Bir tercih hakkınız olsa, hangi kit tercih edilmeli?

Faruk Yılmazz

Yeni Uye
Katılım
1 Ara 2019
Mesajlar
23
Tepkime puanı
23
Yaş
53
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Yanlış yerde açtıysam, ya da daha önce açılmış da ben görmediysem özür dilerim.

1 kit getirtme şansım var ve hangisini tercih etmeliyim?

Ustalar yol gösterirse minnettar kalırım. Teşekkürler.

Christen Husky A 1 ya da
Phoenix model Stinson Reliant
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Modelcilik konusundaki tecrübenizi de özellikle belirtirseniz, abilerimiz sizi daha doğru bir şekilde yönlendirebilirler.

Konu yeri dediğiniz gibi yanlış. "Uçak Teknik" kısmına taşıyorum :saygilar:
 
(Ustalık ustalarda kalsın:saygilar: ama naçizane yorumlamak isterim)

Husky hoş görünüyor ve sanki J3 Cub'ın yapısına benzer özellikte. Hatta az önce videolarına baktım, gövde ve kuyruk yapısı, kanatların uzunluğu ve eni çok benziyor. Görebildiğim tek fark sadece kanat uçlarında; Piper'da kanat uçları yuvarlak gelir, Husky'de ise daha köşeli bir yapı var. Gerisi hemen hemen aynı; yani uçuşu da Piper'a benzer diye bir çıkarım yapıyorum. Piper kolay bir uçak değildir; özellikle kalkış koşusunda ve inişte. Fakat genel olarak keyifli-scale bir uçuşu vardır; yani çok zor da değildir. Hasky de öyle ise, Piper üzerinden kıyaslayabilirsiniz. Piper J3 Cub uçurduysanız daha rahat anlayacaksınızdır demek istediğimi. Görüntüsü gayet şık, uçuşu göz dolduracaktır orası kesin. Ama olay sadece görüntü değil, uçuş karakteri ve bu karakterin pilotaj seviyemize uyumu en önemlisi bence... Yakın zamanda bunu bizzat tecrübe etmiş biri olarak söylüyorum bkz. 2. paragraf:lol::lol::lol:

Relliant ise içimdeki uhde:) Phoenix Stinson Voyager 55 sahibiyim. Voyager (yine Piper ile kıyaslıyorum) daha huysuz, kalkışta da inişte de sürprizli ve kesinlikle çok daha hızlı bir uçak. Onun için sadece 2 sorti uçtum ve şimdilik bir kenara kaldırdım; yani kolay bir uçak değil. Görüntüye aldanarak ve aceleye getirerek verilmiş, ama yanlış da diyemeyeceğim bir karar oldu benim için:) Sadece tadını çıkarmak için beklemem gerekiyor. Voyager 1930 sonlarında üretilmiş; Relliant ise 40'ların başlarında Voyager'den geliştirilmiş bir uçak. Yani buradan da Relliant'ın karakterinin, Voyager'e benzeyeceğini tahmin ediyorum? Gövde yapısı çok benziyor ama; kanatlara dikkat ederseniz çok enteresan bir şekli var... O yıllara göre oldukça yenilikçi-iddialı bir tasarım... Beni tavlayan kısmı da o martı kanat tipi ya zaten;D Stinson Voyager'de olduğu gibi; gövdeye kıyasla çok küçük ve dar; ayrıca daha yüksekte duran kanatlar. Bu kanat, belli ki "çok çok daha agresif" bir uçuş getirecektir. Bu varsayımlarımın doğruluk derecesini ben de merak etmekteyim. Umarım Relliant'ı tanıyan birileri çıkar forumdan. Zira ilerleyen yıllarda uçurmak istediğim uçaklardan biri kendisi:) Tabi önce Voyager seviyesine gelmem gerek :laugh:

1 kit getirtme şansım var ve hangisini tercih etmeliyim?
Bu zamanda böyle bir şans:D Tebrik ediyorum ve şimdiden hayırlısı olsun diyorum. Her ikisi de çok hoş; ama lütfen aceleye getirmeden, enine boyuna araştırarak karar verin. Ustalarımız da bir şeyler söyleyecektir, onları da beklemeden hareket etmeyin...
Gelişmeleri merakla bekliyorum:saygilar:
 
Bu sorunun tek bir yanıtı yok ki...
Bir kere her modelcinin tercih ettiği uçuş tarzı vardır. Seçim ona göre yapılır. İkincisi, bu iki model teorik olarak benzer uçuş karakteristiğine sahip. Ama teorik olarak... Uçağın karakteristiklerinin modele nasıl aktarıldıkları, gerçek uçuş karakterini belirleyecektir. Bunu da ancak bu modellerin aynısını uçurmuş kişiler bilebilir.
Genelde Phoenix ve Seagull modelleri düzgün uçarlar ama aralarda istisnalar da çıkabiliyor maalesef. Örneğin Seagull YAK54 vardır bir tane. 20 cc, sarı siyah. Berbat bir uçaktır. AYnı şekilde bir Focke Wulf vardır. Evlere şenlik. Ama bunlara karşın mükemmel uçan onlarca modelleri var.
Kısaca bire bir aynı uçakları uçurmuş birisi olmadan seçim biraz şans işi. Tahmin yürütmemiz gerekirse Husky sanki biraz daha uysal, yavaş uçan bir uçak gibi duruyor.
 
(Ustalık ustalarda kalsın:saygilar: ama naçizane yorumlamak isterim)

Husky hoş görünüyor ve sanki J3 Cub'ın yapısına benzer özellikte. Hatta az önce videolarına baktım, gövde ve kuyruk yapısı, kanatların uzunluğu ve eni çok benziyor. Görebildiğim tek fark sadece kanat uçlarında; Piper'da kanat uçları yuvarlak gelir, Husky'de ise daha köşeli bir yapı var. Gerisi hemen hemen aynı; yani uçuşu da Piper'a benzer diye bir çıkarım yapıyorum. Piper kolay bir uçak değildir; özellikle kalkış koşusunda ve inişte. Fakat genel olarak keyifli-scale bir uçuşu vardır; yani çok zor da değildir. Hasky de öyle ise, Piper üzerinden kıyaslayabilirsiniz. Piper J3 Cub uçurduysanız daha rahat anlayacaksınızdır demek istediğimi. Görüntüsü gayet şık, uçuşu göz dolduracaktır orası kesin. Ama olay sadece görüntü değil, uçuş karakteri ve bu karakterin pilotaj seviyemize uyumu en önemlisi bence... Yakın zamanda bunu bizzat tecrübe etmiş biri olarak söylüyorum bkz. 2. paragraf:lol::lol::lol:

Relliant ise içimdeki uhde:) Phoenix Stinson Voyager 55 sahibiyim. Voyager (yine Piper ile kıyaslıyorum) daha huysuz, kalkışta da inişte de sürprizli ve kesinlikle çok daha hızlı bir uçak. Onun için sadece 2 sorti uçtum ve şimdilik bir kenara kaldırdım; yani kolay bir uçak değil. Görüntüye aldanarak ve aceleye getirerek verilmiş, ama yanlış da diyemeyeceğim bir karar oldu benim için:) Sadece tadını çıkarmak için beklemem gerekiyor. Voyager 1930 sonlarında üretilmiş; Relliant ise 40'ların başlarında Voyager'den geliştirilmiş bir uçak. Yani buradan da Relliant'ın karakterinin, Voyager'e benzeyeceğini tahmin ediyorum? Gövde yapısı çok benziyor ama; kanatlara dikkat ederseniz çok enteresan bir şekli var... O yıllara göre oldukça yenilikçi-iddialı bir tasarım... Beni tavlayan kısmı da o martı kanat tipi ya zaten;D Stinson Voyager'de olduğu gibi; gövdeye kıyasla çok küçük ve dar; ayrıca daha yüksekte duran kanatlar. Bu kanat, belli ki "çok çok daha agresif" bir uçuş getirecektir. Bu varsayımlarımın doğruluk derecesini ben de merak etmekteyim. Umarım Relliant'ı tanıyan birileri çıkar forumdan. Zira ilerleyen yıllarda uçurmak istediğim uçaklardan biri kendisi:) Tabi önce Voyager seviyesine gelmem gerek :laugh:


Bu zamanda böyle bir şans:D Tebrik ediyorum ve şimdiden hayırlısı olsun diyorum. Her ikisi de çok hoş; ama lütfen aceleye getirmeden, enine boyuna araştırarak karar verin. Ustalarımız da bir şeyler söyleyecektir, onları da beklemeden hareket etmeyin...
Gelişmeleri merakla bekliyorum:saygilar:
(Ustalık ustalarda kalsın:saygilar: ama naçizane yorumlamak isterim)

Husky hoş görünüyor ve sanki J3 Cub'ın yapısına benzer özellikte. Hatta az önce videolarına baktım, gövde ve kuyruk yapısı, kanatların uzunluğu ve eni çok benziyor. Görebildiğim tek fark sadece kanat uçlarında; Piper'da kanat uçları yuvarlak gelir, Husky'de ise daha köşeli bir yapı var. Gerisi hemen hemen aynı; yani uçuşu da Piper'a benzer diye bir çıkarım yapıyorum. Piper kolay bir uçak değildir; özellikle kalkış koşusunda ve inişte. Fakat genel olarak keyifli-scale bir uçuşu vardır; yani çok zor da değildir. Hasky de öyle ise, Piper üzerinden kıyaslayabilirsiniz. Piper J3 Cub uçurduysanız daha rahat anlayacaksınızdır demek istediğimi. Görüntüsü gayet şık, uçuşu göz dolduracaktır orası kesin. Ama olay sadece görüntü değil, uçuş karakteri ve bu karakterin pilotaj seviyemize uyumu en önemlisi bence... Yakın zamanda bunu bizzat tecrübe etmiş biri olarak söylüyorum bkz. 2. paragraf:lol::lol::lol:

Relliant ise içimdeki uhde:) Phoenix Stinson Voyager 55 sahibiyim. Voyager (yine Piper ile kıyaslıyorum) daha huysuz, kalkışta da inişte de sürprizli ve kesinlikle çok daha hızlı bir uçak. Onun için sadece 2 sorti uçtum ve şimdilik bir kenara kaldırdım; yani kolay bir uçak değil. Görüntüye aldanarak ve aceleye getirerek verilmiş, ama yanlış da diyemeyeceğim bir karar oldu benim için:) Sadece tadını çıkarmak için beklemem gerekiyor. Voyager 1930 sonlarında üretilmiş; Relliant ise 40'ların başlarında Voyager'den geliştirilmiş bir uçak. Yani buradan da Relliant'ın karakterinin, Voyager'e benzeyeceğini tahmin ediyorum? Gövde yapısı çok benziyor ama; kanatlara dikkat ederseniz çok enteresan bir şekli var... O yıllara göre oldukça yenilikçi-iddialı bir tasarım... Beni tavlayan kısmı da o martı kanat tipi ya zaten;D Stinson Voyager'de olduğu gibi; gövdeye kıyasla çok küçük ve dar; ayrıca daha yüksekte duran kanatlar. Bu kanat, belli ki "çok çok daha agresif" bir uçuş getirecektir. Bu varsayımlarımın doğruluk derecesini ben de merak etmekteyim. Umarım Relliant'ı tanıyan birileri çıkar forumdan. Zira ilerleyen yıllarda uçurmak istediğim uçaklardan biri kendisi:) Tabi önce Voyager seviyesine gelmem gerek :laugh:


Bu zamanda böyle bir şans:D Tebrik ediyorum ve şimdiden hayırlısı olsun diyorum. Her ikisi de çok hoş; ama lütfen aceleye getirmeden, enine boyuna araştırarak karar verin. Ustalarımız da bir şeyler söyleyecektir, onları da beklemeden hareket etmeyin...
Gelişmeleri merakla bekliyorum:saygilar:
Roman okur gibi okudum.
Teşekkür ederim bilgi paylaşımın için. Öncelikle hiç uçak uçurmadım. Modelcilik adına sahip olduğum tek ürün flysky paladin marka kumanda ve alıcısı. O da henüz elime geçmedi ? Bilahare RF 9 simülatör almayı planlıyorum kısmet olursa. Soruyu sormamdaki amaç, yurt dışından bir yakınımın "model beğen, gelirken getireyim" demesi.
Bu 2 modeli görsel olarak beğendim, huyunu suyunu bilmediğim için ustalara sormak istedim.
 
Bu sorunun tek bir yanıtı yok ki...
Bir kere her modelcinin tercih ettiği uçuş tarzı vardır. Seçim ona göre yapılır. İkincisi, bu iki model teorik olarak benzer uçuş karakteristiğine sahip. Ama teorik olarak... Uçağın karakteristiklerinin modele nasıl aktarıldıkları, gerçek uçuş karakterini belirleyecektir. Bunu da ancak bu modellerin aynısını uçurmuş kişiler bilebilir.
Genelde Phoenix ve Seagull modelleri düzgün uçarlar ama aralarda istisnalar da çıkabiliyor maalesef. Örneğin Seagull YAK54 vardır bir tane. 20 cc, sarı siyah. Berbat bir uçaktır. AYnı şekilde bir Focke Wulf vardır. Evlere şenlik. Ama bunlara karşın mükemmel uçan onlarca modelleri var.
Kısaca bire bir aynı uçakları uçurmuş birisi olmadan seçim biraz şans işi. Tahmin yürütmemiz gerekirse Husky sanki biraz daha uysal, yavaş uçan bir uçak gibi duruyor.
Teşekkür ederim.
Yarın inşallah Hezarfen'de olursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Öncelikle hiç uçak uçurmadım.
Bu nedenle sizin yapacağınız öncelikli iş; üstten kanatlı bir trainer toplayıp uçurmak...
Yurt dışından gelecek uçak eğer bu ikisinden biri olacaksa, Sümer Hoca'nın dediği gibi model uçurmaya bunlarla başlamamalısınız. Ama fırsat varken dilediğiniz uçağı getirtin derim. Kutusunda özene bezene saklayın, zamanı geldiğinde toplar, tatlı tatlı uçurursunuz. Bu bahsi geçenler modeller uçuracağınız 3. ya da 4. uçak olabilir en iyi ihtimalle.