Bu sorun neden olur sizce?

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,123
Tepkime puanı
21,443
Yaş
59
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Yeni bir soru(n) ile karşınızdayım.
Baskının ön iki köşesi tabladan ayrılırken arka iki köşe sapasağlam yerinde duruyor. Standart bir PLA ile 190/65 olacak şekilde bastım. Tabla 4 mm ayna ve herhangi bir yapıştırma yardımcısı kullanmadım. Acaba tablanın ısınmasında mı sorun var? (Stringing sorununu görmezden gelebilirsiniz).


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,123
Tepkime puanı
21,443
Yaş
59
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Tabla ısısı iyi gözüküyor, fakat ayna taban nekadarını iletiyor bişey söylemek zor, 70 derece denenebilir, tabla ısısı baskı bitinceye kadar sabit kalmalı,yada sağlam olsun derseniz, 4 katman radye yapışma alanı yapardım,

kesin çözüm



:saygilar:


Cura da bir eklenti vardı, keskin köşelere yuvarlak alan atıp kalkmasını engelliyor, o eklentide denenebilir.
Maskeleme bantı falan olmadan da basması lazım PLA'yı. Yoksa bandım var. Pritt ve saç spreyi de var. Cura eklentisi bende var ama burada zaten brim kullandım. Bir de millet PLA ile ısıtmasız tablada bile baskı yapıyor.
Anlayamadığım şey neden iki köşe belirgin olarak kalkarken diğer iki köşe belli belirsiz ayrılmış.
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,123
Tepkime puanı
21,443
Yaş
59
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Abi, genelde bu tarz, konsol gibi çıkıntısı olan baskılarda, köşelerde kalkma, bükülme oluyor. Radye destek atarsan 2 katman yada 4 katman sıkıntı ortadan kalkıyor. Ben radye taban ile çözdüm. Tek kötü yanı, Tabana gelen yüzey pürüzlü oluyor.

Tablanın Isıtması ilk katmanlar bittikten sonra kapanıyor mu, kontrol edermisin abi.

Tablanın belli yeri ısıtıp belli yeri ısıtma yapmaması, elle kontrol etsende olur, böyle bir ısıtma arızasının olacağını düşünmüyorum.

Tablanın o kısmın el ile temas etmiş olup, yağlı yüzeyden tutunma olmamışda olabilir.
Radye taban dediğin raft mıdır?
Tabla ısıtması sürekli açık.
Pırıl pırıl yıkanıp kurulanmış ve el değmemiş bir ayna yüzeyinden söz ediyoruz. Yani yağ ihtimali yok.

Warping bilinen bir sorun. Ama neredeyse kare tabanlı bir cisimde öndeki iki köşede warping olması arkadaki iki köşede belli belirsiz olması bana mantıksız geliyor.
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,123
Tepkime puanı
21,443
Yaş
59
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Yapı levhasına yapışma, yapı levhası türü, radye olacak. Radye üst katmanı 2 olabilir. 2 olursa x de 2 katman y de 2 katman yapar, 1 olursa x ve y 1 er katman.Ek radye boşkuğu 15 mm yeterli.

Abi öndeki iki köşe ilk yazılan kısım, benim görüşüm tabla ısınması ve nozzle ısınması tam anlamıyla olmadığı için, ön taraf kalkıyor, arka tarafı basarken ısınma artmış oluyor. Belki baskıdan önce 5 dk elle tabla ve nozzle ısıtması yapılırsa sorun ortadan kalkar diye düşünüyorum. Ben her basımdan önce yüzeyi kolanya ile sildiğim için bu tarz sıkıntı çok az başıma geliyor.
:saygilar:
Warping'in mekanizmasına bakarsak bunlara katılamıyorum. Warping baskının ilerleyen aşamalarında olur. İlk katmanlarda zaten olmaz. Olursa baskı zaten tablaya tutunmaz. Warping'in oluşma sebebi, katmanlar ilerledikçe, soğuyan katmanların kısalarak ana kütleye bükücü moment uygulamasıdır. Beş dakika öncesinden yatak ısıtmanın da bir faydası olacağını sanmıyorum doğrusu. Ayrıca ben de eğer saç spreyi kullanmayacaksam, ki sprey özellikle ABS'de işe yarıyor, tablayı mutlaka izopropil alkol ile silerim.
Ben sorunun part cooling fan ile alakalı olduğunu düşünmeye başladım. Sanırım fazla soğutuyor. Çünkü orijinal 4010 salyangoz fanı (tabii tüm kafa asamblesini de değiştirerek) 5015 salyangoz ile değiştirdim. Bir sonraki baskıda fan hızını azaltmayı deneyeceğim. Bir de yatak sıcaklığını da ilk iki katmandan sonra azaltacağım. Bu şekilde üst katmanlar ile taban arasındaki sıcaklık farkı azalacak ve warping moment de azalacak diye umuyorum.
Tabii yine de bir tarafta olup diğer tarafta olmayan warping'i açıklayamıyorum.