Frsky X20S Kumanda İncelemesi

Aslında verilen standart bir fiyat var. Belirlenen fiyatın altına inemiyoruz. Avrupa liste fiyatlarına bakacak olursak hepsi aynı koymuş neredeyse. Çok ufak farklılıklar var.

Cihazın teknik konularında halen çalışıyoruz. Sizlerden topladığımız bilgiler ile hangi cihazlar tercih edilir bunlar üzerinde çalışma yürütüyoruz.

Son olarak skymaster firmasınında bayiliğini aldık. Bakalım olaylar nereye gidecek. :D

Hocam sana bir tane PC21 veya A29 getirelim. Turboprob ile beraber :lol::lol:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sevdigim bir dostumun Tucanosuna re-maiden yaptim gecenlerde... Uzerinde bir turboprop var idi, rolantide sustugu icin servise gondermis gecmiste. Yeni motorla tedirgin oluyordu. Ucusu keyifli ok, sessiz sedasiz, titresimsiz, inise gelirken yine sustu vs... Keyifli belki ama onca kulfete girermiydim bilemiyorum....


F3S dusunen bir ekip olursa Turkiye'de, o zaman Turbin dusunebilirim, ama turboprop zor biraz...

Iletisim yazarsaniz ozelden, birkac konu uzerinden konusalim sizle...
 
Sevdigim bir dostumun Tucanosuna re-maiden yaptim gecenlerde... Uzerinde bir turboprop var idi, rolantide sustugu icin servise gondermis gecmiste. Yeni motorla tedirgin oluyordu. Ucusu keyifli ok, sessiz sedasiz, titresimsiz, inise gelirken yine sustu vs... Keyifli belki ama onca kulfete girermiydim bilemiyorum....


F3S dusunen bir ekip olursa Turkiye'de, o zaman Turbin dusunebilirim, ama turboprop zor biraz...

Iletisim yazarsaniz ozelden, birkac konu uzerinden konusalim sizle...
Tamamdır. Özelden mesaj atıyorum
 
Aklımdaki kalan birkaç iyileştirmeden ikisini daha gerçekleştirdim....

Birincisi, 45 derecelik açı kısıtlayıcı parça idi gaz çubuğundaki... Arkadaşım çift sipariş etmiş, acele montajlayınca fotoğraflayamadım... Mantığı basit, kumandanın arka kapağından gimbala ulaşıp, poşetten çıkan civata ile gimbale sabitlenen plakayı montajlamak ve gaz kolunun yukarı ve aşağı hareketini 45 er derece ile kısıtlamak... Gaz modülasyonunu kolaylaştırıyor... Montajını yaptıktan sonra kumandayı yeniden kalibre etmem gerekiyordu... Kolayca halloldu


İkinci konu ise, uzun kumanda çubukları ve tepsi ile kullandığım için gimbal sertliği istediğim kıvamda değillerdi... Arkadaşta da Futabanın HD yayları varmış... Hemen kaynadım tabi:)

Dün akşam montajladım... Zor bir yanı yok... Yay gergisini gevşet, eski yayı çıkar, yenisini tak ve tekrar gerdir...

Çok keyifli oldu şu anki sertlik seviyesi...



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Demek Radiomaster TX16S MkII'de gimballerin ön yüzünden 1.5mm Allen tornavida ile, kumandayı açmadan kolayca yapılabilen hareket kısıtlaması bir işe yarıyormuş...

Jeti'de de civata ile ayarlanabiliyordu.... Frsky'da ayarlanabilmesi bir yana dursun ekstradan oarça getirtmek durumda kalıyorsun... Parasından ziyade uğraştırması gıcık. Derdini öpeyim diyenler olabilir... Doğrusu neyse o... Bunu eksi hanesine yazıyorum Frsky'ın...

Neyse, adım adım damak tadıma göre şekillendirip avcarlıyorum kumandayı, az kaldı😊

Ufak bir sürpriz olabilir belki... Yakında...
 
Birincisi, 45 derecelik açı kısıtlayıcı parça idi gaz çubuğundaki... Arkadaşım çift sipariş etmiş, acele montajlayınca fotoğraflayamadım... Mantığı basit, kumandanın arka kapağından gimbala ulaşıp, poşetten çıkan civata ile gimbale sabitlenen plakayı montajlamak ve gaz kolunun yukarı ve aşağı hareketini 45 er derece ile kısıtlamak... Gaz modülasyonunu kolaylaştırıyor... Montajını yaptıktan sonra kumandayı yeniden kalibre etmem gerekiyordu... Kolayca halloldu
Biraz cahilce olabilir ama neden böyle bir kısıtlamaya ihtiyaç duyuluyor kardeşim ?
Ufak bir sürpriz olabilir belki... Yakında...
Hadi bakalım ne geliyor. :heartxf:
 
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
Biraz cahilce olabilir ama neden böyle bir kısıtlamaya ihtiyaç duyuluyor kardeşim ?

Gaz kolu yaklasik 120 derecelik bir alani taradiginda module etmesi pek kolay olmuyor ergonomik olarak.. Yani gazi keserken saga sola cekistirme ihtimali yuksek kumanda cubugunu.... IMAC yaparken tam gaz ve rolanti ardisik olarak kullaniliyor, diger kontrol yuzeylerinin komutlari ise cok daha az miktarda veriliyor... Yani stall turn ve snap tono disinda rudder'a yalnizca cok kucuk mudahaleler gerekiyor, keza elevator icin de tam yukselis, tam alcalma komutu verilmesi durumu pek soz konusu degil vs...

Bu nedenle, kisa hareket eden gaz kolu ergonomik konfor sagliyor diyebiliriz... En azindan benim gibi topalak elli pilotlar icin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari