Cessna 182

diseka

Yeni Uye
Katılım
2 Eyl 2015
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Yaş
38
Arkadaşlar v977 helinin swasplate parçası hala gelmedi. Yurtdışından istedim sorunlar çıktı. Bende bu arada Cessna 182 yapmaya karar verdim. Tüm parçaları kestim biçtim sonunda iskeletini çıkarmayı başardım. Balsa ağacı kullanmadım çam ağacından yaptım. Daha sağlam oldu. Balsa sünger gibi işlemesi kolay ama çok narin her an kırılacak gibi. Yaklaşık 2 haftadır uğraşıyorum. Şimdi iskeletten sonra tıkandım kaldım. Kaplama işini yapamıyorum.Bir kaç kaplama yaptım örneğin kağıt bant kullandım ama düz bir yüzey elde edemedim. Malum kıvrımlı yerler çok. Nette sıcak kaplama kağıtları var ama onlarında düz bir yüzey elde edeceğini sanmıyorum. Uygun bir kaplama bulmam gerekli. Dış yüzeyinin pürüzsüz olmasını istiyorum. Şu anki ağırlığı 230 gram oldu. Kaplama işinde aklıma bir yöntem geliyor. Araçların kaporta yapımında kullandıkları çelik macunu. Bu macunu kullansam dış yüzeyi pürüzsün elde ederim ancak bu sefer de ağırlık artacak gibi. Rc uçakların motorları hakkında pek bir bilgim yok. Örneğin yaptığım model bittikten sonra 500 gr geldi. 500gr lık bir ağırlığı kaldıracak elektrik motoru var mı ?? bunu merak ediyorum. Ayrıca bu modeli model olarak mı yapayım yoksa birebir tüm detaylarını düşünerek uçacak şekilde mi dizayn etmeliyim ona karar veremedim. Bilgileriniz benim için önemli saygılar-sevgiler.. Yaptığım Cessna 182 nin resimleri.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Cessna 182

Normalde modelleri bu amaçla üretilmiş, kendinden yapışkanlı, düşük sıcaklıkta yapışan, yüksek sıcaklıkta gerilen kaplamalarla kaplarız. Bu model de bunun için çok uygun. 230 gramlık bir modelde yol ayrımı şudur: Uçacak mı uçmayacak mı? Eğer uçacak bir model düşünülüyorsa görüntü ikinci planda kalmalıdır. THK'dan ya da başka kaynaklardan alınacak kaplama ile kaplanmalıdır. Kaplama öncesi pürüzsüz bir zımpara, ahşap tozunun uzaklaştırılması ve uygun sıcaklıkta kaplama ütüsü kullanımı çok önemlidir. Ayrıca kaplama sonrası sıcak hava tabancası ile gerdirme de olmazsa olmaz bir aşamadır.
Uçmayacaksa her türlü yaklaşım denenebilir. Kağıt kaplama üzeri boya düşünülebilir. Hatta balsa bile kaplanabilir. Bu boyutta hem bire bir gerçeğine benzeyecek hem de uçacak bir uçak yapmak... Bilemiyorum...

NOT: kaportada kullanılan macun çok sıkı bir zımpara ister. Bu model öyle bir zımpara sırasında parçalanabilir. Aman dikkat...
 
Cessna 182

Sümer abi saygılar. Cevapladığın için teşekkür ederim. 500gr lık bir ağırlığı kaldıracak bir motor bulmak mantıklı mı? Bu belirttiğiniz kaplamalar hiç kafama yatmıyor. Düz bir yüzey elde etmek istiyorum. Aklıma yatan modeli uçmaya hazır hale getirmek. Elektronik aksama sahip olmak, monte etmek bu şimdilik ileri bir aşama benim için. Şu kabasını bir bitireyim canım sıkılırsa modeli uçurmak için elektronik aksamı alıp uçururuz belki.
 
Cessna 182

İyi de hem pürüzsüz yüzey olacak hem de uçacak şekilde sihirli bir formül yok ki. Ayrıca boyut küçüldükçe pürüzsüz yüzey için ilk şart olan zımpara işlemi uçağı tehlikeye atmaya başlayacak.
Diğer bir konu motor konusu. Uçaklar helikopterler ya da multikopterler gibi değildir. Yani motor seçimi uçağın ağırlığına göre yapılmaz. Daha doğrusu uçağın ağırlığı parametrelerden sadece biridir. Çünkü uçağı havalandıran şey motor seğil kanadın hava içindeki hareketidir. Bence uçağını bitirdikten sonra ortaya çıkacak duruma göre motor seçimi yaparsın.
 
Cessna 182

Elin bu işlere yatkın görünüyor. Ama keşke bu modelden önce çok daha basit, kutu gövdeli bir uçak yapmayı deneseydin. Böylece inşaat hakkında temel bir deneyim sahibi olurdun. Balsa ağacı model yapımında en çok kullanılan malzemedir. Senin her tarafını çam ağacından yapman modeli gereksiz ağırlaştıracaktır. Öte yandan, resimlerden yanlış görmüyorsam, kanat inşaatında üst seren ve firar kenarı çıtaları parçalar şeklinde. Bunların boydan boya kesiksiz ve bütün olarak uzanması gerekir.

Kaplama konusunda, şu konuya bir göz at, fikir verir. Bir işin geri kalanı, en az kabası kadar uğraştırır, küçümsememek gerekir.


Bu modeli bir plandan yapmaya çalışıyorsan, planda gerekli motor için bir bilgi olmalı. Seçimini ona göre yaparsın. Ama bana kalırsa, bunu statik model olarak düşün ve bundan sonrasını ona göre devam et.
 
Cessna 182

Zamanında, bu modelden 4-5 tane yapmıştım, fakat küçük bir farkla yaklaşık %50 büyüterek.
Ve birazda yapısal modifiye ile kanatlara aileron ve 25 - 40 lık nitro motorlar kullanmıştım.
Murat Yücat' a da bir sürü para vermiştik tabi, balsa, kaplama vs.. :lollol:

orijinal planlar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



İnşası güzel olduğunda, gayet güzel uçabilen bir model.
Modelin tasarımını yapan "Dave BLUM" isimli arkadaş, ( ) GWS DX-A redüksiyonlu motor ile 8,4 volt/300mah. ni-cd pil ile 3 kanal ve aslında "indoor" tasarlamış
( )
( )
ve 9x7 pervane önermiş, tabi o zamanlar Brushless motorlar yok. ;)

Bu arada Ömer abiye katılıyorum, her ne kadar basit görünse de başlangıç için uygun bir model değil bence de.
:saygilar:
 
Cessna 182

Cok guzel olmus, elinize saglik. Ayni plani ben de cok incelemis, hatta parca parca cikarip birlestirmistim hobiye ilk basladigim zamanlarda. Ama kaplama isi gozumu korkuttugu icin hic baslamamistim. Çam konusunda ise soyle bir cekincem var, fazlaca gevrek bir agac, acaba titresimden veya esnemeden dolayi bir problem olur mu havada
 
Cessna 182

Paylaşım için teşekkürler. Cessna en sevdiğim modellerden bir tanesi.
 
Cessna 182

Recep öncelikle yaptığın çalışmayı hayranlıkla izlediğimi söylemeliyim. Verdiğin emeği ve yeteneğini alkışlıyorum. :bravo:

Uçakçı usta abilerim sana güzel tavsiyelerde bulunmuşlar. Esasında onların sözlerinin üzerine benim yorum yapmam pekte doğru değil ama iki konuda fikrimi söylemeden edemeyeceğim.

Birincisi yapım tekniğine ve konstrüksiyonundaki düğüm noktalarına baktığımda modelin bence malesef uçmak için doğmamış. :( Uçuş sırasında modelini çeşitli eksenlerde zorlayacak kuvvetler ve vibrasyonun sebep olabileceği rezonans sonucunda özellikle motor bloğunda ve kanatlarında sorun yaşayabileceğini düşünüyorum. Ömer abinin çıtalarla alakalı söylediği konu bence de çok mühim ve malzeme seçimi konusundaki de aynı şekilde.

İkincisi umarım ben yanılıyorumdur ama daha önce hiç gerçekte model uçak uçurmadığın izlenimine kapılıyorum. Sanki olayı doğru elektroniği bulup, motor seçimini yapmak sonrasında uçuşa hazır bir hale gelecekmiş konumda görüyormuşsun gibi hissediyorum. Bu kadar emek verip sanat eseri gibi ortaya çıkardığın ve üstelik ilk uçuş deneyimi yaşamak için bana göre son derece yanlış bir modelle hele hele de tecrübeli bir modelci arkadaşından destek almaksızın bir uçuş denemesi yapmayacağını umarım. Eğer bunu denersen sonucun ne olacağını benim gibi bütün modelci arkadaşlarım tahmin edebiliyorlar muhtemelen. :rolleyes:

Şuan belkide bana kızıyorsun fakat benim amacım senin hevesini kırmak falan değil, aksine bir hayal kırıklığı yaşamanın önüne geçmek. Ben seni yerinde olsam bu modeli en estetik şekilde tamamlar ve odamın duvarına asardım. Sonrasında uçmak ve uçmayı öğretmek için doğacak bir trainer uçak yaparak yoluma gökyüzünde devam ederdim. :RCKolik:
 
Cessna 182

Yorumlarınız için teşekkürler. V977 helinin parçası uzun süre gelmedi malum Çin'den sipariş verdim.2. siparişim ama hala gelecek gibi görünmüyor. Kargo şirketleri ya da satıcı kaynaklı sorun yaşadım. Neyse bu süre zarfında rc uçaklara ilgim arttı. İlk olarak gözüme gelen Mustang p51 ve Cessna 182 oldu. Mustang p51' in planını bulamadım. Bulsaydım ilk onu yapacaktım. Maruz görün bu benim ilk modelim. Elimden geldiğince plana uymaya gayret gösterdim. Hala eksik yanları var iskelette. İlk olarak balsa aldım kafama yatmadı ne bilim kırılacak gibi duruyor sünger gibi. Ceviz yapayım dedim ilk başta uçurmak fikri aklımdan geçmedi hem cevizin görüntüsü daha iyi. Ceviz ağacını bulamadım. Marangoza gittim marangozcu çam olsun dedi hem daha sağlam olur dedi :laugh: Bende çam yaptım Neyse başlamış olduk artık.2mm ve 3mm kalınlığında kesti biçti elime verdi. Daha doğrusu bilinçsizce başladık ;D Parçaları yaptıkça şevke geldim. Öyle şevke geldim ki hanım, ismimi Şener Şen'in tiplemesi Vecihi ile değiştirdi ;D Arkadaşlar son hali bu şekilde. Muhtemelen vernikleyip model olarak kalacak gibi. Ama ilerleyen zamanlarda uçurmaya yönelik adımları atarım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol