ASP S52A-II Motordaki Çatlak

Tamer Öztürk

Kıdemli Uye
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
2,149
Tepkime puanı
1,587
Yaş
28
Konum
Gazimağusa/KKTC
İlgi Alanı
Uçak
İyi günler.ASP S52A-II nitro motorumun egsoz birleşim yerinin hemem yanında resimde görüldüğü gibi çatlak oluştu.Modeli yerde en son çalıştırmıştım sorunsuz çalışıyordu, çatlağı evde tesadüfen farkettim.Uzun süredir uçuşlara gidemedim evde rafta duruyor darbe falan da almadı.Bu hasar nasıl meydana geldi hiçbir fikrim yok.Nasıl onarabilirim acaba? bu haliyle kullanmamda sakınca var mıdır?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
sanirim sicak ve soguk genlesmeden ve titresimden aleminyumda catlak olusmus , nitro motor yapisini pek bilmedigimden ic silindirin celik oldugunu varsayarak dis aleminyumdaki catlagin bi sorun olacagini dusunmuyorum. yinede orasi kaynaklanabilir titresim nedeniyle buyumesi engellenmis olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
ASP'nin metalürjik kalite(sizliği)si nedeniyle böyle şeyler olabilir. Motor fakir çalışmış ve fazlaca hararet yapmıştır diye fikir yürüteceğim ama oraya gelene kadar içinde başka sorunlar olurdu öyle bir durumda. Buna kaynak yapabilecek bir babayiğit bulunursa onarılabilir. Yoksa bu hali ile ve stoplara hazırlıklı olarak uçacaksın sanırım.
 
sanirim sicak ve soguk genlesmeden ve titresimden aleminyumda catlak olusmus , nitro motor yapisini pek bilmedigimden ic silindirin celik oldugunu varsayarak dis aleminyumdaki catlagin bi sorun olacagini dusunmuyorum. yinede orasi kaynaklanabilir titresim nedeniyle buyumesi engellenmis olur
Öneriniz için teşekkürler Burak bey.

ASP'nin metalürjik kalite(sizliği)si nedeniyle böyle şeyler olabilir. Motor fakir çalışmış ve fazlaca hararet yapmıştır diye fikir yürüteceğim ama oraya gelene kadar içinde başka sorunlar olurdu öyle bir durumda. Buna kaynak yapabilecek bir babayiğit bulunursa onarılabilir. Yoksa bu hali ile ve stoplara hazırlıklı olarak uçacaksın sanırım.
ASP'nin malzeme kalitesindeki düşüklük bilinen bir gerçek.Büyük iğne epey zengin tam kapalı pozisyondan yaklaşık 2 tur açık.Yerde çalıştırdığım için büyük iğneyi daha fazla kısmak istemedim ki yağlamayı bol yapsın diye düşündüm.İğne ayarının fakir olmasına ihtimal vermiyorum zira öyle olsaydı başka sorunlar başgösterirdi.Kaynak önerinizi bir kenara not ettim, öneriyorsunuz madem bilen tanıdıklara yaptırabilirim.Teşekkürler.
 
Alüminyum özel kaynak telleriyle kaynak yapılabiliyor. Kaynak telini bulmak biraz zor olabilir. Bunun yerine iki kenara birer çentik açılır. Çatlak alkolle temizlenip epoksi ile doldurulur. İki çentikten .5 mm çelik tel sarılıp sıkılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Merhabalar.Acaba aşağıdaki epoxy çatlak tamiri için uygun mudur? Yoksa sıradan bir epoxy de iş görür mü? Bir de aklıma 404 Plastik Çelik isimli epoxy yapıştırıcısı geldi.Acaba hangi ürünü kullanmalıyım?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uygun değildir. Motor gövdesinden bahsediyorsun. Ciddi sıcaklık farklılıklarına, ciddi titreşime maruz kaldığı için gövdede hiç bir şansın yok epoksi anlamında.
Çatlağın neresinde olduğunu bir foto ile gösterebilirsen daha net bilgiler sağlayabiliriz muhtemelen.
Öte yandan, bende bir ASP .15 Hornet motorunun eksoz manifoldundan diş sıyırıp kopan eksoz çıkış borusunu çift komponentli metal macun epoksi ile tutturabildim. Ama titreşim haricinde başka herhangi bir kuvvete maruz değil.
Başka bir yandan da 130'luk bir dört zamanlı glow motorunun karbüratör gövdesininden diş sıyırıp ayrılan büyük iğne yuvasını çeşitli metal epoksiler ile tutturmaya çalıştım ama nafile. Yer testlerinde başarılıydı, üzerine 3 kez de uçtu. Son kez bir uçuş yapıp toplanayım diye çalıştırdığımda yine elimde kaldı. Allah'tan daha havalanmamıştım. Karbüratör gövdesinin o kısmı da titreşimden başka bir kuvvete maruz değil. Ama motor büyüdükçe 'şiddeti' de büyüyor...

Fakat, Sanayide "argon" kaynağı (gazaltı kaynağı) yapan birini 'uğraşmaya' ikna edersen bu tür tamirler pekala yapılabilir.
 
Deniz abi ilk mesaja eklediğim resimde görünüyordu sanırım farketmemişsiniz tekrardan ekledim.Egsoz bağlantı yerinde çatlak mevcut.Ne yapsam bilemedim...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İlk baktığımda resim yüklenmedi herhalde ki resmi hiç görmedim. Ama netice değişmiyor: epoksi tutmaz. Kaynak tek çözüm. İncik boncuk işlerle uğraşabilecek bir tornacı+kaynakçı bulman lazım. Bu işi yaptırmak için de motoru tamamen sökmen gerek. Toplamak ise ayrı bir iş. İlk kez böyle bir işe kalkışıyorsan sana kolay gelsin. Ama netice alırsan da inanılmaz keyif almış olursun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Tamamen sökmek derken piston,gömlek,krank milinden bahsediyorsunuz sanırım doğru mu? Aluminyum elektrod bulmak gerekecek sanırım?
 
Abi, kesin çatlak olduğuna emin misin?
Şimdi baktım tam orada kalıp çizgisi var, hatta bakarken benki de mi çatlamış dedim.Çatlak gibi gözüküyor benim motorda da ama değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Abi, kesin çatlak olduğuna emin misin?
Şimdi baktım tam orada kalıp çizgisi var, hatta bakarken benki de mi çatlamış dedim.Çatlak gibi gözüküyor benim motorda da ama değil.
Cengizhan abi pek dikkat etmedim ama iki yüzey arasında 0.5mm kadar zemin farkı var.Yerde çalıştırdığımda herhangibir problem yoktu.
 
Hiç kullanılmamış Asp 52, kalıp izi var ve iki yüzey arasında bir yükseklik farkı var, umarım sizin motorda da çatlak yoktur.
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
 

Ekli dosyalar

  • b15aea3a-5ae5-487e-9917-410a7af33faf.jpg
    b15aea3a-5ae5-487e-9917-410a7af33faf.jpg
    65.9 KB · Görülme: 2
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Cengizhan abi benimkinde de yükselik farkı var.Sanıyorum dediğiniz gibi kalıp izi.Araştırmalarıma göre aynı durum diğer kullanıcılarda da var.Bugün egsozu söktüm ve derinlere kadar inen çatlağın olmadığını farkettim.İlginiz için çok teşekkür ederim.









 
Tamamen sökmek derken piston,gömlek,krank milinden bahsediyorsunuz sanırım doğru mu? Aluminyum elektrod bulmak gerekecek sanırım?
Sökmek ile aynen onu kastettim.
Elektrot konusunda bilgim yok. Ama o kaynak yapacak olan "bu işi bilen kişinin" işi.

Eksozu sökünce çatlak görmüyorum. Bence Cengizhan doğrusunu tespit etmiş. Ben olsam elletmem eğer çalışmasında bir problem yoksa.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk