Güç Dağıtım Kartı

YouTube'ta "quadplane" arattım ve çıkan bir sürü video seyrettim. Özellikle eskiden beri takipçilerinden olduğum Dennis Baldwin'e ait videolar belli bir ciddiyet içeriyor. Seyrettigim her videodaki "İHA"larin hiçbiri 3 kg'a yaklaşmaz bile...
 
Bombalı İHA abi bu İHAlar. Ondan ağır çıkıyor. Zaten 2 kilosu pil, motorlar 1 kilo, esc ıvır zıvır derken bombaya bile yer kalmıyor :D

İşin şakası bir tarafa böyle konuları takip ederken zevk alıyorum. Muhtemelen hiç quadplane yapmayacağım ama sorulan soruları ve verilen cevapları okumak gayet keyifli :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Alp Serin
Peki kabloları doğrudan lehimleyip shrinklemek ve ayrıca bir UBEC kullanmak varken neden bu gibi acayip şeylere merak sarıyorsunuz?

Biraz geç bir cevap oalcak ama konuyu sonradan okuyacak arkadaşlar için faydalı olması açısından yazmak istedim.

Matek gibi güç dağıtım kartları, quadcopterlerde 4in1 ESC kullanmak istemeyenler için oldukça kullanışlıdır. 30A'da erimezler, çoğu yüksek Amper değerlerine dayanabilir ki bu satın almadan önce de seçilebilir. Üzerlerinde çeşitli korumalar ve filtrelemeler vardır. Bunlar özellikle temiz bir FPV feedi için önemlidir.

Büyük gövdelerde çok görülür mü bilmem ama 5 inç gibi küçük gövdelerde hayat kurtarıcı olurlar. Kablo karmaşasını azaltırlar, bakımları kolaydır ve çarpmalara karşı da daha dayanıklı bir yapı olur.

Gerekli ya da gereksiz demek yanlış olur. Ancak kullanım senaryolarına bakıldığında oldukça pratik oldukları anlaşılmaktadır.

Merhaba iyi günler, Anladığım kadarıyla burada güç dağıtım kartları ile ilgili gerekli olmadığına dair şeyler okuyunca sormak istedim. Quadplane'im için maksimum 35 A akım çeken 4 motoruma 60 A escler ve plane modu için olan maksimum 56A akım çeken motoruma 80A ESC aldım ve 6S 10000mah 65 C pil ile kullanacağım. Uçuş kartı olarak pixhawk 2.4.8 'i kullanıyorum. Uygun olabilecek güç dağıtım kartı bulamadım ve burada gerek olmadığına dair bilgiler okuyunca sormak istedim. Bu şartlarda ne önerirsiniz? Kullanmaya gerek yoksa tam olarak escleri nasıl lehimliyoruz?

Güç dağıtım kartının sistem sağlığını ve güvenilirliğini arttırdığını düşünüyorum. Sağlam ve korumaları tam olan bir dağıtım kartı, sistem için güzel bir ekleme olur. Şakir Polay beyin paylaştığı kart güzel bir modele benziyor.

Yanlış mı anlaşıldım anlamadım. Beni anlayabileceğinizi düşünmüştüm. Yukarıda yazılan yazılarda konuya çok hakim olan kişiler görünce sormak istedim.
Genel olarak modelcilikle alakalı burada soru soracağınız zaman işin içine Pixhawk katmayın.


YouTube'ta "quadplane" arattım ve çıkan bir sürü video seyrettim. Özellikle eskiden beri takipçilerinden olduğum Dennis Baldwin'e ait videolar belli bir ciddiyet içeriyor. Seyrettigim her videodaki "İHA"larin hiçbiri 3 kg'a yaklaşmaz bile...

Gerçekten çok fazla. Yani faydalı yük falan desek bile...

Nasıl bir şey olduğunu oldukça merak ediyorum. Bu 8 KG'lik şeyin ölçüleri ne mesela...
 
8 kg dediğinizde benim aklıma kötü niyetler geliyor. Düşündüğünüz alet yada cihaz veya adını ne koyarsınız bilemedim hobi olmaktan çıkıyor. Bomba mı taşıyacak bu alet.
500 gr üzeri uçan model uçakları bile kayıt ettirmemizi söyleyen yönetmelik, 8 kg uçuş ağırlığı olan alet cihaz yada her neyse hangi yönetmeliğe uyacak. Amacı ne olacak. Yarışma ise bu büyüklüğün amacı nedir?
 
Merhaba,

Bahsi geçen sisteminize çok benzer, 4.2 kg ağırlığa sahip bir Quadplane yapmıştım. 6S bir sistem ve kontrol kartı olarak da Pixhawk kullanmıştım. Konuyu en baştan okudum sanırım siz sadece PDB soruyorsunuz.

Ben aşağıda linki olan basit bir PDB kullanmıştım. Bu kartın üzerine 4 adet quad motoru 1 adet de uçak motoru bağlamıştım. Başarılı bir uçuş yaptım ve herhangi bir sorunda yaşamadım. Tabii ki siz akım değerlerini kontrol edip kendi kararınızı verirsiniz.

Güç dağıtım kartı link;


Konunuzda 6S, pixhawk ve Quadplane geçtiği için belki bir konuda fikir verebilir diye forumda bulunan ve yapımında kullanılan malzemelerinde yazıldığı Quadplane konusunu da aşağıya ekliyorum.



:saygilar:
 
Son düzenleme:
İHA'mız yukarda söylediğim gibi 8 kg, görev olarak sadece yük bırakma gibi basit bir görevi olacak sadece uçacak diyebiliriz. 180cm kanat açıklığı var. Başka hangi bilgileri vermem gerek bilmiyorum ama yukarıda motor esc ve pille ilgili özellikleri belirttim.

8 kg dediğinizde benim aklıma kötü niyetler geliyor. Düşündüğünüz alet yada cihaz veya adını ne koyarsınız bilemedim hobi olmaktan çıkıyor. Bomba mı taşıyacak bu alet.
500 gr üzeri uçan model uçakları bile kayıt ettirmemizi söyleyen yönetmelik, 8 kg uçuş ağırlığı olan alet cihaz yada her neyse hangi yönetmeliğe uyacak. Amacı ne olacak. Yarışma ise bu büyüklüğün amacı nedir?
@Gülnur Tayar İHA’lar zaten hassas konumuz. Normalde hobimiz kapsamında olduğu için çok fazla destek olmamaya çalışıyoruz.

Ama olay 8 kg olunca daha da dikkat etmemiz gerekiyor. Lütfen hangi yarışmaya katılacaksınız, link paylaşır mısınız ? Neden bu kadar büyük ?

Eğer bunları tatman edici cevap alamazsak, konuyu kilitlemek zorunda kalacağız :saygilar:
 
8 kg dediğinizde benim aklıma kötü niyetler geliyor. Düşündüğünüz alet yada cihaz veya adını ne koyarsınız bilemedim hobi olmaktan çıkıyor. Bomba mı taşıyacak bu alet.
500 gr üzeri uçan model uçakları bile kayıt ettirmemizi söyleyen yönetmelik, 8 kg uçuş ağırlığı olan alet cihaz yada her neyse hangi yönetmeliğe uyacak. Amacı ne olacak. Yarışma ise bu büyüklüğün amacı nedir?

Bombalı İHA abi bu İHAlar. Ondan ağır çıkıyor. Zaten 2 kilosu pil, motorlar 1 kilo, esc ıvır zıvır derken bombaya bile yer kalmıyor :D

İşin şakası bir tarafa böyle konuları takip ederken zevk alıyorum. Muhtemelen hiç quadplane yapmayacağım ama sorulan soruları ve verilen cevapları okumak gayet keyifli :saygilar:
Uçağımızı planlarken ciddi bir faydalı yük taşımasını istedik, aklınıza kötü niyetler gelmesin bomba falan değil sadece yük bu yükünde 2-3 kilogram olmasını istedik ayrıca da kalkarken piste ihtiyaç duymadan kalkabilmesini istiyorduk bu sebeple yaptığımız araştırmalarla toplam 8-10 kg arası kaldıran bir uçak olması gerektiğini bulup buna göre bir tasarım yaptık kanat açıklığımız 180cm chord ise 30 cm olan bi tasarımımız oldu bunu epp köpükve karbon çubuklardan tasarladık ve şu anda yapısal, elektronik, 5 motor, pervaneler pil derken 5.8 kilogramlık bir uçağımız var. Artı koyacağımız yükle 8 kg’la kalkmayı düşünüyoruz.
Merhaba,

Bahsi geçen sisteminize çok benzer, 4.2 kg ağırlığa sahip bir Quadplane yapmıştım. 6S bir sistem ve kontrol kartı olarak da Pixhawk kullanmıştım. Konuyu en baştan okudum sanırım siz sadece PDB soruyorsunuz.

Ben aşağıda linki olan basit bir PDB kullanmıştım. Bu kartın üzerine 4 adet quad motoru 1 adet de uçak motoru bağlamıştım. Başarılı bir uçuş yaptım ve herhangi bir sorunda yaşamadım. Tabii ki siz akım değerlerini kontrol edip kendi kararınızı verirsiniz.

Güç dağıtım kartı link;


Konunuzda 6S, pixhawk ve Quadplane geçtiği için belki bir konuda fikir verebilir diye forumda bulunan ve yapımında kullanılan malzemelerinde yazıldığı Quadplane konusunu da aşağıya ekliyorum.



:saygilar:
Çok teşekkürler önerinizi inceleyeceğim alttaki başlığı da okumuştum teşekkür ediyorum
 
@Gülnur Tayar İHA’lar zaten hassas konumuz. Normalde hobimiz kapsamında olduğu için çok fazla destek olmamaya çalışıyoruz.

Ama olay 8 kg olunca daha da dikkat etmemiz gerekiyor. Lütfen hangi yarışmaya katılacaksınız, link paylaşır mısınız ? Neden bu kadar büyük ?

Eğer bunları tatman edici cevap alamazsak, konuyu kilitlemek zorunda kalacağız :saygilar:
Teknofest uluslararası serbest görev iha yarışması

Tabiki böyle bi şartları yok boyutlar ve ağırlık tamamen bizim belirlediğimiz bir şey, görev serbest olduğu için