Balsa Mono Tekne Elektroniği

Emre YEŞİL

Yeni Uye
Katılım
8 Eyl 2019
Mesajlar
47
Tepkime puanı
81
Yaş
34
Konum
ordu
İlgi Alanı
Hepsi
Daha önce yaptığım bir kaç model dışında bir arkadaşımında ısrarı ile bir mono tekne yaptım. Bu konuda hiç tecrübe sahibi değilim, çalışma alanı sıkıntısı nedeni ile de 50cm bir model yaptım bazı yerlerini çelik macunu ile macunladım iç bağlantı noktalarını fiber ile kapladım. Ancak iş elektroniğe gelince (forumda da okuduğum kadarıyla) model tekne için boyutun küçük olduğunu fark ettim. Modeli bir kere yapmış bulundum ve elektroniği yerleştirim üst bölümünü de kapatıp modeli tamamlamak istiyorum. Şaft pervane dümen motor esc ve servo seçimleri konusunda yardımlarınızı bekliyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Elinize sağlık, güzel gözüküyor :RCKolik:
 
Emre bey elinize sağlık temiz bir işcilik olmuş. :saygilar:
Fotoğraflardan anladığım kadarı ile balsa kullanmışsıınız, dolayısıyla hayli hafif bir tekne.
Selülozik vernik uygulaması ve spray oto boyası ile bitirebilirsiniz.
Elektroniklere gelince. Bu boyut ve hafiflikte bir tekne için fırçasız sistem yapmaya pek gerek yok. Tabi bu sizin beklediğiniz perfonmansa bağlı.
Standart fırçalı motor örn:
Motora göre fırçalı motor esc.
Motor mili ve shaftı birleştirmek icin kaplin.
Saft kovanı ve Şaft
Pervane adaptoru ile pervane,
Dümen ve dümen için bir servo ihtiyacınız var...
Bir de kurulacak sisteme göre batarya...
Kumandanız var sanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Yorumlarınız için teşekkürler. Radiolink At9s kumanda, 1 adet 2200mah lipo 40c batarya ve 2 adet 1500 mah 40c lipo bataryaya sahibim. Bu ilk tekne modelim ve küçük, o yüzden ciddi performanslı bir şey olmak zorunda değil. Pervane çapı, şaft kovanı genişliği, şaft uzunlu ve dümen boyu sizce ne olmalı? Kendim hazır satılan modelleri araştırdığım kadarıyla 3cm pervane, 7,5cm dümen, mg995 metal gear servo ve 25cm şaft uzunluğu şeklinde bir liste hazırlamıştım ama ne kadar uygun olur modelime emin değilim.
 
Son düzenleme:
Madem lipo bataryalarınız var sistemi fırçasız yapın diyeceğim de, bu boyut bir tekne için fırçasızın masrafını etmeye değmez bence.
Çünkü motor ve esc havalandırma imkanı olmayan kapalı yerde çalışacağı için su soğutmalı yapmak zorundasınız.
Siz net karar verin. Fırçalı, yada fırçasız ona göre öneride bulunulsun.
 
Benim tercihim fırçalı olmasından yana, fırçasız örnekleri inceledim ciddi bir fiyat farkı da oluşturuyor ileride yapacağım büyük modeller için fırçasız tercih edebilirim. Bu model için fırçalı olması benim için çok daha uygundur.
 
Teknenin pil değişimi kapağını su geçirmez yapın. Bunun için büyük o ring kullanabilirsiniz. ESC su geçirmez olmalı. Quickrun marka fırçalı ESC ler bu iş için uygun. Li-Po ve Ni-Mh pilleri için failsafe modları var. Alıcıyı bir balon içine koyun, balonun ağzını antenleri çıkardıktan sonra izole bantla sarın.
 
Benim tercihim fırçalı olmasından yana, fırçasız örnekleri inceledim ciddi bir fiyat farkı da oluşturuyor ileride yapacağım büyük modeller için fırçasız tercih edebilirim. Bu model için fırçalı olması benim için çok daha uygundur.
Emre bey, anlaşılan bu tekneyi basit bir şekilde bitirmek istiyorsunuz. :)

Ben ilk teknemde şaft olarak 4 mm krom örgü şişi kullandım. Kovan olarak da yine içi boş 8-10 mm capında örgü şişi kullandım.:lol:
Aliexpress de kit halinde makul fıata varlar. Seçeceğiniz motor milinin çapı ve şhaft capına göre tercih yapabilirsiniz
Linkleri verdiiğim siteden toplu alım yaparsanız avantajınız olur. Tekne boyası vs bıtene kadar da gelirler.
Kullanacagınız motora göre (tavsiyem 540 brushed motor teknenize yeter)
Bu boyut tekne için ve 540 motor seçtıgınızı varsayarsak 28 mm bir pervane isinizi görür.
Motoru su kesiminin üzerinde kalacak şekilde yerleştirmeniz şafttan su almayı engeller. ona gore saft ve kovan boyu belirleyin.



Esc linkleri,

Dümen kolay kendiniz yapabilirsiniz.
15-20 gr 1 kg torklu kucuk bır servo isinizi görür
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Fotoğraflardaki gibi bir alışveriş listesi yaptım.Maalesef tekne küçük elektroniği yerleştirmeden daha fazla ilerleyemiyorum. Planım görseldeki gibi elektroniği yerleştirip üstünü kapatıp tamamını fiber kaplayıp boyamak, ortaya tek lipo veya görseldeki gibi sağlı sollu çift lipo kullanmak. Sizce çift lipo kullanmam bir sorun teşkil eder mi? Motor fırçalı 540 13t 60A Esc fiyatı uygun geldi bu takımı satın aldım. Pervane seçimini 2.8 mm yapamadım şaftla uyduramadım 2.8mm olanları bu nedenle 3mm tercih etmek zorunda kaldım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu işten anlamam ama 50 cm tekne için iki tane 3S LiPo'yu seri bağlamak yerine paralel bağlayıp seyir süresini uzatmak daha iyi olmaz mıydı? Ya da bu tekne bir sürat teknesi olacaksa o zaman fırçasız sistem düşünmek...
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Çift lipo düşünmemin sebebi biraz keyfi. Orta bölümdeki balsa parçayı pil yatağı olarak tasarladım. Tek lipo ile kullanmak istediğimde koymak için. Fırçasız sistem kullanmama sebebim ilk modelim olması ve boyutunun küçük olması bu nedenle nasıl bir sonuç alacağımı tam olarak bilmiyorum, bu yüzden maliyeti düşük tuttum ve fırçalı sistem kullandım.Hatta elimde sıfır 2 adet fırçalı lama v4 motoru var. Bir ara kayış sistemi ile o iki motoru paralel bağlayıp şafta aktarmayı bile düşündüm. :) Tekneyi dengelemek amaçlı servoyu orta bölüme koymak aklımdan geçti, planım servoyu ortaya koyup servo kolunu sağ tarafa uzatarak dümeni sağ arka tarafa yerleştirmek.
 
Herkese tekrardan merhaba, derslerim nedeniyle çok sık ilgilenemediğim teknemin büyük bölümünü tamamladım. Al tabanı 3 kat, yanları 4 kat, üstü ve arkayı iki kat olarak fiber kapladım. Su testlerimde son derece stabil bir duruşu var görebildiğim kadarıyla sadece şaft boşluğundan su alıyor oraya da henüz şaftı takıp etrafını kaplayıp denemedim. Bir miktar kalından inceye zımpara yaptım fotoğraflarda ne kadar belli olur bilmiyorum ama yüzey genel anlamıyla pürüzsüz oldu bazı yerlerin hafif kalınlık ve dalgalanmalar var ancak zımpara yaparken fiberin kalınlığını geçip su çekmesine neden olabilirim diye korkup fazla zımparaya yüklenmedim. Bir kaç yerinde kusurlar ortaya çıktı sizce bu bölümleri polyester macunu ile mi düzeltmeliyim yoksa bir kat daha fiber mi kaplamalıyım? Bu aşamadan sonra tekrar bir su muhafazası ekstra bir uygulamaya ihtiyacım var mıdır yoksa elimde bulunan akrilik astarımı ve akrilik boyamı atıp kullanma aşamasına geçebilir miyim? Konunun bütünlüğü açısından bitmiş resimlerini de yakında paylaşacağım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
3-4 kat elyaf polyester ile tekneyi iyice ağırlaştırmışsınız. Tek kat yapmak kafiydi.

Üstüne çelik macun ile dahada ağırlaşacak. Benim teknem olsa sağlam zımparaya girişir kusurları sulu zımpara ile gideririm. Astar çektikten sonra kusur

kalan yerler olursa inceden çelik macun zımpara ile yüzeyi düzenler sonra boya yapardım. Zaten boya su yalıtımını yapacak.

Kapak için su yalıtımına en kolay çözüm bant. Kapağı kapatıp bant ile yapıştırın. Su girişine birebir. Hemde maliyet sadece bant.
 
50 cm. boyunda, 4.5- 5 cm. yüksekliğindeki bir tekneye 3-4 kat polyester biraz abartılı olmuş. :eek:
Keşke sadece vernik, biraz macun ve boya ile halletseydiniz.
Kolay gelsin.:saygilar: