Fırçasız Motor Sarımı

Fırçasız Motor Sarımı

Sen aynen devam et Rasim abi. Pire için yorgan yakmaya gerek yok, biz zevkle takip ediyoruz zaten konularını.. [emoji7]
 
Fırçasız Motor Sarımı

Rasim Öztürk' Alıntı:
Ülke ile ilgili yorum yapmıyorum Türker abi, alınıyor arkadaşlar :)

Bundan sonra ürün tanıtım, helifreakten faydalı konular, haberler... Paylaşımlarım böyle olacak :) Gerçi o zaman da firma ile anlaşman mı var diye ithamlarda bulunuyorlar ;D

Bi türlü yaranamıyordu :lollol: :lol:
 
Fırçasız Motor Sarımı

Emre tek kelime ile ayakta alkislanicak tam anlamiyla muhendislik ve teknik anlamiyla dolu dolu bir konu olmus , daha once turkiyedeki hic bir forumda kaynakda gormedim ( var ise ben denk gelmedim ) helal olsun abi bravo [emoji106][emoji106] hayranlikla okudum izledim , ve el isciligin de fabrika gibi muntazan super cidden . Emegine eline saglik .


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Vay be 4 yil gecmis. Konunun fotolari patlamis. Umarim bilgisayarimin bir yerlerinde bu fotograflar hala duruyordur. Cok uzulurum yoksa.

Bu motoru 4 yildir kullaniyorum. Sicakta kullandim, sogukta kullandim, yagmurda yasta kullandim ? Masallah, tik demedi. Simdi artik 7-14s donemimin sonuna gelmis bulunuyorum. Bu salgin donemini bir delilik yapmadan atlatmis gibiyim. Uamrim olmaz ama, eger bu is uzar veya ikinci bir dalga gelirse, korkarim bu motoru daha yuksek kv verecek sekilde yeniden sarmayi dusunebilirim. Umarim dusunmem ?
 
Bu salgin donemini bir delilik yapmadan atlatmis gibiyim. Uamrim olmaz ama, eger bu is uzar veya ikinci bir dalga gelirse, korkarim bu motoru daha yuksek kv verecek sekilde yeniden sarmayi dusunebilirim. Umarim dusunmem ?
Aman kardeşim bence hiç elleme :D:lollol:
 
Yaklaşık bir saatlik belki 1 buçuk saatlik bir araştırma yaptım. Genel anlamda kavramları anladım ama yine de sorumun cevabını bulamadım. Şimdi sarımı yıldız şeklinde bitirirsek ve akım aynıysa; delta şeklinde bitirdiğimize göre 1,7 kat daha hızlı dönüyor motor. Kabaca düşünürsek aynı sarımı bitirme şeklimize göre motor 3400 kv yada 2000 kv olarak değişebiliyor mu? Motor 2000 kv olunca akım konusunda problem yaşanılır mı? (Daha doğrusu ne tarz problemler yaşanılır?) Bu problemleri telin kalınlığı ve sarım sayısı ile aşmak mümkün mü?

Yada şöyle sorayım. Elimde işe yaramayan 3-5 adet 3s 450lik helikopter motoru var. 3500 kv civarı muhtemelen. Benim bu motoru tekrar sararak daha düşük kv ile uçak motoruna dönüştürme şansım olmaz mı? Mesela 1500-2000 kv.

Araştırmalarım hala devam ediyor :D aynı kasada hem 880 kv hemde 2400 kvlık motorlar var. Thurst güçleri aynı fakat pervane boyutları farklı tabi. Önemli olan akım kısmındada büyük bir fark yok. Genel anlamda hepsi 2-4s aralığında çalışıyor motorların.
Zaten benim istediğimde bu şekilde. Bu elimdeki motorlar 1.3kg (5x3lük pervane ile) thurst veriyorlardı. Yakın thurst değerlerini büyük pervanede vermeleri çok hoş olur. Ama bir yerlerde hata yapıyorum gibime geliyor.
 
Son düzenleme:
Merhaba, boş kalmışken, evde(hatırlayanlar vardır tsa 700 de güzel yakıştım bu moturu) yanık bir şekilde duran savöx 500kv moturumuzu tekrar hayata döndürdüm, şu anda ihtiyacım yok yedek olarak çekmecede yerini aldı???

Çalışma videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Daha önce küçük motorların sargılarını tekrardan sardıklarını görmüştüm ama bu boyuttaki motorun yenilenmesini hiç görmemiştim acaba motorun özellileri fabrika sarımına yakın oldu mu
 
@Ali Yalçın abi ben büyük elektirik motoru saran bir yerden emaye kaplı tel aldım. Vernik kaplı çıktı. Hemen soyuluyordu kaplaması. Sarmasına sardım fakat kontrol ettiğimde kısa devre oluyordu. Sonradan uğraşmadım. Senin kablolarda böyle bir durum oluyor mu?
Vernik kaplı olduğunu şöyle anladım yada düşündüm. Eski sargıyı çakmakla yaksam bile kaplaması neredeyse zarar almıyordu. Fakat bu yeni sargıyı çakmağa yaklaştırınca hemen kül oluyordu :D
Tabi senin teller kalın olduğu için böyle sorun yaşamamış olabilirsin, yada beni kandırıp dandik bir tel verip gönderdiler :lol:
 
Daha önce küçük motorların sargılarını tekrardan sardıklarını görmüştüm ama bu boyuttaki motorun yenilenmesini hiç görmemiştim acaba motorun özellileri fabrika sarımına yakın oldu mu
O kadar kapsamlı test yapamam, ama orjinale uygun olarak sardım, yani orjinal değerlerde çalışmaması için bir sebep yok, fabrika verisi boşta 3 amper diyor, bizde o değere yaklaşmışız bu herşeyin yolunda olduğunu gösteriyor. Daha önce 550 sınıf bir heliyi de sarmıştım, sorunsuz uçmuştum.
 
  • Beğen
Tepkiler: kenan özendi
@Ali Yalçın abi ben büyük elektirik motoru saran bir yerden emaye kaplı tel aldım. Vernik kaplı çıktı. Hemen soyuluyordu kaplaması. Sarmasına sardım fakat kontrol ettiğimde kısa devre oluyordu. Sonradan uğraşmadım. Senin kablolarda böyle bir durum oluyor mu?
Vernik kaplı olduğunu şöyle anladım yada düşündüm. Eski sargıyı çakmakla yaksam bile kaplaması neredeyse zarar almıyordu. Fakat bu yeni sargıyı çakmağa yaklaştırınca hemen kül oluyordu :D
Tabi senin teller kalın olduğu için böyle sorun yaşamamış olabilirsin, yada beni kandırıp dandik bir tel verip gönderdiler :lol:
Ali o tellerin emaye olması lazım, vernik moturun hiç bir yerinde kullanılmıyor, vernik diye gözüne parlayan şey aslında epoxi yapıştırıcı zira bende , bobin üzerine epoxi uyguluyorum, senin tellerin emayesi kötü kaplanmış olabilir ama bu tel işinin de bir standardı var, yani birazda el becerini zorla derim ?
 
Tellerin büküldüğü yerde yumuşacık bir yastık olsa o zaman sorun olmaz. Ama statora değince direk kaplaması çıkıyor. İlk sargıda lehim yapmak için kaplamayı çıkarmaya uğraştım. Pürmüz çakmakla 10-20 sn yakmıştım. Bu aldığım telde normal çakmağı yaklaştırınca alev alıyor :D O yüzden vernik diye düşündüm. Yani bu teli kibarca sarsam bile motor çalışınca puff olur diye düşündüm :D