Fast-Lad'dan Alışveriş sırasında DHL kargo istemediğinizi belirtin !!

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,008
Tepkime puanı
12,194
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Selamlar,

Özet geçeyim. İçinde kumanda da bulunan 5 kalem malzeme DHL tarafından İstanbulda tutulmakta. Fatura üzerinde belirtilen miktara inanmayan firma bir takım evraklar talep etti. Onlara da inanmayarak linkleri istedi.

Biliyorsunuz kullanıcı girişi yapınca VAT düşülmüş fiyatlar üzerinden alışveriş yapıyoruz çünkü İngiltere de yaşamıyoruz oraya vergi vermiyoruz haliyle. Neyse şahsi indirimleri bi kenara bırakalım. Bu 5 kalem malzemenin kullanıcı girişi yaptığımızda toplam fiyatı 622.03£... Bunun üzerinden %18 vergi ödemem gerekiyor. (aslında benim ödediğim daha az 622den ama neyse)

Adamlar tabi mal olunca anlatamıyorsun da... Kdv dahil fiyatlar üzerinden gidip 740 küsür pound buluyorlar ve bunun üzerinden vergi talep ediyorlar. Benim normalde ödemem gerekenden 100 lira fazla demek oluyor bu da... Mesele şimdi bu para değil, 500ü veren 600ü de verir de... Mesele bu danaların haksız yere vatandaşı enayi yerine koymaması...

Hal böyle olunca geri gönderme ve iade süreçlerini düşünür oldum. Ne dersiniz?
 
Yalnızca güncel ilaveleri yapmak ve benim gibi ilk kez kullanacaklara biraz daha detay vermek adına müsadenizle bir kaç ekleme yapmak istiyorum.

*Kargo Seçimi ve Ödemesi:
Malum DHL kargo ASLA istemiyoruz ve UPS ile göndermelerini istiyoruz. Bunun için yapmanız gereken tek şey; kargo seçim ekranında en altta bulunan "Please Hold For Further Instruction £0.00" seçeneğini seçmek ve alttaki "Comments" alanına, UPS kargo ve faturayı düşük gösterme talebinizi yazmak. Ürünün ödemesini yaptıktan sonra kendileri size bir link atacaklar ve sanki bir ürün alıyormuş gibi yaklaşık £27'luk UPS kargo bedelini kredi kartınızla ayrıca ödemiş olacaksınız.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



*Ödeme Sayfası Problemi (Global Irıs) :
İlgili konuları okuduğumda Global Irıs sayfası üzerinden ödeme yapamayanlar görmüştüm. Benzer durum benim de başıma geldi. Confirm Order butonuna bastıktan sonra Global Irıs sitesine yönlendirilemeden direkt olarak Fastlad'e geri yönlendiriliyordum. Durumu mail attım ve Andy bir kaç denemeyle çözüme kavuşturdu.

Durum şöyle ki; Posta adresi bilginiz eğer çok uzunsa yada noktalama işareti içeriyorsa, Global Irıs tarafından ilginç şekilde red ediliyor ve ödeme sayfasına ulaşamıyorsunuz. Andy adresimle 7-8 deneme yaparak noktalama işareti olmayan ve mümkün olan en kısa adresi kullanmamı söyledi ve artık benim de bir Spektrum'um olmuş oldu. :thumbup: :halay:
Benzer durum başına gelenler olursa, kayıtlı posta adreslerini değiştirmeyi deneyebilirler.


- Comment kısmına tam olarak ne yazmalıyız diyenler için:
"I don't want to use DHL courier service."
"Could you please send the parcel by UPS courier?"
"Please write the amount as £...* on the invoice"


Ya da kisaca sunu yazin

Please send with UPS
Please declare as £... for easy customs clearance


*(Fatura değerini boş bıraktım, güncel kur ve gümrük muafiyetlerindeki değişmelere göre doldurmak gerekecek ne yazık ki.)

Faydalı olması dileğiyle.. :saygilar:
 
DHL üzerine...

Zaten az çok ne mal oldukları belliydi, heliteknik zamanında da hatırlıyorum bi başlık. Ama FL hiç DHL ile gönderim yapmamıştı, genelde UPS ile gelirdi o yüzden uyarma ihtiyacı hissetmezdim.

Neyse bundan sonra comments kutucuğuna yazılacak talepler kısmına bir ekleme yapıyoruz. International 1-3 day service kargo tipi ile istiyorsak (UPS/DHL), DHL ile göndermeyin, UPS ile gönderin diye not düşeceğiz.
 
DHL üzerine...

Rasim senin yasadiklarini birebir ben yasadim 500 pound alisveris yaptim 780 pound fiyat bictiler ve itiraz hakkinda yok 780 pound uzerinden vergi odettiler yaklasik 500 tl

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
DHL üzerine...

Geçen ay bizim arkadaşın malzemeleride DHL de takıldı. 80 takla atıp alabildik. Artık not kısmına mutlaka "sent with UPS courier service (NO DHL)" yazıyoruz :)
 
DHL üzerine...

Rasim Öztürk' Alıntı:
Zaten az çok ne mal oldukları belliydi, heliteknik zamanında da hatırlıyorum bi başlık. Ama FL hiç DHL ile gönderim yapmamıştı, genelde UPS ile gelirdi o yüzden uyarma ihtiyacı hissetmezdim.

Neyse bundan sonra comments kutucuğuna yazılacak talepler kısmına bir ekleme yapıyoruz. International 1-3 day service kargo tipi ile istiyorsak (UPS/DHL), DHL ile göndermeyin, UPS ile gönderin diye not düşeceğiz.
Ben de Fast-Lad DHL ne alaka derken sen zaten cevabı vermişsin Rasim :) Demek ki senin dediğin gibi Comment kısmına bunu net olarak belirtmemiş lazım...

Seni çok net anlıyorum, burada esas olan adamların haksız kazanç sağlama çabası. Aramızda bu gümrük işlerden anlayan birisi olsaydı da bizi yönlendirseydi süper olurdu doğrusu..

Bakalım başka bir fikir çıkacak mı ? Olmadı "Lanet olsun" deyip ödeyip malı alacaksın ki daha fazla bu adiler yüzünden sinirlerin bozulması..
 
DHL üzerine...

İsmail de benzer tecrübeler yaşamış. Eskiden de vardı yaşayanlar, benim de gözümde "yamyam" bir kargo firması orası herkesin malumu da...

Ben şimdi 100 lira kargoya ödedim. Bunu geri gönderip dönüş kargosunu da fastlad benden tahsil etse, bi miktar da öyle gitse... Zaten yaklaşık 250 lira havaya gitmiş olacak. Ben bunu UPS ile tekrar isteyeceğim ve gümrüğe girmezse (ki orda girmeyeceğini düşünüyorum, neler neler geçirdik) ben yine karda olurum.

Ama uğraşmaya değer mi? Değmez... Çakallar da bunu bildiklerinden süründürüyorlar. Neyse herkesi böyle böyle birer kere öpüyorlar, sonrasında zaten kimse bunlarla iş yapmıyor.
 
DHL üzerine...

Sadece dönüş kargosu değil yaklaşık 200 dolar kadarda kabul etmeme cezası ödüyorsun.
Geçen sene arkadaşın pillerine kıllık yaptılar , bir ay kadar uğraştı en sonunda gümrükte parasını versende kabul etmeyeceğiz bu malı dediler. Mecburen geri yolladı. Toplamda iki 5000 mah pil parası kadar dönüş bedeli aldılar.
Siz siz olun asla aynı malzemeden 5 den fazla aynı gün istemeyin.
 
DHL üzerine...

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Aramızda bu gümrük işlerden anlayan birisi olsaydı da bizi yönlendirseydi süper olurdu doğrusu..

Herkes yaşadığı sıkıntıları forumda böyle başlık açarak duyursa, o da yeterli olur abi. Görüyorum ki aramızdan birçok arkadaş benzer durumlar yaşamış, ama ben daha önce başlık görmedim, taa ne zaman heliteknik zamanlarından hatırlıyorum bişeyler ama güncel yaşanmışlıkları böyle paylaşırsak bundan sonrası için başka arkadaşlara faydamız olur.

:saygilar:
 
DHL üzerine...

Rasim Öztürk' Alıntı:
Herkes yaşadığı sıkıntıları forumda böyle başlık açarak duyursa, o da yeterli olur abi. Görüyorum ki aramızdan birçok arkadaş benzer durumlar yaşamış, ama ben daha önce başlık görmedim, taa ne zaman heliteknik zamanlarından hatırlıyorum bişeyler ama güncel yaşanmışlıkları böyle paylaşırsak bundan sonrası için başka arkadaşlara faydamız olur.

:saygilar:
Kesinlikle hatılıyorum Rasim :thumbup: Bu tür bilgilendirme ve paylaşımlar bizler için çok değerli. Mesela bu konunun başlığını değiştirip aşağıdaki bölüme taşıyıp, sabitleyelim ki, başkalarının da canı yanmasın :RCKolik:

 
DHL üzerine...

Ne denir ki şimdi buna, çakallara kaptırdığın son para olsun inşallah Rasim. :( :( :(
 
Fast-Lad'dan Allışveriş sırasında DHL kargo istemediğinizi belirtin !!

Bu arada yanlış bilgilendirme olmasın , dönüş cezası (kabul etmeme olarak geçiyor) her kargoda var. 200 dolar bedel talep eden UPS idi. İçinde 6 tane pil olduğu için gümrük almadı. Gösterilen bedel hakkında herhangi bir evrak istemediler. Bedel problemi değil sayı problemi oldu. Ben şahidim geçirmek için 3-5 unisped çalışanı bayağı bir uğraştılar ama güçleri yetmedi :)
 
DHL üzerine...

Rasim kısaca geçmiş olsun diyorum DHL, Fedex, TNT, Aramex bu firmalardan uzak duruyoruz. Aliexpress'den arabam için malzeme almıştım DHL ucuz olduğu halde seçmedim daha fazla kargo ödedim EMS ile getirttim. Almak istediğim ürün gümrüğe girmeyecek tutarda olsa bile bu firmalarla getirtmiyorum. Eğer bu firmaların dışında bir seçenek yoksa ürünü almıyorum. Bu kadar net. Bu firmalara yağmurlu havada su yok.

Fedex ile yaşadığım bir örneği aktarayım sana. Kanadadan elektronik bir ürün aldım. Fiyatı 99$ ürün fedex ile gümrüğe takılmadan geldi. Ancak cihaz bozuk çıktı. Geri gönderdim. Yenisini yine fedex ile gönderdiler ancak yeni cihaz satışı gibi yapmışlar faturayı koymuşlar üstüne, bende uyarmayı unutmuştum, haliyle gümrüğe girdi. Gittim fedex'in ofisine bu ürünün tamirden gelen bir ürün olduğunu anlatmaya çalıştım, yazışmalarımızı gösterdim ama nafile. Şimdi gelelim işin can alıcı noktasına. Ürünün fiyatı 99$ bunu gümrüğe soktular, vergisini kabul ettik tamam dedik, adamlar bir de ardiye ücreti kestiler tam 240 TL. Ürünün kutusunun büyüklüğü bir kalıp peynir kadar. Ne dedimse adamlara anlatamadım. Geri gönderin istemiyorum dedim bu seferde gönderi ücretini istediler benden. Bende uğraşmak istemediğim için 240 TL + vergi şeklinde bir ürün parası daha ödeyip çıktım. Aldığım ürünü de kullanmıyorum sinirimden kaldırdım attım bir köşeye.
 
Fast-Lad'dan Allışveriş sırasında DHL kargo istemediğinizi belirtin !!

Neyse aradım adamları, "geçirdikleri" fiyatı kabul ettiğimi bildirdim.

Bu başlık da acı tecrübelerimizi paylaşım başlığı olsun. Herkes ne yaşadıysa, içini döksün :)

Güzel günler göreceğiz güneşli günler ;D