ESC Programlama - Manual Ayar Nasıl Yapılır ? (ALIGN)

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,852
Tepkime puanı
43,753
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Bu konumuzda bir ESC' nin manual olarak kumanda yardımı ile nasıl ayarlanacağını sizlerle paylaşmaya çalışacağız. Her ne kadar siz farklı bir ESC ve kumanda ((Biz Align 35 A ve Futaba 7C kullandık) kullanıyor olsanız da, temel ayar ve programlama mantığı aynı olacaktır. Bu nedenle özellikle yeni başlayanlar için faydalı olacağı kanaatindeyiz.

Öncelikle her zaman olduğu gibi konuyu video yardımı ile sizlere canlı canlı anlatalım istedik. Vakit bulup izlemenizi tavsiye ederiz. Zira aşağıdaki yazılı anlatımdan çoook daha fazla şey var içinde ;)

NOT: Turnigy PLUS ESC Programlaması ile ilgili Cahit arkadaşımızın hazırladığı aşağıdaki konuya bakabilirsiniz.

ESC Programlama - Turnigy ESC

[attachimg=7]​
NOT-1: Futaba kumandadan farklı kumanda kullananlar, manual'den "Throttle Kanal" hangi kanal olduğunu kontrol etmelidir.Ayrıca sizin kullandığınız ESC 'nin de Manual kontrol edilmeli.

NOT-2: Henüz bakmadı iseniz, "ESC Programlama / Ayar Terimleri Açıklamaları" konusuna bir göz atmanızı öneririz

ESC Programlama - Manual Ayar Videoları :
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


ESC Programlama - Manual Ayar Nasıl Yapılır ?:
Arkadaşlar, öncelikle ESC Programlayabilmek için aşağıdaki bağlantıların yapılması gerekmektedir.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

a- Burada özellikle dikkat edilmesi gereken şey, mutlaka motor’un ESC bağlı olması gerektiğidir.Zira sanılanın aksine BIP sesini veren ESC değil, motordur :laugh:
b- ESC’nin sinyal kablosu Receiver Channel-3 bağlı olmalı

NOT: Helifreak BOB'a göre ESC programlanırken “THROTTLE CURVE” Lineer olması gerekiyor. Bu durumda GUVENLIK Amacı ile PALLER sökülmeli ya da Motor PIN Cıkarilmalıdır.

1- ESC Programlama öncesi Kumanda Ayar Kontrollü
a-END-POINT: CH-3 (THROT)” -- %100- %100 olmalı.

[attachimg=3]

b- THROTTLE CURVE : LINEER Olmalı. Boylece ESC “Throttle Stick” MAX ve MIN noktalarını dogru algılacaktır.

NOT: ESC Programlama sonrası, ESC-Motor Kite monte edildikten sonra mutlaka THROTTLE Curver SIFIRLANMALIDIR.

[attachimg=4]

2- "Throttle Channel" Yön Kontrollü:
Throttle Stick (Gaz kolu) MINIMUM'da iken enerji verildiğinde ;

a- ESC Normal modda calısıp, ayarlarını sıra ile BIP leyerek gösteriyor ise problem yok demektir.
b- Eğer ESC Programlama moduna giriyor ise, o zaman Throttle TERS demektir ve "REVERSE" menusune girilereck "CH-3" ters cevrilir.

[attachimg=5]

3- Programlama Moduna Giris
Bilmemiz gereken ilk şey ESC ayarlarının "Thottle Stick" ile yapıldığıdır. Gaz kolunun en üst noktası maximumu (3.konum 3 defa BIP yapar) orta noktası (2.konum 2 defa BIP yapar) en alt noktası minumumu (1.konum 1 defa BIP yapar) gösterir.

Programlama Moduna girmek için;

a- Pili takmadan önce kumanda açık ve "Thottle Stick" MAX konumda olmalı.
b- Pil takılınca ilk sinyal “power on setup” müziğini duyacaksın.
c- Bu durumda throttle stiğini MAX tutup ,yükselip alçalan sinyal 2 kez ötecektir.
d- Bundan sonra "Thottle Stick" MIN çekeceksin ve sinyal sesini duyacaksın. Bu şekilde ESC gaz stiğinin üst ve alt noktalarını tespit ediyoruz.

4- ESC Ayarları
Artık "Programlama Modu" na girmiş bulunmaktayız. Bundan sonra ESC ‘nin AYARLARINI sırası ile su şekilde yapıyoruz.

NOT: Aşağıdaki tablo, "Align 35 A ESC" konfigurasyon tablosudur. Siz de bu aşamaya gelmeden önce kendi ESC konfigurasyon tablosuna bakınız ve aşağıdaki tabloda TAVSIYE ettiğimiz seçenekleri dikkate alınız.

[attachimg=6]

a- BRAKE: 1 BIP sesi tekrar ederken, istenen değere göre “Throttle Stick” konumu değiştirilir. Biz “Brake Disabled” sececeğimiz için, stick MIN tutuyoruz. Belli bir süre sonra konum kaydedildi sesi gelir.

b- ELECTRONIC Timing: 2 BIP sesi tekrar eder. Biz “Mid-Timing” seceneğini istediğimiz için “Throttle Stick” ORTA konumda tutulur. kayıt sesi gelene kadar bekleyip 3.ayarımıza geçeceğiz.

c- BATTERY Protectiton: 3 BIP sesi tekrar eder. Bu ayarımız pili korumak için yapılması gereken bir ayardır.Bu durum aynı zamanda uçuş süresini de direk olarak etkilemektedir.Stick i en üstte tutarsanız uzun süre uçar fakat pile zarar verebilirsiniz.Bana göre stick i ORTA konumda tutmalı ve “Middle Cutoff Volatge Protection” secmeliyiz. Tekrar kayıt sinyalini bekliyoruz.

d- AIRCRAFT: 4 BIP sesi tekrar eder. Burada heli ve soft start secmekte fayda var.Stick ORTA konumda tutularak “Helicopter 1 (Soft Start)” secilir.

e- THROTTLE Response SPEED: 5 BIP sesi tekrar eder. Burası gaz sick ini hareket ettirdiğimizde ne kadar gecikme olmasını istediğimizi ayarladığımız bölümdür. Burada istediğimiz değeri giriyoruz.3D için “Quick Speed” seceğini secmek için stick MAX tutuyoruz.

Tüm secenekler ayarlandıktan sonra BIP sesi kesilerek, programlamanın sonuna geldiği anlaşılır ve enerji kesilir.

5-ESC Programlama sonrası Nihai Kontrol
Gaz kolu MIN iken enerji verilerek, ESC’den BIP sayıları kontrol edilerek, programlamanın istediğimiz şekilde kayıt edildiği teyid edilir.

Yaptığımız bu ayarlara göre önümüze şöyle bir tablo çıkıyor.
1…konumda Brake - fren ayarı 1 BIP ; 2…konumda Electronic Timing- Motor ayarı 2 BIP ; 3…konumda batarya ayarı 2 BIP ; 4…konumda heli uçak seçimi 2 BIP ; 5…konumda gaz sticki gecikme ayarı 3 BIP
 

Ekli dosyalar

  • 1_ESC Devresi_01.jpg
    1_ESC Devresi_01.jpg
    13.2 KB · Görülme: 1,687
  • 2_ESC Devresi_02.jpg
    2_ESC Devresi_02.jpg
    56.7 KB · Görülme: 1,648
  • 3_ESC_Kumanda Kontrol_01.jpg
    3_ESC_Kumanda Kontrol_01.jpg
    5.2 KB · Görülme: 1,681
  • 4_ESC_Kumanda Kontrol_02.jpg
    4_ESC_Kumanda Kontrol_02.jpg
    11.3 KB · Görülme: 1,632
  • 5_ESC_Yon Kontrol.jpg
    5_ESC_Yon Kontrol.jpg
    6.4 KB · Görülme: 1,675
  • 6_ESC_Parametre_Align.jpg
    6_ESC_Parametre_Align.jpg
    31 KB · Görülme: 1,639
  • Align 35A ESC.jpg
    Align 35A ESC.jpg
    31.8 KB · Görülme: 1,634
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Hacılar
Ynt: ESC Programlama - Manual Ayar Nasıl Yapılır ? (ALIGN)

Elinize sağlık demeden geçemeyeceğim. :bravo:
En çok sıkıntı yaşanan konulardan biriyle ilgili son derece güzel bir paylaşım olmuş. :saygilar:
 
ESC Programlama - Manual Ayar Nasıl Yapılır ? (ALIGN)

Bu videolu anlatımlar için gerçekten çok minnettarım.çok güzel anlaşılır şekilde anlatmışsınız.
Multikopterle ilgili tüm birikimlerimi rckolikten öğrendim.bu alanda son dönemde yardım almak için tanıştığım
ve sürekli bilgilerini esirgyen birçok şeyi eksik anlatan kişilerin aksine bilgilerinizi esirgemeden herkesle paylaştığınız için çok sağolun.


bu videolardan esc programlamasını öğrendiğimi ve yapabileceğmi düşünüyorm.ancak şuan kullanmakta olduğum escler rctmer 40a simonk .
simonk nın esc parametrilerini bulamadım.
satın aldığım sitede
en altta bu yazıyor Note: This ESC don't included manual.

simonk parametrilerini nasıl bulacağım?escyi anlattığınız şekilde alıcıya bağladığımda bu sesleri duyacağım muhtemelen ancak ne demek istediğini nasıl anlayacağım?aynımıdır acaba?
 
ESC Programlama - Manual Ayar Nasıl Yapılır ? (ALIGN)

EVREN GÜLCEMAL' Alıntı:
Bu videolu anlatımlar için gerçekten çok minnettarım.çok güzel anlaşılır şekilde anlatmışsınız.
Multikopterle ilgili tüm birikimlerimi rckolikten öğrendim.bu alanda son dönemde yardım almak için tanıştığım
ve sürekli bilgilerini esirgyen birçok şeyi eksik anlatan kişilerin aksine bilgilerinizi esirgemeden herkesle paylaştığınız için çok sağolun.
Bilginin paylaşıldıkça büyüdüğünü düşündüğümüz için, ben dahil tüm üyelerimiz ne biliyor isek, elimizden geldiğincee paylaşmaya çalışıyoruz ;)

EVREN GÜLCEMAL' Alıntı:
......
simonk parametrilerini nasıl bulacağım?escyi anlattığınız şekilde alıcıya bağladığımda bu sesleri duyacağım muhtemelen ancak ne demek istediğini nasıl anlayacağım?aynımıdır acaba?
Quadro cuların çok kullandığı bir yazılım var ESC'nin üzerinde. Detayları konu ile ilgili arkadaşlarımız paylaşacaklardır %p
 
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
d- AIRCRAFT: 4 BIP sesi tekrar eder. Burada heli ve soft start secmekte fayda var.Stick ORTA konumda tutularak “Helicopter 1 (Soft Start)” secilir.


Align 35a esc de governor kullanan var mıdır? tavsiye edilir mi? tail wag oluşur diyenler var... tecrübe edesim var ama önce bir danışayım dedim.

bir de gov aktif olduğunda idle-up throttle curve değerleri nasıl olmalıdır? 100-100-100-100-100 olmasın da governor fonksiyonunun etrafında ufak ufak dalgalanma gösterebileceği atıyorum 80-80-80-80-80 gibi bir throttle curve daha mı iyidir?
 
ESC Programlama - Manual Ayar Nasıl Yapılır ? (ALIGN)

Rasim Öztürk' Alıntı:
Align 35a esc de governor kullanan var mıdır? tavsiye edilir mi? tail wag oluşur diyenler var... tecrübe edesim var ama önce bir danışayım dedim.

bir de gov aktif olduğunda idle-up throttle curve değerleri nasıl olmalıdır? 100-100-100-100-100 olmasın da governor fonksiyonunun etrafında ufak ufak dalgalanma gösterebileceği atıyorum 80-80-80-80-80 gibi bir throttle curve daha mı iyidir?
Ne 450 ne de 500 Align ESC Governor hiç denemedim :rolleyes: Şahsen ben de merak ediyorum bu soruyu Rasim ;) Bu soruyu Governor konusu da taşıyayım :)
 
ESC programladım, bakalım nasıl olacak :D

Onu test edecek kadar pilotajım yok ama yine de geçen sefer motorun zorlandığı anlar oldu. (gerçi normal modda kullanıyordum.)

bir de böyle deneyelim...
 
ESC Programlama - Manual Ayar Nasıl Yapılır ? (ALIGN)

Rasimcim 450 icin 3200 civari kafa turunu hesaplayacagiz. Ama gov kullanirken 100-100-100 gibi bir thr curve olmaz. Gov calisabilmesi icin bir aralik birakmak lazim.
 
merhabalar,

paylaşım için çok teşekkürler. gerçekten anlaşılır ve açıklayıcı.

ben de quadcopter topladım. gaz çubuğunu ilerletmeye başladığımda 2 motor eş zamanlı çalışıyor, diğer ikisi gaz çubuğu orta pozisyona geldiğinde çalışmaya başlıyor.
ESC-motor bağlantılarını değiştirip denediğimde motorlarda sorun olmadığını, aynı ESClere bağlı motorların geç çalıştığını görüyorum.
sanırım ESClerin kalibrasyona ihtiyacı var.

ESCler çinden alınmış "no name" ESCler bu arada. herhangi bir manueli gelmedi maalesef. bu durumda kalibrasyon yapma şansım var mı?

teşekkürler
 
ESC Programlama - Manual Ayar Nasıl Yapılır ? (ALIGN)

Merhaba,

Bu yazdığınız sorunun tamamen aynısını şu anda ben yaşıyorum. Çözebildiniz mi?

volkan yıldırım' Alıntı:
merhabalar,

paylaşım için çok teşekkürler. gerçekten anlaşılır ve açıklayıcı.

ben de quadcopter topladım. gaz çubuğunu ilerletmeye başladığımda 2 motor eş zamanlı çalışıyor, diğer ikisi gaz çubuğu orta pozisyona geldiğinde çalışmaya başlıyor.
ESC-motor bağlantılarını değiştirip denediğimde motorlarda sorun olmadığını, aynı ESClere bağlı motorların geç çalıştığını görüyorum.
sanırım ESClerin kalibrasyona ihtiyacı var.

ESCler çinden alınmış "no name" ESCler bu arada. herhangi bir manueli gelmedi maalesef. bu durumda kalibrasyon yapma şansım var mı?

teşekkürler
 
ESC Programlama - Manual Ayar Nasıl Yapılır ? (ALIGN)


Ugur Gokcek' Alıntı:
Merhaba,

Bu yazdığınız sorunun tamamen aynısını şu anda ben yaşıyorum. Çözebildiniz mi?
Ugur senin kullandığın ESC lerin de mı markası belli degil peki ??


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
ESC Programlama - Manual Ayar Nasıl Yapılır ? (ALIGN)

Merhaba
Bilgilendirmeniz harika ve çözümleyici tebrikler
Benim sorunum ESC ses gelmeden motorlar başlıyor dönmeye?
a- ESC Normal modda calısıp, ayarlarını sıra ile BIP leyerek gösteriyor ise problem yok demektir.
b- Eğer ESC Programlama moduna girmiyor, direkt motorları çalıştıyor ise ve motorlar kumandadan durdurulamıyorsa nedir? Ne yapmak gerekiyor.
ESC PARAMETRELERİ
Shenzhen Shengtian Model Co., Ltd.
Hobbylord Sensored/Sensorless Brushless Speed Controller for Multirotor helicopter
Thank you for your purchasing the Brushless Electronic Speed Controller (ESC). It is is specifically designed for operating Sensored/Sensorless brushless motors. High power systems for RC model can be very dangerous and we strongly suggest that you read this manual carefully. We have no control over the correct use, installation, application or maintenance of these products, thus no liability shall be assumed nor accepted for any damages, losses of costs resulting from the use of this item. Any claims arising from the operating, failure or malfunction etc. will be denied. We assume no liability for personal injury, property damage or consequential damages resulting from our product or our workmanship. As far as is legally permitted, the obligation for compensation is limited to the invoice amount of product in question.
Features:
 All firmware and components are purchased from renowned makers.
 Multiple motor timing choices, so compatible with most brushless motor in the market.
 If the position of the throttle stick is inadequate when power on, the motor will not start and emit “ Beep-beep-“ continuous warnings.
 Multiple protection features: Over-heat protection and throttle signal loss protection
 Throttle range setting and multiple accelerations start up choices.

I. Setting Parameter (connected to PC via USB_Linker)
1. Motor Timing – Low/Medium/High Default is Medium.
1) Low – Setting for most out-runner motors.
2) Medium – Default value, setting for 6 or more poles.
3) High – Setting for further more poles.
We recommend the Low timing setting for 2 pole motors and Medium timing for 6 or more (general out runner) poles. For higher pole motor, High timing can be set. Some motors require different timing setups therefore we suggest you to follow the manufacturer recommended setup.
Note: Run your motor on the ground first after making any changes to your motor timing!
2. Switching Frequency – Low/High Default is Low
1) Most motors can use Low as PWM frequency.
2) For the more pole and high RPM motors, 16KHz PWM frequency will make motor runs more smoothly, however, it will increase the usage of ESC’s switch and heat.
3. Acceleration Starts up – Very soft/Soft Acceleration/Start Acceleration Default is Soft
• Very Soft – Provides initial slow 1.5 sec ramp-up from start to full rpm.
• Soft Acceleration – Provides initial slow 1 sec ramp-up from start to full rpm.
• Start Acceleration – Provides quick acceleration starts up with quick response.
4. Motor Rotation – Forward/Reverse Default is Forward
In most cases motor rotation is usually reversed by swapping two motor wires. However, in cases where the motor cables have been directly soldered the ESC cables, motor rotation can be reversed by changing the value of setting on the ESC.
5. Throttlw Value– 1100us / 1912us
According to your flight controller,determine whether calibrate your throttle
II Setting the Automatic Throttle Calibration
1. Switch your Transmitter ON and set the throttle stick to its top position, connect the battery pack to the ESC. Wait for about 2 seconds, the motor will emit “Beep-beep-“voice.
2. Within Four times “Beep-beep-“voice ,Put the throttle stick to its bottom position, the motor will also beep a special tone, which indicates that your ESC has got the signal range of the throttle from your transmitter.
3. Wait for 1 second, the system will enter the Battery cells confirmation program.
Note: After connection to battery, if the voice emit from all ESCs are not synchroniaed, then please set up the throttle range

The throttle is now calibrated and your ESC is ready for operation.
III Secondary menu programming setup
1. Switch your Transmitter ON, connect the battery pack to the ESC, the motor will emits 4 beeps in succession confirming that the ESC has now entered the programming mode.
2. After entering the programming mode, the ESC will begin to emit the following 4 kinds of audible tones in sequence from one function and its associated setting options to another repeatedly:
A. “Beep-“ emits, indicate entering into “ Motor Timing” program;
B. “Beep-Beep-“ emits, indicate entering into “Frequency Choice” program;
C. “Beep-Beep-Beep-“ emits, indicate entering into “Starts up Acceleration” program;
D. “Beep-Beep-Beep-Beep-“ emits, indicate entering into “Motor Rotation” program;
3. When the desired tone for the function and setting option is reached, move the throttle stick down to its bottom position. ESC will emit special tones confirming the function setting program has been entered.
4. Motor will beep repeatedly, when the desired tone for certain function is reached (see the following table), move the throttle stick to its top position, which means the certain value have been confirmed and stored. (When you don’t want to set other value, just disconnect the battery pack to quit the program setup mode; If want to continue setup, just keep on waiting, the motor will return automatically to the above step, then you can choose the value you want to set again as step 4 indicates).
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

IV. Example of program setting up: (Need to change the Starts up Acceleration to the 3rd choice of “Accelerate”):
1. Enter program mode setting: Switch on Transmitter, move the throttle stick to its top position, connect ESC to motor/battery pack, wait until motor emits “Beep-beep-beep-beep-“ audible tone, which indicating ESC enter the program mode;
2. Select programmable item: Motor starts to beep, when you hear the tones of “Beep-beep-beep-“ of 3 shorts, move the throttle stick to the bottom position, which means you have selected starts up Acceleration mode setting.
3. Set item value: Motor starts to beep, when you hear 3 shorts of “Beep-beep-beep-“ for which will repeat for 4 times, during any one of these 4 times, move throttle stick to the top position, then a special tone emits, means the value is set and saved for “Accelerate” in Starts up Acceleration mode.
4. Exit Program Mode: After step 3 finish, just disconnect the battery pack and exit.
 
ESC Programlama - Manual Ayar Nasıl Yapılır ? (ALIGN)

Oktay Saraç' Alıntı:
Merhaba
Bilgilendirmeniz harika ve çözümleyici tebrikler
Benim sorunum ESC ses gelmeden motorlar başlıyor dönmeye?
a- ESC Normal modda calısıp, ayarlarını sıra ile BIP leyerek gösteriyor ise problem yok demektir.
b- Eğer ESC Programlama moduna girmiyor, direkt motorları çalıştıyor ise ve motorlar kumandadan durdurulamıyorsa nedir? Ne yapmak gerekiyor.
Oktay bey öncelikle güzel geri bildirim için teşekkür ederiz.

Gelelim sorunuza. Eğer programlama moduna girmek istemenize (yani Sağ Gaz Stick En üste alıp motora enerji vermenizi) rağmen, programlama moduna girmiyor ve motor dönmeye başlıyor ise çözüm gayet basit aslında : Kumanda üzerinden Gaz- Throttle Kanalını RESERVE yapacaksınız.

Bu arada kullandığınız model nedir ? Heli, uçak, quadro ??
 
ESC Programlama - Manual Ayar Nasıl Yapılır ? (ALIGN)

Merhaba Mehmet bey
Öncelikle yanıtınız için şükranlarımı sunarım.
Quadcopterime ilave yaparak Octocopter için hazırlık yapıyordum
Reverse ettiğimde de sinyal gelmiyor gaz çubuğunu aşağıya çektiğimde motorlar tekrardan çalışıyor ve pil çıkarılıncaya kadar?
Not: alıcı ve verici bind oldu orada sorun yok
bu linkde reverse videosunu paylaştım, satın aldığım yer olması gereken parametreleri ekdeki resimde gösterdi

saygılarımla
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
[attachimg=1]
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0654.JPG
    IMG_0654.JPG
    75.5 KB · Görülme: 632
Eğer Throttle kanalı hem normal hem de Reserve yaptığınız videodaki tepkiyi alıyorsanız büyük ihtimal ESC bir sıkıntı var. Başka ESC denediniz mi ??

ESC- Alıcı bağlantısı hem kanal hem de yön olarak doğru mu ?? Alıcının ilgili kanalı sağlan mı ?? Gibi bir sürü olasılık var Oktay Bey. Bence bunları tek tek ele alıp, sorunu bir yerde sıkıştırıp bulmak lazım :rolleyes: