EDF motor bilgisi olanlar

Ahmetsezer6

Yeni Uye
Katılım
3 Ara 2023
Mesajlar
3
Tepkime puanı
2
Yaş
23
Konum
Trabzon
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba iyi günler dilerim delta kanat yapısına sahip uçağıma edf motor koymak istiyorum ucak 4 kilo ağırlığında şimdi örneğin 2 adet 50 mm motor kullanmak mi yoksa 1 adet 110 mm kullanmak mi motor seçimini bilgili bir kisi açıklayabilir mi edf motor da nasıl bir seçim yapmalıyım.

Ayrıca mesela maks 9.6 kg itki oluşturacağı yazılıyor normalde ne kadar üretir?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Öncelikle sevgili @Ahmetsezer6 , forum kuralları gereği lütfen mesaj yazarken Türkçe yazım kurallarına ve özellikle de noktalama işaretlerine dikkat ediniz. Bu yazdığınız mesajların başkaları tarafından daha rahat okunup, anlaşılmasına yardımcı olacaktır.

2. olarak eğer bir mesaj yazdıktan çok kısa bir süre sonra aklınıza yeni bir şey geldi ise bunu yeni mesaj olarak değil, yson gönderdiğiniz mesajın alt kısmında bulunan “Düzenle” butonuna basarak eski mesajınıza ilave ediniz. Böylece gereksiz mesaj yazılmamış, forum daha düzenli olmuş olur.:saygilar:

NOT: Mesela örnek olsun diye 2.mesajınızın içeriğini ilk mesajınıza ilave ettim.
 
pısına sahip uçağıma edf motor koymak istiyorum ucak 4 kilo ağırlığında şimdi örneğin 2 adet 50 mm motor kullanmak mi yoksa 1 adet 110 mm kullanmak mi motor seçimini bilgili bir kisi açıklayabilir mi edf motor da nasıl bir seçim yapmalıyım

Universite ogrencisiyim demissin ama sanirim sozelcisin. Itki'yi kg olarak birimlendirmek kolaya kacildigi icin sikca yapilan bir yanlis malesef. Ozellikle de konu edf olunca statik itki ve agirlik birimi kullanmalk edf gibi asil avantaji yuksek hiza cikmak olan bir durumda bastan cuvalliyor. Fazla detaya girmeden ortaokul matematik ve fen bilgisi ile aciklamak gerekirse Newton'un ikinci yasasi ile baslanabilinir: F=MxA. Hatirlatmak gerekirse burada F fan veya pervaneli sistemin newton cinsinden urettigi kuvvet, M birim surede (newton ise saniye) hizlandirilan havanin miktari(kg)) A ise fanin cikisindaki hava hizi - fanin girisindeki hava hizi(metre/saniye) yani fanin onden aldigi havayi arkaya verdigi sirada ne kadar ivmelendirdigi. Bunlari alir bizim model ucaga uygularsak, A kismi motor devri ve edf bicaklarnin pitch degeri, M kismi da fan capi ile ilgili. Yukaridaki denklemi pitch degri, fan pervane capi, be bernoulli prensibini kullanarak daha da detaylandirmak mumkun ancak bu sefer lise matematik ve fizik bilgisi gerekli olacaktir ve bu isi sirf hobi olarak yapanlarimiz icin karmasik gelebilir.

Konuyu biraz daha aciklamak icin soyle bir senaryo dusunelim

Mesela bakkala gittin ve bana 3s pil eile 1.5kg itki ureten bir guc seti verir misin dedin ve bakkal amca elinde iki adet secenek oldugunu soyledi.

  • Birincisi 70mm fan, HET 5145 motor, 3s pil ile 117Amperde 1480 gram itki veriyor.
  • Ikinci set ise Turnigy G90 325KV motor 20x8 pervane ile 3s pil kullanarak 26 Amperde 1700 gram statik itki uretiyor
Olaya sadece statik itki ve kg cinsinden bakinca Rahmetli Azin Nesin'in bahsettigi kisimdan olmamak icin ikinci seti secmek mantikli geliyor ancak onemli olanin dinamik itki oldugunu goz onune alinca isler biraz karmasiklasiyor.

Ikinci set daha fazla kutledeki havayi daha dusuk hizlara cikartarak birinci setten daha fazla statik itki uretiyor ama bu durum sadece ucak yerde sabit oldugu zaman gecerli. Ikinci setin pitch hizi yaklasik 34km/h yani ucak bu hiza ciktigi an ikinci setin urettigi itki sifir oluyor. Birinci sette ise pitch speed 250km/h civari yani ucak 250km/h hiza cikana kadar fan sistemi itki uretmeye devam edecektir.

Soruna gelirsek eger ne kadar isabetli bir cevap bulmak istiyorsan yukaridaki bilgiler isiginda o kadar detay vermen gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus Emre DURAN
Universite ogrencisiyim demissin ama sanirim sozelcisin. Itki'yi kg olarak birimlendirmek kolaya kacildigi icin sikca yapilan bir yanlis malesef. Ozellikle de konu edf olunca statik itki ve agirlik birimi kullanmalk edf gibi asil avantaji yuksek hiza cikmak olan bir durumda bastan cuvalliyor. Fazla detaya girmeden ortaokul matematik ve fen bilgisi ile aciklamak gerekirse Newton'un ikinci yasasi ile baslanabilinir: F=MxA. Hatirlatmak gerekirse burada F fan veya pervaneli sistemin newton cinsinden urettigi kuvvet, M birim surede (newton ise saniye) hizlandirilan havanin miktari(kg)) A ise fanin cikisindaki hava hizi - fanin girisindeki hava hizi(metre/saniye) yani fanin onden aldigi havayi arkaya verdigi sirada ne kadar ivmelendirdigi. Bunlari alir bizim model ucaga uygularsak, A kismi motor devri ve edf bicaklarnin pitch degeri, M kismi da fan capi ile ilgili. Yukaridaki denklemi pitch degri, fan pervane capi, be bernoulli prensibini kullanarak daha da detaylandirmak mumkun ancak bu sefer lise matematik ve fizik bilgisi gerekli olacaktir ve bu isi sirf hobi olarak yapanlarimiz icin karmasik gelebilir.

Konuyu biraz daha aciklamak icin soyle bir senaryo dusunelim

Mesela bakkala gittin ve bana 3s pil eile 1.5kg itki ureten bir guc seti verir misin dedin ve bakkal amca elinde iki adet secenek oldugunu soyledi.

  • Birincisi 70mm fan, HET 5145 motor, 3s pil ile 117Amperde 1480 gram itki veriyor.
  • Ikinci set ise Turnigy G90 325KV motor 20x8 pervane ile 3s pil kullanarak 26 Amperde 1700 gram statik itki uretiyor
Olaya sadece statik itki ve kg cinsinden bakinca Rahmetli Azin Nesin'in bahsettigi kisimdan olmamak icin ikinci seti secmek mantikli geliyor ancak onemli olanin dinamik itki oldugunu goz onune alinca isler biraz karmasiklasiyor.

Ikinci set daha fazla kutledeki havayi daha dusuk hizlara cikartarak birinci setten daha fazla statik itki uretiyor ama bu durum sadece ucak yerde sabit oldugu zaman gecerli. Ikinci setin pitch hizi yaklasik 34km/h yani ucak bu hiza ciktigi an ikinci setin urettigi itki sifir oluyor. Birinci sette ise pitch speed 250km/h civari yani ucak 250km/h hiza cikana kadar fan sistemi itki uretmeye devam edecektir.

Soruna gelirsek eger ne kadar isabetli bir cevap bulmak istiyorsan yukaridaki bilgiler isiginda o kadar detay vermen gerekir.
bu güzel cevabınız için teşekkürler Mehmet Bey. Şimdi başta da bahsettiğim gibi delta kanat yapısına sahip bir hava aracım var. Bu hava aracının motor lipo ve esc hariç ağırlığı 3190,6 gram bu hava aracının amacı çok yüksek hızlara çıkmak değil 400 m bir alanda takribi 8 dk uçuş yapmak hani bu ağır kütleyi havada rahatça tutacak bir motor seçmek istiyorum. şimdi bu hava aracının çok iyi manevra kabiliyetine sahip olmasını istiyorum bu yüzden dolayı edf de kullanmak istedim ancak hangi motor ve lipo yu seçeceğimi bilmiyorum. Bana bu hususta yardımcı olmanız mümkün müdür?
2 adet bu motor benim işimi görür mü?
 
Son düzenleme: