Güç Dağıtım Kartı

ugur ipek

Yeni Uye
Katılım
14 Haz 2020
Mesajlar
9
Tepkime puanı
8
Yaş
30
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Multikopter
Herkese merhaba . Kendi Quad-Copter'imde kullanacağım Emax marka MT-3515 motorlar için güç dağıtım kartı seçiminde öneriye ihtiyacım var. 4S Lipo ve 1355 Karbon Fiber pervaneler için tek motorun maksimum 28.59A akım çekeceği bilgisini ecalc sitesinden hesaplanmıştır. Hata payı olarak %10 ilave edip yaklaşık 32A akım çekeceğini düşünmekteyim. Piyasada hali hazırda satılan MATEK XT60 5-12V BEC pdb kartının ise bu değerleri karşılamayacağını ürün kataloğundan okudum. Araştırdığım diğer güç dağıtım kartları da motorlarım için uygun değildi. Önerilerinizi bekliyorum.

Not: İlk defa konu açtım ve umuyorum ki doğru konu altındadır :) Herkese iyi çalışmalar diliyorum.

MATEK ÖZELLİKLER:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu "şey" pilin çıkışını dört adet ESC'ye dağıtmak ve bir de düşük akımlı voltaj regülatörü olmak dışında bir işleve sahip midir???
 
Peki kabloları doğrudan lehimleyip shrinklemek ve ayrıca bir UBEC kullanmak varken neden bu gibi acayip şeylere merak sarıyorsunuz?
Farklı bir bakış açısı tabi ki de dediğiniz gibi yapmakta mümkün. Görüntü açısından ve pil değişimi yapacağımdan soket sök-tak daha uygun olacaktır diye düşünüyorum.
 
Farklı bir bakış açısı tabi ki de dediğiniz gibi yapmakta mümkün. Görüntü açısından ve pil değişimi yapacağımdan soket sök-tak daha uygun olacaktır diye düşünüyorum.
Benim söylediğimde soket iptal edilmiyor ki. Sırf görüntü için 30 A akımda eriyecek bir şey kullanmak mantıklı mı? Üç beş sert iniş sonrasında sistemde yüzüne bakılacak hal kalmayacak zaten. Önemli olan işlevini görmesi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
ABD zamanında uzay programını geliştirirken yerçekimsiz ortamda yazabilecek tükenmez kalem ArGe'sine büyük bir para harcamış. Ruslar buna karşın nasıl bir çözüm üretmişler biliyor musun?
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Benim söylediğimde soket iptal edilmiyor ki. Sırf görüntü için 30 A akımda eriyecek bir şey kullanmak mantıklı mı? Üç beş sert iniş sonrasında sistemde yüzüne bakılacak hal kalmayacak zaten. Önemli olan işlevini görmesi.
Anladığım kadarıyla ESC'lerin '+' ve '-' bacaklarını ortak bir lehimde birleştirip oraya da bir xt60/90 konnektör bağlamamı öneriyorsunuz. Güç dağıtım kartının eriyeceğini hiç düşünmemiştim.Acı bir tecrübe yaşamadan öğrenmiş oldum. Teşekkür ederim değerli yorumlarınız için.
 
Abicim bak tanım olarak XT60 max. 60A, XT90 da max. 90A akım için tasarlanmıştır. Bilinen en enerji verimsiz aygıtlardan olan quad ise uzun zaman yüksek akım çekebilir. 4 x 30 A toplamda 120 A eder. Ben olsam ya iki tane XT90 paralel kullanırdım, veya her bir ESC'ye ayrı XT60 takardım ya da 120A uygun bir çözüm arardım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugur ipek
Abicim bak tanım olarak XT60 max. 60A, XT90 da max. 90A akım için tasarlanmıştır. Bilinen en enerji verimsiz aygıtlardan olan quad ise uzun zaman yüksek akım çekebilir. 4 x 30 A toplamda 120 A eder. Ben olsam ya iki tane XT90 paralel kullanırdım, veya her bir ESC'ye ayrı XT60 takardım ya da 120A uygun bir çözüm arardım.
Üretilen Lipo piller düşük akımlı motorlar için dizayn ediliyor diyebil miyiz ? 5000mah 50C bir pilde XT60 konnektör kullanılıyor(Bazıları XT90) ve pil 5x50=250A e kadar çıkış verebiliyor. Her iki konnektör de bu akımın üstesinden gelemez.
 
Üretilen Lipo piller düşük akımlı motorlar için dizayn ediliyor diyebil miyiz ? 5000mah 50C bir pilde XT60 konnektör kullanılıyor(Bazıları XT90) ve pil 5x50=250A e kadar çıkış verebiliyor. Her iki konnektör de bu akımın üstesinden gelemez.

Diyemeyiz. Modelcilikte neyi, nerede, nasil kullanacagimiz kendi sorumlulugumuzdur. Ornegin, 5000’lik pilden surekli 120A cekeceksek, pilin 2dk bile dayanamayacagini biliriz. Pillerin uzerinde yazan C degerlerinin ciddi markalar haricinde anlamli olmadigini biliriz. Ciddi bir markanin 250A verebilecek bir pilin ucuna xt60 takmayacagini biliriz.