Devrezli jet türbin Arge yapan firma

Yurtiçi satış hedefleriyle maalesef ilerlenemez. Türkiye'de modelinin sadece motoruna 50bin TL harcama yapabilecek kaç modelci vardır bilemiyorum. Ama verilen emeğin karşılığının iç pazardan alınamayacağını çok net bir şekilde gözüküyor. :rolleyes:

En hızlı şekilde yurtdışına açılmaları, aynı zamanda Devlet desteği alabilecekleri projeler geliştirerek gerekli adımları atmaları gerekiyor. Röportajdan onların da benzer şeyleri düşündüklerini hissettim.

Yolları açık olsun. Tebrikler :bravo: :bravo: :bravo:
 
Merhabalar Rc Kolik Ailesi,

Uzun zaman oldu. Umarım herkes iyidir. Üretim süreci ve yer testleri derken platform içerisinde aktif olamadık. IG-20 motorumuzun tüm testlerinin tamamlanmasının ardından uçuş testleri ile devam etmekteyiz. Başarılı uçuşlar gerçekleştirdik. Şimdi kullanıcılarımız için seri imalat süreci hazırlıklarına devam etmekteyiz. Sizlere ufak bir uçuş videosu paylaşmaktayım. Umarım şimdilik sizleri tatmin eder.

Teşekkürler.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Merhabalar Rc Kolik Ailesi,

Uzun zaman oldu. Umarım herkes iyidir. Üretim süreci ve yer testleri derken platform içerisinde aktif olamadık. IG-20 motorumuzun tüm testlerinin tamamlanmasının ardından uçuş testleri ile devam etmekteyiz. Başarılı uçuşlar gerçekleştirdik. Şimdi kullanıcılarımız için seri imalat süreci hazırlıklarına devam etmekteyiz. Sizlere ufak bir uçuş videosu paylaşmaktayım. Umarım şimdilik sizleri tatmin eder.

Teşekkürler.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Turbini de yan cevirerek monte etmicez degil mi video gibi :saygilar::)Baya bir anlamadim ne olup bittigini, ekrani yatirinca netlesti konu...


Konuya gelirsek biraz detay alabilirmiyiz... Ne nedir, neler sizin uretiminiz, neler outsource, karsilastirmali avantaj dezavantajlari, isletim maliyeti, varsa satis icin online websitesi, varsa urun katalogu vs...

Jet pazari hele ki Avrupa ve Korfezde ciddi durumda, lakin kagidi kuregi saglama almadan, sakin ha sakin ortaya atilmayin derim. Algi ve imaj hersey...

Emeklerinizin karsilik gormesi dilegiyle... Gerek modelcilik adina, gerekse yerli uretim konusunda cok memnun oldum ilk adimin olumlu atilmis olmasina...

Selamlar
 
Son düzenleme:
IG-20 motorumuzun tüm testlerinin tamamlanmasının ardından uçuş testleri ile devam etmekteyiz. Başarılı uçuşlar gerçekleştirdik
Sizleri canı gönülden tebrik ediyoruz. :bravo:
Şimdi kullanıcılarımız için seri imalat süreci hazırlıklarına devam etmekteyiz. Sizlere ufak bir uçuş videosu paylaşmaktayım. Umarım şimdilik sizleri tatmin eder.
Gelişmeleri ve özellikle de @3dholicpilot kardeşimizin sorularının cevaplarını merakla bekliyoruz. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Alp Serin
Turbini de yan cevirerek monte etmicez degil mi video gibi :saygilar::)Baya bir anlamadim ne olup bittigini, ekrani yatirinca netlesti konu...


Konuya gelirsek biraz detay alabilirmiyiz... Ne nedir, neler sizin uretiminiz, neler outsource, karsilastirmali avantaj dezavantajlari, isletim maliyeti, varsa satis icin online websitesi, varsa urun katalogu vs...

Jet pazari hele ki Avrupa ve Korfezde ciddi durumda, lakin kagidi kuregi saglama almadan, sakin ha sakin ortaya atilmayin derim. Algi ve imaj hersey...

Emeklerinizin karsilik gormesi dilegiyle... Gerek modelcilik adina, gerekse yerli uretim konusunda cok memnun oldum ilk adimin olumlu atilmis olmasina...

Selamlar
Merhabalar,

Öncelikle videonun hataları için kusura bakmayın. Herhangi bir düzenleme yapılmadan uçtuğuna dair kısa bir kanıt olarak yüklenmiştir. Yükleme esnasında video çevriminde görüntü bozulmaları oluyordu. Bu nedenle bu şekilde yüklemek durumda kaldım.

Sırası ile sormuş olduğunuz soruların cevaplarını verelim.

1-) Motorumuzun üretimi konusuna gelirsek eğer sanırım bazı yanlış anlaşılmalar var öncelikle onu düzeltmek isterim. Firmamız teknopark vb. ofis firması değildir. Havacılık ve savunma sanayi kurumlarına talaşlı imalat, elektronik kart üretimi, yazılım, montaj, test ve mühendislik hizmetleri vermekteyiz. Motorumuza ait tüm tasarım, üretim ve yazılım firmamız bünyesinde gerçekleşmiştir. Hammadde, rulman ve elektronik bileşenler sadece dışarıdan tedarik edilmektedir. Bu sorunun cevabını aslında farklı yerlerde vermiştik. Yine de hatırlatmış olalım.

2-) Karşılaştırmalı avantaj veya dezavantaj konuları ile devam edelim. Öncelikle kullanıcılar için ilk avantajının yurt içi üretim olması diyebilirim. Hali hazırda ithal motorların tamirat ve servis hizmetlerini veriyoruz. Bu sayede kullanıcılar ile iletişim kuruyor ve sektör içerisinde yaşadıkları sorunları dinliyoruz. Yaşadıkları en büyük problemlerden bir tanesi yurt dışı alımı esnasında gümrük maliyetlerinin yüksek olması. Ayrıca bakım ve tamir hizmetlerinin yurt içinde olmaması yine zaman ve maddi kayıplara neden olmaktadır. Bu yorumların tamamı kullanıcılar tarafından yapılmıştır. Herhangi bir şekilde kendi düşüncelerimiz değildir. Kullanıcılar geçmiş dönemlerde belirtilen problemlere çeşitli yöntemler ile çözüm elde etmişlerdir. Kısacası seri imalat üretimine geçip uygun maliyet ve servis imkanları ile kullanıcılara motorlarımızı tanıtmış olacağız.

3-) Algı ve imaj konusuna gelirsek eğer motorumuz performans bakımından sektörün ilgi gören motor firmaları ile zaman içerisinde yarışabilecek seviyelere gelecektir. Testleri kullanıcılar ile gerçekleştirmekteyiz. Bu sayede hobi severler motorumuzu canlı bir şekilde görmekte ve test başarılarına şahit olmaktalar. Yurt içindeki tercihleri zaman içerisinde kullanıcılar ile etkileşimde kalarak çözeceğimize inanıyoruz. Daha sonrasında gerekli eksiklikleri tamamlayarak yurt dışı pazarına giriş yapmayı planlıyoruz. Sonuçta çin malı ürünler gibi satış sonrasında kullanıcılara destek vermemek gibi bir düşüncemiz yok. Sonuçta bu ürünlerin üretilme amacının hobi sektörü dışında kurumların ihtiyaçlarının giderilmesidir. Şu an kurumlar ile motor ihtiyaçları için görüşme ve anlaşma aşamasındayız. Orada elde edeceğimiz başarılar ile imaj konusunda sorun yaşayacağımızı düşünmemekteyim. Sonuçta hedefimiz profesyonel ürünler üretmek.

4-) Seri imalat sürecine henüz geçmedik. Yukarıda bahsettiğim gibi mevcut 200 Newtonluk prototipimiz bir proje için test başarılarının ardından seri olarak üretilecektir. Bu nedenle web sitesi, katalog vb. çalışmalar ilerleyen zaman içerisinde tamamlanıp paylaşılacaktır.

Umarım vermiş olduğum cevaplar şimdilik sizler için yeterlidir. İlginiz için teşekkür ederim.

İyi haftalar.