İyi akşamlar arkadaşlar , kış gecelerinin uzun olması ve evde çok sıkılmam sonucu , bir de forumda ardı ardına Warbird görüntülerini ve de konularını , hayıflana hayıflana okumamın sonucu , acemi helikopterci olmam yetmiyormuş gibi , daha da acemi bir uçakcı olarak, farklı bir depron uçak konusu ile huzurlarınızdayım ... 
Öncelikle bu uçağı seçmemin nedeni , neden basit 3 parçadan oluşan bir depron model değil de , biraz daha yapımı zahmetli bir model derseniz , aktaracağım bir kaç bilgiden sonra daha anlaşılır olacaktır sanıyorum.
Bu uçak adından da anlaşılacağı üzere Fokker , yani bir Alman klasiği.Ben scale görünümü çok sevdiğim için , görünümü benzeyen her modele hayran kalıyorum.Bir de bu uçağın bir acayip bir hikayesi var.1. dünya savaşında Almanlar ile İngilizler kapışırken , bu uçak bir efsane oluyor.Sebebi de çok çılgın ve yetenekli bir pilot olan Red Baron lakaplı Manfred Von Richthofen .
(wikipediadan alıntı.......)
Manfred von Richthofen (Tam adı: Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen, d. 2 Mayıs 1892; Breslau, Schlesien - ö. 21 Nisan 1918; Vaux-sur-Somme Somme, Amiens), I. Dünya Savaşı'nda 80'den fazla düşman uçağı düşüren ünlü Alman pilot. Nam-ı diğer: Fransa'da Le petit rouge (Küçük Kızıl) veya Diable Rouge (Kızıl Şeytan), Birleşik Krallık'ta Red Knight (Kızıl Şövalye) veya Red Baron (Kızıl Baron).
Richthofen I. Dünya Savaşı başlarında Alman süvari birliklerinde bir sene görev yapmıştır. Daha sonra iki kişilik uçaklarda pilotlara yön buluculuk görevi üstlenmiş olan Manfred von Richthofen, ilerleyen yıllarda pilot olmuş, hayatını kaybedene kadar 80'den fazla uçak düşürerek bir efsaneye imza atmıştır. Düşürdüğü uçakların bir kısmı iki kişilik, bir kısmı ise tek kişilik olduğu için öldürdüğü düşman sayısı tam olarak bilinmemektedir.
Hocası Oswald Boelcke'nin taktiklerini geliştirerek kendi uçuş gurubuna da öğretmeyi başarmıştır. Günlüğünde yazdığına göre bir gün can sıkıntısından uçağını kırmızıya boyamış ve bu renk sayesinde farkında olmadan düşman pilotlar üzerinde psikolojik baskı kurmuştur. Kırmızı uçağı sayesinde düşmanları çok uzak mesafelerden bile onu teşhis edebilmiş, hatta aralarında savaşmadan kaçanlar bile olmuştur. Karşılaştığı düşman uçaklarını önce düelloya davet eder, adil bir çarpışmadan sonra düşürürdü. Bu yüzden düşmanları tarafından nefret edilmekten çok saygı duyulmuş ve korkulmuştur. Hatta öyle ki, bazı pilotların onunla çarpışmaktansa uçaklarını yere çakıp intihar ettiği öne sürülür. Richtofen soylu bir aileden geliyordu. Kırmızı renkli Fokker DR 1 uçağı nedeniyle Kızıl Baron unvanını almıştı, öldüğü sırada 26 yaşındaydı.
Ölümü....
21 Nisan 1918 günü sabah saat 10:30 civarında uçaksavar bataryalarından açılan ateş sonucu vurulmasına rağmen uçağını yere indirmeyi başarmıştır. Kızıl Baron'u kimin öldürdüğüne dair tartışmalar halen sürmektedir. Ölümünden sonra Fransada "düşmanları" tarafından tam ve eksiksiz bir askeri törenle gömülmüş, 1925 yılında Almanya'ya naklinden sonra tekrar askeri törenle toprağa verilmiştir. Kamuoyunda gözünü kan bürümüş, cani bir katil olarak görülmemiş aksine kendisine centilmen, asil, sportmen, adil, mükemmel bir savaşçı, tam bir "yiğit" gözüyle bakılmıştır. Öldüğünde yirmi altı yaşındaydı. "Kızıl Baron"u, adına 1970'de bir de kahramanlık filmi bile çekilen Kanadalı pilot Roy Brown'mu, yoksa yerden havaya ateş açan ve uçağı düşürdüğü daha muhtemel 1925 yılında sokaklarda açlık ve sefalet içinde ölen Avustralyalı er William John "Snowy" Evans (c. 1891-1925) 'mı düşürmüştür orası halen belli değildir. Richtofen soylu bir aileden geldiği ve uçağının kırmızı renkli Fokker Dr.I olması nedeniyle Kızıl Baron adını almıştı, öldüğü zaman 26 yaşındaydı. Düşürdüğü uçak sayısı ve aldığı madalya sayısı bakımından hala en üstün pilottur.
İşte bu uçak , bu pilotla ünlü olmuş , Alman kalitesi ve teknolojisini de unutmamak gerek.
Belki görünüşü komik ama sanki uçarken , altından bakıldığında süzülen bir Şahin izlenimi veriyor.Çok ilginç geldi bana....
Neyse fazla uzatmayayım , planları Rcgroup forumundan Mr.Pjamass isimli bir modelci ustası ücretsiz olarak sunmuş.Şimdi linkini bulmaya üşendim ama isteyen olursa eklerim.
Burada malesef depron yok , ben de laminat döşemenin altına serilen kapron kullandım.İmalat aşamalarını kayıt edemedim , zira uçacağından malesef emin değilim...
.Uçarsa ekleyeceğim.Yeni modelimde

Uçağı yaptım , tavsiye edilen ağırlık 250 gr, benimki oldu 400 gr.
..Ben de konfigürasyonu kuvvetlendirdim.Bitmiş halini de gösterelim.
Evet , elde olan imkanlar ve en acemi uçakcı imalatı bu kadar oluyor, buradan naçizane bir tavsiye , böyle modelleri asla plastik su bazlı boya ile boyamayın, gülle gibi oluyor
Karbon çubuk yoktu modele başlarken , videoda da belirttim , mangal malzemesi çöp şişler gayet başarılı iş gördü...
Boyama işi de zevkliydi , ama akrilik boya ile boyanırsa daha hafif olacağından eminim.(su bazlı !!!)
Bir de şuna değinmeden geçemiyeceğim , vay arkadaş köpük möpük uçak yapıyoz derken 100 lira gitti , fazlası var eksiği yok
, servo , batarya , motor, pervane derken, battı garibim Hakan yine....
...Uçmasa da sorun değil , forumumuz ve kardeşlerimin canı sağolsun, foruma renk olsun yeter.
Neyse , hakikaten çok uzattım , bazı sorularım var elbette , özellikle usta abilere , açılar ne kadar olmalı , expo mu vermeliyim , end pointlerden mi kısayım, he bir de şu can sıkıcı durum var , ne zaman esc'ye güç versem , bu servolar aynı yerinde durmuyor arkadaş, hep merkez kaçırıyorlar , onlar mı dandik , ben de mi bi durum var bilemedim....
Son olarak modelin teknik verilerini veriyorum , videoyu da ekliyorum , okuyan ve sabreden kardeşlerime , abilerime saygılarımı sunuyorum.
Kanat uzunluğu (üst) 630 mm , motor , Emax CF2822, propeller , 8x4 ile 9x4.8 aralığında SF (Slow Flayer) , deneyerek bakıcaz artık, esc Türker kardeşimden , teşekkürlerimi sunuyorum, pil 1050 mah 3s THK pil.Ağırlık pille beraber 400 gr. dedik.Bakalım , ,lk fırsatta maiden yapacağım , usta abi ve kardeşlerimin görüşlerini mutlaka beklerim...

Öncelikle bu uçağı seçmemin nedeni , neden basit 3 parçadan oluşan bir depron model değil de , biraz daha yapımı zahmetli bir model derseniz , aktaracağım bir kaç bilgiden sonra daha anlaşılır olacaktır sanıyorum.
Bu uçak adından da anlaşılacağı üzere Fokker , yani bir Alman klasiği.Ben scale görünümü çok sevdiğim için , görünümü benzeyen her modele hayran kalıyorum.Bir de bu uçağın bir acayip bir hikayesi var.1. dünya savaşında Almanlar ile İngilizler kapışırken , bu uçak bir efsane oluyor.Sebebi de çok çılgın ve yetenekli bir pilot olan Red Baron lakaplı Manfred Von Richthofen .
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
(wikipediadan alıntı.......)
Manfred von Richthofen (Tam adı: Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen, d. 2 Mayıs 1892; Breslau, Schlesien - ö. 21 Nisan 1918; Vaux-sur-Somme Somme, Amiens), I. Dünya Savaşı'nda 80'den fazla düşman uçağı düşüren ünlü Alman pilot. Nam-ı diğer: Fransa'da Le petit rouge (Küçük Kızıl) veya Diable Rouge (Kızıl Şeytan), Birleşik Krallık'ta Red Knight (Kızıl Şövalye) veya Red Baron (Kızıl Baron).
Richthofen I. Dünya Savaşı başlarında Alman süvari birliklerinde bir sene görev yapmıştır. Daha sonra iki kişilik uçaklarda pilotlara yön buluculuk görevi üstlenmiş olan Manfred von Richthofen, ilerleyen yıllarda pilot olmuş, hayatını kaybedene kadar 80'den fazla uçak düşürerek bir efsaneye imza atmıştır. Düşürdüğü uçakların bir kısmı iki kişilik, bir kısmı ise tek kişilik olduğu için öldürdüğü düşman sayısı tam olarak bilinmemektedir.
Hocası Oswald Boelcke'nin taktiklerini geliştirerek kendi uçuş gurubuna da öğretmeyi başarmıştır. Günlüğünde yazdığına göre bir gün can sıkıntısından uçağını kırmızıya boyamış ve bu renk sayesinde farkında olmadan düşman pilotlar üzerinde psikolojik baskı kurmuştur. Kırmızı uçağı sayesinde düşmanları çok uzak mesafelerden bile onu teşhis edebilmiş, hatta aralarında savaşmadan kaçanlar bile olmuştur. Karşılaştığı düşman uçaklarını önce düelloya davet eder, adil bir çarpışmadan sonra düşürürdü. Bu yüzden düşmanları tarafından nefret edilmekten çok saygı duyulmuş ve korkulmuştur. Hatta öyle ki, bazı pilotların onunla çarpışmaktansa uçaklarını yere çakıp intihar ettiği öne sürülür. Richtofen soylu bir aileden geliyordu. Kırmızı renkli Fokker DR 1 uçağı nedeniyle Kızıl Baron unvanını almıştı, öldüğü sırada 26 yaşındaydı.
Ölümü....
21 Nisan 1918 günü sabah saat 10:30 civarında uçaksavar bataryalarından açılan ateş sonucu vurulmasına rağmen uçağını yere indirmeyi başarmıştır. Kızıl Baron'u kimin öldürdüğüne dair tartışmalar halen sürmektedir. Ölümünden sonra Fransada "düşmanları" tarafından tam ve eksiksiz bir askeri törenle gömülmüş, 1925 yılında Almanya'ya naklinden sonra tekrar askeri törenle toprağa verilmiştir. Kamuoyunda gözünü kan bürümüş, cani bir katil olarak görülmemiş aksine kendisine centilmen, asil, sportmen, adil, mükemmel bir savaşçı, tam bir "yiğit" gözüyle bakılmıştır. Öldüğünde yirmi altı yaşındaydı. "Kızıl Baron"u, adına 1970'de bir de kahramanlık filmi bile çekilen Kanadalı pilot Roy Brown'mu, yoksa yerden havaya ateş açan ve uçağı düşürdüğü daha muhtemel 1925 yılında sokaklarda açlık ve sefalet içinde ölen Avustralyalı er William John "Snowy" Evans (c. 1891-1925) 'mı düşürmüştür orası halen belli değildir. Richtofen soylu bir aileden geldiği ve uçağının kırmızı renkli Fokker Dr.I olması nedeniyle Kızıl Baron adını almıştı, öldüğü zaman 26 yaşındaydı. Düşürdüğü uçak sayısı ve aldığı madalya sayısı bakımından hala en üstün pilottur.
İşte bu uçak , bu pilotla ünlü olmuş , Alman kalitesi ve teknolojisini de unutmamak gerek.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Belki görünüşü komik ama sanki uçarken , altından bakıldığında süzülen bir Şahin izlenimi veriyor.Çok ilginç geldi bana....
Neyse fazla uzatmayayım , planları Rcgroup forumundan Mr.Pjamass isimli bir modelci ustası ücretsiz olarak sunmuş.Şimdi linkini bulmaya üşendim ama isteyen olursa eklerim.
Burada malesef depron yok , ben de laminat döşemenin altına serilen kapron kullandım.İmalat aşamalarını kayıt edemedim , zira uçacağından malesef emin değilim...
Uçağı yaptım , tavsiye edilen ağırlık 250 gr, benimki oldu 400 gr.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Evet , elde olan imkanlar ve en acemi uçakcı imalatı bu kadar oluyor, buradan naçizane bir tavsiye , böyle modelleri asla plastik su bazlı boya ile boyamayın, gülle gibi oluyor
Karbon çubuk yoktu modele başlarken , videoda da belirttim , mangal malzemesi çöp şişler gayet başarılı iş gördü...

Boyama işi de zevkliydi , ama akrilik boya ile boyanırsa daha hafif olacağından eminim.(su bazlı !!!)
Bir de şuna değinmeden geçemiyeceğim , vay arkadaş köpük möpük uçak yapıyoz derken 100 lira gitti , fazlası var eksiği yok
Neyse , hakikaten çok uzattım , bazı sorularım var elbette , özellikle usta abilere , açılar ne kadar olmalı , expo mu vermeliyim , end pointlerden mi kısayım, he bir de şu can sıkıcı durum var , ne zaman esc'ye güç versem , bu servolar aynı yerinde durmuyor arkadaş, hep merkez kaçırıyorlar , onlar mı dandik , ben de mi bi durum var bilemedim....
Son olarak modelin teknik verilerini veriyorum , videoyu da ekliyorum , okuyan ve sabreden kardeşlerime , abilerime saygılarımı sunuyorum.

Kanat uzunluğu (üst) 630 mm , motor , Emax CF2822, propeller , 8x4 ile 9x4.8 aralığında SF (Slow Flayer) , deneyerek bakıcaz artık, esc Türker kardeşimden , teşekkürlerimi sunuyorum, pil 1050 mah 3s THK pil.Ağırlık pille beraber 400 gr. dedik.Bakalım , ,lk fırsatta maiden yapacağım , usta abi ve kardeşlerimin görüşlerini mutlaka beklerim...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol