EXTREME FLIGHT EXTRA 300 91" V1

Hafta sonu,sevdigim bir dostum ziyarete geldi. Cektigi kisa videoyu yayinlamak istedim... Motor calistirma, kalkis ve sonrasinda 2024 Unlimited Known sekansinin ilk manevrasini izleyebilirsiniz... Eldiveni evde unuttugumu sanmam neticesinde yedek corapla motor calistirdigim icin ozur. Darbeden korumasa da en azindan parmagimin kesilmesini-siyrilmasini engelleyici oldugu icin taktim :saygilar:Kabaca 15 km/h lik ruzgarda uctum, cok sert olmasa da ruzgarliydi....Keyifli seyirler...


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Hafta sonu,sevdigim bir dostum ziyarete geldi. Cektigi kisa videoyu yayinlamak istedim... Motor calistirma, kalkis ve sonrasinda 2024 Unlimited Known sekansinin ilk manevrasini izleyebilirsiniz... Eldiveni evde unuttu
Dostunun ellerine sağlık. :thumbup:
Eldiveni evde unuttugumu sanmam neticesinde yedek corapla motor calistirdigim icin ozur.
Sen söylemesen ben onu eldiven zannederdim kardeşim. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Konu Indexi:
1-Ana Baslik:
2-Ucus Videosu:
3-Kuyruk takimi yenilemesi:
4-Mejzlik 22x10 3 Palli pervane ve Spinner montaji:
5-Mejzlik 22x10 3 Palli pervane ucus degerlendirmesi:


Dostlar selam,

Uzunca bir süredir yapımla ilgili paylaşım yapmamıştım... 2020 yılından beri birlikte olduğumuz ve geçen sezon aktif olarak uçurduğum; kapsamlı bir elden geçirmeye ihtiyaci olan modelimle geçirdiğim süreci paylaşmak istedim...


Öncelikle geçen sezona hazırlık için neler yaptığımı hızlıca özet geçeyim:

1. Sezon
Modeli yakın bir dostumdan ikinci el olarak aldım. Pandeminin yoğun olduğu döneme rast gelince, mecbur kaldım ikinci el modele desem yeridir. Herhangi bir hasarı olmamasına rağmen toz toprak içerisinde kalmış olduğundan dolayı malesef kaplaması ve boyası içler acısı durumda idi... Modelin üzerinde MKS servolar, uzatma kabloları ve kill switch vardı yalnızca, diğer ekipmanları başka bir modelimde kullanacağını söyledi dostum... Yanında yedek olarak sıfır wheel pants ve cowling var, onları da vereyim diyince, hadi dedim olur bu iş, toparlarız bir şekilde, kervan yolda dizilir hesabı...

Uçağı operasyonel hale getirmek için gereken motor, alıcı, bataryayı temin edip modeli ayağa kaldırdım... Kabloları gördüğümde içim ürperiyordu, hızlıca bir kutu tasarlayıp 3 boyutlu yazıcıda bastırtıp obsesyonu kontrol altına almayı başardım ?

Motor için tercihimi, o zaman piyasaya yeni çıkmış ve yalnızca ilk serisi dağıtılmış, buna karşın kolay ulaşılabilir olmasından dolayı iyi bir alternatif olan GP-76'dan yana kullandım, tam da o sıralarda 3 arkadaşım ilk seriden almışlardı ve memnundular. GP'nin sahibi olan Taiwanli Fergus agayla da konuşup, merak etme güzel makineler teyidini aldıktan sonra siparişi geçtim... Yanına Falcon 24x9 karbon pervane ile...

Alıcı olarak tercihim, klasik Spektrum 12 Kanal Powersafe 12120 modelinden yana oldu. Hem çift besleme, hem soft switch'i var, hem de 30amp continous / 50amp surge akıma müsade ediyor. Önceki modellerimde de defalarca kullandım, tak ve unut...

Alıcı 2'li besleme olunca, 2 adet de Pulse 2S 2550 mah batarya ile eksikleri tamamladım

Modelin biraz sağını solunu toparlayıp, temizlik ve mini tamiratları da aradan çıkardıktan sonra o sezonu çıkaracağına inanarak uçuşlara başladım. 250 civarinda uçuş ile geçen sezon icin olan misyonunu başarı ile tamamladı. Motorun ilk 20 litresini dikkatlice rodajla geçirdim, sonrasında allah ne verdiyse...

Sezon boyunca iki problem yaşadım, birincisi elevatordeki kaplamalar rezil durumda idi, kalkma vs. yapan yerleri vardı, kaplama sipariş edip beklesem sezonu kaçıracaktım, bir set yedek elevator sipariş edeyim diye düşündüm, ikinci konu ise Rudder'in üst bölgesinde taşıma sırasında bir kırık oldugunu söylemişti arkadaşım, çok önemsemedim, kırılırsa bakarız icabina diyip yoluma devam ettim, lakin sert bir snap tonodan sonra tamirli bolgeden (rudder kirişi) rudder koptu. Her iki parçayı da tek kargo olacak sekilde sipariş edip modele montajlarını yaptım ve sezonu tamamlamış oldum.

İlk sezondan fotoğraflar:

Görüldüğü üzere kapalı ve korunaklı da olsa hangar içerisindeki tozlu ortam akıl alır gibi değil. Tabi bunda sürekli olarak rüzgar alan bir konumda oluşu ve toz için yeterli izolasyonun olmayışı da etken...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin üzerinde, arkadaşımın elektronikleri ve motoru ile eve getirdim. Alıcı, motor ve pervaneyi söktükten sonra kendi ekipmanımı beklemeye koyuldum
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şu görüntüde bir kablo yığını benim açımdan kabul edilir birşey değil, adına ister obsesyon ister titizlik diyin...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kutuyu tasarlarken birkaç temel prensipe sadık kaldım. 12120 alıcının satellite çıkışları sağ ve solda, 2 li batarya beslemesi burun tarafında, servo girişleri de kuyruk tarafında...

Dolayısıyla aşağıdaki fotoğrafa baktığımızda sağ ve soldaki elipsler satellite' lar için, öndeki elips batarya kabloları ve soketleri için, arkadakiler de servo fişleri için düşünüldü...

Bataryalar alıcıya bağlı iken her iki beslemenin de aktif olduğunu gösteren mavi ledler var, onları da görünür kılmak adına ölçüsüne göre minik bir pencere açtım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor geldi, mal boncuk mal tandır :))))
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve herşey yerli yerinde
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sıcakların bastırmasıyla uçuşlar kesintiye uğrayınca, hadi dedim restorasyon başlasın artık...

2,5 ay civarı bir sürede bitmesini umuyordum restorasyonun, lakin günlük ancak ve ancak 1,5-2 saat civarı vakit ayırmam ve diğer koşturmacalarım nedeniyle 4 ayda tamamlanmış oldu süreç. Adam-saat hesabında problem yok :)

2.Sezon

Öncelikle yapılacakları listeledim:

1-Kaplama sökülecek
2-Kaplama altında kalan tamirat vs varsa yapılacak ve model yeniden kaplanacak
3-Menteşeler sökülüp, yenilenecek
4-Fiber parçalardaki kırıklar tamir olacak, boyaları sökülecek ve yeniden boyanacak
5-Kanopinin boyası sökülecek, arkasındaki minik kırık bolge tamir olacak ve yeniden boyanacak
6-Matlaşmış durumda olan karbon iniş takımı için zımpara sonrası yeniden vernik uygulanacak
7-Ön ve arka iniş takımındaki lastikler değişecek
8-MKS servoların boşluk yapan dişlileri yeni dişli setleri ile değişecek

1)Kaplamayı sökmek için bana en uygun yöntem şu şekilde oldu. Ütüyü 105 derece ayarlayıp kaplamanın üzerinde gezdirince alttaki yapışkan tabakası yumuşayıp kolayca ayrılıyor, bu sırada delamine olmuş boya katmanı da genelde yeniden üstteki şeffaf tabakaya tutunup ahşap yüzeyden ayrılıyor. Nadiren de olsa (eğer geçmişte kaplama altına yapıştırıcı sızmışsa, çok yüksek ısı uygulanmışsa, ya da kimyasalla temas durumu varsa) kaplama ahşap üzerinde boya katmanını bırakabiliyor. Bu durumda Goo-off adıyla satılan yapışkan sökücüyü başarı ile kullandım. Çok sonralarında boyada kullanılan tinerle de benzer sonuçlar alındığını farkettim, lakin tiner daha yağlı, Goo-off daha kuru bir sıvı (nası yaaa), sanırım içeriğindeki Aseton muhtevasından kaynaklı. Aseton temin etme imkanı varsa, aseton ile tiner karıştırılarak da güzel sonuç alınabilir diye düşünüyorum...

Kaplama olarak Chinakote tabir edilen kaplamalardan kullandım. Beyaz ve turuncu renklerin koruma naylonları kolaylıkla ayrılabilirken, siyah rengin koruma naylonunu ayırmak cinnet sebebiydi... Zorluklarına rağmen kaplama malzemesinin genel performansı Ultracote'u aratmadı diyebilirim...

Modelin alt kısmında, cowlingin gerisinde kalan kaplama yağdan dolayı kendinden geçmişti, ben de tedbiren altındaki ahşap yağ emmesin ve en azından sezonu çıkarsın diye dikkatlice ve potluk yapmayarak kolı bandıyla bantladım o bölgeyi. Sonrasında söküp altına baktığımda ahşabın tertemiz çıkması sevindirici oldu.

Ben modeli standart susturucu ile kullanıyorum, dolayısıyla canister tüneli benim için birşey ifade etmiyor. Lakin, arkadaşım modeli toplarken, gövde altındaki canister kapağının havalandırma ızgaralarını havya ile açmıştı, üstüne bir de kapağın kaplaması kenarlardan açma yapınca, alttaki kapak fena yağ emmiş durumdaydı. Dedim ki, madem canister yok, kaplarım alt tüneli, kapağı da hiç kullanmam olur biter... Hem modelin altı dümdüz olur, hem ağırlıktan tasarruf...

Yine firewalldaki açık olan (sebebini halen anlamadığım) canister tünel penceresini ince bir sünger ile kapatmıştım, ancak o da ömrünü doldurmuştu. Orayı da fotoblok ile kapatırım diye düşünüp söküp attım...

Model oldukça üst seviyede tasarım bakımından, son jenerasyon değil, ancak kanat kirişleri karbon kutu profilden, ek olarak gövde boyunca uzanan 6 adet gergi de yine karbondan, kanat borusu da 120 cc lik modelinkine çok yakın. Hal böyle olunca havada dağılır korkusu yaşamıyorum, sert snapler, crankshaftlar, pop-toplar vs çok keyifli... Motor da kendi segmentinin tartışmasız en güçlüsü, dolayısıyla performans olarak asla yarı yolda bırkmadı şu ana kadar. Uçak icin bir sözüm yok, lakin benim başka bir derdim var idi... Model çok hoppidi görünüyordu, orda yıldız, burda çapraz bant, başka yerde çıkartma, kanat altları garip gurip kırmızı renkte vb...Benim açımdan tam bir panayır alanı... Hazır el atmışken, çok sevdiğim klasik Carden tasarımı olan Turtledeck çizgisinin üstü bir renk, altı da başka bir renk olacak şekilde yapayim diyip kafamda şekillendirdim konuyu... Kanat altlarına ise favorim olan Checkered scheme (damalı desen) için karar verdim....

Kaplama söküm işlemi sonrasında asıl sevindigim konu, modelin herhangi bir yapısal komponentinde bir hasar ya da gerilmeye bağlı deformasyon olmayışı idi... Ne kadar dikkatli de taşısak, araca bindirip indirirken, bina içerisinde taşırken kenara köşeye temas ediyor model uzun vadede ister istemez, buna mukabil uçuş esnasında da ani ve yüksek enerjili manevralar da oldukça yüksek mertebede bir gerilme ile zorluyorlar uçağı yapısal olarak. Hal böyle iken yoğun bir uçuş sezonunun sonunda gördüğüm manzara yüz güldürdü...

2)Kaplama için özel birşey yaptım desem yalan olur, yalnızca alttaki yapışkan artıklarını Goof-off ile temizledim, temiz ahşap yüzeye erişene kadar üşenmeyip tekrarladım temizlik işlemini. Firewall'da yağdan koruyucu epoksi uygulaması vardı, baktım, alt tarafi da temiz kalmış. Yine de tedbir amaçlı yoklama temizliği yapıp (o ne bee) kaplamayı yaptım. Bindirme yerleri hava yoluna bakacak şekilde ayarladım kaplamaları, o biraz uğraştırdı ancak genel anlamda problem yaşamadım.

Kaplamadaki tek stratejim modelin altını girintisiz çıkıntısız olarak tamamlamaktı. İniş takımı için olan boşluk, bildiğimiz yağ kapanı gibi çalışıyor, zamanla hem toz toprak tutuyor oraya yapışan yağlar, hem de uzun vadede yağın bir zaafiyet noktasından ahşaba nüfuz etme ihtimali beliriyor. Hal böyle olunca, iniş takımını da örtecek şekilde kapladım o bölgeyi. Olur da tamirat ya da söküm gerektiğinde ütüyle açıp gereken müdahaleyi yapmak kolay.

3) Menteşeler yenilenecek dedim ama bu kadar uzun süreceğini planlamamıştım. Rudder'da 14 delik, kanatta 28 delik olduğunu düşününce, toplam 42 tane deliği lehim havyasının ucuyla sabırlı şekilde boşaltıp, kalıntılar varsa işlemi tekrar ederek yeni menteşeler için hazır hale getirdim. Elevatörlerin menteşeleri yeni olduğu için (ilk sezon sipariş ettiğimde yeni menteşelerle geldi elevatörler) onlara dokunmadim (Allahtan :) ). Kaplama sonrasında klasik olarak 30 dakika epoksi ile menteşe montajlarını yaptım.

4)Fiber parçalar için eldeki 80gram/m2 kumaşı kullanarak mini tamirleri yaptım, sonrasında ikinci korkulu ruyam ise boyanın sökümü oldu. Önce 600 kum zımpara ile deneme yaptıysam da başarılı olmayınca bu sefer 80 lik kaba ile girişip kaldırdım boyayı, tabi yüzey de bolca zımpara çizikleri ile doldu, yine astar zımpara, astar zımpara şeklinde temiz yüzey elde edene kadar işleme devam ettim. Keşke anlatıldığı kadar akıcı yapabilseydim :) Ardından da boya ve vernik işlerini hallettim...

5)Kanopide de yukarıdakine benzer bir uygulama yaptım, lakin renkli bölümle şeffaf bölüm yanyanalardı, çizmemek için baya bir uğraştım. Başka bir problem de plastik ve ahşap birlikte oldugu için sulu zımparanın çok ama çok zor olması idi. Mecburen havlular, geçici bantalamalar vs kullanmak durumunda kaldım. Ama sonucuna değdi :)

6) İniş takımını 400 kum zımpara ile zımparaladıktan sonra verniğe hazır hale getirdim. Diğer parçalarla birlikte verniklendi. Ilk günkü gibi parıl parıl oldu :)

7) Önler:
Sipariş ettiğim ön lastiklerin şaft çapları 6mm yazılı olmasına rağmen gelenlerin çapı 5mm idi. Güzelce genişletip monte ettim, ama sezonu çıkarırlar mı emin değilim, bakalım, olmadı eski alüminyum olanların içerisine burc çaktıracağım. Şimdilik idare ediyor yeniler.
Arka iniş takımı:
Tamamen dağıttım, yağ kir içindeki parçaları güzelce temizledikten sonra şaftta olan eğriliği düzelttim, karbon parça ile şaft arasındaki boşluğa da dolgu yaparak boşluksuz hale gelmesini sağladım (Bkz. Kalın capon) ve geri topladım sistemi...

8)Servolardan yana dişli boşluğundan dolayı şikayetim vardı, ancak yenilemek için olmayacak bir maliyet çıkıyordu ortaya. Elimdeki servoların boşluk dışındaki performanslarından oldukça memnundum, dişli fiyatlarının da rakip firmalarinkinin altında ve kısmen makul olduğunu görünce sipariş ettim ve değişimlerini yaptım.

Bu kadar laf salatasından sonra, sizleri Klüp 2. Sezon, pardon 3Dholic Extra 300 2. Sezon ile başbaşa bırakıyorum :p.

Not: Halen stickerlar konusunda karara varamadım, birkaç tasarımım var, arkadaşımın cricut'i ile kesmeyi planlıyoruz, o da meraklı sticker işlerine. Bir tane IMAC stickeri bastı, ama takım olmazsa yapıştırmam dedim :coolxf: İkincisini basacak şimdi. Süreci paylaşırım ilerleme oldukça...

Keyifli seyirler:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gövde boyunca uzanan siyah renkle görülen karbon kutu profillerden 6 adet mevcut. Bu, ahşap kesitlerden ciddi bir ağırlık tasarrufu ve uzun vadede yorulmaya karşı başarılı bir performans anlamına gelmekte
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yakın muayenede gördüm ki profillerde herhangi bir deformasyon yok, üstüne üstlük eklem yerlerinde de kopan eden bir nokta yok. Sevindirici bir durum...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Rudder için servoyu kuyruğa alma imkanı da mevcut ancak servo gövde içerisindeyken ağırlık merkezi istediğim noktada olduğundan ayrıca da uçuş sırasındaki yağ egsoz vs gibi dış etkenlere maruz kalmadığından bir değişiklik yapma ihtiyacı hissetmedim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Balsa kaplama (sheeting) lerde zamana bağlı minik deformasyonlar vardı, bunları da hazır açılmışken minik minik onardım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Frankestein Extra' nın motivasyon şeysi...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ufak tefek kalıntılar olsa da oldukça başarılı bir şekilde sökmeyi başarmış oldum kaplamayı kanattan
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sağ kanatta biraz daha iyi sonuçlar aldım. Bahsettiğim gibi daha önce stickerlar iyi yapışşın diye yüksek ısı uygulanan bölgelerde boya katmanı malesef balsa üzerinde kalabiliyor, hoş bir durum kabul ediyorum ancak çözümü mevcut
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat altında çok sevdiğim Checkerboard / Dama desenini kullandım.

Basit görünmesine rağmen can sıkan bir uygulama şekli var...
Sırası ile önce kanadın dışındaki alt siyah parca öndeki kirişe kadar kaplandı, daha sonra kanadın iç kısmındaki beyaz parça ön kirişe kadar kaplandı, ardından kanadın iç kısmındaki siyah parca hücum kenarından kirişi de kapsayacak şekilde firara doğru olması gereken çizgiye kadar kaplandı, en son parça da kanadın dışındaki beyaz parça, yine hücumdan firara dogru kirişi de kapsayacak şekilde kaplandı... Amaç kaplama bindirmelerinin hep hava yönüne bakması (hücumdan firara doğru)... Baya bir uğraştırmış olsa da bitirebildim. Daha sonrasında çizgileri hizalayarak aileronları da kaplayarak kanatları tamamladım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kaplama ütüsünün oluşturduğu kılcal çizikleri de önleyecek şekilde çalıştım, öyle olunca çiziksiz bir finiş elde etmiş oldum, buyrunuz reflection pozu
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanat üstünde de benzer uygulama, önce beyaz kısım firardan kirişe kadar (sanırım 1 cm bindirme yaptım) sonra da kanadın altından başlayarak kirişi de kapsayacak şekilde turuncu parçayı kapladım, yine hava yoluna bakacak şekilde bindirmeler
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanat yere bırakıldığında sanki Taper yokmuş gibi görünebilir (Edge 540 kanadı gibi), lakin gövde ile açılı olarak bağlandığını düşününce bu görüntü normal...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Elevatordeki menteşeleri sökmeden kapladığım için aralardaki detaylarla baya bir boğuşmak icab etti ama menteşe değişiminden daha kolay olduğunu söyleyebilirim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Aman da zımpara deymiş boyalar sökülmüşşşş müüüü.... Aman da aman.... Ben o boyanın ta....
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İlk astar hamlesi depoda gerçekleşti
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Şerit olarak eskiden damacılarda satılan şeritlerden sipariş ettim, uygulaması gayet kolay....
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Spinner anodized aluminyum idi, her boş vaktimde elime alıp üzerindeki sert kaplamayı zımpara ettim ve uzunca bir uğraş sonunda temiz bir yüzey elde etmiş oldum, balans yapmaması açısından da çok ama çok ince bir baz kat atıp vernikledim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Cikle için pushrod kullanmıyorum, alttaki radyatör açıklığından parmağımı sokunca kolaylıkla ulaşabildiğim bir yeri var...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Fuel dot da yine mavi anodized idi, matkap ucuna bir aparatla bağlayıp Brushed effect verdim ona da, hem de bu haliyle çok daha uyumlu oldu modelin yeni renkleri ile
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yeni sezona yeni civatalar yakışır :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

EC5 soketler için yüzey montaj adaptörlerinin tasarımlarını gördüm thingiverse'de. Bastırıp kullandım, gayet sorunsuz görevlerini yapıyorlar
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Hesaba kattığım lakin pratik bir çözüm bulamadığım bir ufak detay da kanopi vidalarının gövdedeki çiftli şeritle çakışması oldu, sök tak sırasında bir süre sonra deformasyon olacak muhtemelen buralarda, ya minik bir şeridi oradan çıkaracağım ya da üzerine bir koruma malzemesi (telefon cam koruması gibi) bir malzeme düsüneceğim, var mı tavsiyesi olan ?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hazir yukarida bahsi gecmisken, MKS servolarin disli degisimleri icin cektigim videoyu da suraya birakayim:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Model işine bugün başlamıştım, sanırım bugün vazgeçeceğim :D Sen neler yapmışsın öyle abi ya. Vallahi helal olsun. Uçağın harika olmuş. Emniyetli uçuşlar dilerim.
 
  • Sevdim
Tepkiler: Türker Akgün
Dün öğleden sonra antrenmana gittim. İlk uçuşta gazı kestiğimde rölantinin yüksek kaldığını farkettim. Malum yüksek rölanti frenlemeye de spin girişlerine de negatif etki ediyor...

Yalnız sorunu her zaman yapmıyordu. Akşama kadar 8 sorti yaptım en kötü kill switchle kapatır inerim motoru diye...

Eve gelince gaz kolu bağlantısını, servoyu, ball link boşluğunu vs kontrol ettim, anormal birşeye rastlamadım...

Orayı burayı kurcalarken klepeyi çeviren şaftta bir boşluk farkettim

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Nedir ne değildir diye bakayım dediysem de gözle klepeyi tepeden görmek mümkün değildi... Telefonla görüntülemeye çalıştım...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Baktım ki, şaft hareket ediyor klepe sabitken, sökmek şart oldu...

Spinner, pervane, cowl söktükten sonra karbüratörü aldım yerinden, tersten bakınca hadise anlaşıldı... Civatası gevşemiş...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kontak spreyle yağdan arındırıp, civata sabitleyicisi ile güzelce sıktım klepe civatasını. Modeli de gerisin geriye topladım...

Lakin, contayı ters takmış olabilirim kapatırken, delikli kısmı bloke ettiysem motor düzgün çalışmayacak.... Şimdi üşendim tekrar sökmeye... Perşembe akşamı söküp kontrol edeceğim...

Dakika skor bu şekilde...
 
Son düzenleme:
Orayı burayı kurcalarken klepeyi çeviren şaftta bir boşluk farkettim
Gazla o kadar oynarsan olacağı budur işte, senden ötürü. ;D Nasıl uçakçısın sen hiç anlayamıyorum, bizim bildiğimiz uçakçılar bir uçuş boyunca gazı kalkarken 1 kez açar birde düşerken :laugh: " pardon pardon iniş deniyordu değil mi ona " kapatır. :lol: :lol:

Her yerde anlatma bence bunları, sana motorda satmazlar bu gidişle. :p

Garip garip şeylerle uğraşana kadar şu kumandadan alırsan bütün dertler bitecek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Seviyoruz seni. :)
 
Son düzenleme:
Lakin, contayı ters takmış olabilirim kapatırken, delikli kısmı bloke ettiysem motor düzgün çalışmayacak.... Şimdi üşendim tekrar sökmeye... Perşembe akşamı söküp kontrol edeceğim...

Icime suphe dustugunu soylemistim. Soktum ve gordum ki dogru toplamisim :lol::lol::lol::lol: Spinner, pervane, cowling, karburator.... Gerisin geriye, karburator, cowling, pervane, spinner seklinde geri topladim...

Hafta sonu sorunsuz calisti motor, gazi keser kesmez direk rolanti... Dalis suratim de haliyle ciddi farketti... Bu haliyle cok cok keyifli oldu model :)

2023 sezonunda yadigar ile:
1)
Oncelikle Frsky'a gectim ve hem telemetri hem de tonla logic switch, flight mode vs ile angaje oldum...
2) Ilk resmi IMAC organizasyonunda kupayi kaldirabildim. Keyifli ve iyi ki toparlamisim bu modeli dedirten bir sey oldu
3) Hem on hem de arka tekerlekleri yeniledim. On tekerlekler icin Skywing in yeni tip akslarini kullandim
4) 3 Palli Mejzlik 22x10 karbon pervaneye gectim. Yirtilma sesinin onune gecti, gaz kontrolumu muazzam kolaylastirdi, cekiste hissedebildigim bir fark yok
5) Yillardir tepsi ucmama ragmen Jeti disinda orjinalden tepsi kumandam olmamisti... Tandem XE ile degisim yaparak seti tam istedigim hale getirmeyi basarmis oldum....

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




2024 maceralari baslasin...
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dostlar yeniden merhabalar, benim için de insanlık için de önemsiz bir gelişmeyi aktarmak istiyorum :):):)

Hızlıca özetlersek,

2020'den beri tanışıyoruz emektarla. Tatlısı ve tatlısıyla (seytanın kulağına kurşun) 3 sezonu bitirdik, 4.sezona da yine emektarla devam ediyoruz gurbette... Malum, ilk sezon eksikli gedikli uçtuk, modeli de enine boyuna tartıp biçme fırsatı bulduk, sonraki sezon güzelce bir renovasyon geçirdi emektar ve gitgide IMAC ekseninde setuplamaya doğru evrildi konu. Derken Frsky'a geçiş ve en son 3 palli pervane - spinner ile serüvenimiz devam ediyor...

Malumunuz GP-76 ile uçuş yapıyorum ve sıkça karşılaşılan orta bantta çatırtılı çalışma bu motorda da vardı. Gaza dokunduğunuz her noktada cevap veriyor ayrı konu ama yine de yüksek dereceli egzantrik gibi çalışan motor kulağımı cırmalıyordu....

Diyafram icin klasik öneriler malum, kapağa nipple koy, arkaya hortum uzat vs...

Ne yaparım diye düşünürken farkettim ki, cowling in alt kısmında bolca yakit tükürüğü var. Aklıma karbüratörün onündeki hava menfezinden olabilir mi sorusu geldi, hava hızı yuksek olunca hava girişinde vakum yapıp karışımı mı zenginleştiriyor acaba diye... Konu da açtım motor gruplarında... Klasik teorisyenlerin venturi, negatif basınç vs goygoyunun ardından gelen "Deneyen varmı" sorusu karşısında herkes sus pus doğal olarak :lol: Klavyeden motor çalıştıranlar her yerdelerse demek. Bizim kafa modelcilerden biri, yapıştır bir bant dene gör dedi, dedim olur :coolxf:

Tabi, adamcagiz ne bilsin benim ordan parmak sokup jigle açıp kapadığımı :)

Şimdi, sonucunu bilmeden cowlingi sök tak, jigle uydur vakit öldürmek istemedim... Uzun ayar tornavidasındaki yeteneklerime güvenerek sabahtan bantladım menfezi, çalıştırmak için jigleyi tornavida yardımıyla indirip kaldırdım... Havada ciddi bir değişim vardı... Gaz geçisleri aynı olmakla birlikte, çatırtı hissedilir şekilde azaldı... Akşam eve dönüşte baktım ki bantın bir kısmında ufak bir açılma da olmus vs... Tamam dedim, girişiyoruz operasyona... Sırasıyla Spinner>Pervane>Cowling söküp hemen jigleye bir uzatma uydurdum (3mm ball link vardi elimde, bir tane cıvata sapladım uygun boyda, dişlerinin uzerine de puruzsuzluk versin diye makaromlama yaptımö bitti gitti), menfezi de uhu por ve fotoblok ikilisiyle güzelce kapadım ve herşeyi gerisin geriye topladım. Bu arada spinnerin ucundaki imbus civatayı bozum; da bakalim, sökeceğimiz zaman düşüneceğiz orasını...

Cuma günü, sahaya gidip ilk uçusu yaptım... Bu haliyle daha da iyiydi, ama halen alt devirlere yaklaştıkça hafif çatırtı oluyordu, eskiye kıyasla geceyle gündüz gibiydi gerçi ama taktık ya kafaya bir kez, dibine kadar zorlamak lazım... Neyse, indikten sonra alt iğneyi de ufak ufak kıstım, ta ki motor pes diyene kadar... Ne altta ne ortada çatırtı kalmadı... Tereyağı gibi şimdi... Üst iğneyi bir miktar açtım, kapışta önce tıkanıp sonra devirlendiği icin... Şu an nefis, nefis, nefis... Cumartesi günü, diğer IMAC ci arkadaşım geldi sahaya, uçtum indim, direk motoru mu değiştin dedi :lol: Yok dedim, inanmadı falan... Anlatınca hikayeyi, öyle kalakaldı...

Diger taraftan, motor zaten 350 litreyi geçkin durumda, öyle rodaj sıkılığı vs de olmayınca, yağın kalitesine de güvenerek bu ayarda uçmaya devam edeceğim... Bakalım uzun vadede neler getirecek bu pürüzsüzlük motorun başına...

Bunu da tarihe not düşeyim, belki birilerine faydası dokunur...
 
Son düzenleme: