Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Bu özet video serileri çok güzel oluyor. Özellikle resimleri birebir takip edemeyenler icin :)

Videoya eklenen imalat resimleri de ayrıca güzel %p Ellerine emeğine sağlık Evren hocam :thumbup:
Teşekkürler Mehmet Abi :) bu videoya resim ekleme işini bayadır yapmak istiyordum. PIP işi çok basit birşey aslında ama bir türlü olmuyordu beceremiyordum. Dün tamamen kazayla, şans eseri neyi yanlış yaptığımı farkettim :laugh: böylece elimdeki video işleme yazılımına olan hakimiyetim de %1 den %1.05’e çıktı :lol::lol::lol:

:RCKolik: Sağolsun farklı alanlarda da geliştiriyorum kendimi :evil:
 
Son düzenleme:
Bayram tarifesinden çalışmaya devam...

Rudderın menteşe yerlerini belirleyip bunlara karşılık gelen yerleri dikey stabda da işaretleyip hem ruddera hem de staba menteşeler için bloklar yapıştırdım. Bilgi olsun diye ekleyeyim, bu tayyarede rudder iki parça, alt ve üst olarak. Ortada tam elevatörlere denk gelen yer sabit olarak dikeye yapışık olacak. Gerçek uçakta bunu yapma nedenleri rudder ile elevatörlerin birbirine çarpmaması. F9F2 modeline kadar bu ayrım açılı olarak yapılmış, F2 den daha sonraki modellerde ise ayrım hattı düz olmuş. Ziroli muhtemelen inşaat kolaylığı açısından bu ayrımı düz olarak işlemiş planına (plan aslında F2 versiyonu) ben şimdilik sinirleri düz yapıştırdım ama niyetim F2 versiyonunda olduğu gibi ayrımı eğik olarak yapmak. bu değişikliği yaptığımda daha net anlaşılır olacaktır ne demek istediğim, şimdilik fazla kasmayın he diyin geçin :lol:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra dikey stabı kaplamaya başladım. Serenden hücum kenarına kadar olan ön kısmı tek parça olarak 2.5 mm balsa ile kapladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


arka kısım ise ikişer parçada kaplanacak, yatay stabın altındaki ve üstündeki alanlar ayrı ayrı kaplanacak. Üst tarafın kaplaması ancak stabın montajından sonra yapılabilir, ma alt tarafı daha önceden yapmak birleşim yerinin daha iyi olmasını sağlayabilir. Alt taraf için 3 farklı lif yönlü olacak şekilde 2.5mm balsa levhadan parçalar kesip birleştirerek bir kaplama levhası hazırladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


ve yerine yapıştırdım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


her iki tarafı da kapladıktan sonra stab yatağına hizalı olarak fazlalıklarını traşladım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Stabla arasındaki boşluk minimumda, az bir macun ile kolaylıkla kapatılabilecek durumda
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hazır kaplama işlerine girişmişken de stabın önündeki alanın da kaplamasını tamamladım. Burası gövde kaplamasındaki 3mm lik çıtalar ile stabdaki 2.5mm lik levhaların karışımıyla kaplandı. Bu modeli yapan pek çok insan buradaki geçişin pek de başarılı olmadığından şikayetçi idi, yapınca ben de o kervana katıldım. Açıkçası bu geçişteki kıvrımlar gerçekten karmaşık ve zor, ve modeli inşa eden bazılarının da belirttiği gibi 3 boyutlu CAD ortamının falan olmadığı zamanlarda yapılmış bir tasarımla tam olarak doğru şekillendirilmesi de çok kolay değil. Yani Ziroli amcaya fazla da yüklenmemek lazım :) neyse ki "pambıh" macun var :) şu ilk kat tesviyeyle birleşim yerleri düzeltildikten sonra geçişin "şekli" de pambıh macun ile biraz daha iyi hale getirilebilir. Her durumda, fena görünmeyen bir kuyruğa sahip oldu tayyaremiz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu cumartesi günü, yani benim tatilimin son günü için biraz iddialı bir hedefim vardı, şu an o hedefe erişebilecek gibi görünüyorum ama bakalım, aceleye getirmeden yetişirse ne ala...
 
Son düzenleme:
Fırından taze taze (şaka değil dışarıda zımparadan yeni geldi :evil::evil::evil:)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ek yerleri tamam, şu meşhur problemli geçiş noktası biraz daha macun ve zımpara istiyor, ama ilk tur sonucunda bile fena değil.
 
Koca uçağın gövdesinde kaplanmamış tek yer kuyruğun ucu olunca (kanat birleşimini saymazsak tabiki) dayanamadım ve hemen gidip buralara gelecek kaplama levhalarını da kesip biçip yapıştırıp hazırladım. Mandalla iğneyle yerine emaneten tutturdum:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pantere benzemeye başladı sanki :)
 
Navy bunları deniz uçağı olarak kullanıyormuş demek :lol: hiç bahsetmedin daha önce abi :p:lollol:
 
Elevatörlerin menteşelenmesinin ilk etabı da tamamlandı. Menteşe olarak robart’ın 1/8” lik (3mm) pin tipi menteşelerini kullanmak niyetindeyim. Ama elimde daha kalın ve sağlam olan 3/16” (4.5mm) lıklar da var içime sinmezse bunlara da geçebilirim.
Bu menteşeler her iki yüzeydeki bloklara açılan deliklere giriyor. Aslında bence kullanımları şerit tipi yassı menteşelere nazaran daha kolay. Sonuçta bir delik açmak bir yarık açmaktan daha kolay. Ama bu deliğin tam merkezli ve dik olması çok önemli. Bu amaçla da robart bir delik klavuzu veriyor menteşelerle birlikte.

Öncelikle menteşenin geleceği yeri işaretliyoruz:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra klavuzun deliğini bu işarete gelecek şekilde hizalıyoruz. Klavuzun iki tarafındaki kulaklar yüzeyin alt ve üst taraflarına tam bastığı zaman delik ortalı ve dik oluyor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra uygun çaplı matkap ile, ki burada 1/8” lik kullandım, klavuz sıkı sıkı tutularak menteşe bloğunun içine delik deliniyor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Deliğe yerleştirilmiş menteşeler şöyle görünüyor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Menteşelenmiş elevatör de böyle:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Zirolinin elevatör ve stabı birlikte inşa ettirmesi bu aşamada da çok faydalı oldu, gayet düzgün bir şekilde menteşelemeyi becerebildim.

Şu an stab ile elevatör arasında 7 mm boşluk var. Elevatörlerin önüne 6 mm lik hücum kenarı çıtası eklenip yuvarlak olarak şekillendirilecek. Stabın arkası da 0.4mm lik kontra ile kapatılacak, böylece boşluk neredeyse sıfıra inecek. Ayrıca stabın alt ve üst yüzeyinden arkaya doğru uzanıp elevatörün hücum kenarını saran yine 0.4mm lik kontradan şeritler eklenecek, böylece hem görsel hem de aerodinamik olarak menteşe boşluğu kapatılacak.
 
Aa, ayıp ettin şimdi :) eski mesajları oku bakayım dikkatlice bahsetmiş miyim bahsetmemişmiyim ;)
Biz onu şaka sandık abi ama bu ciddi ciddi düşmandan saklanmak için şu altına giriyor :lollol::lollol:

Bir de kuyruktaki o meşhur geçiş noktası gerçeğinden bile iyi olmuş sanki :bravo: