Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

İlk mesajı güncelledim. Bu jeneratörü listeden çıkarmadım ki, benim olduğu gibi başka arkadaşlarımızın da aklını çelmesin. Bendeki için çeşitli fikirlerim var, pull-start mekanizmasını eski tip, ipi elle sarmalı sisteme dönüştürmek, sisteme bir şekilde bir one-way rulman ekleyerek harici bir starter'la çalıştırmak, veya alanda üstüne benzin döküp yakmak bunlardan bazıları...
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
ama Eskişehir ekibi sağlam helicidir. Öyle 1-2 aksilik yüzünden bu sevdadan vazgeçmezler :D

Ben bi ara içten içe kayar gibi oldum. :embarras: Sonra pilotaj konuları patladı, pirolar derken yine bi hedef bi heves... Tekrar sevdamızı tazeledik.

Bu arada bu akşam Mevlüt abinin forza ile üç pil kadar uçtum. Özlemişim valla iyi geldi :D Üçüncü pilde pirohoverdan half piroflip ilk yarısına geçişler denedim. Çok çalışmak lazım ama oluyor gibi :laugh: Logo ile denemek lazım...
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Emre Kaman' Alıntı:
İlk mesajı güncelledim. Bu jeneratörü listeden çıkarmadım ki, benim olduğu gibi başka arkadaşlarımızın da aklını çelmesin. Bendeki için çeşitli fikirlerim var, pull-start mekanizmasını eski tip, ipi elle sarmalı sisteme dönüştürmek, sisteme bir şekilde bir one-way rulman ekleyerek harici bir starter'la çalıştırmak, veya alanda üstüne benzin döküp yakmak bunlardan bazıları...

Emre abi bence benzin döküp yakmadan önce bir şans vermeye değer.One-way rulman ekleyip harici start sistemi olursa oldukça mantıklı ve uzun ömürlü bir sistem olur.Dediğin gibi zaten starter alıcaktın nitro için :) Yada nitro alırsan jeneratörede gerek kalmaz.:laugh:
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Valla Arda nitro almaya niyetim var, ama once kendimi hem fiziksel, hem de mental olarak hazirlamam lazim. O motor havada durdukca, ki duracak kesin,
1 tas gibi otorotasyon yapabilir olmam lazim, 2 indigi yere kadar yuruyus icin kondisyon lazim, 3 butun bunlar icin sabir depolamam lazim ki, su anda bende olmayan sey en basta sabir :)
Neyse, jeneratorle yine ugrasicaz yarin, bakalim ne yapabiliriz...
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Emre Kaman' Alıntı:
Valla Arda nitro almaya niyetim var, ama once kendimi hem fiziksel, hem de mental olarak hazirlamam lazim. O motor havada durdukca, ki duracak kesin,
1 tas gibi otorotasyon yapabilir olmam lazim, 2 indigi yere kadar yuruyus icin kondisyon lazim, 3 butun bunlar icin sabir depolamam lazim ki, su anda bende olmayan sey en basta sabir :)
Neyse, jeneratorle yine ugrasicaz yarin, bakalim ne yapabiliriz...

Emrem bunların hepsi de bahane , uçuyorsun işte , zamanla daha da güzel olacak eminim , bence almak için bir ; sana para lazım ,iki; evde biraz daha oda , geniş alan lazım , üç ; niyetin kesin olması lazım , ben bir alan turu için boşu boşuna hoverlerle zaman kaybetmişim , yapabilir miyim , yapamaz mıyım deyip zaman kaybetmemek lazım , eğer seviyorsan , nitro kokusu güzel diyorsan , yönlenmeni ona göre yapman lazım , detaylarını zaten sen bizden iyi bilirsin , nitro demek , motor ustası olmak demek aynı zamanda , elektrikli de iyi kötü sadece helinin ayarlarını oynuyoruz , nitro da bir de motor işin içine girince , oyalanacak ve öğrenecek daha fazla zaman, bilgi ve deneyim gerekiyor...Kondisyonu boşver , sen her türlü yürürsün de koşarsın da... :thumbup:
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Duyan da patlar motor kullananları Mars'tan geldi falan sanacak. :) Vantilatörde nitro motoru ayarlamakta ne var? Niye stop etsin?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Emre Kaman' Alıntı:
O motor havada durdukca, ki duracak kesin...
Emre sen şimdi haklı olarak sendeki heli motorunun da etrafında gördüğün uçakçı arkadaşlarınınkiler gibi olacağını düşünüyor ve endişe ediyorsun. Zırt pırt duracak, bende her 2 uçuştan birinde otorotasyon yapıp modeli kurtamak zorunda mı kalacağım diye düşünüyorsun.

Fakat burada sana tavsiyem sadece nitro heli kullanan modelcileri referans alman olur. Uçakçı arkadaşlarımız motorlarına ayar yapma, hatta ayar yapmayı geçtim yakıt doldurma konusunda bile sürekli bir zamandan tasarruf etme çabasında oldukları için genelde sonuç böyle oluyor. Söylediklerim yanlış anlaşılmasın, çok yoğunlar demek ki arkadaşlarımız motorlarını ayarlayacak vakitleri falan olmuyor. Hele sahada birde Sümer abi yoksa fabrika ayarlarıyla devam, uçtuğu kadar, çalıştığı kadar stres yok... :laugh: :lol: :lol:

Biz helicilerin hobiye ayıracak zamanları uçakçı arkadaşlara göre daha bol olduğu için :laugh: bizim motorlar öyle zırt pırt durmaz Emre. ;) Bizdeki sıkıntı motorun çalışıp çalışmamasıyla alakalı değilde motordan performans almayla alakalı oluyor. Optimum ayarı bulmak için biraz vakit harcamak ve tecrübe kazanmak gerekiyor. Şöyle söyliyeyim bu zamana kadar 3 farklı sınıfta 4 tane nitro helim oldu hiçbirinde motor stop sebebiyle otorotasyon yapıp inmek zorunda kaldığımı hatırlamıyorum.
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

sumeryamaner' Alıntı:
Duyan da patlar motor kullananları Mars'tan geldi falan sanacak. :) Vantilatörde nitro motoru ayarlamakta ne var? Niye stop etsin?

Türker Akgün' Alıntı:
...... Şöyle söyliyeyim bu zamana kadar 3 farklı sınıfta 4 tane nitro helim oldu hiçbirinde motor stop sebebiyle otorotasyon yapıp inmek zorunda kaldığımı hatırlamıyorum.

Emre sayende bir mucizeye şahidlik ediyoruz :laugh: ;D Yukarıdan görüleceği üzere "Bir uçakcı" ve "Bir helici" aynı fikirde :lollol: :lol:
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Türker Akgün' Alıntı:
...
Şöyle söyliyeyim bu zamana kadar 3 farklı sınıfta 4 tane nitro helim oldu hiçbirinde motor stop sebebiyle otorotasyon yapıp inmek zorunda kaldığımı hatırlamıyorum.

İşte bunlar hep kötü çevreden :D Ne bileyim, hep zart zurt havada stop eden yada yerde hiç çalışmadan geri bagaja giren uçakları görüyorum nitro motor örneği olarak çevremde. Bi senin bi Arda'nın nitro helilerini gördüm, haliyle diyorum ki kendi kendime, tabi adamlar pro, yapmışlardır ayarını uçuyolar canavar gibi :)
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Abi nitro alacaksan 90lık alacaksın, o da arabadan fazla yakıyor :lollol:

Ama hakikaten modelin hası yakıtlıdır kim ne derse desin :thumbup:
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Emre Kaman' Alıntı:
İşte bunlar hep kötü çevreden :D Ne bileyim, hep zart zurt havada stop eden yada yerde hiç çalışmadan geri bagaja giren uçakları görüyorum nitro motor örneği olarak çevremde. Bi senin bi Arda'nın nitro helilerini gördüm, haliyle diyorum ki kendi kendime, tabi adamlar pro, yapmışlardır ayarını uçuyolar canavar gibi :)
Emre emin ol, nitro motor ayarlamak skookum'u ayarlamanın çeyreği kadar bile zor olamaz. :laugh: Pro'lukla falan alakası yok, Mehmet abi bilir (ilk ayar hariç) performansı benim beklentimi karşıladığı sürece doğru dürüst motor ayarıyla uğraşmam sahada. Zengin tarafta kalır, devam ederim uçuşlara.

Yanlış anlaşılma olmasın tabi, ayarla uğraşmazsın derken bir uçakçı kadar zirvede olamazsın tabi bu konuda. O kadar da değil. :laugh: :laugh:
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Halbuki uçak olsun heli olsun, büyük iğne ayarının her uçuş günü kontrolü gerekir. Çünkü nitro motorlar atmosferik şartlardan etkilenirler. Ayar yapmadan uçmak marifet diil. [emoji14]
Zaten o nedenle artık benzinli taraftarıyım ya...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

sumeryamaner' Alıntı:
Halbuki uçak olsun heli olsun, büyük iğne ayarının her uçuş günü kontrolü gerekir. Çünkü nitro motorlar atmosferik şartlardan etkilenirler. Ayar yapmadan uçmak marifet diil. [emoji14]
Zaten o nedenle artık benzinli taraftarıyım ya...

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Doğrudur abi, eğer yüksek performans isteniyorsa , yani motorun limitlerinde kullanılmak isteniyorda her uçuş günü, hatta öğle ve akşamüstü bile fark ediyor,
Ben telemetri ile kullandığım için motor devri ve sıcaklığı anlık olarak görüyordum, birkaç tık ayar hep ister %p
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Nitro gazını aldım, biraz daha gazlarsanız gasser'a doğru bir ivmelenme olacak bende, gözünüzü seveyim yapmayın :D

Şimdi jeneratör konusuna geri dönersek, bugün yine ustaya bıraktım jenoyu, yarın bi gel dedi. Çok tanıdık bir usta ötelemesiydi, yarın jenoyu dükkanın aynı koordinatlarında hiç ellenmemiş bulacağımı adım gibi biliyorum.

Neyse, aklıma fantastik bi fikir geldi, ancak ne kadar mantıklı yada uygulanabilir bilemiyorum. Her elektrik motoru bir üreteç, her üreteç de bir motordur ana fikrinden yola çıkarak, bizim jenonun da invertörlü olduğunu düşünerek, üreteç kısmına enerji vererek dönmesini, patlar motora start verecek kadar dönmesini umabilir miyiz?
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Emre Kaman' Alıntı:
Nitro gazını aldım, biraz daha gazlarsanız gasser'a doğru bir ivmelenme olacak bende, gözünüzü seveyim yapmayın :D

Şimdi jeneratör konusuna geri dönersek, bugün yine ustaya bıraktım jenoyu, yarın bi gel dedi. Çok tanıdık bir usta ötelemesiydi, yarın jenoyu dükkanın aynı koordinatlarında hiç ellenmemiş bulacağımı adım gibi biliyorum.

Neyse, aklıma fantastik bi fikir geldi, ancak ne kadar mantıklı yada uygulanabilir bilemiyorum. Her elektrik motoru bir üreteç, her üreteç de bir motordur ana fikrinden yola çıkarak, bizim jenonun da invertörlü olduğunu düşünerek, üreteç kısmına enerji vererek dönmesini, patlar motora start verecek kadar dönmesini umabilir miyiz?
Aslında çok mantıklı bence ancak dinamo kısmına motoru doğru yönde döndürecek elektrik vermek gerekir bu durumda da ne olur bilemiyorum, yani illa ki jeno içinde elektronik devresi vardır, ona zarar verir mi ? Pahalı bir denet olabilir ama sonuçları insanlık adına yararlı olacaktır diye düşünüyorum :lol: :halay: