Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Bunlar motivasyon şeysi sayılır mı acaba???


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Buna adam çatlatma şeysi denir!...

O zaman çatlatmaya devam ?


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Cuma günü Panteri uçuşa götürdüm, ama uçamadan sadece bu 4 pozla geri döndük :D Zira motor çalışmadı, sahada yaptığım incelemede yakıt pompasının çalışmadığını tespit ettim. Eve dönünce de pompayı kontrol etmek için söktüm, tabi pompa derinlerde gömülü, onu sökmek için tüm yakıt sistemini de sökmem gerekti. Pompayı söktükten sonra denediğimde herşey normal çalışıyordu. Haliyle kafalar da karıştı biraz. Acaba yaşanan son motor durmasında pompanın bir etkisi varmıydı diye de düşünmeye başladım. Bir miktar test yapmaya devam edeceğim pompadan yana emin olmak için. İçime sinmez ise Me262nin ilk motorunun yanına bir de yeni yakıt pompası eklerim. Tüm yakıt sistemini sökünce hava kapanının filtresinin de çok ideal durumda olmadığını farkettim. Kullandığım yakıt gerçek uçaklarda kullanılan JET A-1 yakıtı, haliyle içinde pek çok katkı var, bu katkılar da "model" motorlarındaki kullanımında yakıtı normal kerosene göre daha "kirli" yapıyor. Bu da filtrelerin vs daha hızlı kirlenmesine neden oluyor görünüşe göre. Herşey böyle üst üste gelince artık komple yeni bir yakıt sistemi yapmanın vakti gelmiş dedim. Ayrıca bakım programında da hava kapanı filtrelerinin her 50 uçuş veya 75 litre / 20 galon yakıtta bir yenilenmesini de eklemiş oldum :)

Mevcut 3 litrelik deponun gereksiz büyük olduğunu zaten daha önceden tespit etmiştim, modelin uçuşlarının yarıdan fazlası depoyu 2.5 litre işaretine kadar doldurup yapıldı ve en uzun uçuşlarda bile indiğimde halen 1 litre civarında yakıtım vardı. Mevcut deponun tasarımını koruyup üstünden bir kısmı uçurdum, boyunu da az biraz kısalttım, toplamda 2.3 litrelik yeni bir depo tasarımı elde ettim. Bu deponun üstünde epey bir hacim kazanacağım için de yakıt pompası, valf, filtre gibi elemanlar, hatta belki FADEC ve iniş takımı kontrolörünü bile monte edebileceğim derli toplu bir platform yapma şansım olacak. Bu da modelin için hayli düzenleyecek ve olası problemlerde müdaheleyi ve bakımı da kolaylaştıracak. Hava kapanı da sıfır km yeni bir tane ile değiştirilecek.

Eski depo şöyleydi: (Kırmızılar hava kanalları)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni depo da kabaca şöyle olacak (tasarımda ufak tefek değişiklikler olacak)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





Tabi yeni deponun yapımına girişmeden önce eldeki mevcut depo işini bitirmem gerekliydi :) Haftasonu hayli cacık geçti diyebilirim çeşitli sepeplerle, ancak dün atolyeye girip çalışmaya başlayabildim. İLk olarak tornada aluminyumdan bir "yüzük" işledim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu yüzük deponun doldurma ve emme tapasının girmesi için kullanılacak:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sonra deponun nefeslik hattı için gerekli deliği delip nipelini monte ettim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yüzüğün geleceği yer de işaretlenip delindi ve dremel ile genişletildi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gece son iş olarak bu yüzük yerine epoksi ile yapıştırıldı ve iki depo yarısı da birbirlerine geçirilip yapıştırıldılar, sızdırmazlık için ekyeri epoksi/aerosil karışımı ile sıvandı. Sabah hızlıca kontrol ettiğimde herşey iyi görünüyordu ama bu akşam gerçek sızdırmazlık testlerine gireceğim. Eğer sorun yoksa depoyu Salim'e teslim edip Panterin deposunun yapımına başlayacağım :) Niyetim 25/26 Aralık haftasonunda panterin yeniden uçar durumda olması. Bu vesile ile aralık ayı plastik maket programını komple askıya alıp tamamen panter ve RC Me262'ye odaklandığımı da değerli :RCKolik: ailesine beyan eder hepinize iyi bir hafta dilerim:saygilar:
 
  • Sevdim
Tepkiler: Rasim Öztürk
Evren üstadım , o yüzüğü faturalı işleyip, yerine daha fazla temas yüzeyi elde ederek yapıştırsak nasıl olurdu , çatlatma şeysi beni de çatlattı da ,gözün üstünde kaş bahanesi arıyom ;D:lol:

Fatura derken? Telefon elektrik su? :evil::lol:

Abi işin aslı şu ki aluminyum ile epoksi yapışması sözkonusu ise yüzey alanı ne kadar geniş olursa olsun alın alına yapışmaya güvenmem. o yüzden de bu yukarıdaki fotolardan sonra, yüzük nihai boyutlarına ulaştıktan sonra dış yüzeyini kaba zımpara ile birhayli pürüzlendirdim, alkola yatırıp temizledim ve depodaki yerine yapıştırdıktan sonra etrafını yine eposki/aerosil karışımı ile sıvayarak yanlardan saran bir yapışma elde ettim. Ancak böyle içime siniyor :)

Depo pazartesi akşamüstü itibariyle sızdırmazlık testlerinden de başarıyla geçti teslimata hazır hale geldi. Ancak Benim bu hafta da yine gel-git peşinde koşturmam gerektiği için bir türlü Salim'e teslim edemedim, kısmetse bugün diyorum :) Deponun son hali aşağıda:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Mahalleye bir tane deli yeter! Daha fazla üzerimize gelmeyin....
:saygilar:


Salim'in deposu tamamlanınca tam gaz Pantherin yeni deposunun kalıplarının tasarımına ve baskılarına giriştim. Alt yarının yarımlarının baskısı dün sabah itibariyle tamamlandı. Üst yarının yarımlarının baskıları da tamamlanmak üzere.

Alt yarı parçaları yaklaşık 15saatlik bir baskı ile basıldılar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Üst tarafın parçaları da 16 saatten biraz daha fazla sürecek toplamda.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Baskıların tamamlanması sonrası tipik olarak yüzey hazırlama, waxlama ve kumaş yatırma aşamaları takip edecek. Ancak bu depo artık modelin nihai deposu olacağı için kalıp hazırlık aşamasında az biraz daha fazla emek harcayıp daha düzgün, ek yerleri boşluksuz kalıplar yapmayı tercih edebilirim. Zira ilk depoyu fiberglass yapıp denedikten sonra kevlar ile nihaibir depo yapmak niyetim var, yakışıklı olsun bari dimi :) :saygilar:
 
  • Sevdim
Tepkiler: Rasim Öztürk
Hafta ortası güncellemesi gelsin :)

Panterin yeni kalıplarının tüm hazırlık aşamaları dün akşam saatlerinde tamamlandı ve hemen kumaşlar yatırıldı...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Epoksinin jelleşmesini takiben fazlalıklar traşlandı ve kurumaya bırakıldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu akşam kalıplar açıldı, parçalar kalıplardan ayrıldılar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İki parçanın uyumu kontrol edildi, beğenildi :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Üst parçaya nefeslik nipeli monte edildi, ön tarafta deponun ana ağzı için gerekli delik açıldı, birleşim yerleri yapışmaya hazırlanmak amacıyla zımparalandı, alkol ile temizlendi ve parçalar birbirlerine yapıştırılıp birleşim yeri epoksi/aerosil karışımı ile sıvanıp kurumaya bırakıldı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Öne gelecek olan agız yeni bir ticari depodan kesildi temizlendi, gecenin ilerleyen saatlerinde (birleşim yerindeki epoksi yeterince sertleşince) bu meret de yerine yapıştırılacak ve cam elyafı kumaşlarla desteklenecek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yarın akşam sızdırmazlık testleri yapılacak, sonrasında da modele montaj ve yeni borulama vs halledilecek. Model cuma veya cumartesi uçuşa yetişecek gibi görünüyor :thumbup:
 
Yeni depo imalatı tamamlandı, sızdırmazlık testleri de başarılı :thumbup: modele montaja başlıyorum.:halay::yuppi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Eski deponun model içindeki görünümü:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni deponun model içindeki görünümü:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni depo ve yeni hava kapanının yerlerindeki görünümleri:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni hortumlar da yerlerini almaya başladılar (yerleşim kesinleşince tüm hortumlar emniyet teliyle sıkıştırılacaklar)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdi deponun üzerine bir platfom yapıp pompa filtre ve vanayı oturtmam gerekli...
 
Bizim :))) Panterimiz daha güzel bir kere! Hıh o ne öyle, kanopi açıkta uçuş yapıyor unutmuş zahar:eek: Zavallı pilot karışacak gazellere umurunda değil!
Ne çamur attım ama ;D;D:lol: Şaka bir yana abi belli ki güzel bir inşaat yapmış, gayet de iyi bir pilotajla uçuruyor. Ama en büyük panter bizim panter!:)
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ben bu tür durumlarda modelden çok sahaya kafayı takıyorum. O windows çayırı bizde olsa, ne Panterler çıkar. Gerçi olsa ne fark eder, otunu bile biçemeyiz ya!...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Olumsuz düşünmeye programlanmışız. Oralarda bu sahalar ve tesisleçoğu zaman özel klüp ve bazen de derneklerin himayesinde. Üyeler de ciddi paralar ödüyorlar. Bizde olmamasının nedenlerinden biri de bu. Mümkünse para vermeyelim ama saha şahane olsun...
NERDE BU DEVLET?....
 
Olumsuz düşünmeye programlanmışız. Oralarda bu sahalar ve tesisleçoğu zaman özel klüp ve bazen de derneklerin himayesinde. Üyeler de ciddi paralar ödüyorlar. Bizde olmamasının nedenlerinden biri de bu. Mümkünse para vermeyelim ama saha şahane olsun...
NERDE BU DEVLET?....

Somut bir ornek verecegim, isim vermek dogru olmaz ama konuyu paylasmakta bir behis gormuyorum....

Adana'da Kelaynak havacilik klubumuz var. Tum hazir altyapisi ile birlikte, tertemiz bir kafeterya, modelciler icin bir kulup odasi, isteyene hangarlama imkani, 220v elektrik, tertemiz bay/bayan tuvaletler, sabun ve kagit havlusuna kadar mevcut ve bunlar bir isletme sorumlusu tarafindan da denetim altinda...

Ayni zamanda dileyen modelciler icin mangal imkani tum altyapisiyla mevcut, komurunuz ve etinizle gelmeniz yeterli, ayrica cocuklar icin yuksek standartta bir cocuk parki ve bir cim voleybol sahasi da mevcut, unutmadan yeteri kadar golgelik de mevcut sahada....

Kalabalik bir modelci ve aile grubu dahi olsa herhangi bir sikisiklik yasama sansiniz neredeyse yok diyebilirim, hersey herkese yetecek kadar mevcut...

Ve tum bunlar icin odemeniz gereken maddi bedel ne kadar biliyormusunuz ? HICBIRSEY :eek: Gidin yeter ki, oyle pazarlama taktigi falan da degil, yillardir boyle durum....


Peki modelciler nerede ucuyorlar dersiniz ? :lollol::lollol::lollol::lollol: Cayirda cimende.... Gunesin altinda yanarak.... Sebep mi ? Pist dar, mesafe uzak (sehrin gobeginden 22 km ve hem otoban hem de E5 uzerinden yaklasik 18-20 dakika icerisinde ulasim mumkun, trafik falan sifir) :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ayni piste, gunde 5-6 tane Full-Scale sportif ucagin inip kalktigini soylemismiydim :lol::lol::lol: Aksaklik ihtimaline karsi da transponder surekli olarak acik modelcilerin oldugu tarafta, gelen giden olursa duyabiliyorsunuz rahatlikla...

Pilotaji gelistirmeye hic bir zaman luzum yok. Cunku biz profesyonel degiliz, cunku soyle, cunku boyle.... Hep bahaneler dinleyip dururum yillardir... Madem o luzumsuz bu luzumsuz neden modelcilik yapiyorsun, en luzumsuzu zaten hobimiz diyecegim tutuyor ama diyemiyorum, acaba bir kisi de olsa kazanirmiyiz diye soylemlere devam :hoppa:


Yazin ucusa giden bulmak zordur, neden mi ? Hava sicak. Sabah 6 ila 9 arasi 24 ila 33 derece arasinda dediginizde aman be kim kalkacak o saatte cevabini alirsiniz !

Kabahat sartlarda degil, yalnizca ama yalnizca bizde... Kabul edelim, tembeliz, tembeliz, tembeliz... Buna karsilik da kibrimizden asla odun vermeyiz...

Azicik da ben dokeyim dedim icimi :lol::lol::lol::lol: Mahkemeye veren olmaz deee mi ??:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::):):):)
 
Somut bir ornek verecegim, isim vermek dogru olmaz ama konuyu paylasmakta bir behis gormuyorum....

Adana'da Kelaynak havacilik klubumuz var. Tum hazir altyapisi ile birlikte, tertemiz bir kafeterya, modelciler icin bir kulup odasi, isteyene hangarlama imkani, 220v elektrik, tertemiz bay/bayan tuvaletler, sabun ve kagit havlusuna kadar mevcut ve bunlar bir isletme sorumlusu tarafindan da denetim altinda...

Ayni zamanda dileyen modelciler icin mangal imkani tum altyapisiyla mevcut, komurunuz ve etinizle gelmeniz yeterli, ayrica cocuklar icin yuksek standartta bir cocuk parki ve bir cim voleybol sahasi da mevcut, unutmadan yeteri kadar golgelik de mevcut sahada....

Kalabalik bir modelci ve aile grubu dahi olsa herhangi bir sikisiklik yasama sansiniz neredeyse yok diyebilirim, hersey herkese yetecek kadar mevcut...

Ve tum bunlar icin odemeniz gereken maddi bedel ne kadar biliyormusunuz ? HICBIRSEY :eek: Gidin yeter ki, oyle pazarlama taktigi falan da degil, yillardir boyle durum....


Peki modelciler nerede ucuyorlar dersiniz ? :lollol::lollol::lollol::lollol: Cayirda cimende.... Gunesin altinda yanarak.... Sebep mi ? Pist dar, mesafe uzak (sehrin gobeginden 22 km ve hem otoban hem de E5 uzerinden yaklasik 18-20 dakika icerisinde ulasim mumkun, trafik falan sifir) :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ayni piste, gunde 5-6 tane Full-Scale sportif ucagin inip kalktigini soylemismiydim :lol::lol::lol: Aksaklik ihtimaline karsi da transponder surekli olarak acik modelcilerin oldugu tarafta, gelen giden olursa duyabiliyorsunuz rahatlikla...

Pilotaji gelistirmeye hic bir zaman luzum yok. Cunku biz profesyonel degiliz, cunku soyle, cunku boyle.... Hep bahaneler dinleyip dururum yillardir... Madem o luzumsuz bu luzumsuz neden modelcilik yapiyorsun, en luzumsuzu zaten hobimiz diyecegim tutuyor ama diyemiyorum, acaba bir kisi de olsa kazanirmiyiz diye soylemlere devam :hoppa:


Yazin ucusa giden bulmak zordur, neden mi ? Hava sicak. Sabah 6 ila 9 arasi 24 ila 33 derece arasinda dediginizde aman be kim kalkacak o saatte cevabini alirsiniz !

Kabahat sartlarda degil, yalnizca ama yalnizca bizde... Kabul edelim, tembeliz, tembeliz, tembeliz... Buna karsilik da kibrimizden asla odun vermeyiz...

Azicik da ben dokeyim dedim icimi :lol::lol::lol::lol: Mahkemeye veren olmaz deee mi ??:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::):):):)
Böyle bir imkanım olsa her gün orada olurdum. Hiç de tembel değilim!:yuppi:
 
Adana'da Kelaynak havacilik klubumuz var. Tum hazir altyapisi ile birlikte, tertemiz bir kafeterya, modelciler icin bir kulup odasi, isteyene hangarlama imkani, 220v elektrik, tertemiz bay/bayan tuvaletler, sabun ve kagit havlusuna kadar mevcut ve bunlar bir isletme sorumlusu tarafindan da denetim altinda...
Zamanında RCKolik ekibi olarak 2 defa Adana’ya gidip, bu şahane tesiste uçuş yapmıştık. Gerçekten de imkanlar bakımından süper bir tesis :thumbup:
Peki modelciler nerede ucuyorlar dersiniz ? :lollol::lollol::lollol::lollol: Cayirda cimende.... Gunesin altinda yanarak.... Sebep mi ? Pist dar, mesafe uzak (sehrin gobeginden 22 km ve hem otoban hem de E5 uzerinden yaklasik 18-20 dakika icerisinde ulasim mumkun, trafik falan sifir) :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Peki biz buna şaşırdık mı ? ;D:lollol:
 
Böyle bir imkanım olsa her gün orada olurdum. Hiç de tembel değilim!:yuppi:
Bir de Adana'da bu aralar baya bir kolon problemli hasta varmis diye duydum. Maket bicagi :rolleyes:, pardon bisturisi :lol: saglam bir cerrah ariyorlarmis yana yakila.... E-5'in egsoz dumani yerine, mis gibi kuyruk yagi esansini solumak da cabasi... Salgam da krema ustunde cilek misali... Offf canim cekti valla :)