Elektrikli modeller hangi seviyeye hitap ediyor?

EMRE ARAZ

Yeni Uye
Katılım
2 Eyl 2015
Mesajlar
21
Tepkime puanı
1
Yaş
36
İlgi Alanı
Uçak
Değerli üyeler ve saygıdeğer ustadlar,
Trainer bir modelden sonra yine elektrikli orta bir modele geçtik ve onda da aşama kaydettikten sonra diyelim ki scale 5 kiloluk bir model toplamaya karar verdik. İncelediğimizde böyle ağır modellere motor olarak hep yakıtlı motorlar onerilmis. Eğer günün birinde yakıtlı motora geçecek yani elektrikli modeller bir yere kadarsa örneğin sarj aletinin en iyisini almaya gerek yok değil mi ne dersiniz?
:saygilar: değerli yorumlarınızı bekliyorum. Esen kalın.
 
Elektrikli modeller hangi seviyeye hitap ediyor?

Merhaba, bana sorarsanız 1 kiloluk trainer için bile olsa şarj aletiniz iyi olmalı.Kaliteli olmayan şarj aletleri tehlikeye davetiye çıkarabiliyor bunu internette görüyorum zaman zaman.Hem can ve mal güvenliği hem bataryaların sağlığı açısından şarj aletinin iyi olması gerektiği kanaatindeyim.Aslında modelde kullandığımız her aksesuar ve elektroniğin güvenilir olması gerektiğini düşünüyorum.Bir arkadaşım kalitesiz servo kullanıp modelinin kırıma uğramasına neden oldu.Bazen elimizde olmayan nedenlerden dolayı bu durumu yaşayabiliriz ama mümkün olduğunca dikkatli olmak gerekiyor.Ben ve ekipten diğer modelci büyüklerim Turnigy Reaktor 250 Watt Balanslı şarj cihazını kullanıyoruz, cihazın kaliteli olduğunu ve güzel olduğunu söylüyorlar açıkçası ben de memnunum.Fiyatı ise ben aldığımda $45 dolar civarındaydı standart cihazlara göre özelliği daha fazla.Nicd/Nimh/Li-ion/Lipo/Pb bataryaları şarj edebiliyorsunuz.Tavsiye ederim.
 
Elektrikli modeller hangi seviyeye hitap ediyor?

Bence kaliteli üründen zarar gelmez ama tabii ki var olan maddi kaynakları da akılcı harcamak lazım.
Benim kişisel deneyimim şu: Model büyüdükçe arkama bakıp eski küçükleri uçurmak içimden gelmiyor. Dolayısıyla ulaşılan ebat alt sınır oluyor. Yani 5 kg bir model toplayıp ona alışınca insan daha küçük modelleri aramıyor. Ehh 5 kg uçağı elektrikli yapmak da çok mantıklı değil. O zaman bir kere yakıtlıya bulaşınca geri dönüşü yok diyebiliriz.
Ama bir noktaya dikkat. Bunlar benim kişisel fikirlerim ve yüz seksen derece zıt yaklaşımlar da olabilir.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
sumeryamaner' Alıntı:
...Ehh 5 kg uçağı elektrikli yapmak da çok mantıklı değil. O zaman bir kere yakıtlıya bulaşınca geri dönüşü yok diyebiliriz.
F3A modelleri hariç katılıyorum Sümer abi. Bence F3A'yı kapsam dışı tutmak lazım çünkü lineer tork ihtiyacı sebebiyle modelin elektrikli olmasında fayda var diye düşünüyorum. Bilmem sen ne dersin ?
 
Elektrikli modeller hangi seviyeye hitap ediyor?

Kesinlikle... F3A'da elektriklinin iki avantajı daha var. Uçuş süresince ağırlık merkezi değişmiyor ve daha önemlisi egzost dumanı olmayınca ufak tefek hatalar daha kolay gizleniyor.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Elektrikli modeller hangi seviyeye hitap ediyor?

Çok teşekkür ediyorum değerli üstadlar :)