Cap232 Kurulum Önerileri

Berk Eksin

Tecrübeli Uye
Katılım
19 Tem 2020
Mesajlar
891
Tepkime puanı
677
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Uçak
2014 yılında gökçen havacılıktan alınmış daha dışındaki baloncuklu poşeti bile açılmamış cap232 var ürünün özellikleri burada yazıyor:

Aklımda bu ucağı toplamak var ama daha önce hiç yakıtlı bir uçak toplamadım.

Forumdaki araştırma yaptım biraz kutunun üzerinde 2 zamanlı motorda 60lık nitro motor yazıyor ama benim aklımda benzinli motor var. Şu anlık tahmini bir ücret hesaplamaya çalışıyorum
Model, nitro modele göre dizayn edilmiş olduğu için firewall ve çevresini tutkal ile güçlendirmeyi düşünüyorum ama aklımda birkaç soru var.
1.Forumda yazdığı kadarıyla firewall ve çevresi güçlendirilmeli diye okudum onun dışında başka değiştirmem gereken nereler var
2.Benzinli motor olarak 20cc lik yeter mi ?
3.Motor olarak hangi marka önerirsiniz? Benim aklımda Ngh var ama Dle daha kaliteli diye okudum
4.Servoların torku ne kadar olmalı ve elimde emax ın 3.5kg metal dişli dijital servoları var bunları gaz servosu olarak veya çift olarak kullanıp elevatörde kullanabilir miyim?
 
Son düzenleme:
1.Forumda yazdığı kadarıyla firewall ve çevresi güçlendirilmeli diye okudum onun dışında başka değiştirmem gereken nereler var

İlk değiştirmen gereken şey fikrin!

Berk kardeşim, birincisi bu şey bir "araç" değil bir "uçak". Konuşurken, yazarken buna dikkat edelim.

İkincisi 0.60'lık bir uçağa benzinli motor takmak ancak deneyimli bir modelcinin başına iş almak için girişeceği bir macera olur. Bu uçağın iskeletinin benzinli motora dayanabilmesi için yapacağın güçlendirme ile uçağın uçuş ağırlığı 5 kg olur (tabii ki abarttım) ve ancak tuğla niyetine kullanılabilir.
20cc benzinli takarsan uçağa motoru değil motora uçağı takmış olursun. 0.60 kübik inch nitro motorun muadili 9 cc benzinli motordur bu arada.

Bu boyuttaki bir uçakta herhangi bir standart boyut servo yeterlidir, torkuna bakılmaz.
 
1.Forumda yazdığı kadarıyla firewall ve çevresi güçlendirilmeli diye okudum onun dışında başka değiştirmem gereken nereler var

İlk değiştirmen gereken şey fikrin!

Berk kardeşim, birincisi bu şey bir "araç" değil bir "uçak". Konuşurken, yazarken buna dikkat edelim.

İkincisi 0.60'lık bir uçağa benzinli motor takmak ancak deneyimli bir modelcinin başına iş almak için girişeceği bir macera olur. Bu uçağın iskeletinin benzinli motora dayanabilmesi için yapacağın güçlendirme ile uçağın uçuş ağırlığı 5 kg olur (tabii ki abarttım) ve ancak tuğla niyetine kullanılabilir.
20cc benzinli takarsan uçağa motoru değil motora uçağı takmış olursun. 0.60 kübik inch nitro motorun muadili 9 cc benzinli motordur bu arada.

Bu boyuttaki bir uçakta herhangi bir standart boyut servo yeterlidir, torkuna bakılmaz.

Anladım hocam önerileriniz için teşekürler ozaman ben hiç bulaşmıyorum benzinliye nitro motorla başlangıç yapıyorum
Ve uyarınız için gerekli düzenlemeyi yaptım
 
Anladım hocam önerileriniz için teşekürler ozaman ben hiç bulaşmıyorum benzinliye nitro motorla başlangıç yapıyorum
Ve uyarınız için gerekli düzenlemeyi yaptım
O halde bu uçağa güzel bir 0.60 iki zamanlı ya da 0.90 dört zamanlı nitro motor takıp keyifle uçuyorsun. Şimdiden hayırlı olsun.
Aklına takılan her şeyi bu başlıktan sor...
 
O halde bu uçağa güzel bir 0.60 iki zamanlı ya da 0.90 dört zamanlı nitro motor takıp keyifle uçuyorsun. Şimdiden hayırlı olsun.
Aklına takılan her şeyi bu başlıktan sor...
Hocam 0.60lik motor ne önerirsiniz os 55ax taksam sorun olurmu veya farklı kaliteli marka ne önerirsiniz nitro motorlarla pek iyi hatıralarım yok beraber uçtuğumuz bir abiler vardı magnum motorları vardı ben elektrikliyle vızır vızır uçarken onlar her uçta en az 5 10 dk ayar yapmaya uğraşırlardı her seferinde en az bir tanesi havda stop ederdi
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Hocam 0.60lik motor ne önerirsiniz os 55ax taksam sorun olurmu veya farklı kaliteli marka ne önerirsiniz nitro motorlarla pek iyi hatıralarım yok beraber uçtuğumuz bir abiler vardı magnum motorları vardı ben elektrikliyle vızır vızır uçarken onlar her uçta en az 5 10 dk ayar yapmaya uğraşırlardı her seferinde en az bir tanesi havda stop ederdi
İki zamanlı nitro motor son derece basit bir sistemdir. Yakıt iyi ise ve depodan motora ulaşıyorsa, buji sağlamsa, doğru pervane ve ayar ile stop etmez kolayına. Nitro motorun ayarı atla deve değil ama ortalıkta hurafeci birçok abin olacaktır mutlaka. :)
OS55AX bu uçak için iyi bir seçim olur ancak tabii biraz küçük kalır.
İyi durumda bir ASP91 dört zamanlı mükemmel gider bu uçağa.
 
İki zamanlı nitro motor son derece basit bir sistemdir. Yakıt iyi ise ve depodan motora ulaşıyorsa, buji sağlamsa, doğru pervane ve ayar ile stop etmez kolayına. Nitro motorun ayarı atla deve değil ama ortalıkta hurafeci birçok abin olacaktır mutlaka. :)
OS55AX bu uçak için iyi bir seçim olur ancak tabii biraz küçük kalır.
İyi durumda bir ASP91 dört zamanlı mükemmel gider bu uçağa.
Hocam uzun bir araştırma ve bütçe hesaplamasından sonra burdayım elimdeki tüm elektrikli motorları ve 6s piller satışa çıkardım.
Motor konusunda sizin önerinizi dinleyerek fs91ar la ilgili araştırma yaptım. Sanırım artık üretilmiyor ama aliexpress üzerinden 2 satıcı da var fakat hiç yorum veya değerlendirme yok. Bende emin olamadım acaba alsam yedek parça bulabilir miyim veya satıcı bir hile yapar mı bu sebeple farklı motorlara baktım os 65ax i gördüm. Forumdada baktım pek ayrıntılı bilgi bulamadım sizin bu motorla ilgili olumlu veya olumsuz bir yorumunuz veya farklı bir öneriniz var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Hocam uzun bir araştırma ve bütçe hesaplamasından sonra burdayım elimdeki tüm elektrikli motorları ve 6s piller satışa çıkardım.
Motor konusunda sizin önerinizi dinleyerek fs91ar la ilgili araştırma yaptım. Sanırım artık üretilmiyor ama aliexpress üzerinden 2 satıcı da var fakat hiç yorum veya değerlendirme yok. Bende emin olamadım acaba alsam yedek parça bulabilir miyim veya satıcı bir hile yapar mı bu sebeple farklı motorlara baktım os 65ax i gördüm. Forumdada baktım pek ayrıntılı bilgi bulamadım sizin bu motorla ilgili olumlu veya olumsuz bir yorumunuz veya farklı bir öneriniz var mı?
ASP FS91 müthiş bir motordur ama tabii kimden alacağın önemli.
OS 65AX çakma değilse gözün kapalı al kullan (tabii iki zamanlı olduğunu unutma).
 
ASP FS91 müthiş bir motordur ama tabii kimden alacağın önemli.
OS 65AX çakma değilse gözün kapalı al kullan (tabii iki zamanlı olduğunu unutma).

Hocam neden fs91 den bu kadar iyi bir motor olarak bahsediyorsunuz merak ettim açıkçası
ve bu kadar iyi bir motorun üretimi neden sonlandırıldı
 
Nitro yakıtlar sadece bizde değil, her yerde daha az kullanılıyor artık. Firmalar kar edemezse haliyle üretimi durduruyorlar.
Batıda 2,5 - 3 kg'a kadar olan uçaklarda artık elektrik motorları tercih ediliyor. Daha temiz ve daha sessizler. Daha büyük uçaklarda ise benzin motorlulara geçiyor insanlar, çünkü hala o boyuttaki uçaklarda elektrik motorundan daha verimliler (ve daha keyifli).
Bizde ise Nitro yakıt hepten pahalı. Elektrikli motor kullanmaya kalksan bu sefer pil çok pahalı ve kolay bulunmuyor. Yani kötü veya sorunlu olduğu için değil artık üretilmemeleri.
 
Bir sorum daha olacak 4 zamanlı motorlar 2 zamanlı motorlara göre nerdeyse yarı yarıya daha az yakıt kullanır diye bir yazı okumuştum. Bu aynı hacimdeki motorlar için mi geçerli yoksa 91 lik 4 zamanlı ve 65 lik 2 zamanlı motor arasında da ciddi bir yakıt farkı oluşur mu
 
Bu 4z'lılar gerçekten diğerlerine göre daha az yakar. Aradaki fark aslında çok da dramatik değil.
Asıl farkın sebebi şu:
4z motorlar daha az güç üretirler fakat çok daha torkludur. Daha düşük devirlerde çalışırlar. 4z bir motorun 10 bin devre ulaşması mümkün olsa bile motorun sağlığı için uygun değildir.
2z motorlar ise bunun iki katı kadar devre çıkabilirler, fakat bunun karşılığında daha küçük pervane çevirir. Devirleri oranladığımız zaman aslında çok da farklı bir sarfiyatlarının olmadığını söylemek mümkün olabilir.
Fakat, nihayetinde 4z motorlar dört hareket sonunda bir birim yakıt içer, 2z ise iki hareket sonunda.
Terimleri doğru kullanmamış olabilirim. Takılmayın buna.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Eksin
Çok uzun süre büyük keyifle kullandığım için...
Hocam ben fs91ar da karar verdim gibi
Alacağım satıcıda yedek parçalarıda var sizce yedekte durması iyi olur sorunçıkarta bilir dediğiniz bir parçası var mı
Ve üzeride gelen buji iyi midir yoksa farklı marka daha kaliteli bir buji almalı mıyım