OS MAX 55AX motoruma kavuştum.
Şimdi yine sizlerden öğrenmek istediklerimle karşınızdayım 
Daha önce açılmış olan
Bu konunun içerisinde her ne kadar bu konuda Sümer Abi Glow Uçak Motorlarının rodajı ile ilgili bilgi ve tecrübelerini paylaşmış olsa da yine de konunun yapılan bilgi ve tecrübe paylaşımlarının Benzinli Motorlara öncelik tanındığını gördüm. Yine de sizlerden ricam Glow Uçak Motorların Rodajı ile ilgili daha önceden açılmış olan bir konu var ise bana linkini gönderebilir misiniz? Benim gözümden kaçmış olabilir.
Bir de bu rodaj ile ilgili araştırmalarımı yaparken
1. Rodaj
2. Nominal aşınma
3. Bozulma
Bizim arzumuz ikinci safhayı olabildiğince uzatabilmek ve yıllar boyunca sorunsuz bir şekilde motorumuzdan faydalanmaktır. Bu hedef için aşağıda bazı ipuçlarını bulacaksınız.
BİRİNCİ AŞAMA: MOTORUN RODAJI Tüm motorlar yep yeni oldukları dönemde sevgiyle yaklaşılmak isterler. Marangozlar çalışmalarında 1/16 inçlik bir hata payının tolerans sınırları içerisinde olduğunu kabul ederler. Bu motorlar ise bir inçin 0.001’i kadar hassasiyetleri tolerans sınırları içerisinde kabul edecek şekilde üretilirler. Motorun ne kadar kaliteli olduğu bir anlam ifade etmez. Nominal aşınma döneminde yaşayabilmesi için motorun mutlaka rodaj işleminden doğru şekilde geçmesi gerekmektedir. Rodaj sırasında kullanılacak olan benzin son derece önemlidir. Benzin içerisinde en az %18 oranında yağ olmalıdır. Rodaj için asla yüksek nitrolu benzin kullanmayınız. Hem paranızı hem de motorunuzu korumuş olursunuz. %25 veya daha nitro içeren benzinleri tercih edin. Her zaman yeni benzin kullanın. Kesinlikle 6 ay veya daha uzun süredir beklemiş benzini rodajda kullanmayın. Beklemiş benzinde yoğunlaşma (kondensasyon) meydana gelebileceğinden motorunuza sorun çıkarabilir ve ayrıca paslanmasında rol oynayabilir. Benzinin karbüratörünüze ulaşmadan önce bir şekilde filtreden geçtiğini teyit edin. Birçok insanın yakıt hatlarındaki kirden dolayı iğneyi olması gerektiği gibi ayarlayamadıkları bilinen bir durumdur. Bu onları karbüratör ve yakıt sistemlerindeki pisliği temizleyinceye kadar çıldırtan bir durumdur. Bujiler kullanılıp atılan ürünlerdir. Her zaman yanınızda yeterli miktarda yeni bujiniz olmalıdır. O.S. bujileri piyasada hem güvenilir hem de performansları açısından en çok tavsiye edilen bujilerdir. Bir nitro benzinli motorun rodajına başlarken motoru üzerindeki tüm vidaların sıkıca yerlerine oturduğunu öncelikle kontrol edin. Daha önceleri gevşek vidaların bulunduğu motorlarla karşılaşılmıştır. Üreticiler de hata yapabilirler. Aslında benim en çok önereceğim motorun manifoldunu tutan tüm vidalarının sökülerek Kırmızı Loctite konularak yeniden sıkıca yerlerine yerleştirilmeleridir. Ancak bunu yaparken sıvıyı vidanın tüm bölgelerine yaymayın. Vibrasyonla gevşeyebilecek tüm vidalara Mavi Loctite sürünüz. Kırmızı renklisi daha kalıcı bir yapıya sahip olup ısı olmayan yüzeylerde onu açabilmeniz daha zor olacaktır. Bujiyi motordan ayırıp motor içerisine birkaç damla “after run oil” damlatınız. Bu ilk çalıştırmada motorun yağsız çalışmasını önleyecek ve ömrünün uzamasına büyük bir katkı yapacaktır. Bu yağların içerisinde genellikle korozyonu önleyen inhibitörler vardır ve silindir ile krank milinin korunmasında son derece yardımcıdırlar. Benzinin yanmasından ortaya çıkan bir yan ürün olan hidroklorik asit eğer motorunuza bu yağlardan damlatmayı ihmal ederseniz motorunuzu kelimenin tam manasıyla yiyecektir. Bu işlemlerden sonra bujiyi yerine oturtun ve iğnenizi üç tur açın. Motor çalıştığı zaman onun olabildiğince zengin çalışmasını istiyoruz. RPM olabildiğince düşük tutulmalıdır. İlk rodaj sırasında motoru asla tam gazda çalıştırmayınız. Tüm parçaların birbirleriyle uyum içerisine gelirken işlemin olabildiğince kibarca gerçekleşmesini arzu ediyoruz. İlk depo benzini yakarken kibarca gaz kolunu öne geri oynatarak RPM’i değiştiriniz. Bu durum motorda “sıcak nokta”ların oluşumunu engelleyecektir. Buji ısıtıcınızı ilk deponun tüketilmesi sırasında bujinize takılı bırakabilirsiniz. Bu motorunuzun arzu edildiği kadar zengin çalışmasına yardımcı olacaktır. Rodaj işleminin tam olarak bitmesi için üç depo benzini tüketmeniz gerekmektedir. Üçüncü deponun tüketilmesi sırasında buji ısıtıcıyı çıkarın ve iğne ayarını fabrika önerisine göre ayarların. Üçüncü depo da bittiğinde artık sorunsuz bir motor için gerekli işlemleri tamamlamış oluyor ve uçmaya hazır hale geliyorsunuz.
İKİNCİ AŞAMA: NOMİNAL AŞINMA İster iki zamanlı, ister dört zamanlı motorunuz olsun, her zaman egzozdan çıkacak beyaz dumana dikkat etmeniz gerekecektir. Mutlaka iyi bir beyaz duman görmelisiniz. Duman yoksa motor fakir çalışıyor demektir ve siz motorun ömrünü kısaltıyorsunuz demektir. Motor fakir çalışıyorsa ısı yükselmiştir ve yükselen ısı kötüdür. Hava Filtresi: Bir motorun en önemli yıkıcı faktörünün kir ve pislik olduğu bir sır değildir. Motor parçaları içerisindeki yataklarda oluşan problemlerin neredeyse %50 kadarı pisliklerin motora girmesi neticesinde ortaya çıkmaktadır. Hava filtreleri 15 mikron boyutundaki partiküllere kadar içeri alınan havayı temizlemekte ve motorun ömrünün uzamasına katkı sağlamaktadırlar.
ÜÇÜNCÜ AŞAMA: BOZULMA Yukarıda tarif edilen yöntemlere uyulduğu durumlarda anormal şartlar dışında motorlar torunlarınıza bile uçuş yaptıracak kadar uzun ömürlü olabilirler. Eğer motorlarınıza hoyratça bakarsanız gereksiz bir şekilde erkenden değiştirmek ve yenilerini almak zorunda kalırsınız. Bu da gereksiz yere para harcamanız anlamına gelecektir. Kazasız, kırımsız, zevkli ve heyecanlı uçuşlar diliyorum.
Bu yazıyı maddeler halinde sıralayacak olursak:
1-) Motorlar bir inçin 0.001’i kadar hassasiyetleri tolerans sınırları içerisinde kabul edecek şekilde üretilirler. Motorun ne kadar kaliteli olduğu bir anlam ifade etmez. Nominal aşınma döneminde yaşayabilmesi için motorun mutlaka rodaj işleminden doğru şekilde geçmesi gerekmektedir.
2-) Rodaj sırasında kullanılacak olan benzin son derece önemlidir. Benzin içerisinde en az %18 oranında yağ olmalıdır. Rodaj için asla yüksek nitrolu benzin kullanmayınız.
3-) Her zaman yeni benzin kullanın. Kesinlikle 6 ay veya daha uzun süredir beklemiş benzini rodajda kullanmayın. Beklemiş benzinde yoğunlaşma (kondensasyon) meydana gelebileceğinden motorunuza sorun çıkarabilir ve ayrıca paslanmasında rol oynayabilir.
4-) Benzinin karbüratörünüze ulaşmadan önce bir şekilde filtreden geçtiğini teyit edin.
5-) Her zaman yanınızda yeterli miktarda yeni bujiniz olmalıdır.

6-) Bir nitro benzinli motorun rodajına başlarken motoru üzerindeki tüm vidaların sıkıca yerlerine oturduğunu öncelikle kontrol edin. Ama

7-) Aslında benim en çok önereceğim motorun manifoldunu tutan tüm vidalarının sökülerek Kırmızı Loctite konularak yeniden sıkıca yerlerine yerleştirilmeleridir. Ancak bunu yaparken sıvıyı vidanın tüm bölgelerine yaymayın. Vibrasyonla gevşeyebilecek tüm vidalara Mavi Loctite sürünüz. Kırmızı renklisi daha kalıcı bir yapıya sahip olup ısı olmayan yüzeylerde onu açabilmeniz daha zor olacaktır.
(Ama gerekli mi değil mi çömez modelciler olarak sizlerin tecrübeleri doğrultusunda öğrenebiliriz hep birlikte
)
Bujiyi motordan ayırıp motor içerisine birkaç damla “after run oil” damlatınız. Bu ilk çalıştırmada motorun yağsız çalışmasını önleyecek ve ömrünün uzamasına büyük bir katkı yapacaktır. Bu yağların içerisinde genellikle korozyonu önleyen inhibitörler vardır ve silindir ile krank milinin korunmasında son derece yardımcıdırlar. Benzinin yanmasından ortaya çıkan bir yan ürün olan hidroklorik asit eğer motorunuza bu yağlardan damlatmayı ihmal ederseniz motorunuzu kelimenin tam manasıyla yiyecektir.
9-) Bu işlemlerden sonra bujiyi yerine oturtun ve iğnenizi üç tur açın. Motor çalıştığı zaman onun olabildiğince zengin çalışmasını istiyoruz.
Zengin çalışmanın ne demek olduğunu ve karbiratör ayaları ile ilgili bilgileri daha önceden Türker Abi anlatmış zaten
Hatta karbiratör ayarı konusunda bir de Ömer Abinin yazısı var
10-) RPM olabildiğince düşük tutulmalıdır. İlk rodaj sırasında motoru asla tam gazda çalıştırmayınız. Tüm parçaların birbirleriyle uyum içerisine gelirken işlemin olabildiğince kibarca gerçekleşmesini arzu ediyoruz.
11-) İlk depo benzini yakarken kibarca gaz kolunu öne geri oynatarak RPM’i değiştiriniz. Bu durum motorda “sıcak nokta”ların oluşumunu engelleyecektir.
12-) Buji ısıtıcınızı ilk deponun tüketilmesi sırasında bujinize takılı bırakabilirsiniz. Bu motorunuzun arzu edildiği kadar zengin çalışmasına yardımcı olacaktır.
13-) Rodaj işleminin tam olarak bitmesi için üç depo benzini tüketmeniz gerekmektedir.
14-) Üçüncü deponun tüketilmesi sırasında buji ısıtıcıyı çıkarın ve iğne ayarını fabrika önerisine göre ayarların
15-) Üçüncü depo da bittiğinde artık sorunsuz bir motor için gerekli işlemleri tamamlamış oluyor ve uçmaya hazır hale geliyorsunuz.
denilmektedir.
Her ne kadar böyle bir yazı paylaşılmış olsa da gördüm ki yine yazıda da belirtilmeyen hususlar var. Örneğin Barlas N. Aytaçoğlu "Rodaj işleminin tam olarak bitmesi için üç depo benzini tüketmeniz gerekmektedir." dese de bu üç depo benzin tüketiminde neler yapılacağını nelere dikkat edileceğini açık açık belirtmemiştir. Özellikle konuda 2. depo ile ilgili hiçbir şey bulunmamaktadır. Bu nedenle kafama takılan soruları şu şekilde sıralamak istedim:
1-) Rodaj sırasında kullanmam gereken benzin ve yağ hangisidir? Yeni benzin nereden bulabilirim?
2-) Filtre olarak hangi filtreyi kullanmalıyım?
3-) Rodaja başlamadan önce başka neler yapılmalı?
4-) Rodaj sırasında 1. depo kullanılırken, kullanmadan önce ve bittiğinde neler yapılmalı?
5-) Rodaj sırasında 2. depo kullanılırken, kullanmadan önce ve bittiğinde neler yapılmalı?
6-) Rodaj sırasında 3. depo kullanılırken, kullanmadan önce ve bittiğinde neler yapılmalı?
7-) Rodaj en fazla kaç depo ile yapılmalı?
Rodaj sonrasında neler yapılmalı?
Bu konuda da paylaştığım yazıdaki doğru olan bilgilere, eksik kalan noktalara, yanlış olan bilgilere (yanlış demek ne kadar doğru olur bilmiyorum ama :-\) değinerek yine ansiklopedik kıvamda bilgi ve tecrübelerinizden faydalanmak ve bilmediklerimi öğrenmek istedim.
Şimdiden teşekkür ederim.


Daha önce açılmış olan
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
bu konuyu da okuduktan sonra benzinli motorlar için rodajın nasıl yapılması gerektiğini öğrendim. Bu konunun içerisinde her ne kadar bu konuda Sümer Abi Glow Uçak Motorlarının rodajı ile ilgili bilgi ve tecrübelerini paylaşmış olsa da yine de konunun yapılan bilgi ve tecrübe paylaşımlarının Benzinli Motorlara öncelik tanındığını gördüm. Yine de sizlerden ricam Glow Uçak Motorların Rodajı ile ilgili daha önceden açılmış olan bir konu var ise bana linkini gönderebilir misiniz? Benim gözümden kaçmış olabilir.
Bir de bu rodaj ile ilgili araştırmalarımı yaparken
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
bu siteden bir yazıya rastladım ve sizinle paylaşmak istedim."Motor Bakımı
Nitrolu yakıtla çalışan motorlar bazen tam bir baş belası olabilirler. Umarım bu rehber karşılaşabileceğiniz sorunlarda size yardımcı olabilir. Pek çoğumuz motorlarla ilgili önemli bilgileri zor yoldan öğrenmişizdir. Şimdi bu mekanik yaratıkların gizemlerine bazı temel bilgileri öğrenerek giriş yapalım. Tüm mekanik araçlar var oldukları süreçte üç aşamadan geçerler. 1. Rodaj
2. Nominal aşınma
3. Bozulma
Bizim arzumuz ikinci safhayı olabildiğince uzatabilmek ve yıllar boyunca sorunsuz bir şekilde motorumuzdan faydalanmaktır. Bu hedef için aşağıda bazı ipuçlarını bulacaksınız.
BİRİNCİ AŞAMA: MOTORUN RODAJI Tüm motorlar yep yeni oldukları dönemde sevgiyle yaklaşılmak isterler. Marangozlar çalışmalarında 1/16 inçlik bir hata payının tolerans sınırları içerisinde olduğunu kabul ederler. Bu motorlar ise bir inçin 0.001’i kadar hassasiyetleri tolerans sınırları içerisinde kabul edecek şekilde üretilirler. Motorun ne kadar kaliteli olduğu bir anlam ifade etmez. Nominal aşınma döneminde yaşayabilmesi için motorun mutlaka rodaj işleminden doğru şekilde geçmesi gerekmektedir. Rodaj sırasında kullanılacak olan benzin son derece önemlidir. Benzin içerisinde en az %18 oranında yağ olmalıdır. Rodaj için asla yüksek nitrolu benzin kullanmayınız. Hem paranızı hem de motorunuzu korumuş olursunuz. %25 veya daha nitro içeren benzinleri tercih edin. Her zaman yeni benzin kullanın. Kesinlikle 6 ay veya daha uzun süredir beklemiş benzini rodajda kullanmayın. Beklemiş benzinde yoğunlaşma (kondensasyon) meydana gelebileceğinden motorunuza sorun çıkarabilir ve ayrıca paslanmasında rol oynayabilir. Benzinin karbüratörünüze ulaşmadan önce bir şekilde filtreden geçtiğini teyit edin. Birçok insanın yakıt hatlarındaki kirden dolayı iğneyi olması gerektiği gibi ayarlayamadıkları bilinen bir durumdur. Bu onları karbüratör ve yakıt sistemlerindeki pisliği temizleyinceye kadar çıldırtan bir durumdur. Bujiler kullanılıp atılan ürünlerdir. Her zaman yanınızda yeterli miktarda yeni bujiniz olmalıdır. O.S. bujileri piyasada hem güvenilir hem de performansları açısından en çok tavsiye edilen bujilerdir. Bir nitro benzinli motorun rodajına başlarken motoru üzerindeki tüm vidaların sıkıca yerlerine oturduğunu öncelikle kontrol edin. Daha önceleri gevşek vidaların bulunduğu motorlarla karşılaşılmıştır. Üreticiler de hata yapabilirler. Aslında benim en çok önereceğim motorun manifoldunu tutan tüm vidalarının sökülerek Kırmızı Loctite konularak yeniden sıkıca yerlerine yerleştirilmeleridir. Ancak bunu yaparken sıvıyı vidanın tüm bölgelerine yaymayın. Vibrasyonla gevşeyebilecek tüm vidalara Mavi Loctite sürünüz. Kırmızı renklisi daha kalıcı bir yapıya sahip olup ısı olmayan yüzeylerde onu açabilmeniz daha zor olacaktır. Bujiyi motordan ayırıp motor içerisine birkaç damla “after run oil” damlatınız. Bu ilk çalıştırmada motorun yağsız çalışmasını önleyecek ve ömrünün uzamasına büyük bir katkı yapacaktır. Bu yağların içerisinde genellikle korozyonu önleyen inhibitörler vardır ve silindir ile krank milinin korunmasında son derece yardımcıdırlar. Benzinin yanmasından ortaya çıkan bir yan ürün olan hidroklorik asit eğer motorunuza bu yağlardan damlatmayı ihmal ederseniz motorunuzu kelimenin tam manasıyla yiyecektir. Bu işlemlerden sonra bujiyi yerine oturtun ve iğnenizi üç tur açın. Motor çalıştığı zaman onun olabildiğince zengin çalışmasını istiyoruz. RPM olabildiğince düşük tutulmalıdır. İlk rodaj sırasında motoru asla tam gazda çalıştırmayınız. Tüm parçaların birbirleriyle uyum içerisine gelirken işlemin olabildiğince kibarca gerçekleşmesini arzu ediyoruz. İlk depo benzini yakarken kibarca gaz kolunu öne geri oynatarak RPM’i değiştiriniz. Bu durum motorda “sıcak nokta”ların oluşumunu engelleyecektir. Buji ısıtıcınızı ilk deponun tüketilmesi sırasında bujinize takılı bırakabilirsiniz. Bu motorunuzun arzu edildiği kadar zengin çalışmasına yardımcı olacaktır. Rodaj işleminin tam olarak bitmesi için üç depo benzini tüketmeniz gerekmektedir. Üçüncü deponun tüketilmesi sırasında buji ısıtıcıyı çıkarın ve iğne ayarını fabrika önerisine göre ayarların. Üçüncü depo da bittiğinde artık sorunsuz bir motor için gerekli işlemleri tamamlamış oluyor ve uçmaya hazır hale geliyorsunuz.
İKİNCİ AŞAMA: NOMİNAL AŞINMA İster iki zamanlı, ister dört zamanlı motorunuz olsun, her zaman egzozdan çıkacak beyaz dumana dikkat etmeniz gerekecektir. Mutlaka iyi bir beyaz duman görmelisiniz. Duman yoksa motor fakir çalışıyor demektir ve siz motorun ömrünü kısaltıyorsunuz demektir. Motor fakir çalışıyorsa ısı yükselmiştir ve yükselen ısı kötüdür. Hava Filtresi: Bir motorun en önemli yıkıcı faktörünün kir ve pislik olduğu bir sır değildir. Motor parçaları içerisindeki yataklarda oluşan problemlerin neredeyse %50 kadarı pisliklerin motora girmesi neticesinde ortaya çıkmaktadır. Hava filtreleri 15 mikron boyutundaki partiküllere kadar içeri alınan havayı temizlemekte ve motorun ömrünün uzamasına katkı sağlamaktadırlar.
ÜÇÜNCÜ AŞAMA: BOZULMA Yukarıda tarif edilen yöntemlere uyulduğu durumlarda anormal şartlar dışında motorlar torunlarınıza bile uçuş yaptıracak kadar uzun ömürlü olabilirler. Eğer motorlarınıza hoyratça bakarsanız gereksiz bir şekilde erkenden değiştirmek ve yenilerini almak zorunda kalırsınız. Bu da gereksiz yere para harcamanız anlamına gelecektir. Kazasız, kırımsız, zevkli ve heyecanlı uçuşlar diliyorum.
Barlas N. Aytaçoğlu"
Bu yazıyı maddeler halinde sıralayacak olursak:
1-) Motorlar bir inçin 0.001’i kadar hassasiyetleri tolerans sınırları içerisinde kabul edecek şekilde üretilirler. Motorun ne kadar kaliteli olduğu bir anlam ifade etmez. Nominal aşınma döneminde yaşayabilmesi için motorun mutlaka rodaj işleminden doğru şekilde geçmesi gerekmektedir.
2-) Rodaj sırasında kullanılacak olan benzin son derece önemlidir. Benzin içerisinde en az %18 oranında yağ olmalıdır. Rodaj için asla yüksek nitrolu benzin kullanmayınız.
3-) Her zaman yeni benzin kullanın. Kesinlikle 6 ay veya daha uzun süredir beklemiş benzini rodajda kullanmayın. Beklemiş benzinde yoğunlaşma (kondensasyon) meydana gelebileceğinden motorunuza sorun çıkarabilir ve ayrıca paslanmasında rol oynayabilir.
4-) Benzinin karbüratörünüze ulaşmadan önce bir şekilde filtreden geçtiğini teyit edin.
5-) Her zaman yanınızda yeterli miktarda yeni bujiniz olmalıdır.
Ömer Abi söylemişti zatenOmer Erkan' Alıntı:İsmail kardeşim, ben öncelikle üreticinin tabsiye ettiği sınırlar içinde kalmayı tercih ederim. Senin motorun yeni olacağı için, ilk önce üreticinin rodaj için tavsiye ettiği pervaneyi almanı öneririm. Bir de pervane biraz sarf malzemesi sınıfındandır. Farklı ölçülerde, ama tavsiye edilen sınırlar inde bir kaç tane almanı tavsiye ederim. Genel kural olarak, büyük çap küçük hatve (pitch) nispeten yavaş, küçük çap büyük hatve hız için uygundur. Senin modelin bir eğitim modeli olduğu için öyle hız yapması gerekmiyecektir. 11*7'nin yanında yakın ölçülerden de sipariş verebilirsin. Öte yandan, pervane seçiminde tam kararı değişik pervaneler ile bir kaç uçuş yaparak verebilirsin. Sıcaklık konusunda ise, muhtemelen motorun os#8 buji ile gelecektir, ben olsam bir tane de soğuk buji sipariş verirdim.

6-) Bir nitro benzinli motorun rodajına başlarken motoru üzerindeki tüm vidaların sıkıca yerlerine oturduğunu öncelikle kontrol edin. Ama
Sümer Abi'nin bu uyarısını da gözden kaçırmayınSümer Yamaner' Alıntı:Hemen bi uyarı yapayım. Muhtemelen kargodan ilk motor çıkacak. Heyecanla üzerine saldırırken dikkat et!![]()
55AX'in pervanenin yaslandığı aluminyum diski yerinden çok kolay çıkar. Çıkarken de onu içeride kranka sabitleyen minik metal kama düşebilir. Sonra adamı süründürür. Dikkat et derim!
![]()
7-) Aslında benim en çok önereceğim motorun manifoldunu tutan tüm vidalarının sökülerek Kırmızı Loctite konularak yeniden sıkıca yerlerine yerleştirilmeleridir. Ancak bunu yaparken sıvıyı vidanın tüm bölgelerine yaymayın. Vibrasyonla gevşeyebilecek tüm vidalara Mavi Loctite sürünüz. Kırmızı renklisi daha kalıcı bir yapıya sahip olup ısı olmayan yüzeylerde onu açabilmeniz daha zor olacaktır.
(Ama gerekli mi değil mi çömez modelciler olarak sizlerin tecrübeleri doğrultusunda öğrenebiliriz hep birlikte
9-) Bu işlemlerden sonra bujiyi yerine oturtun ve iğnenizi üç tur açın. Motor çalıştığı zaman onun olabildiğince zengin çalışmasını istiyoruz.
Zengin çalışmanın ne demek olduğunu ve karbiratör ayaları ile ilgili bilgileri daha önceden Türker Abi anlatmış zaten
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hatta karbiratör ayarı konusunda bir de Ömer Abinin yazısı var
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
10-) RPM olabildiğince düşük tutulmalıdır. İlk rodaj sırasında motoru asla tam gazda çalıştırmayınız. Tüm parçaların birbirleriyle uyum içerisine gelirken işlemin olabildiğince kibarca gerçekleşmesini arzu ediyoruz.
11-) İlk depo benzini yakarken kibarca gaz kolunu öne geri oynatarak RPM’i değiştiriniz. Bu durum motorda “sıcak nokta”ların oluşumunu engelleyecektir.
12-) Buji ısıtıcınızı ilk deponun tüketilmesi sırasında bujinize takılı bırakabilirsiniz. Bu motorunuzun arzu edildiği kadar zengin çalışmasına yardımcı olacaktır.
13-) Rodaj işleminin tam olarak bitmesi için üç depo benzini tüketmeniz gerekmektedir.
14-) Üçüncü deponun tüketilmesi sırasında buji ısıtıcıyı çıkarın ve iğne ayarını fabrika önerisine göre ayarların
15-) Üçüncü depo da bittiğinde artık sorunsuz bir motor için gerekli işlemleri tamamlamış oluyor ve uçmaya hazır hale geliyorsunuz.
denilmektedir.
Her ne kadar böyle bir yazı paylaşılmış olsa da gördüm ki yine yazıda da belirtilmeyen hususlar var. Örneğin Barlas N. Aytaçoğlu "Rodaj işleminin tam olarak bitmesi için üç depo benzini tüketmeniz gerekmektedir." dese de bu üç depo benzin tüketiminde neler yapılacağını nelere dikkat edileceğini açık açık belirtmemiştir. Özellikle konuda 2. depo ile ilgili hiçbir şey bulunmamaktadır. Bu nedenle kafama takılan soruları şu şekilde sıralamak istedim:
1-) Rodaj sırasında kullanmam gereken benzin ve yağ hangisidir? Yeni benzin nereden bulabilirim?
2-) Filtre olarak hangi filtreyi kullanmalıyım?
3-) Rodaja başlamadan önce başka neler yapılmalı?
4-) Rodaj sırasında 1. depo kullanılırken, kullanmadan önce ve bittiğinde neler yapılmalı?
5-) Rodaj sırasında 2. depo kullanılırken, kullanmadan önce ve bittiğinde neler yapılmalı?
6-) Rodaj sırasında 3. depo kullanılırken, kullanmadan önce ve bittiğinde neler yapılmalı?
7-) Rodaj en fazla kaç depo ile yapılmalı?
Bu konuda da paylaştığım yazıdaki doğru olan bilgilere, eksik kalan noktalara, yanlış olan bilgilere (yanlış demek ne kadar doğru olur bilmiyorum ama :-\) değinerek yine ansiklopedik kıvamda bilgi ve tecrübelerinizden faydalanmak ve bilmediklerimi öğrenmek istedim.
Şimdiden teşekkür ederim.

Bu konu aşağıdaki konudan taşınan mesajlar ile Yönetim tarafından açılmıştır.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol