"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

İbrahim ÜNAL

Çalışkan Uye
Katılım
5 Mar 2016
Mesajlar
267
Tepkime puanı
107
Yaş
39
Konum
Çankırı
İlgi Alanı
Multikopter
Geçen yazdığımda ailevi sağlık sorunlarından dolayı başlayamamıştım çaylak modelimin yapımına. Dün gece başladım ;D :halay: :yuppi: :hoppa:
20 mm ve 10 mm mavi strafor satın almakla başladı önce. 3 adet 20mm lik 3 adet te 20mm lik mavi strafor aldım yanında pencere ve kapılarda dolgu malzemesi olarak kullanılan köpüklerden aldım gövde straforlarını birbirine yapıştırmak için :laugh: (çok güzel yapıştırıyor)

Bu sefer plan üzerinde biraz değişiklik yaparak daha ufak bi çaylak yapma kararı aldım ve tüm ölçüleri 3 e bölerek iki ile çarptım ve uçağın boyutunu 3 te bir oranda küçülttüm.

ORJINAL Model Konusu için :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daha sonra planlara göre strafor üzerine çizimlerimi yaparak falçata yardımıyla kesim işlemini yaptım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


20mm ve 10 mm strafordan iki ayrı gövde parçası çıkardım bunları birbirine köpük yardımı ile yapıştırdım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daha sonrada elevator ve ruder i kesip bant menteşe yöntemiyle hazır duruma getirdikten sonra sarı renkli bant ile kapladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gövdemiz ruder ve elevatorumuz hazır. Bugünde kanatları yapıp gövdenin kaplamasını yapacağım. Fotoğrafları aksiyon kamerası ile çektiğim için biraz yamuk çıkmış malesef. :mad: :angry: :eek:f:
Devamı gelecek... :thumbup:
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Kanatlarımız kesildi ve kaplandı gövdeyide yarıya kadar kapladım. Ruder ve elevator u yapıştırdıkdan sonra kuyruk kısmını da kaplayıp elektronikleri yerleştirmeye geçeceğim.

Model boyu küçük olduğu için kanatlara destek atma gereği duymadım 20mm lik strafordan yaptım kanatları esneme çok az olduğu için kırılma tehlikeside yok.

Elimde 1045 pervane var 1000 kw lık motor ve bu pervaneyi kullansam nasıl olsur sizce?

Ve modelimin son hali :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Uçağımızın kanatlarını birleştirip servo yuvalarını açtım ve sıcak silikon ile servolarımı monte ettim. Renkli bant ile kanatlarımıda kapladım. (Bantın çok faydası oldu daha önce uçaklarım düşünce paramparça oluyordu. Bu sefer bant sayesinde çok az hasarlar meydana geldi)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor montajımıda gerçekleştirdim. Sağlam olması için uçağın burnuna mutfaklarda kullanılan tahta maşaların uç kısmını kullandım :laugh: Maşanın ayaklarını atmıyoruz onlarda birazdan lazım olacak ;D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ruder ve elevator u kontrol edecek servoları da gövdenin üzerine yuva açarak monte ettim. Kanadın gövdeye daha sağlam yapışması için kanadın yapışacağı yerdeki bantları söktüm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2.50 lik kaynak elektrodu ile iniş takımı için iskelet oluşturdum ve tekerlekleri monte ettim. İniş takımını monte edeceğim yere yine tahta maşanın ayak kısımlarını kesip sıcak silikon ile yapıştırdım ve iniş takımını tahtanın üzerine vida ile monte ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçağın gövdesinin alt kısmına alıcı için yuva açtım ve alıcıyı da servo bağlantılarını yaparak oraya monte ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve kanatları gövde ile sıcak silikon kullanarak birleştirdim. Arka tekerleği monte edeceğim yere de ufak bir parça ahşapı silikonla yapıştırdım. Arka tekerleğide oraya monte ettim. Esc servo bağlantılarını da gövdenin altından yapıp kötü görünmemesi için üzerini bant ile kapladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve artık uçağımız uçuşa hazır :yuppi: :yuppi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kolay gelsin Halil Bey :thumbup: Peki bu küçültülmüş versiyonda elektronik olarak ne kullanmayı planlıyoruz :)

Gelişmeler ve ilk uçuşu merakla bekliyoruz :RCKolik:

NOT: Gelişmeleri ilk sayfada derli toplu paylaşmak için 3 adet mesajı sizin adınıza Rezerve ettim. Yeni resimleri bu mesajlarda paylaşıp, yeni mesaj olarak bilgilendirme yaparsanız güzel bir konumuz daha olur :thumbup:
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Kolay gelsin İbrahim Bey :thumbup: Peki bu küçültülmüş versiyonda elektronik olarak ne kullanmayı planlıyoruz :)

Gelişmeler ve ilk uçuşu merakla bekliyoruz :RCKolik:

NOT: Gelişmeleri ilk sayfada derli toplu paylaşmak için 3 adet mesajı sizin adınıza Rezerve ettim. Yeni resimleri bu mesajlarda paylaşıp, yeni mesaj olarak bilgilendirme yaparsanız güzel bir konumuz daha olur :thumbup:

Teşekkürler mehmet bey
Elektronik olarak elimde 1000 kw ve 2200 kv lik motor var 3s 2200 mah lipo pilim var 2 adet ve 30 Amperlik esclerim var. Motor ve pervane olarak ne kullanacağıma henüz karar veremedim. Daha doğrusu hangisinin daha uygun olacağı konusunda hiçbir fikrim yok :rolleyes: Bu konuda daha tecrübeli arkadaşların yardımlarını bekliyorum. 4 adet te 9gr lık mavi plastik dişli servo kullanacağım.
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Güzel görünüyor. Ben bile heveslendim. Ellerinize sağlık.
Poliüretan köpük mü kullandınız? Abartılı derecede genleşme özelliği nedeniyle çok az kullanıp preslemek gerekir normalde. Uhu Por ya da sıcak silikon sanki daha kolay kullanılır gibime geliyor.
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Sümer Yamaner' Alıntı:
Güzel görünüyor. Ben bile heveslendim. Ellerinize sağlık.
Poliüretan köpük mü kullandınız? Abartılı derecede genleşme özelliği nedeniyle çok az kullanıp preslemek gerekir normalde. Uhu Por ya da sıcak silikon sanki daha kolay kullanılır gibime geliyor.
Teşekkürler Sümer bey
Evet Poliuretan köpük kullandım bulunduğum yerde epoxy ve uhu por bulamadım sıcak silikonda ağırlığı arttıracak düşüncesi ile köpük kullanmaya karar verdim. Önce gövdenin üzerine sıkıp spatula yardığımı ile güzelce gövde üzerine yaydırdım köpüğü ve dediğiniz gibi üzerine ağırlık koyarak genleşip şişmesini önledim. Köpük sertleştiğinde iki parça arasında yaklaşık 2mm kalınlık kazanmış ama gayet güzel yapışmıştı parçalar birbirine. Ağırlık koyduğum için her yer eşit kalınlıktaydı.
Motor ve pervane seçimi konusunda tecrübelerinizden faydalanmak isterim :eek:kuyun:
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Elinize sağlık İbrahim Bey. :thumbup:

Model gayet güzel ilerliyor göründüğü kadarıyla, inşallah uçuş videosunuda izleriz en kısa zamanda. %p

Ailedeki sağlık durumları içinde tekrar geçmiş olsun. :saygilar:
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Kolay gelsin. 100kv motor bu model için daha uygun olur. Pervane seçerken motorun verilerine göre seçmekte fayda var yada kullananların yorumlarını okuyup hangi pervaneyi kaç gr lık model için kullanmışlar öğrenilebilir.
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Elinize sağlık,1000 kv motor iyidir ama pili düşününce model biraz ağır olacak gibi,yavaş uçuş yapamayabilirsiniz(planörcu olunca buna sıkıntı ettim birden :'() ,keşke 3s 1500mah liponuz olsa ne tatlı olur,şahlandırır resmen 1045 pervaneyle.Motorun ölçüleri nedir acaba?

Son olarak bu köpük malzemeyi yapıştırmak için deniz tutkalı çok iyi oluyor,bu köpüğün maliyeti yüksek sanırım.
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Türker Akgün' Alıntı:
Elinize sağlık İbrahim Bey. :thumbup:

Model gayet güzel ilerliyor göründüğü kadarıyla, inşallah uçuş videosunuda izleriz en kısa zamanda. %p

Ailedeki sağlık durumları içinde tekrar geçmiş olsun. :saygilar:
Teşekkürler Türker bey. Havalar musade ederse rüzgarsız bir havada deneyeceğim inşallah. Henüz hiç uçuramamış ama çok ucak kırmış biri olarak bende merak ediyorum uçuşunu :laugh:
İyi dilekleriniz içinde ayriyetten teşekkür ederim.

Kadir Kurt' Alıntı:
Kolay gelsin. 100kv motor bu model için daha uygun olur. Pervane seçerken motorun verilerine göre seçmekte fayda var yada kullananların yorumlarını okuyup hangi pervaneyi kaç gr lık model için kullanmışlar öğrenilebilir.
Teşekkür ederim kadir bey.

İsmail Tuncay DAL' Alıntı:
Elinize sağlık,1000 kv motor iyidir ama pili düşününce model biraz ağır olacak gibi,yavaş uçuş yapamayabilirsiniz(planörcu olunca buna sıkıntı ettim birden :'() ,keşke 3s 1500mah liponuz olsa ne tatlı olur,şahlandırır resmen 1045 pervaneyle.Motorun ölçüleri nedir acaba?

Son olarak bu köpük malzemeyi yapıştırmak için deniz tutkalı çok iyi oluyor,bu köpüğün maliyeti yüksek sanırım.
Motor çin sitelerinde çokça satılan a2212 1000kw lık motordan. Pil gerçekten çok ağır geliyor ama malesef elimde başka pil yok yeni pil alıp bekleyecek zamanımda yok :( belki havalar musade etmezde uçuramazsam o zaman 1500 lük bir pil alabilirim. köpüğün fiyarını sormadım ama straforlar ve köpük toplam 30 tl tutmuştu
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

İsmail Tuncay DAL' Alıntı:
Elinize sağlık,1000 kv motor iyidir ama pili düşününce model biraz ağır olacak gibi,yavaş uçuş yapamayabilirsiniz(planörcu olunca buna sıkıntı ettim birden :'() ,keşke 3s 1500mah liponuz olsa ne tatlı olur,şahlandırır resmen 1045 pervaneyle.Motorun ölçüleri nedir acaba?

Son olarak bu köpük malzemeyi yapıştırmak için deniz tutkalı çok iyi oluyor,bu köpüğün maliyeti yüksek sanırım.
Ismail bey gege gece bana 1500 mahlik pil siparisi verdirttiniz :laugh: insallah yarin kargoya verirler de bir an once elimde olur. 2200 luk pil kumandaya da buyuk geliyordu zaten bi pil cok isime yariyacak :thumbup: :RCKolik:
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

Selamlar uçağı yaptım ve uçuşa hazır hale getirip uçuş denemesi yaptım ama henüz resim ve videoları yükleme fırsatım olmadı onlarıda en kısa sürede yükleyeceğim.
Öncesinde size bir sorum olacak 3 kere uçuş denemesi yaptım uçakla ilkinde kalkar kalkmaz geriye doğru bir hareket yaparak burun üstü çakıldı. İkinci denememde sağa doğru uçarak tellere takılıp kanadı biraz zarar gördü. Üçüncü ve son denememde bi süre havada cebelleştikten sonra burun üstü çakıldı yine ;D 2 adet pervane kırdım ve her seferinde uçak biraz daha hasar aldı. Bantla kaplı olduğu için çok aşırı hasar aldığını söyleyemem. Sadece son uçuşta kanat kırıldı en büyük sıkıntısı o oldu. Son uçuş denememin videosu da var onuda en kısa sürede yükleyeceğim.

Sorum şu: Uçağa son gaz verdiğimde burun yukarı kalkıyor ve geriye doğru burun havada daire çizmeye çalışıyor. Gazı biraz düşürdüğümde bu seferde onunde sanki dönen pervane yokmuş gibi burun aşağı düşmeye çalışıyor. Tekrar gaz verdiğimde burun yukarı kalkıp geriye doğru hareketleniyor. Bir türlü düz götüremedim uçağı. sorun nerede acaba bu konuda yardımcı olabilirmisiniz. Sırf bu yüzden havada cebelleşip durdum uçakla.

Ya ben çok kabiliyetsizim yada uçakta bi sıkıntı var. Yarın uçağı tamir edip tekrar uçuşa gideceğim. Önerilerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.
 
"Çaylak" Trainer Modeli : 460 mm Edition

İbrahim ÜNAL' Alıntı:
Selamlar uçağı yaptım ve uçuşa hazır hale getirip uçuş denemesi yaptım ama henüz resim ve videoları yükleme fırsatım olmadı onlarıda en kısa sürede yükleyeceğim.
Öncesinde size bir sorum olacak 3 kere uçuş denemesi yaptım uçakla ilkinde kalkar kalkmaz geriye doğru bir hareket yaparak burun üstü çakıldı. İkinci denememde sağa doğru uçarak tellere takılıp kanadı biraz zarar gördü. Üçüncü ve son denememde bi süre havada cebelleştikten sonra burun üstü çakıldı yine ;D 2 adet pervane kırdım ve her seferinde uçak biraz daha hasar aldı. Bantla kaplı olduğu için çok aşırı hasar aldığını söyleyemem. Sadece son uçuşta kanat kırıldı en büyük sıkıntısı o oldu. Son uçuş denememin videosu da var onuda en kısa sürede yükleyeceğim.

Sorum şu: Uçağa son gaz verdiğimde burun yukarı kalkıyor ve geriye doğru burun havada daire çizmeye çalışıyor. Gazı biraz düşürdüğümde bu seferde onunde sanki dönen pervane yokmuş gibi burun aşağı düşmeye çalışıyor. Tekrar gaz verdiğimde burun yukarı kalkıp geriye doğru hareketleniyor. Bir türlü düz götüremedim uçağı. sorun nerede acaba bu konuda yardımcı olabilirmisiniz. Sırf bu yüzden havada cebelleşip durdum uçakla.

Ya ben çok kabiliyetsizim yada uçakta bi sıkıntı var. Yarın uçağı tamir edip tekrar uçuşa gideceğim. Önerilerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.

öncelikle kırımısız uçuşlar dilerim, sorunla ilgili bikaç şeyi kontrol etmeniz gerekebilir, öncelikli olarak ağırlık merkezi arkada kaldıysa ozaman burun yukarı kalkıp geriye takla atma eğiliminde olabilir, eğr burda sorun yoksa motor açısına bakılabilir, örneğin motor yukarı doğru çok eğik ise gaza yüklendiğinizde yukarı doğru çekecektir bururunu, bundada sorun yoksa trimlere bakmanız gerkebilir, elevator trimi uçağı kaldıracak şekilde ayarlıysa yani siz elevator vermedikçe düz değilse ozamanda burun yukarı kalkabilir, eğer buda değilse ozaman uçağın kuyrunu düzeltmeniz lazım arkadaşlarla bi yemeğe falan gidip :D bilemiyorum :D, daha tecrübeli arkadaşlar çözerler sorunu diye umuyorum :D