Art Tech 2127 500 Class Cessna 182 Fırçasız Kumandalı RC Uçak Modeli

Özgür ASLAN

Yeni Uye
Katılım
29 Nis 2021
Mesajlar
8
Tepkime puanı
1
Yaş
25
Konum
erzurum
İlgi Alanı
Uçak
Art Tech 2127 500 Class Cessna 182 Fırçasız Kumandalı RC Uçak satın aldım. Uçak bilgileri: Wingspan:1300mm, Length:993mm, Weight:1350gr, CG Position %35, Batarya: 11.1v 2400mAh Lipo, ESC:30A, MOTOR: 3715-01c(KV:820rpm), Wing area 23dm^2, Wing Load:58g/dm^2. pervane 13x6
Bu uçağı bu sistemle uçurduk ve yere çakıldı. Bende motor esc ve bataryada değişiklik yaptım. Ağırlık merkezini ayarladım ve elle fırlattık. Elle fırlatma işlemi rüzgarsız açık havada muhtemelen 5, 10 derecelik eğimle fırlatıldı. 3 kez fırlatma yaptık gaz %70, %80 ve %90 sınırlarını kullandık. Fakat uçak burnu hep yukarı doğru baktı ve dolayısıyla çakıldı. Sebebi ne olabilir. Çözüm ne olabilir.

değişiklik yaptıgım sistem;
motor: sunnysky x4110s kv:400
batarya:22.2 V 100c 5000mah
esc: 60A
pervane: 12x8
uçapın son ağırlığı 2200gr
 
Art Tech 2127 500 Class Cessna 182 Fırçasız Kumandalı RC Uçak satın aldım. Uçak bilgileri: Wingspan:1300mm, Length:993mm, Weight:1350gr, CG Position %35, Batarya: 11.1v 2400mAh Lipo, ESC:30A, MOTOR: 3715-01c(KV:820rpm), Wing area 23dm^2, Wing Load:58g/dm^2. pervane 13x6
Bu uçağı bu sistemle uçurduk ve yere çakıldı. Bende motor esc ve bataryada değişiklik yaptım. Ağırlık merkezini ayarladım ve elle fırlattık. Elle fırlatma işlemi rüzgarsız açık havada muhtemelen 5, 10 derecelik eğimle fırlatıldı. 3 kez fırlatma yaptık gaz %70, %80 ve %90 sınırlarını kullandık. Fakat uçak burnu hep yukarı doğru baktı ve dolayısıyla çakıldı. Sebebi ne olabilir. Çözüm ne olabilir.

değişiklik yaptıgım sistem;
motor: sunnysky x4110s kv:400
batarya:22.2 V 100c 5000mah
esc: 60A
pervane: 12x8
uçapın son ağırlığı 2200gr
Kullandığınız motor çok büyük gibi duruyor aynı şekilde pilde çok büyük.
Eski sistemi kullanmak daha iyi olabilir
Şunu anlayamadım eski sistemde çakılma sebebi neydide yerine daha buyuk motor takma ihtiyacı hissettiniz uçak sürekli burnunu yukarıya doğru kaldırıyorsa ya ağırlık merkezi yanlıştır. Ağırlık merkezinin doğru olduğuna eminseniz kontrol yüzeylerinde sorun olabilir onları kontrol etmek lazım.
Ve 2kg dan ağır olan bir uçağı elle atmak hiç mantıklı bir seçim değil birde cessna gibi uçurmadı çok basit olmayan bir uçak için
 
Kullandığınız motor çok büyük gibi duruyor aynı şekilde pilde çok büyük.
Eski sistemi kullanmak daha iyi olabilir
Şunu anlayamadım eski sistemde çakılma sebebi neydide yerine daha buyuk motor takma ihtiyacı hissettiniz uçak sürekli burnunu yukarıya doğru kaldırıyorsa ya ağırlık merkezi yanlıştır. Ağırlık merkezinin doğru olduğuna eminseniz kontrol yüzeylerinde sorun olabilir onları kontrol etmek lazım.
Ve 2kg dan ağır olan bir uçağı elle atmak hiç mantıklı bir seçim değil birde cessna gibi uçurmadı çok basit olmayan bir uçak için
eski sistemde çakılma nedeni de aynı şekilde oldu burnu havaya kalktı. yüzeyine zımpara atıp cam elyaf+epoksi kapladım sunnysky ağırlığı kaldırabilsin diye.
elle fırlatmanın sorun oldugunu düşünüyordum bende teşekkürler.
elle fırlatma için hangi uçaklar kullanılmalı peki? hangi uçakları elle fırlatmalıyız.?
 
eski sistemde çakılma nedeni de aynı şekilde oldu burnu havaya kalktı. yüzeyine zımpara atıp cam elyaf+epoksi kapladım sunnysky ağırlığı kaldırabilsin diye.
elle fırlatmanın sorun oldugunu düşünüyordum bende teşekkürler.
elle fırlatma için hangi uçaklar kullanılmalı peki? hangi uçakları elle fırlatmalıyız.?
Elle fırlatma konusu biraz karışık aslında direk ağırlıklara bağlantısı yok 3-4kg fpv uçaklarda da tekerlek yok elle atılıp kullanılıyor. Ben de tam hakim değilim. Ama şundan sizin uçağınızı elle fırlatmaya gerek yok. Zaten uçağın uçuşu normal olmadığından bahsediyorsunuz fırlatarak uçurmada bu kontrol daha da zorlaşacaktır .
Bence motoru değiştirmek yerine ağırlık merkezi ve trim kullanrak sorunu çözmek en mantıklısı.Fabrikasyon olarak gelen motor uçurmak için gayet yeterlidir yoksa neden o motorla uçağı yollasınlar.
Cam elyaf epoksi konusuna yorum yapıcam o konuyu hiç bilmiyorum.
Benim tavsiyem eski donanımları geri takın uçağın pilini biraz daha öne koyun öyle uçurmayı deneyin olmadı uçarken birazda trim verin.
 
Elle fırlatma konusu biraz karışık aslında direk ağırlıklara bağlantısı yok 3-4kg fpv uçaklarda da tekerlek yok elle atılıp kullanılıyor. Ben de tam hakim değilim. Ama şundan sizin uçağınızı elle fırlatmaya gerek yok. Zaten uçağın uçuşu normal olmadığından bahsediyorsunuz fırlatarak uçurmada bu kontrol daha da zorlaşacaktır .
Bence motoru değiştirmek yerine ağırlık merkezi ve trim kullanrak sorunu çözmek en mantıklısı.Fabrikasyon olarak gelen motor uçurmak için gayet yeterlidir yoksa neden o motorla uçağı yollasınlar.
Cam elyaf epoksi konusuna yorum yapıcam o konuyu hiç bilmiyorum.
Benim tavsiyem eski donanımları geri takın uçağın pilini biraz daha öne koyun öyle uçurmayı deneyin olmadı uçarken birazda trim verin.
iniş takımlarını kuruyorum bundan sonra elle fırlatma yok :D. Çok teşekkür ederim
 
Tanışma konusunda detay vermediğiniz için bilemiyoruz. Bu sizin ilk modeliniz mi ? Daha önce model uçurdunuz mu ? Şayet cevabınız hayır ise o zaman bir sonraki denemeden önce kesinlikle şu konulara biz göz atın derim :saygilar:



 
Son yapılan güncelleme sonrası, ağırlık artmış, uçuş süresi ve uçuş konforu artı ise, güncelleme olmuş, farklıysa boşuna yapılmış görünüyor.
 
Elle atilmasinbazi modeller icin zor. Elle atamadigimiz icin bungee ile ucurdufumuz modeller de oldu. Asagidaki videoda bungee ile nasil "atilmaz" acikca gorulebiliyir :lollol:

 
Öncelikle belli oluyor ki klasik acemi hatasına düşülmüş. Acemilikte insan uçağı motorun uçurduğunu zanneder. Halbuki uçağı uçuran kanattır!!!!!
Standart olarak 1350 gram olan bir uçağı 2200 gram ile uçurabileceğini düşünmek zaten en büytük hata.
Uçağın sürekli burun dikiyor oluışunun ilk sebebi ağırlık merkezinin çok geride oluşudur. Hem standart ağırlığının 1.5 katı ağırlıkta hem de ağırlık merkezi hatalı bir uçağın uçması için de mucize gerekir.
 
Öncelikle belli oluyor ki klasik acemi hatasına düşülmüş. Acemilikte insan uçağı motorun uçurduğunu zanneder. Halbuki uçağı uçuran kanattır!!!!!
Standart olarak 1350 gram olan bir uçağı 2200 gram ile uçurabileceğini düşünmek zaten en büytük hata.
Uçağın sürekli burun dikiyor oluışunun ilk sebebi ağırlık merkezinin çok geride oluşudur. Hem standart ağırlığının 1.5 katı ağırlıkta hem de ağırlık merkezi hatalı bir uçağın uçması için de mucize gerekir.
Ağırlık merkezi arkada değil. Son güncellemeyi yaptikdan sonra ağırlık merkezini ayarladım.
Ağırlık konusunda ise evet uçağa yük koydum ama bu ağırlığı kaldıracak sistemde dizdim. Kanatlari mi uzatmam lazımdı onu anlamadım açıklayabilir misiniz o kısmını
 
Ağırlık merkezi arkada değil. Son güncellemeyi yaptikdan sonra ağırlık merkezini ayarladım.
Ağırlık konusunda ise evet uçağa yük koydum ama bu ağırlığı kaldıracak sistemde dizdim. Kanatlari mi uzatmam lazımdı onu anlamadım açıklayabilir misiniz o kısmını
Yapmanız gereken şey uçağın ağırlığını eski haline getirmek, yani uçağın üstünde gelen parçaları geri takmak ve ağırlık merkezini düzgün ayarlamak. Eğer o uçak üzerinde gelen parçalarla uçamayacaksa o parçalarla göndermezler. Benim anladığım kadarıyla sorun uçakta değil sorun sizde. Sanırım daha önce herhangi bir model uçurmamışsınız ve tecrübeniz yok, uçak uçmadığı için sorunu uçakta aramışsınız ama dediğim gibi asıl sorun sizde, sizin önce nasıl uçak uçurulacağını öğrenmeniz lazım. Bu uçak başlangıç için uçurması kolay bir uçak değil. Bu uçağı uçurabilmeniz için biraz daha araştırma yapıp bol bol simülasyon çalışmanız lazım.
 
Ağırlık merkezi arkada değil. Son güncellemeyi yaptikdan sonra ağırlık merkezini ayarladım.
Ağırlık konusunda ise evet uçağa yük koydum ama bu ağırlığı kaldıracak sistemde dizdim. Kanatlari mi uzatmam lazımdı onu anlamadım açıklayabilir misiniz o kısmını
Peki şöyle açıklamayı deneyeyim.
Bir vinç var. Maksimum yük kapasitesi 1 ton. Sen bu vinçle 2 ton kaldırmak istiyorsun? Vincin motorunu güçlendirmen bu iş için yeterli midir?