"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Birdahaki sefere sorunsuz uçar umarım :)

Volkan abi yazmış yinede bende yazayım belki fark çıkar :D

gazı açınca yükselmesinin sebebi motor açısı,ağırlık merkezi ve elevator montaj hatası olabilir. Yaparken sizde rastgele yapıştırmamissinizdir mutlaka. Göze düz gözüktüğü gibi montaj yapmışsınızdir şimdilik elevator montaj hatasını yok sayalım.

Gaz kesince burun aşağı düşüyor demişsiniz. Burun yukarı doğru kalkınca gazı keserseniz burun aşağı düşmesi normal ama aşırı derecede hızlı düşüş varsa burun ağır olabilir.

Eğer burun hızlı şekilde aşağı inmiyorsa;
*motor açısı fazla olduğu için burun kaldırıyordur
*kuyruk ağır olduğu için burun kaldırıyordur. Kuyruk ağır olunca uçak yunuslama uçar

Video yüklerseniz daha anlaşılır olur
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Teşekkürler yanıtlarınız için.

Motorun burun kısmı aynı plandaki gibi kesildiği için sadece önüne sağlam olması için 3 mm kalınlıkta ahşap yapıştırıp motoru monte ettim. Motor açısında problem olacağını düşünmüyorum ama yinede motorun üst iki vidasının altını biraz doldurup motoru öyle monte edebilirim. Motor hafif aşağı baksa sanırım bi problem olmaz.

Uçağın ağırlık merkezini malesef yanlış hesaplamışım. tekrar kontrol ettiğimde burun aşağı eğiliyordu o hatayı düzelttim. Son olarak elevatörüde kontrol edeceğim. Bugün hava biraz rüzgarlıydı o yüzden deneme şansım olmadı ama ilk fırsatta deneyeceğim. Herşey için çok teşekkürler tekrardan :RCKolik:
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

https://youtu.be/00csdiHA8Eg


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Uçagin kanadi kirilmişti silikonla yapiştirmiştim sanirim sol kanadi biraz ağir olmuş dengesi bozulmuş yine uçmadi [emoji19][emoji36][emoji30][emoji22][emoji26]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
ibrahim bey kumandanızda expo ve d/r (dual rate) ayarları varmı acaba? avarsa bunları kaça ayarladınız bilgi verebilirmisiniz, şöyle bir durumda olmuş olabilir, ilk uçuşlarda ben bunları kısıyorum özellikleki, böylece uçak stikin ani hareketlerinden etkilenmiyor ve daha sakin bir uçuş sergiliyor,

bunun dışında uçağın ayarında bir sorun var gibi gerçekten videoda, kendi kendine dönüp dolaşıp duruyor ..
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Kumandam at9 baktim varmiş dual rate ayari şimdi onlari kistim tekrar deneyeceğim [emoji52]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ve günün sonu servo ayarlarını kısmak işe yarıyor ama benim uçakta sorun vardi sanirim [emoji35][emoji22]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
İbrahim ÜNAL' Alıntı:
Kumandam at9 baktim varmiş dual rate ayari şimdi onlari kistim tekrar deneyeceğim [emoji52]

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

geçmiş olsun kırım için, servo ayarlarını kısmanın yanında birazda expo verebilirsiniz, ben genelde ilk uçuşlarda %30 yada %25 expo veriyorum, şöyle bir faydası var, stiklerdeki minimum seviyedeki hareketleri algılamıyor gibi düşünebilirsiniz, ikinci olarakda dula rate ile servoları kısıyorumki, tam elevator yada aileron yada rudder verdiğimde uçak dengesini kaybetmesin, yani alışıncaya kadar o şekilde uçuyorum sonra açıyorum ikisini birden normal haline..

en kısa sürede uçağınızı toplamanız ve uçmanız dileğiyle..
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Teşekkürler Yen'i orjinal boyutunda çaylak yapiyorum tekrardan onda kullanacağım dual rate ve Expo ayarlarını umarım bu sefer yine sonuç hüsran olmaz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi