ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

Türker Akgün' Alıntı:
Sümer abi ivedi olarak uçağı haftasonuna yetiştirmeyle alakalı bir proje geliştirmeni rica ediyorum senden. :laugh: :lol: :lol:

Bu akşam plaket baskılarını yapıp yarın akşam kesme delme ve lehimleme işlerini hallederim. Ana güç bağlantı modülleri zaten hazırdı. Sahada dört adet 4000 mAh LiPo dolana kadar ben montaj ve hazırlıkları hallederim. Hafta sonu maiden her şey yolunda giderse! :) :D
 
ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bu akşam plaket baskılarını yapıp yarın akşam kesme delme ve lehimleme işlerini hallederim. Ana güç bağlantı modülleri zaten hazırdı. Sahada dört adet 4000 mAh LiPo dolana kadar ben montaj ve hazırlıkları hallederim. Hafta sonu maiden her şey yolunda giderse! :) :D
Biz de oradayız inşallah :thumbup: Bu arada ilgili konuyu da bir güncelleme yapalım unutmadan ;)
 
ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

Sümer bey, aklıma sorun olabilecek bir durum geldi. Motorların arıza vs değil de, ESC'ler tarafından kapatılması. Her ESC'de var mı bilmiyorum ama, benim şu ana kadar kullandıklarımda pil voltajı belli bir değerin altına düştüğünde motoru kapatıp (uçaklarda sert, helilerde yumuşak olarak) alıcı ve servoları besleyerek modelin inişini sağlamak. Sizin modelde de her motor ayrı ESC ile besleneceğinden, her bir ESC, aynı marka ve model olsa bile, kendine göre bir voltaj değerinde motoru kapatacaktır. Sonuçta, nedeni ne olursa olsun, motorun birinin durması sorun. Ama modülleri tasarlarken bu durumu da göz önüne almak gerekir mi diye aklıma geldi.
 
ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

Omer Erkan' Alıntı:
Sümer bey, aklıma sorun olabilecek bir durum geldi. Motorların arıza vs değil de, ESC'ler tarafından kapatılması. Her ESC'de var mı bilmiyorum ama, benim şu ana kadar kullandıklarımda pil voltajı belli bir değerin altına düştüğünde motoru kapatıp (uçaklarda sert, helilerde yumuşak olarak) alıcı ve servoları besleyerek modelin inişini sağlamak. Sizin modelde de her motor ayrı ESC ile besleneceğinden, her bir ESC, aynı marka ve model olsa bile, kendine göre bir voltaj değerinde motoru kapatacaktır. Sonuçta, nedeni ne olursa olsun, motorun birinin durması sorun. Ama modülleri tasarlarken bu durumu da göz önüne almak gerekir mi diye aklıma geldi.

Bugün yalancı telemetri sistemli bir pil uyarısı modülü hazırladım. Hatta az önce plaketini bastım. Uçağın görünür bir yerine yeşil, sarı ve kırmızı LED'ler koyuyorum. Inboard ve outboard pil setlerini ayrı ayrı izliyorum. Hücre başı gerilim 3.7 olunca ilgili LED (outboardlar için sarı inboardlar için kırmızı) yanıp sönmeye başlıyor. 3.5 V olunca sürekli yanıyor. En azından inboard pil setinin bir ucunu alıcının SPC girişine takıp hiç değilse inboard pil setini telemetri ile de izleyebilirim.
Ama her durumda bu uçakla azami uçuş süresi 5 dakika olacak. Yani tam şarjlı pilleri çok da fazla zorlamam gibi geliyor bana.
Sorunuza gelirsek, modüllerin temel amacı da bu zaten. Elektrikli de olsa bir motor herhangi bir sebeple güç kaybederse simetriğindeki motorla birlikte kapatabilmek uygun olur.

NOT: Şimdi düşündüm de bu değerler çok mantıklı olmadı sanırım. 3.5 V çok düşük. 3.9 V ve 3.6 V mu yapsam?
 
ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bugün yalancı telemetri sistemli bir pil uyarısı modülü hazırladım. Hatta az önce plaketini bastım. Uçağın görünür bir yerine yeşil, sarı ve kırmızı LED'ler koyuyorum. Inboard ve outboard pil setlerini ayrı ayrı izliyorum. Hücre başı gerilim 3.7 olunca ilgili LED (outboardlar için sarı inboardlar için kırmızı) yanıp sönmeye başlıyor. 3.5 V olunca sürekli yanıyor. En azından inboard pil setinin bir ucunu alıcının SPC girişine takıp hiç değilse inboard pil setini telemetri ile de izleyebilirim.
Ama her durumda bu uçakla azami uçuş süresi 5 dakika olacak. Yani tam şarjlı pilleri çok da fazla zorlamam gibi geliyor bana.
Sorunuza gelirsek, modüllerin temel amacı da bu zaten. Elektrikli de olsa bir motor herhangi bir sebeple güç kaybederse simetriğindeki motorla birlikte kapatabilmek uygun olur.

NOT: Şimdi düşündüm de bu değerler çok mantıklı olmadı sanırım. 3.5 V çok düşük. 3.9 V ve 3.6 V mu yapsam?

Daha riskli olmaları nedeniyle dış motorların pilini telemetri ile takip etmek daha mantıklı gibi sanki.

LiPo'ların nominal voltajı 3,7V olduğuna göre, 3,9V tahminim biraz yüksek olacak. Çünkü pil kısa sürede bu voltaja düşecek ve led yalancı alarm verecek. Bence tüm uyarıları 3,7V'un altına, ama pilin ölüm eşiği olan 3V'unda üzerine göre ayarlamak daha uygun gibi.
 
ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

O halde 3.7 ve 3.5 limitleri uygun olacak.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

Sümer abi şimdi senin böyle herşeyi yapabildiğini gördükçe zihnimdeki kısıtları kaldırasım geliyor. Nasolsa Sümer abi isterse bir yolunu bulup yapabilecektir deyip aklımdan geçenleri nasıl yapılır diye düşünmeden yazmak istiyorum şuan. :laugh:

Birincisi bence outboard motorların emercensi durumları haricinde kumanda da throttle stickinin pozisyonuna göre en fazla 5 kademeli olacak şekilde devirlenmesi gayet stabil bir uçuş sağlayabilir. ( 0 - 20 - 50 - 80 - 100 ). Ve bu devirler yerdeyken takometre ile ölçülüp her ESC'ye özgü sinyal tespit edildikten sonra motora özgü olarak verilebilir. Yani atıyorum 1. kademede pervane devri her iki motor içinde 500 RPM olsun, bu RPM için 1. motor ESC'sinin ihtiyaç duyduğu throttle sinayli 15 birim ikinci ESC'nin ihtiyaç duyduğu 19 birim. Bir defaya mahsus yerde bu ölçümler yapılıp sonrasında outboard motorların her kademede aynı devirleri üretmesi sağlanabilir belkide, böylece her iki motor içinde throttle stickinin o pozisyonunda aynı devir elde edilebilir. İnboard motorların durduğu emercensi durumunda ise bu uygulamanın by-pass edilmesi uygun olacaktır sanırım.

İkinci önerim ise madem elektrikli bir balinamız var. Bu balina yere teker koyduktan sonra bir switch ile tetiklenerek pervaneler ters yöne dönmeye başlasa ve fren yapsa ne güzel olurdu değil mi. :coolxf:
 
ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

İkinci önerin kafamda çoktan hazır. Ama bazı sorunlar var. Pervane bir yöne dönmekteyken birden terse geçirmek motora hem mekanik hem de elektriksel olarak ciddi yük bindirir. Tabii ki reverse için gazın tam kesik olduğunu kontrol etmek çok kolay ama hareket halindeki uçakta gazı kesmiş olsak bile pervane dönmeye devam edecektir. Yine de üzerinde düşünülüp test edilmesi gereken bir proje bu.

İlk proje de rahatlıkla yapılabilir. Aslında hazırladığım (ama bu hafta sonu için kullanmayacağım) sofistike kontrol kartına yeni yazılım yüklenerek bu iş gerçekleştirilebilir. Tüm bunlara zaman ve emek harcanabilmesi için uçağın öncelikle uçurulabilir olduğundan emin olmam lazım. Sonra tüm projeler üzerinde çalışabilirim.
 
ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

Sümer Yamaner' Alıntı:
İkinci önerin kafamda çoktan hazır. Ama bazı sorunlar var. Pervane bir yöne dönmekteyken birden terse geçirmek motora hem mekanik hem de elektriksel olarak ciddi yük bindirir. Tabii ki reverse için gazın tam kesik olduğunu kontrol etmek çok kolay ama hareket halindeki uçakta gazı kesmiş olsak bile pervane dönmeye devam edecektir. Yine de üzerinde düşünülüp test edilmesi gereken bir proje bu.

İlk proje de rahatlıkla yapılabilir. Aslında hazırladığım (ama bu hafta sonu için kullanmayacağım) sofistike kontrol kartına yeni yazılım yüklenerek bu iş gerçekleştirilebilir. Tüm bunlara zaman ve emek harcanabilmesi için uçağın öncelikle uçurulabilir olduğundan emin olmam lazım. Sonra tüm projeler üzerinde çalışabilirim.
Esc lerde fren sistemi olduğunu zannediyordum, Ayarlarını yaparken helikopterde frensiz ayarlıyoruz.
 
ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

Fren sistemi deyince benim karşılaştığım durumu hatırladım. Eğer kopteri uzun bir süre uçurmadıysam pervaneler boşta dönüyor. Sonra kopteri kullanıp yere indirdim diyelim. Pervaneler kilitlenmiş gibi zor dönüyor. (rotor ısınması durumu yok, ) kendi kendime demek ki bobinler kısa bir süre enerjili kalıyor sanırım? Sonra proplar gevşiyor

Benim kopter dediğim, multikopter :)

Dragonfly...
 
ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Uçakta da frensiz tercih ediyoruz...
Ben şöyle düşünmüştüm motora önce fren yaptırısınız sonra ters dönderirsiniz o zaman mekanik ve diğer zarar verici durumlar oluşmaz manasında freni var demiştim.
 
ESC'ye gelen sinyal kesilirse ne olur?

Evet ama frenli ayar uçuş için hoş olmaz bence.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi