Fokker Dr.1 Triplane Depron Model.(RED BARON)

Hakan Ülgenalp

RcFanatik
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
6,007
Tepkime puanı
8,635
Yaş
49
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
İyi akşamlar arkadaşlar , kış gecelerinin uzun olması ve evde çok sıkılmam sonucu , bir de forumda ardı ardına Warbird görüntülerini ve de konularını , hayıflana hayıflana okumamın sonucu , acemi helikopterci olmam yetmiyormuş gibi , daha da acemi bir uçakcı olarak, farklı bir depron uçak konusu ile huzurlarınızdayım ... :saygilar:
Öncelikle bu uçağı seçmemin nedeni , neden basit 3 parçadan oluşan bir depron model değil de , biraz daha yapımı zahmetli bir model derseniz , aktaracağım bir kaç bilgiden sonra daha anlaşılır olacaktır sanıyorum.
Bu uçak adından da anlaşılacağı üzere Fokker , yani bir Alman klasiği.Ben scale görünümü çok sevdiğim için , görünümü benzeyen her modele hayran kalıyorum.Bir de bu uçağın bir acayip bir hikayesi var.1. dünya savaşında Almanlar ile İngilizler kapışırken , bu uçak bir efsane oluyor.Sebebi de çok çılgın ve yetenekli bir pilot olan Red Baron lakaplı Manfred Von Richthofen .

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


(wikipediadan alıntı.......)
Manfred von Richthofen (Tam adı: Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen, d. 2 Mayıs 1892; Breslau, Schlesien - ö. 21 Nisan 1918; Vaux-sur-Somme Somme, Amiens), I. Dünya Savaşı'nda 80'den fazla düşman uçağı düşüren ünlü Alman pilot. Nam-ı diğer: Fransa'da Le petit rouge (Küçük Kızıl) veya Diable Rouge (Kızıl Şeytan), Birleşik Krallık'ta Red Knight (Kızıl Şövalye) veya Red Baron (Kızıl Baron).
Richthofen I. Dünya Savaşı başlarında Alman süvari birliklerinde bir sene görev yapmıştır. Daha sonra iki kişilik uçaklarda pilotlara yön buluculuk görevi üstlenmiş olan Manfred von Richthofen, ilerleyen yıllarda pilot olmuş, hayatını kaybedene kadar 80'den fazla uçak düşürerek bir efsaneye imza atmıştır. Düşürdüğü uçakların bir kısmı iki kişilik, bir kısmı ise tek kişilik olduğu için öldürdüğü düşman sayısı tam olarak bilinmemektedir.
Hocası Oswald Boelcke'nin taktiklerini geliştirerek kendi uçuş gurubuna da öğretmeyi başarmıştır. Günlüğünde yazdığına göre bir gün can sıkıntısından uçağını kırmızıya boyamış ve bu renk sayesinde farkında olmadan düşman pilotlar üzerinde psikolojik baskı kurmuştur. Kırmızı uçağı sayesinde düşmanları çok uzak mesafelerden bile onu teşhis edebilmiş, hatta aralarında savaşmadan kaçanlar bile olmuştur. Karşılaştığı düşman uçaklarını önce düelloya davet eder, adil bir çarpışmadan sonra düşürürdü. Bu yüzden düşmanları tarafından nefret edilmekten çok saygı duyulmuş ve korkulmuştur. Hatta öyle ki, bazı pilotların onunla çarpışmaktansa uçaklarını yere çakıp intihar ettiği öne sürülür. Richtofen soylu bir aileden geliyordu. Kırmızı renkli Fokker DR 1 uçağı nedeniyle Kızıl Baron unvanını almıştı, öldüğü sırada 26 yaşındaydı.

Ölümü....
21 Nisan 1918 günü sabah saat 10:30 civarında uçaksavar bataryalarından açılan ateş sonucu vurulmasına rağmen uçağını yere indirmeyi başarmıştır. Kızıl Baron'u kimin öldürdüğüne dair tartışmalar halen sürmektedir. Ölümünden sonra Fransada "düşmanları" tarafından tam ve eksiksiz bir askeri törenle gömülmüş, 1925 yılında Almanya'ya naklinden sonra tekrar askeri törenle toprağa verilmiştir. Kamuoyunda gözünü kan bürümüş, cani bir katil olarak görülmemiş aksine kendisine centilmen, asil, sportmen, adil, mükemmel bir savaşçı, tam bir "yiğit" gözüyle bakılmıştır. Öldüğünde yirmi altı yaşındaydı. "Kızıl Baron"u, adına 1970'de bir de kahramanlık filmi bile çekilen Kanadalı pilot Roy Brown'mu, yoksa yerden havaya ateş açan ve uçağı düşürdüğü daha muhtemel 1925 yılında sokaklarda açlık ve sefalet içinde ölen Avustralyalı er William John "Snowy" Evans (c. 1891-1925) 'mı düşürmüştür orası halen belli değildir. Richtofen soylu bir aileden geldiği ve uçağının kırmızı renkli Fokker Dr.I olması nedeniyle Kızıl Baron adını almıştı, öldüğü zaman 26 yaşındaydı. Düşürdüğü uçak sayısı ve aldığı madalya sayısı bakımından hala en üstün pilottur.

İşte bu uçak , bu pilotla ünlü olmuş , Alman kalitesi ve teknolojisini de unutmamak gerek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Belki görünüşü komik ama sanki uçarken , altından bakıldığında süzülen bir Şahin izlenimi veriyor.Çok ilginç geldi bana....

Neyse fazla uzatmayayım , planları Rcgroup forumundan Mr.Pjamass isimli bir modelci ustası ücretsiz olarak sunmuş.Şimdi linkini bulmaya üşendim ama isteyen olursa eklerim. ;)
Burada malesef depron yok , ben de laminat döşemenin altına serilen kapron kullandım.İmalat aşamalarını kayıt edemedim , zira uçacağından malesef emin değilim... :laugh:.Uçarsa ekleyeceğim.Yeni modelimde :p :laugh:
Uçağı yaptım , tavsiye edilen ağırlık 250 gr, benimki oldu 400 gr. :lollol:..Ben de konfigürasyonu kuvvetlendirdim.Bitmiş halini de gösterelim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Evet , elde olan imkanlar ve en acemi uçakcı imalatı bu kadar oluyor, buradan naçizane bir tavsiye , böyle modelleri asla plastik su bazlı boya ile boyamayın, gülle gibi oluyor :lol:
Karbon çubuk yoktu modele başlarken , videoda da belirttim , mangal malzemesi çöp şişler gayet başarılı iş gördü... :thumbup:
Boyama işi de zevkliydi , ama akrilik boya ile boyanırsa daha hafif olacağından eminim.(su bazlı !!!)
Bir de şuna değinmeden geçemiyeceğim , vay arkadaş köpük möpük uçak yapıyoz derken 100 lira gitti , fazlası var eksiği yok :D , servo , batarya , motor, pervane derken, battı garibim Hakan yine.... :laugh:...Uçmasa da sorun değil , forumumuz ve kardeşlerimin canı sağolsun, foruma renk olsun yeter.
Neyse , hakikaten çok uzattım , bazı sorularım var elbette , özellikle usta abilere , açılar ne kadar olmalı , expo mu vermeliyim , end pointlerden mi kısayım, he bir de şu can sıkıcı durum var , ne zaman esc'ye güç versem , bu servolar aynı yerinde durmuyor arkadaş, hep merkez kaçırıyorlar , onlar mı dandik , ben de mi bi durum var bilemedim.... :laugh:
Son olarak modelin teknik verilerini veriyorum , videoyu da ekliyorum , okuyan ve sabreden kardeşlerime , abilerime saygılarımı sunuyorum. :saygilar:
Kanat uzunluğu (üst) 630 mm , motor , Emax CF2822, propeller , 8x4 ile 9x4.8 aralığında SF (Slow Flayer) , deneyerek bakıcaz artık, esc Türker kardeşimden , teşekkürlerimi sunuyorum, pil 1050 mah 3s THK pil.Ağırlık pille beraber 400 gr. dedik.Bakalım , ,lk fırsatta maiden yapacağım , usta abi ve kardeşlerimin görüşlerini mutlaka beklerim... :saygilar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Fokker Dr.1 Triplane Depron Model.(RED BARON)

Hakan, çok güzel bir konu :bravo:, ama tam kapatırken gördüm. Gürültüye gitsin istemiyorum, sabah sindire sindire okuyacağım.
 
Fokker Dr.1 Triplane Depron Model.(RED BARON)

Abi harika görünüyor, ellerin dert görmesin...
 
Fokker Dr.1 Triplane Depron Model.(RED BARON)

Hakan abi ne yapmışsın sen böyle :eek: Eline, emeğine sağlık abicim. :bravo: Harika birşey olmuş. :thumbup: Bende köpükten uçak olunca çok daha basit birşey hayal etmiştim ama sen resmen scale uçak yapmışsın kaprondan. :saygilar: Hele o tekerlekler beni resmen bitirdi diyebilirim Hakan abi, yok böyle birşey. :D

Ayrıca belgesel tadındaki bu harika konuyu forumumuza kazandırdığın için de bir kez daha teşekkür ederim. Büyük keyif alarak okudum ve öğrendim. :saygilar:

Bu zamana kadar hiç 3 kanatlı bir uçak uçurmadım hatta iki kanat bile uçurmadım öncelikle onu söyliyeyim. :laugh: Bence önemli olan ilk etapta modeli sağlıklı bir şekilde uçurabilecek başlangıç ayarlarının, özellikle de yönlerin doğru olduğundan emin olmak. Bir de manevra kabiliyeti hakkında bilgi sahibi olmadığımız yeni modelimizin biraz daha sakin uçuş karakteri sergilemesini sağlayabilmek için sonradan isteği bağlı olarak arttırıp azaltabileceğimiz bir EXPO kullanmak. Çünkü hiç beklemediğimiz bir anda modelimizin basit bir dönüş yapmak isterken tonaya girmesini veya verdiğimiz elevatör kontrolleri ile bir kanguru misali havada zıplamasını ve hatta looplar atmasını istemeyiz. :laugh: Bence ilk uçuş için kabına sığan bir model bizi daha mutlu edecektir ki sakin sakin uçabilelim, modelimizi tanımaya çalışalım ve kırmadan indip kaldırabilelim. %p

Özellikle aileron atımları nasıl tepki verir bilemiyorum ama bence başlangıç olarak bütün kanallara %30 EXPO vererek yola çıkabilirsin. Modeli uçurmaya başladıktan sonra uçuş karakterini hissettiğinde daha doğru ayarlamaları yapmak için gereken verilere sahip olmuş olacaksın. Bence her modelde olduğu gibi bu model içinde doğru ayar senin beklentine göre havada bulunabilecektir. İyi ayar tamamen kullanan modelciye ve beklentilerine göre değişir. En az bir iki uçuş bu denemelerle geçer tahminim.

İyide Türker kardeşim nasıl anlayacağız diyorsun içinden büyük ihtilamle :laugh:

Atım Miktarları Ayarı (DUAL-Rate veya END-Point / Travel Adjustment ayarları ) :
Modele alıştıktan sonra düz uçuş sırasında uygun pozisyonda bir yöne doğru tam kontrol vererek modelin atımlara nasıl cevap verdiğine bakılabilir. Eğer tepkiler sana göre çok fazlaysa kontrolleri DUAL-RATE ile kısmakta fayda var. Neden END-Point'den değilde DUAL-Rate'den kısıyoruz dersen farklı manevralar için daha çok atım ihtiyacımız olduğunda atım miktarlarını bir switch'e atayıp değiştirebilelim diye. Eğer END-Point'ten kısarsak uçuş sırasında bunu arttırıp azaltma şansımız olmaz.
Eğer tepkileri yetersiz bulduysak bu sefer kumandamızdan ilgili kanalımızı kontrol eden servomuzun END-Point'lerini arttırmamız gerekir ki hareket miktarı artsın diye. Bazı kumandalarda bu Travel Adjustment olarak da geçer. Örnek olarak %100 olan servo hareket miktarını belkilde %120 yapmamız gerekecektir.

EXPO Ayarı :
Bu ayar modelimizin sakin bir şekilde uçabilmesi için gereklidir. Özellikle iniş ve kalkış manevralarında çok işimize yarayacaktır. Özetle bizim kumandamızın sticklerinden verdiğimiz kontrolleri yumuşatarak servolarımıza aktarır. Böylece modelimizi uçururken havada gereksiz dalgalanmalara sebep olacak panik manevralarını filtrelemiş oluruz. Güzel tarafı expo değeriniz ne olursa olsun atım miktarı değişmez. Siz kararlı bir şekilde kontrolü vermeye devam ederseniz servonuz ayarını yaptığınız atım miktarını belli bir zaman sonra gelecektir. Örnek olarak aileron kanalına EXPO vermek demek tona hızımızın yavaşlayacağı anlamına gelmez. EXPO'da DUAL-Rate gibi kumandamızdan switch'e atanabilmektedir. Uçuş karakterimize göre değişken DUAL-Rate ve EXPO'lar atanabilir. Hatta şöyle söyliyeyim ki bazı pilotlar sadece tek bir manevra yapmak için bile özel EXPO ve Dual-Rate değerleri tespit ederler. Bununla birlikte model uçak pilotlarında benim bu zamana kadar gördüğüm genel bakış açısı ise nedendir anlıyamadığım sebeplerle "Ben EXPO, Dual-Rate'i kullanmıyorum parmaklarımla sticklerden ayarlayıp pilotajımla çözüyorum" olmaktadır. :laugh: Uçakçılar genellikle pek fazla hoşlanmazlar bu ayarlardan, hatta tamamen karşı olana bile rastlamışlığım var. :lollol: Bu noktada takdir kullanıcının elbette.

Sonuç olarak modelimizle uçarken kendimizi rahat hissedeceğimiz kadar EXPO vermek gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca özellikle de scale uçaklarda uçuş sırasındaki gereksiz dalgalanmaların da ortadan kalkması bence izleyici açısındanda fayda sağlamakta ve görselliği arttırmaktadır. Havada top gibi ordan oraya seken bir modeli izlemek bence çok keyifli değildir. :(p

Hakan abi servoların ESC'ye güç verince hareketlenmesi sanki enterferans gibi düşündürdü beni. İlk olarak ESC ile alıcıyı fiziki olarak mümkün olduğunca uzaklaştırmak denenebilir, fayda etmez ise mıktanıs kullanarak çözülebilir diye düşünüyorum. Bu konuyu çözmeden uçağı kaldırmamak gerekir bence. :rolleyes:

Daha fazla uzatmadan azda olsa fikir verebilmiş olduğumu umuyor, Hakan abimize güzel bir maiden uçuşu temenni edip videoyu heyecanla beklemeye başlıyorum. :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak ERDOĞAN
Fokker Dr.1 Triplane Depron Model.(RED BARON)

Video'da sorduğun ilk soru ile başlayayım : "Bu hali ile uçar mı?"

Böylesine güzel bir scale yapıp, belgesel tadında bir konu açtıktan sonra bence uçmasa da olur :D Zira inan ben uçmuş kadar zevk aldım konuyu okuyup, modeli incelerken. Kısıtlı imkanlara rağmen görsel anlamda çok güzel bir iş çıkarmışsın, hele el yapımı o tekerler yok mu, tek kelime ile harika :thumbup: Bu özel çalışma için canı gönülden tebrik ediyorum seni kardeşim %p

Eminim uçak konusunun tecrübeleri abi ve kardeşlerimiz daha detaylı açıklama yapacaklardır. Ben de bildiğim kadarı ile sorularına cevap vermeye çalışayım :

1- Bu ağırlıka bu model uçar mı ?
Tavsiye eden ağırlık max 250 gr, sen ise 400 gr bitirmişsin. Kullandığımız motor 3S pil, 10x4.7 (Slow) ile 850 gr çekiş gücü var. Yani motordan yana sıkıntı olmayacak gözüküyor. Burada esas soru modelin büyüklüğü yani kanat açıklığı yeterli olacak mı olsa gerek (Yanlış düşünüyor da olabilir ) Bence uçacak ama hız olarak yüksek hızlarda tutunma sağlayabilecek diye düşünüyorum.



2- Hareket Yönleri Doğru mu?
Video sorduğun bu soruya ne yazık ki cevap veremiyorum zira kumandanın stickleri gözükmemiş. Ama aşağıdaki konuya bakarak nihai kontrolleri yeniden yapabilirsin ;)



3- Ağırlık Merkezi kontrollerini ?
Büyük ihtimal ağırlık merkezi kontrollü zaten yapmışsındır değil mi ? Şayet problem olursa, pili ileri geri hareket ettirmek süretiyle dengeye getirmeye çalışabilirsin.


4- EXPO/ Dual Rate :
Türker'in özellikle EXPO tavsiyesini dikkat al kardeşim. Bir Switch atayarak EXPO -0 ve EXPO %30 olacak şekilde ayarlamak faydalı olabilir. Hatta kalkışta direk %30 EXPO ile kalkmak bile daha iyi olabilir.


5- Servo Sorunu :
"Bu servolar aynı yerinde durmuyor arkadaş, hep merkez kaçırıyorlar" demişsin bunu tam anlamadım ??

Benden şimdilik bu kadar. Eminim konunun uzmanları çok daha doyurucu cevap ve açıklamalar vereceklerdir. Maiden uçuşunu 4 gözle bekliyoruz kardeşim :)

Tekrar eline kolu, emeğine sağlık :bravo:
 
Ynt: Fokker Dr.1 Triplane Depron Model.(RED BARON)

Hakan abi bu ne yaaa :) eline saglik abi cok guzel gorunuyor bravo gercekten :) bayildim

LG-G2 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Fokker Dr.1 Triplane Depron Model.(RED BARON)

Hakan kardeşim, çok büyük keyifle okudum, izledim, dediğim gibi sindire sindire...Eline, emeğine sağlık, çok güzel bir model çıkarmışsın! :bravo: Ve herkes gibi ben de o tekerleklere bittim! Tam "kendin mi yaptın?" diye aklımdan geçirirken videoda cevabını aldım. Çöp şiş çöpleri de harika bir yaratıcılık! %p Zaten buluşlar ihtiyaçlardan doğar, öyle değilmi?

Ağırlık konusunda, plastik boya olmasaydı 50gr kadar azalırdı sanıyorum. Bir de, kanat dikmeleri planda da depronmuydu , yoksa değişiklik mi yaptın? Servo merkezleme konusunda, esc'ye elektrik verince merkezden kaçıp orada kalıyormu, yoksa kararsız bir şekilde cızırdıyormu? Benzer şeyler benim de başıma gelmişti. Kimi zaman servolar alıcı ile pek iyi geçinemiyorlar. Elektronik bilgim yeterli olmadığı için nedenini bilmiyorum. Ama farklı servo veya alıcı kullandığımda sorun ortadan kalkabiliyor.

Uçuş ayarları konusunda Türker ve Mehmet ayrıntılı şekilde cevaplamışlar. Benim yapacağım küçük ilave, Expo (Exponential) ile merkeze yakın hareketlerde elinin hassasiyetini azaltıyorsun, yani, kumandadaki çubuğu ortalarda 1 birim hareket ettirdiğinde, verdiğin yüzdeye göre, servo daha az hareket ediyor (veya tersi de olabilir). Bu da normal uçuşlarda bizi rahatlatıyor. Dual rate ise, kumandadaki çubuğun sınırlara doğru olan hareketlerini etkiliyor. Yani biz çubuğu tam sona dayadığımızda, verdiğimiz yüzdeye göre, servo bire bir değil daha fazla hareket ediyor (veya tersi). Bu ise akrobatik hareketlerde ihtiyacımız olan normalin üzerinde yüzey hareketlerini sağlıyor.

Hareket yönlerini ise, Mehmet'in verdiği linkten kontrol edebilirsin. Ama kısaca, eleron çubuğunu sağa yatırdığında, sağ eleron yukarı, sol eleron aşağı hareket etmeli. Çubuğu sola yatırdığında ise tersi.

Uçması konusunda, kanatları olan her şey uçar (tavuk hariç :lollol:), merak etme! Senin modelinde, yapı itibariyle, biraz pilotaj gerektirecektir diye düşünüyorum. Çünkü nispeten kısa ama üç kanat, biraz kıvrak olmasına neden olacaktır. Bir de ağırlık etkeninden dolayı havada tutunma hızı artacağından, kıvraklığı daha da artacaktır. Planı veren kişinin uçuş konusunda açıklamaları varmıydı?

İlk uçuş videosunu ise merakla bekliyorum!
 
Fokker Dr.1 Triplane Depron Model.(RED BARON)

hemşerim ellerine sağlık süper olmuş.bir heyecanla aynısından yapmaya karar verdim.planı da eklersen sevinirim.
Uçarmı konusuna gelince yazılanları okuyunca kafam karıştı :p yönlere bak doğruysa o motorla 3 cell pılle yardır gitsin.
 
Mehmet Küçüksarı, Türker Akgün, Delikopter Hüseyin, Mesut Akın Ustam, Ömer Erkan Üstadım , abim, Hüseyin Gencer Hocam , değerli görüşleriniz ve yorumlarınız için teker teker teşekkürlerimi sunuyorum.

Türker kardeşim , dediğin gibi expo %30 yapıp aux'lardan birine atayacağım, Model kısa kanatlı ve ağır oldu malesef , tahmin edildiği gibi hızlı bir uçuşu olacak diye düşünüyorumBu sebeple pilotajım uçarken yetecek ama inerken ne olur bilemiyorum... :laugh:. Esc için çok teşekkür ediyorum, engin bilgine hayranım... :saygilar:

Mehmet kardeşim senin o güzel videoların ve bilgilerin olmasa , zaten bu işlere soyunamazdım.Emeklereine sağlık kardeşim.

Mesut ustam gibi bir üstadın da , modelimi beğenmesi , benim için haklı ve tatmin edici bir gurur olduğunu düşünüyorum.Sağol üstadım.Asıl senin ellerine sağlık , sayende bir gün uzay mekiği bile imal ederiz evelAllah..... :lollol:

Ömer abime gelirsem , O zaten bu uçak yolculuğunda bir mihenktaşı benim için.Sağol Ömer abi , bilgilerin çok değerli , dilerim kıymetini biliriz, öte yandan modelin kanat dikmeleri normalde balsa idi , ben 5mm dekotadan yaptım , ama imalattan sonra bakınca , pişman oldum , bence 2 mm balsa bile aynı görevi rahatça görürdü, gereksiz ağırlaştırdım yani.Servolarım arada cazır cozur ötüyor ve her modele pil bağlayışımda merkezleri değişiyor.Sonuçta ucuz servolar, Türker ve Mehmet kardeşimle görüştük , alıcıyı esc 'den ayırmamı tavsiye ettiler , manyetik alan durumu yani.

Yön olayı yine kafamı karıştırdı Ömer abi, ben Aileron'u sağa yatırınca , sağ kanatçıklar aşağı iniyor, sola yatırınca sol kanatçıklar aşağıya iniyor.Ters mi yapmışım :rolleyes:

Hüseyin hocam , modele heveslenmene sevindim.Pdf dosya nasıl eklenir Mehmet'e bir sorayım , planları da manuelleri de ekleyeceğim.Ancak bir bakayım dersen konusu buradadır...



Tekrar herkese teşekkür ediyorum :saygilar:, ilk fırsatta modeli kırıma giden kurbanlıklar misali,tekbirlerle havalandıracağım , videosu da olacak inşallah.... :saygilar:
 
Fokker Dr.1 Triplane Depron Model.(RED BARON)

Hakan'ım bana özelden mail ile ekleri gönderirsen, yükleme yaparak paylaşabiliriz ;)
 
Fokker Dr.1 Triplane Depron Model.(RED BARON)

ters olmuş ;)
 
Fokker Dr.1 Triplane Depron Model.(RED BARON)

Yani Hakan neye el atsan bir sanat eseri ortaya çıkıyor. :saygilar:
Tebrik ederim şahane olmuş inşallah istediğin gibi kırımsız güzel uçuşlar gerçekleştirirsin. :thumbup:
 
Fokker Dr.1 Triplane Depron Model.(RED BARON)

Sağol Celalettin abi , senin engin bilgin kadar olamaz tabii ki de , para olsa daha ne sanat eserleri çıkar onu bilemem... :laugh:
Bugün ilk uçuş denemesini yapmak istedim ama öyle soğuk bir hava var ki , model havada buz tutup daş gibi düşecek... :lollol:.Biraz rüzgar da var , yusuf yusuf meselesi yani... :lol:
Mehmedim planları sana gönderiyorum , isteyenlere dağıtırız...
Yönleri düzelltik, aileron reverse edildi...