Bir yıl çalıştırılmayan uçak hakkında sorular

brkyerydn

Yeni Uye
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Yaş
27
Merhabalar, aranıza 2. el bir Seagull Arising Star alarak katılmış bulunuyorum , ilk uçağım olduğu için ve 1 senedir hiç çalıştırılmamış olduğu için bazı sorular sormak istiyorum sizlere :)


Uçağın motoru thunder tiger pro 46

1- Uçağın deposunda çok az yakıt kalmış (1 senedir duruyor). Forumda okuduğuma göre depodaki yakıtı boşaltmam lazım, fakat bu okadar az kalmışki dibinde, deponun içindeki hortumlar tam yetişmiyor onun için boşaltamadım. Üzerine direk yakıt eklesem çalkalasam onunla karışsa bir problem çıkartırmı acaba ?

2- Motorun resmi sitesinden kullanım kılavuzunu indirdim. %10 dan fazla nitro olmamasını önermişler. İnternette %10 olanlar hep yeşil renkte uçak için yazıyor. Fakat bunun içinde kalan yakıt kırmızı olandan. Bu ikisi karışsa bir sıkıntı olurmu ? Veya onu almak yerine %16 lık kırmızı olan araba yakıtını mı alsam ? Araba ve uçak yazıyorlar yakıtlara bu birşey değiştiriyormu ?

3- Uçağı kumandasız aldım. Ama alıcısı var. Bu durumda benim sadece kumanda almam yeterlimi ? Ve kumanda alırken neye göre almalıyım ? Bende küçük dronedan kalma kumanda var, sadece kristal alsam alıcı ve verici kristal. çalışırlar mı ? Açıkçası bu kristal, alıcı, verici konunsunda kafam çok karışık çok bilgiye ihtiyacım var ne yapmam gerektiği konusunda. Şimdilik sorularım bu kadar. yardımcı olacaklar için şimdiden teşekkürler :saygilar:
 
Bir yıl çalıştırılmayan uçak hakkında sorular

Karbüratör hattını kullanarak depoyu boşaltabilirsin. Bir yıl beklemiş yakıt muhtemelen sadece yağ olarak kalmıştır. Onun motora girmesine izin verme. Ayrıca ben olsam depoyu söküp dağıtıp hortumları falan elden geçirir hatta değiştirirdim. Ya da bu işten anlayan birinden bunları yapmasını rica ederdim. Patlarlı motor stoplarının bir numaralı sebebi yakıt besleme sorunlarıdır. Bunu unutma.
Yakıt olarak sıfır nitro, % 5 nitro, % 10 nitro ne istersen, ne bulursan kullan. Daha yüksek nitro kullanırsan motorda bazı müdahaleler ya da buji değişimi gerekebilir ki bir trainerde o kadar yüksek nitroya hiç gerek yok.
Uçağın üzerindeki alıcıyı kullanacaksan aynı marka kumanda alman gerekir. Nedir alıcının markası?
Son olarak, "adam alıcısını almadı" yerine "satan arkadaş alıcısını almadı" demiş olmanı tercih ederdim.
Kolay gelsin.

NOT: Kafa karışıklığını gidermenin en iyi yolu, sakin bir şekilde forumda bulunan ilgili başlıkları bulupp OKUMAK'tır. :)
 
Bir yıl çalıştırılmayan uçak hakkında sorular

Sümer abimizin değerli bilgilerine ilave olarak kumanda ile ilgili her türlü kafa karışıklığı için bakınız ve okuyunuz aşağıdaki konu :)



 
Bir yıl çalıştırılmayan uçak hakkında sorular

Teşekkür ederim, alıcının markası optima hitec efendim. Evet sadece yağ gibi bir kıvamda olmuş. Ben 2 hortumu sökerek birisinden üfleyerek çıkartmaya çalıştım ama hortumlar yetişmedi sanırım çok az oldugu için. Dediğiniz gibi sökerim internette depo kurma videoları vardı onların tam tersini yaparak boşaltırım. Su ile yıkasam hortumları vs bir sorun olurmu ? yeni yakıtlamı yıkayım ?

Hmm bu konuları görmemiştim teşekkür ederim Mehmet hocam.
 
Bir yıl çalıştırılmayan uçak hakkında sorular

Yakıt sistemine asla su değmesin. :) Yakıtla, alkolle hatta kolonya ile bile yıkayabilirsin. Ama hortumları yıkamak yerine yenisiyle değiştirmek daha mantıklı olur.
Alıcı Hitec Optima olduğuna göre kullanabileceğin kumanda Hitec Aurora 9 ya da Aurora 9X.
 
Bir yıl çalıştırılmayan uçak hakkında sorular

Tamam çok teşekkürler :) Kumandalara baktımda, fiyatları tavan maşallah :eek: Bana 400 bile çok gelirken 1400 gözlerimi yerinden fırlattı :D Bunu daha ucuz yollarla halledemezmiyim ? Mesela daha ucuz kumanda alıp kristal denilen parçalarını değiştirsem ? Eğer kristallerin o işle hiç alakası yoksa kusuruma bakmayın acemiliğime verin :saygilar:
 
Bir yıl çalıştırılmayan uçak hakkında sorular

Evet kristali unut. Alıcısı ile birlikte daha hesaplı bir kumanda alıp uçaktaki alıcıyı değiştirerek kullanabilirsin.