fırçasız motor problemi

  • Konbuyu başlatan CAGDAS
  • Başlangıç tarihi
  • 4,482
C

CAGDAS

Guest
merhaba arkadaşlar, mig 29 uçağıma başladım. yakında sizlerle yapım aşamalarını paylaşacağım. fakat uçakta kullanacağım motorda bir problem var sanırım. elektronik ekipmanı denerken farkettim. kumandada yarım gazdan sonra motordan tıkır tıkır ses gelmeye başlıyor, ve titreşim yapıyor. daha önce aynı problemi yaşayan var mı acaba? uçarken problem yaratmasından korkuyorum. :rolleyes:
 
Ynt: fırçasız motor problemi

Çağdaş DABAN' Alıntı:
merhaba arkadaşlar, mig 29 uçağıma başladım. yakında sizlerle yapım aşamalarını paylaşacağım. fakat uçakta kullanacağım motorda bir problem var sanırım. elektronik ekipmanı denerken farkettim. kumandada yarım gazdan sonra motordan tıkır tıkır ses gelmeye başlıyor, ve titreşim yapıyor. daha önce aynı problemi yaşayan var mı acaba? uçarken problem yaratmasından korkuyorum. :rolleyes:
Ben olsam ilk iş motorun rulmanlarını kontrol ederdim. Ses ve vibrasyon rulmanları işaret ediyor gibi.
Bir de motorun şaftının düzgün olup olmadığına bak derim.

Bu arada mig 29'u merakla bekliyorum Topgun filminin efsane uçağı. :thumbup:
 
Ynt: fırçasız motor problemi

teşekkürler Türker Bey fikriniz için. şaftta bir problem yok ama, dediğiniz gibi rulmanlara bakmak lazım %p tabi nasıl açıcaz motoru orası da ayrı bir dert. gövdeye başladık bakalım. herhalde önümüzdeki haftasonuna kadar uçağı bitiririm diye tahmin ediyorum.
 
Ynt: fırçasız motor problemi

Çağdaş,Uygun olduğun zaman motoru getir ,beraber onaralım.Gerekirse yedek rulman var bende...
 
Ynt: fırçasız motor problemi

Bazı Fırçasız motorlarda yarım gazı geçince bu sesin olması mümkün bende Thunder Tiger modeli bir motor aldım aldığımdan beri o ses var rulman kontrolü ve balans kontrolü yaptım hiçbir sorunyok ancak ses devam ediyor sanırım motor rulmanlarının kuru bilyalı sistem olmasından birde pervanenin motora hava üflemesinden kaynaklı bazı sesler olabiliyor,(ıslık sesi tarzında ) her ihtimale karşı kontrollerini yap ancak herşey normalse sesi de normal karşılayıp uçuşa devam et derim.
 
Ynt: fırçasız motor problemi

Yavuz Bey, ses acısından bir problemim yok ama, motor tam gazda gerçekten sarsıntı yapıyor. uçakta bağlıyken zarar vereceğini düşünüyorum. yada yarım gazı geçmeden uçmaya devam ederim. zaten tam gazla yarım gaz arasında pek bir devir farkı olmuyor sanki aynı devirde dönüyor gibi.
 
Ynt: fırçasız motor problemi

Sarsıntı tek bir manası var oda vibrasyon bunun nedeni ise ya rotor mili senin gözle hissedemeyeceğin kadar düşük miktarda eğri yada rulman yatağında sorun var. Mili elinle oynatmayı denermisin ileri geri yada sağa sola az da olsa hareket ediyormu ??
 
Ynt: fırçasız motor problemi

Rotor milindeki eğikliği anlamak için komparatör dediğimiz kaplin ayarlarında kullanılan bir ölçü aleti var ancak bu imkanımız şu an olmadığından benzeri bir test uygulayabilirsin tarif ediyorum.
Önce motoru sağlam bir mount bulup sabitle mountun yanına rotor milinin uç noktasına 5mm yakınlıkta olacak şekilde 5*5 yada 6*6 bir çıta yapıştır çıtaya metrik -4 5 vida iuygula motor tamgaz da iken vidayı çevirerek yavaş yavaş motor miline değdiğini hissedene kadar çevir vida ucu hareket halindeki mile hafif değdikten sonra vidayı geri yönde çevir motoru durdurup motor miline bak vidanın değdiği yüzeyde parlaklık olacaktır bu şekilde motor milindeki eğikliğin yönünü ve ne kadar olduğunu tespit edip düzeltebilirsin.(ağaç vidası dahi olur)
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih Çavuşoğlu
Ynt: fırçasız motor problemi

Yavuz Bey, sağa sola doğru bir oynama yok ama, aşağı yukarı biraz hareket ediyor. sanırım bu normal birşey. ben problemin rulmandan kaynaklandığı düşünüyorum. motoru söküp rulmanları biraz makina yağıyla yağladım ama değişen birşey olmadı.
 
Ynt: fırçasız motor problemi

Boştayken, yani pervane takılı değilken motor milinde herhangi bir eğrilik veya sorun olmayabilir. Ancak pervane adaptörü ve/veya özellikle pervanede bir balanssızlık olabilir. Birçok kimse pervane balansına önem vermiyor, yada öneminin farkında değil. Bunu kontrol etmende yarar var. Ayrıca motor mili gereğinden uzunsa ve pervane de ucunda kalıyorsa, pervanedeki balansızlığın etkisi çok daha fazla olacaktır.
 
Ynt: fırçasız motor problemi

Çağdaş, elindeki , yüksek devirli bir motor.Motor 12v da 26000 devir ile dönüyor.Dolayısıyla;
1. Gözle görülmeyecek kadar küçük bir mil yamulması dahi olsa,yüksek devirde büyük balansızlık olarak ortaya çıkar.
2. Bazen motor sargılarında oluşan problem de dönerken sarsıntı olarak ortaya çıkabiliyor.
 
fırçasız motor problemi

Merhaba
Konu Mig 29
soru esc kac amper,liponun Volt miktari ve kullandigin fan capi ve kac pervaneli. Arti motor volt basi kac devir yapiyor.
Senin Mig 29 epomu ( Styrofam) yoksa Fibermi (GFK)

PS benimde Mig 29 var genelde Su 27 ile aynilar.
Motoru full calistirdiginda sanki sac kurutma makinasi gibi ses yapiyor ve titriyor ama normal.
Selamlar
Hakan