Evet arkadaşlar bu yazıyı okuduğunuza göre modelciliğe başlamakla ilgili kararınızı neredeyse vermişsiniz demektir.
Ama mühim bir soru var şimdi aklınızda; Uçak mı Heli mi ? Her ikisini de yapma şansı bulmuş bir modelci olarak fikirlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Ben modelcilik yaşantıma yakıtlı (glow) model uçakla başladım. O zamanlar (1992) Türkiye’de Heli’cilik yaygın değildi. Bu anlamda çok fazla seçenekte olmamasıyla bu hobide RC Model Uçak tarafında yerimi almıştım. Devam eden yıllar boyunca birçok değişik uçakla uçuş yapma şansı bulabilmiş ve modelciliğimi sürdürmüştüm. Malum yaşam gayelerinin araya girmesiyle modelciliğe ara vermek zorunda kalmadan öncesinde artık Türkiye’de Heli’ciler pistlerde yerini almışlardı.
Şahsen bir uçakçı olarak pek fazla haz etmediğim bu Heli’cilerin bu işten ne zevk aldıklarını bir türlü anlayamayarak modelciliğe ara vermek durumumda kaldım. Ve tesadüf bu ya tekrar modelciliğe başladığımda artık Heli’ciydim Neden niçin gibi detaylara daha fazla girerek sizleri sıkmak istemem bu sebeple hemen uçak ve heli’nin benim bu zaman kadar tespit ettiğim “ARTI “ ve “EKSİ" lerini elimden geldiğince objektif bir şekilde sizlerle paylaşmaya çalışacağım.
Burada bahsettiğim modellerin başlangıç seviyesi modeller olduğu unutulmamalıdır.
UÇAK :
( + ) ARTILAR :
• Yapacağınız ilk yatırım maliyeti düşüktür.
• Karmaşık ayarları yoktur.
• Olası hasar durumlarında genellikle parça bağımlılığı olmaksızın model toplanabilir.
• Pilotaj anlamda oryantasyon kolay kazanılır.
• Model çeşitliliği çok fazladır ve hemen hemen her kullanıcıya hitap edecek bir model bulabilmek mümkündür.
• Kullanıcı birçok farklı modeli çoğunlukla sahip olduğu ekipmanları (motor, servo, alıcı v.b.) kullanarak fazladan yatırım yapmadan sadece kit değişimi ile deneyebilmektedir.
• İstenirse uzun süre havada kalabilir.
( - ) EKSİLER:
• Özellikle sayıları artarsa evde büyük yer kaplarlar ve sahaya mobilizasyonları oldukça zahmetlidir.
• İniş kalkış için mutlaka belli bir mesafede düz bir satıha ihtiyaç vardır, ayrıca uçarken oldukça büyük bir alan tarar, bu sebeple geniş açık alanlara ihtiyaç duyarlar.
HELİ :
( + ) ARTILAR :
• Evde az yer kaplar ve sahaya mobilizasyonu kolaydır.
• Uçuş sahası bulabilmek kolaydır ve küçük alanlarda da uçurulabilir.
( - ) EKSİLER:
• Yapacağınız ilk yatırım maliyeti yüksektir.
• Başlangıçta ayarları muhtemelen karmaşık gelecektir.
• Olası hasar durumlarında parça bağımlılığı kaçınılmazdır.
• Pilotaj anlamda oryantasyon genellikle uçağa kıyasla daha zor kazanılır.
• Enerji sarfiyatı fazladır uzun süre havada kalamaz.
Diye özetledikten sonra eski bir uçakçı olarak taraf tutuyor olduğumu düşünmüş olabilirsiniz. Ama şunu söylemeliyim ki modelciliğin keşfedilmiş bir matematiği yoktur bence ve “ARTILAR" lar fazladır diye bir tercih yapılamayacaktır. Öyle olsa sanırım benim şu an aktif olarak heli’yle değil de uçakla uçuyor olmam gerekirdi
Burada bence mühim olan sizin beklentileriniz daha ziyade. Fikrimi sorarsanız özetle ayar yapmaktan keyif alıyor, mekanik ve elektronikten hoşlanıyor, araştırmayı seviyor ve kendinizi ekonomik olarak hazır hissediyorsanız heli’ci olmalısınız derim.
El işçiliği gerektiren konularda özellikle de ahşap işçiliği konusunda kendinize güveniyor ve keyifle zaman ayırarak uğraşabileceğinizi biliyorsanız bence bir uçak edinmek sizi daha mutlu edecektir.
Son olarak karar vermeden önce heli ve uçağı uçarken izleyin ve hangisinin sizi daha çok heyecanlandırdığını hissetmeye çalışın bence .
En güzeline gelince ikisinden de bir tane edinmek olsa gerek . Hangisini seçersiniz bilemem ama ben bugüne kadar yaptığım kağıttan uçaklar dahil uçabilen her türlü modelden istinasız büyük keyif aldım, içinizde bu varsa bence her seçim sizin için doğrudur zaten
Ama mühim bir soru var şimdi aklınızda; Uçak mı Heli mi ? Her ikisini de yapma şansı bulmuş bir modelci olarak fikirlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Ben modelcilik yaşantıma yakıtlı (glow) model uçakla başladım. O zamanlar (1992) Türkiye’de Heli’cilik yaygın değildi. Bu anlamda çok fazla seçenekte olmamasıyla bu hobide RC Model Uçak tarafında yerimi almıştım. Devam eden yıllar boyunca birçok değişik uçakla uçuş yapma şansı bulabilmiş ve modelciliğimi sürdürmüştüm. Malum yaşam gayelerinin araya girmesiyle modelciliğe ara vermek zorunda kalmadan öncesinde artık Türkiye’de Heli’ciler pistlerde yerini almışlardı.
You must be registered for see images attach
Şahsen bir uçakçı olarak pek fazla haz etmediğim bu Heli’cilerin bu işten ne zevk aldıklarını bir türlü anlayamayarak modelciliğe ara vermek durumumda kaldım. Ve tesadüf bu ya tekrar modelciliğe başladığımda artık Heli’ciydim Neden niçin gibi detaylara daha fazla girerek sizleri sıkmak istemem bu sebeple hemen uçak ve heli’nin benim bu zaman kadar tespit ettiğim “ARTI “ ve “EKSİ" lerini elimden geldiğince objektif bir şekilde sizlerle paylaşmaya çalışacağım.
Burada bahsettiğim modellerin başlangıç seviyesi modeller olduğu unutulmamalıdır.
UÇAK :
( + ) ARTILAR :
• Yapacağınız ilk yatırım maliyeti düşüktür.
• Karmaşık ayarları yoktur.
• Olası hasar durumlarında genellikle parça bağımlılığı olmaksızın model toplanabilir.
• Pilotaj anlamda oryantasyon kolay kazanılır.
• Model çeşitliliği çok fazladır ve hemen hemen her kullanıcıya hitap edecek bir model bulabilmek mümkündür.
• Kullanıcı birçok farklı modeli çoğunlukla sahip olduğu ekipmanları (motor, servo, alıcı v.b.) kullanarak fazladan yatırım yapmadan sadece kit değişimi ile deneyebilmektedir.
• İstenirse uzun süre havada kalabilir.
( - ) EKSİLER:
• Özellikle sayıları artarsa evde büyük yer kaplarlar ve sahaya mobilizasyonları oldukça zahmetlidir.
• İniş kalkış için mutlaka belli bir mesafede düz bir satıha ihtiyaç vardır, ayrıca uçarken oldukça büyük bir alan tarar, bu sebeple geniş açık alanlara ihtiyaç duyarlar.
HELİ :
( + ) ARTILAR :
• Evde az yer kaplar ve sahaya mobilizasyonu kolaydır.
• Uçuş sahası bulabilmek kolaydır ve küçük alanlarda da uçurulabilir.
( - ) EKSİLER:
• Yapacağınız ilk yatırım maliyeti yüksektir.
• Başlangıçta ayarları muhtemelen karmaşık gelecektir.
• Olası hasar durumlarında parça bağımlılığı kaçınılmazdır.
• Pilotaj anlamda oryantasyon genellikle uçağa kıyasla daha zor kazanılır.
• Enerji sarfiyatı fazladır uzun süre havada kalamaz.
Diye özetledikten sonra eski bir uçakçı olarak taraf tutuyor olduğumu düşünmüş olabilirsiniz. Ama şunu söylemeliyim ki modelciliğin keşfedilmiş bir matematiği yoktur bence ve “ARTILAR" lar fazladır diye bir tercih yapılamayacaktır. Öyle olsa sanırım benim şu an aktif olarak heli’yle değil de uçakla uçuyor olmam gerekirdi
Burada bence mühim olan sizin beklentileriniz daha ziyade. Fikrimi sorarsanız özetle ayar yapmaktan keyif alıyor, mekanik ve elektronikten hoşlanıyor, araştırmayı seviyor ve kendinizi ekonomik olarak hazır hissediyorsanız heli’ci olmalısınız derim.
El işçiliği gerektiren konularda özellikle de ahşap işçiliği konusunda kendinize güveniyor ve keyifle zaman ayırarak uğraşabileceğinizi biliyorsanız bence bir uçak edinmek sizi daha mutlu edecektir.
Son olarak karar vermeden önce heli ve uçağı uçarken izleyin ve hangisinin sizi daha çok heyecanlandırdığını hissetmeye çalışın bence .
En güzeline gelince ikisinden de bir tane edinmek olsa gerek . Hangisini seçersiniz bilemem ama ben bugüne kadar yaptığım kağıttan uçaklar dahil uçabilen her türlü modelden istinasız büyük keyif aldım, içinizde bu varsa bence her seçim sizin için doğrudur zaten