60.1 gr) ağırlık merkezleri arasında da 1 mm kadar bir fark var. Ne kadar titreşim yapacağını görüp ona göre gerekiyorsa müdahele edeyim diye düşünüyorum (cg farkı ile ağırlık farki birbirini nötürleyebir de süperpoze olup titreşimi arttırabilir de [emoji51][emoji51])

Yeri gelmişken, pallerin paketinden çıkan üç tane yapışkanlı zımbırtı balans için mi yoksa “pal tracking” kontrolü için mi verilmiş? Gerçi tracking için kırmızı bant yapıştırın yada boyayın diyor ama bantlardan birisi farklı renktenolunca acaba dedim...

Şunlardan bahsediyorum:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Ooh baya bildigin bitmiş model Evren Hocam [emoji122][emoji122]

Feathering shaft montajı şahsen beni de en çok tedirgin eden kısım.

Model küçük, servo kabloları uzun olunca mecburen kabloları bir tarafta derlemek gerekiyor. Model Scale içinde olacağı icin kesinlikle sorun degil. Fakat "Servo kablolarının neredeyse hepsinde yırtık vardı" kısmını anlamadım ?? Oyle bir şey nasıl olabilir ki ??

Esc ben zamanında Trex 500 ESP modelinde yan tarafa koymuştum ama önerilen yerde de sıkıntı çıkaracağını düşünmüyorum.

O stickerler pal tracking ve devir ölçümü icin diye biliyorum. Ama FBL üniteler çıktığından bu yana paller arasında ciddi acı farkı olmadı müddetçe Tracking ısı yalan oldu.

Eeee Evren Hocam, son olarak maiden ne zaman planlanıyor ??


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Ooh baya bildigin bitmiş model Evren Hocam [emoji122][emoji122]

Feathering shaft montajı şahsen beni de en çok tedirgin eden kısım.

Model küçük, servo kabloları uzun olunca mecburen kabloları bir tarafta derlemek gerekiyor. Model Scale içinde olacağı icin kesinlikle sorun degil. Fakat "Servo kablolarının neredeyse hepsinde yırtık vardı" kısmını anlamadım ?? Oyle bir şey nasıl olabilir ki ??

Esc ben zamanında Trex 500 ESP modelinde yan tarafa koymuştum ama önerilen yerde de sıkıntı çıkaracağını düşünmüyorum.

O stickerler pal tracking ve devir ölçümü icin diye biliyorum. Ama FBL üniteler çıktığından bu yana paller arasında ciddi acı farkı olmadı müddetçe Tracking ısı yalan oldu.

Eeee Evren Hocam, son olarak maiden ne zaman planlanıyor ??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sayın adminim, teşekkürler bilgiler için.

Maiden 5 dk önce yapıldı bile :) tabi maiden sayarsak, evin terasında toplamda 3-5 sn ayakları yerden kestim görmek için. Alan dar olduğu için fazla zorlamadım. Ama gördüm ki throttle-pitch ayarı bana pek uygun değil. Beyinin ayarlarına biraz daha derinlemesine gireyim benim elime daha uygun bir tanımlama yapayım esas sahadaki maiden öncesinde.

Kablo olayı şöyle, servoların kabloları üzerinde izolasyonlarında delikler vardı yer yer, kimisinin sinyal kablosunda kimisinin “ground” kablosunda. Sanki paketlemede servo gövdesine sarıldığında köşelerde olmuş gibi. Fotoğraflarını çekmeden güvene almak için makaronlamıştım. Tekrar açtığımda fotoğraflarım...

Feathering shaft montajında rckolik videoları çok faydalı oldu gerçekten, teşekkürler [emoji6]



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Bidakka yahu, beyin throttle ve pich curvleri aynen vericinin gönderdiği şekilde mi kullanıyor yoksa?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Vay hızlı ve gizli bir maiden olmuş :laugh:

Su ana kadar bir çok kit gördüm ama ilk defa servo kablosunda böyle bir sıkıntı duydum :rolleyes: Büyük ihtimal sebebi dediğin gibi servo kabloların sarılması kaynaklı. Bir de plastik kalitesinde sorun varmış herhaldeki zaman içinde esneklerini kaybedip, yüzeysel kırılmalar olmuş :-\

Feathering konusu en çok korktuğum konu olunca zamanında onu özel olarak ele almıştık :RCKolik:

Pitch ve throttle sinyalleri aynen dediğin gibi Evren Hocam. Beyin onlara müdahale etmiyor. Kumandanın stick hareketleri harici yaptığın Ender işlerden birisi ;D Beyin kendisine ne geliyorsa aynen iletiyor. Bu iki eğriyi istediğin şekilde manual uygun olarak kişiselleştirebilirsin :saygilar:
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Vay hızlı ve gizli bir maiden olmuş :laugh:

Su ana kadar bir çok kit gördüm ama ilk defa servo kablosunda böyle bir sıkıntı duydum :rolleyes: Büyük ihtimal sebebi dediğin gibi servo kabloların sarılması kaynaklı. Bir de plastik kalitesinde sorun varmış herhaldeki zaman içinde esneklerini kaybedip, yüzeysel kırılmalar olmuş :-\

Feathering konusu en çok korktuğum konu olunca zamanında onu özel olarak ele almıştık :RCKolik:

Pitch ve throttle sinyalleri aynen dediğin gibi Evren Hocam. Beyin onlara müdahale etmiyor. Kumandanın stick hareketleri harici yaptığın Ender işlerden birisi ;D Beyin kendisine ne geliyorsa aynen iletiyor. Bu iki eğriyi istediğin şekilde manual uygun olarak kişiselleştirebilirsin :saygilar:


Kablo mevzusu için buyrun aşağıdaki fotoya:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kitin içinden 2014 takvimi çıktığını düşünürsek kabloların ne kadar süredir orda öyle sarılı durduklarını anlayabiliriz sanırım [emoji23][emoji23][emoji23]

Throttle ve pitch curvelerin kumandadan yapılması iyi haber :) teşekkürler. Hemen kendi damak tadıma uygun bir ayar çektim, minimumda -3 derece, çıbıh ortada +4 derece, maksimumda da +10 derece. Gaz da çıbıh ortaya geldiğinde %65 e ulaşıyor sonra yavaşça maksimumda %85 e kadar artıyor. Başlangıç için bunlar iyi görünüyor, gerisi sahada uçuşa göre ince ayar yapılır artık...



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Evren bey kabloları toplamada kullandığınız kelepçeyi direk kablolara temas ettirmeyin titreşimler kabloya zarar verebiliyor naçizane tavsiyem bir elektrik bantı veya eşdeğer bir şey ile sarıp onun üzerinden kelepceleyin derim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Celalettin Yazkan' Alıntı:
Evren bey kabloları toplamada kullandığınız kelepçeyi direk kablolara temas ettirmeyin titreşimler kabloya zarar verebiliyor naçizane tavsiyem bir elektrik bantı veya eşdeğer bir şey ile sarıp onun üzerinden kelepceleyin derim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Gayet mantıklı bir tavsiye :) teşekkürler, gereği yapılacak [emoji1303]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Kablo kılıfı baya baya kırıkmış [emoji50] Şaşırtıcı bir durum ama bunu da görmüş olduk [emoji848]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Kablo kılıfı baya baya kırıkmış [emoji50] Şaşırtıcı bir durum ama bunu da görmüş olduk [emoji848]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yanlış hatırlamıyorsam 4 servonun 3ünün kablosunda benzer durum var. Bir tane olsa üretim hatası falan demek daha kolay olur da neredeyse hepsinde olunca uzun zaman beklemiş olmasına bağlıyorum... gerçekten enteresan bir durum ama. Buarada, kablolar esnekliklerini yitirmiş durumda falan da değiller, bana üzerlerindeki izolasyon fazlaca yumuşak gibi geldi, sanki hani bazı el aletlerinin sapları bir sıvıya daldırılıp üzeri ince bir plastikle kaplanır ya, o plastiğe benzeyen bir kıvamı var kabloların izolasyonlarının... Tüm “yırtık” kısımlar da servo govdesine sarılı haldeyken köşelere denk gelen yerlerde.

Neyse, yeni TC ve PC ayarlarıyla bir tane daha kısa maiden yaptım, bu haki çok daha uygun benim için hoşuma gitti :) bu hafta içinde pistin askeriye tarafından kullanımını soracağım, biş bir gün varsa bir öğleden sonra gidip maiden yapabilirim... memleketin her yeri boş ve açık alan ama uçamıyoruz işte... en kötü haftaya haftasonu tam maiden yaparım... (buranın haftasonu bugün itibariyle bitti malum, yarın işbaşı :) )

Bir not da “dön-dön”ün dönüş yönü hakkında :) malum diğer konuda dönüşün yönü üzerine konuşmuştuk, modeli toparlarken tek yön rulmanı sökmeye çalıştım ama beceremedim :) açıkçası çok zorlamak istemedim elde yedeği olmadığı için. Gövde dönüşüm ve kuyruk yükseltme parçaları ile birlikte yeni bir “gear housing” ve tek yön rulman da edinip onu en baştan ters yönlüolacak şekilde takacağım. O zamana kadar saat yönünde uçacağız artık :)

Bu modelde kullanabileceğim, daha uzun bir ana şaft seçeneği var mı bildiğiniz?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Aslında servo kablosunu dert etme. Zaten bu amaçla üçlü kablo var. Havacılıkta her şey yedeklidir. Burada da üç kablonun biri yedek. :lol:
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Sümer Yamaner' Alıntı:
Aslında servo kablosunu dert etme. Zaten bu amaçla üçlü kablo var. Havacılıkta her şey yedeklidir. Burada da üç kablonun biri yedek. [emoji38]
İlahi abi sen çok yaşa emi.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi