Cap232 Kurulum Önerileri

Bir sorum daha olacak 4 zamanlı motorlar 2 zamanlı motorlara göre nerdeyse yarı yarıya daha az yakıt kullanır diye bir yazı okumuştum. Bu aynı hacimdeki motorlar için mi geçerli yoksa 91 lik 4 zamanlı ve 65 lik 2 zamanlı motor arasında da ciddi bir yakıt farkı oluşur mu
Her ne kadar nitro yakıt pahalı olsa da model motoru seçerken yakıt tüketimine bakmayız. Evet 4 zamanlı motor çevrim esnasında piston strokunun daha büyük bir bölümünü kullandığı için ve giren ile çıkan karışımı daha iyi ayırdığı için termodinamik açıdan daha verimlidir ve aynı gücü daha az yakıtla sağlayacaktır. Ama bu durum motorun markası, modeline daha doğrusu tasarımına da çok bağlıdır. Örneğin Saito 82 dört zamanlı motor yakıtı genelde içer! ASP FS91 ise koklar.
Hocam ben fs91ar da karar verdim gibi
Alacağım satıcıda yedek parçalarıda var sizce yedekte durması iyi olur sorunçıkarta bilir dediğiniz bir parçası var mı
Ve üzeride gelen buji iyi midir yoksa farklı marka daha kaliteli bir buji almalı mıyım
Dört zamanlı motorda buji tartışmasız OS F Type olmalıdır. Ben asla başka buji kullanmam. Yedek parça olarak neye ihtiyacın olacağını öngörmek zor. Ben silindir kafası değiştirmiştim. Niye bunu yapmak zorunda kaldığımı inan şu an hatırlamıyorum. Segman ve gömlek ile piston nispeten sık zarar görebilir. Bir de rulmanlar. Pervane somunları kaybedilebilir ve yedekte bulunması iyi olabilir. Dört zamanlılarda egzost sık sık gevşeyebilir ve havada düşüp kaybolabilir. Yani o kadar çok ve farklı senaryo var ki...
 
Ammmaaa; doğru bakımları zamanında yaparsan ve ağır bir kırım yaşamazsan bu senaryoların hiçbiri gerçekleşmez...
 
Ammmaaa; doğru bakımları zamanında yaparsan ve ağır bir kırım yaşamazsan bu senaryoların hiçbiri gerçekleşmez...
Oooo Deniz Bey laf sokuvermiş... Çok merak ettim. Örneğin ASP FS91 motorun bakım aralığı nedir? Hangi kilometrede hangi bakımları yapmak gerekir???

Nitro motorda bakım olmaz. Düzenli olarak kullanıyorsan hiç olmaz. Pervanen balanslı ise ve motoru fakir çalıştırmıyorsan başka bir şeyle uğraşmaya, hele hele aklına estikçe bakım yapacağım diye motorun orasını burasını kurcalayıp sökmeye hiç mi hiç gerek olmaz. :yuppi:
 
Estafurullah, laf sokmak haddim değil. Yahu bakım diyince niye hep sökmek takmak geliyor aklınıza? Sübop ayarları doğru olsun (4z için), gevşeyen bir şey var mı diye arada bir kontrol edilsin, pervane balanslı olsun, başka bir şeye gerek yok. Hele ki hint yağı kullanılmayan yakıtta uçuş sonraları afterrun oil kullanılsın, başka bir şey gerçekten istemez...
 
Haa bir de Sümeronics marka onboard kızdırıcı kullanılsın... :)
 
Estafurullah, laf sokmak haddim değil. Yahu bakım diyince niye hep sökmek takmak geliyor aklınıza? Sübop ayarları doğru olsun (4z için), gevşeyen bir şey var mı diye arada bir kontrol edilsin, pervane balanslı olsun, başka bir şeye gerek yok. Hele ki hint yağı kullanılmayan yakıtta uçuş sonraları afterrun oil kullanılsın, başka bir şey gerçekten istemez...
Ahan da şimdi hatırladım. Benim ASP FS91'in silindir kafası süpap ayarı yapa yapa bozulmuştu! :lol::lol::lol:
Bu after run oil'e de hastayım. Örneğin benim ASP FS91 uzun bir süre 60'lık bir P51'de çalışmıştı. Her uçuş günü sonunda spinneri, pervaneyi, cowling'i söküp motorun arkasında baş aşağı duran karbüratörden after shave lotion, yok pardon after run oil dökerdim! :lollol::lollol::lollol: Şaka şaka, asla öyle şeyler kullanmadım.
Haa bir de Sümeronics marka onboard kızdırıcı kullanılsın... :)
Bunu tartışmıyorum bile! :p
 
Ahan da şimdi hatırladım. Benim ASP FS91'in silindir kafası süpap ayarı yapa yapa bozulmuştu! :lol::lol::lol:
Bu after run oil'e de hastayım. Örneğin benim ASP FS91 uzun bir süre 60'lık bir P51'de çalışmıştı. Her uçuş günü sonunda spinneri, pervaneyi, cowling'i söküp motorun arkasında baş aşağı duran karbüratörden after shave lotion, yok pardon after run oil dökerdim! :lollol::lollol::lollol: Şaka şaka, asla öyle şeyler kullanmadım.

Bunu tartışmıyorum bile! :p

Aslında hocam sizin ürünlerinizi merak ediyorum ama bu uçağı alırken yanında adını tamda bilmediğin tower hobbyies marka benim taktığım adla uçak çantası dediğim şeyi de aldım üzerinde aküsü ,buji kızdırıcısı, yakıt bidonu ,elektrikli yakıt pompası ve adını yine bilmediği motora ilk hareketini vermeye yarayan spinnera yaslayarak kullanılan bişey var bunların adlarınızda söyleyebilirseniz sevinirim
 
  • Haha
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Aslında hocam sizin ürünlerinizi merak ediyorum ama bu uçağı alırken yanında adını tamda bilmediğin tower hobbyies marka benim taktığım adla uçak çantası dediğim şeyi de aldım üzerinde aküsü ,buji kızdırıcısı, yakıt bidonu ,elektrikli yakıt pompası ve adını yine bilmediği motora ilk hareketini vermeye yarayan spinnera yaslayarak kullanılan bişey var bunların adlarınızda söyleyebilirseniz sevinirim
:lollol::lollol::lollol::lollol:
Spinnere yaslayarak kullanılan şeye starter diyoruz.
Zaten SumeronicsRC ürünlerinin adını anabilmen için bile en az beş senelik modelcilik deneyimin olması gerekiyor. Sipariş verebilmek için on sene bu süre!!! Muhtardan belge getiriyorsun, siparişi öyle veriyorsun. Öyle kolay değil. :lol::lollol::D:evil: