Graupner Jr Ergo 50 helikopter

Merhaba Levent bey,

Servoların bakımı derken, pil takıp denemeyeyim mi? ayrıca bakım mı yapayım?

Bu arada kuyruk gyro su var sanırım;


1inci ve 2inci servo ana rotorun dönmesini sağlıyor

3ncü servo kuyruktaki rotorun dönmesini sağlıyor

4üncür servo gaz servosu..

ben bunu alırken benzinle çalışıyor diye aldım:) nitro ise sorun yok tabi.. zaten o aşamaya gelmeye şu an daha çok var ;)

Ana rotoru kontrol eden servoların dizilimi şöyle..
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


7-1 Aileron = Swash Plate modele önden baktığınızda sağa ve sola yatar. (SERVO 1)
7-2 Elevatör = Swash Plate modele yandan baktığınızda öne ve arkaya yatar. (SERVO 2)
7-3 collective Pitch = Swash Plate yukarı ve aşağı hareket eder. (SERVO 3)


Sizin "3" numara ile işaretlediğiniz servo (SERVO 4) kuyruğu hareket ettirir evet fakat direk alıcıya bağlanmaz, bu servo GYRO ya bağlanır ve GYRO da alıcının ilgili kanalına bağlanır. Kuyruk stabilitesi içinde GYRO ya ayrıca ayar yapılır. Ben modelin üzerinde GYRO göremedim bu arada.

Bu modelin ne kadar yattığı mechul, yine söyleyeyim ben olsam modeli komple söker, temizlik ve bakım yapardım.
Merakınızı gidermek için sisteme enerji verebilirsiniz tabi. Fakat servoları özellikle; Servo Tester ile kontrol etmekte fayda var.

Artık yavaş yavaş söküm ve bakım resimlerini bekleriz. ;)
Başarılar.:saygilar:
 
Başlığı güncelledim %p

Değerli paylaşımlarınız benim için çok kıymetli teşekkür ediyorum.

Evet gyro yok .. sonradan takıp ekleyebilir miyim acaba buna ? Gyro olmazsa ben bunu düşürürüm :)

Bir de dediğiniz gibi helideki pil kutusuna pil taktım, off->on yaptım, sensörlerde ufak bir hareket oluyor.. kumandayı çalıştırıp komut verdim ama bir hareket tepki yok. Tabi kumandasını da öğrenmek gerekiyor.. dediğim gibi bu konu hakkında sıfırım. herşey zamanla olacak..
 
  • Beğen
Tepkiler: LEVENT UYGUN
Gyro olsa da dusurursunuz merak etmeyin ? Turkalp bey yanlis anlamayin, ancak su anda bunu ucurmaniz veya calistirmaniz, hatta belki ayarlamaniz bile pek mumkun degil.

Oncelikle helikopter mekanigi ve elektronigi ile ilgili, yeni baslayanlar icin onerdigimiz tum konulari okuyup hazmetmeniz lazim. Ozellikle hazmetmeniz lazim diyorum, zira o konularda anlatilanlar bu modelin torunlari icin anlatiliyor. Bugunun modern helilerini, neyin ne ise yaradigini ogrendikten sonra elinizdeki modelin mekanigini anlayabilir hale gelirsiniz, zaten o zaman neden israrla bunlari yazdigimizi da anlayacaksiniz.

Ben yillardir bu hobinin icindeyim. Elimde Kyosho’nun sizin modelinizin cocugu jenerasyonundan bir heli var, ancak ne parcasini bulabiliyorum, ne de oturup uretmeye/urettirmeye zamanim var. Bu modelin de basina zamaninda benim Kyosho’nun basina gelenler gelsin istemiyorum ? O zamanlar forum falan yoktu, beni uyaran olmamisti... ☺️

Levent abinin onerisine kulak verin. Bunu temizleyip rafa kaldirin, ilerde degerini anlayacaksiniz. Guncel bir elektrikli modelle baslamak cok daha ucuza gelecek ve cok cok cok daha kolay olacak.
 
Merhaba Emre bey,

Sizlerin değerli bilgileri ve tecrübelerini kullanarak elimdekinin bakımını tamamlamadan ve yeterli seviyeye gelmeden uçurma niyetinde değilim ;) Ben elektrikli helikopter uçak vs bunları sevmiyorum. benzin-nitro motorların sesi, egzozun kokusunu tatmak istiyorum ;)

sadece gyro takılabilir mi onu merak etmiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Türkalp Bey yazmayayım diyorum çünkü yazınca yanlış anlaşılıyor ama ben sizin yazılanları okumadığınızı düşünmeye başladım. Hala elinizdekinin bakımından söz ediyorsunuz. Halbuki size onu temizleyip vitrine koyun diyorlar. Arada çok büyük bir fark var. Hiçbir deneyiminiz olmadığını kendiniz yazmışsınız "Bakım" ise uçurmaktan çok daha büyük deneyim ister. Yani "bakım" şimdilik size göre değil gibi görünüyor. Geri dönülemeyecek bir hasar vermeden önerilere uymanız çok daha mantıklı olacak bence. Tekrar, işinize karıştığım için özür dilerim ama dayanamadım...
 
Merhaba,
Ben tüm yazıları okuyorum. Ben , şu anda olmasa da , bunu yeterli bilgi seviyesine geldikten ve bakım vs. yaptıktan sonra , bu nasıl 30 sene önce uçuyorsa, yine uçabilir inancındayım. Sonuç olarak hobi ;) vitrine kaldırma niyetinde değilim ;) bunun için sizlerin değerli bilgilerine ihtiyacım olacak. Herkese iyi haftalar dilerim.%p
 
Merhaba,
Ben tüm yazıları okuyorum. Ben , şu anda olmasa da , bunu yeterli bilgi seviyesine geldikten ve bakım vs. yaptıktan sonra , bu nasıl 30 sene önce uçuyorsa, yine uçabilir inancındayım. Sonuç olarak hobi ;) vitrine kaldırma niyetinde değilim ;) bunun için sizlerin değerli bilgilerine ihtiyacım olacak. Herkese iyi haftalar dilerim.%p
Son bir kez daha açıklama ihtiyacı hissettim.
"Bizlerin değerli bilgileri" ile bu aleti uçar hale getiremezsiniz! Çünkü "bizlerin değerli bilgileri" size bu aleti kenara koyup işi öğrenmek için güncel bir helikoptere yönelmenizi söylüyor. Kendi beyan ettiğiniz deneyim düzeyiniz (yani sıfır) göz önüne alındığında, ortalama bir modelcinin elinizdeki helikopteri kavrayıp bakımını yapabilecek düzeye gelmesi için, yoğun bir şekilde uçuş ve onarım yapmak koşuluyla ihtiyaç duyacağı süre ortalama 3 sene! Haydi siz sıradışı bir yeteneksiniz diyelim, olsun 2 sene.
Bizlerin değerli bilgilerini bir kez daha okursanız, diyoruz ki bunu kurcalamayın, önce işi öğrenin. Sonra buna dönersiniz.
Haa evet tabii ki sonuç olarak hobi! Gelip geçici bir heves de olabilir. Bunu kurcalar, sağını solunu kullanılamaz hale getirir, bir kenara atar, başka bir hobiye geçersiniz. "Sonuçta bu bir hobi" diye önemsemediğiniz bu iş aslında bir yaşam biçimidir biliyor musunuz... Gerçek anlamda modelci olan kişilerin o kadar çok ortak özelliği vardır ki. Hiçbiri bu işe "sonuçta bu bir hobi" diye bakmazlar, çok ciddiye alırlar.
Tercih sizindir...
 
Merhaba Sümer bey ;

"Bizlerin değerli bilgileri" ile bu aleti uçar hale getiremezsiniz! Çünkü "bizlerin değerli bilgileri" size bu aleti kenara koyup işi öğrenmek için güncel bir helikoptere yönelmenizi söylüyor. Kendi beyan ettiğiniz deneyim düzeyiniz (yani sıfır) göz önüne alındığında, ortalama bir modelcinin elinizdeki helikopteri kavrayıp bakımını yapabilecek düzeye gelmesi için, yoğun bir şekilde uçuş ve onarım yapmak koşuluyla ihtiyaç duyacağı süre ortalama 3 sene! Haydi siz sıradışı bir yeteneksiniz diyelim, olsun 2 sene.
Bizlerin değerli bilgilerini bir kez daha okursanız, diyoruz ki bunu kurcalamayın, önce işi öğrenin. Sonra buna dönersiniz.
-> Doğru, zaten bunu yapacağım,


Haa evet tabii ki sonuç olarak hobi! Gelip geçici bir heves de olabilir. Bunu kurcalar, sağını solunu kullanılamaz hale getirir, bir kenara atar, başka bir hobiye geçersiniz. "Sonuçta bu bir hobi" diye önemsemediğiniz bu iş aslında bir yaşam biçimidir biliyor musunuz... Gerçek anlamda modelci olan kişilerin o kadar çok ortak özelliği vardır ki. Hiçbiri bu işe "sonuçta bu bir hobi" diye bakmazlar, çok ciddiye alırlar. ->Bunu nereden çıkardınız :( ben kesinlikle bu platformu önemsiyorum. Benim imzamda 30 senelik rüyam gerçek oldu yazdım, bunun ne anlama geldiğini düşünürseniz, benim için bu platformun ne kadar değerli olduğunu da anlarsınız diye düşünüyorum. Sonuç olarak, acele etmeden , bakımlarını yaparak ilerleyeceğim. sanırım, yeni bir model alabilirim, öğrenmek için yeni bir versiyona geçebilirim, zamanım kısıtlı , şu anda , elimdekini sizlerden gelecek feedbacklar ile öğrenerek gelebildiğim yere kadar gelmek istiyorum. Modeli parçalamak sonra başka bir hobiye geçmek gibi bir konu sözkonusu değil.

Artık bu modeli kullanma , bunu vitrine kaldır vs. gibi bunları yazmaya gerek yok sanırım, bu yazılara da cevap vermeyeceğim. kendimi ifade ettiğimi farzediyorum. Bakımlarına geçtiğim zaman yardım rica edeceğim.
 
Zaten sizin geçici bir hevesle bu işe dalmadığınızı anlayabiliyorum. O nedenle sizin için kaygılanarak cevap yazdım birkaç kere. Çünkü ilerlemeye çalıştığınız yolda çok büyük olasılıkla lanet okuyarak bu işten uzaklaşma riskiniz vardı. Eğer geçici bir heves olduğunu düşünsem hiçbir şekilde araya girip cevap yazmazdım.
Hem bu hobide çok eskiyim hem de mesleğim gereği insan davranışları konusunda profesyonel sayılırım. Aramıza yeni bir arkadaşımız katıldığında öncelikle onun bu işte kalıcı olup olmayacağını anlamaya çalışırım ki bu daha yazdığı ilk birkaç mesaj ile belli olur. Kalıcı olabilecek (ki bunlar sayıca azdırlar) birisi geldiğinde hepimiz çok heyecanlanırız. Tahmin edemeyeceğiniz kadar çok seviniriz. Aileye yeni bir kardeş gelmiş gibidir. O zaman ister istemez ukalalığımız tutar, "onu öyle yapma, böyle yap" demeye başlarız. Temel derdimiz yeni gelen kardeşin sorunlar yaşayıp ayrılmasını önlemektir. Doğal olarak kılavuzumuz kendi deneyimlerimizdir. O deneyimler ışığında yönlendirmeye çalışırız. Yukarıda yazılan her şeyi bu gözle okursanız aslında altında büyük bir dostluk yattığını da göreceksiniz.
Kolay gelsin...
 
Selam Levent bey,



bu uçuş kutusunda buji ısıtıcı , ateşleyici dışında motor bakım parçaları vs var mıdır? içeriği nedir acaba?
 
Helikopteri bunca uyarıya rağmen kullanma niyetindeyseniz; merkezkaç etkisindeki dönen elemanları, şiddetle değiştirmenizi tavsiye ederim! Bunlar; paller, pal tutucuları ve pal vidaları (ana rotor ve kuyruk tarafı dahil) , feathering shaft, feathering shaft vidaları, main shaft ve vidaları, dişli vidaları, linkler gibi tüm parçaları gözden geçirmenizi, hayati tehlike olasılığından dolayı gözden geçirmenizi öneririm. 15 yıl gibi bir süre sizin parçaların içerisinde göremeyeceğiniz çatlaklara, paslara, yorulmalara sebep olmak için yeterli bir süre! Ki bunca tedbiri almış olmanıza rağmen helikopteri, kendinizi koruyacak bir tabakanın arkasında olacak şekilde uçuşunuzu yapmanızı da öneririm. Hiçbir helikopterin hele de 15 yıllık 50’lik boyutta bir helinin şakası olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: TÜRKALP KUCUR
Eğer geçici bir heves olduğunu düşünsem hiçbir şekilde araya girip cevap yazmazdım.
Hem bu hobide çok eskiyim hem de mesleğim gereği insan davranışları konusunda profesyonel sayılırım. Aramıza yeni bir arkadaşımız katıldığında öncelikle onun bu işte kalıcı olup olmayacağını anlamaya çalışırım ki bu daha yazdığı ilk birkaç mesaj ile belli olur. Kalıcı olabilecek (ki bunlar sayıca azdırlar) birisi geldiğinde hepimiz çok heyecanlanırız. Tahmin edemeyeceğiniz kadar çok seviniriz. Aileye yeni bir kardeş gelmiş gibidir. O zaman ister istemez ukalalığımız tutar, "onu öyle yapma, böyle yap" demeye başlarız. Temel derdimiz yeni gelen kardeşin sorunlar yaşayıp ayrılmasını önlemektir.
Çok güzel bir özet olmuş, ellerine sağlık abi :bravo: Biz üzerimize düşenin fazlasını yaptığımızı düşünüyorum ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: TÜRKALP KUCUR
Ehhh, şöyle ne yapacağını bilememiş, kafasını kaşıyan bir smiley olsaydı da koysaydım.Tamam o zaman , ne zaman söküyoruz , bu ihtiyarda daha iş vardır da , bakalım kritik parçaların durumu ne ?
Linkler kesinlikle çöp , plastik birkaç yılda krakerleşir , orijinalleri bulunması zor olduğuna göre , ball'lar ile beraber yenilerini takmak lazım , kafayı sök, feathering şaftı kontrol et , tüm rulmanları değiştir.Dfc kafada bu iş çok kısa ve az maliyetli , FB kafa , offff, her yeri link , her yeri rulman , maliyete bak :undecided:
Ana dişli , kavrama , one way kontrol et.Kavrama değişir , one way inşallah pastan kilit olmamıştır , bulunması zor bir parça ...Kuyruk aktarma kayış ise , işte zurna zırt dedi , o kayış et olmuştur , yenisi inşallah bulunur :(, dişli ve rulmanlar tabii ki elden geçecek , hatta rulmanlar değişecek.Tail rotor blade holderler de sökülüp , rulmanlar değişecek.Maliyet patlıyor bu arada....:eek:
Tahta pal ancak hover yapar , yaşına bakarsak bomba gibi patlama riski yüksek olduğu için , bir çift de pal yazalım.
Daha motora ve elektroniğe giremedim , servolar eski seri ise analog ve büyük ihtimal gresleri kurumuştur.Hadi temizledik, bir tanesi sıyrık ya da elektronik arızalı çıkarsa , hop yaz oradan 5 adet servo :eek:
Ben nitrocu değilim de , bir de governor lazım tabi , hadi gyro benden hediye olsun , aslen ünite lazım ama , alıcısı ,satellitesi ,:(
Iı ıhhh , olmadı , bu masrafa yeni bir 550 alınır ....Olsun , maksat hem modeli , hem hobiyi öğrenmek , bazıları da zoru sever ,napalım , :rolleyes:
Türkalp kardeşim , inan seni anladık, sakın dalga geçtiğimi de düşünme lütfen , sadece empati yaparak yaşayacağın zorlukları , en önemlisi harcayacağın zamanı ve masrafı tahmini olarak simüle ettim.Gerçekten zorlayıcı ve netice olarak sadece ilk kırıma kadar uçabileceğin bir modele vereceğin emeği de düşünerek , başarılar diliyorum .:saygilar:
Her aşamayı paylaş , herkes elinden gelen yardımı da esirgemeyecektir , buna inan....:saygilar: