Hezarfen'e yeni bir savaş kuşu geliyor! North American B25 Mitchell

Ömer bey, Sümer hocamın en çok korktuğu sorulardan birini sordunuz.... Eyvah dedim içimden ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Teşekkürler abi, yıllar önce kimsenin haberi bile yokken bu devreleri bulup Türkiyeye getirmiş ve kullanmış birisi olarak duble deliliğimi tescil etmiş oldun :)

Bu devreler aynen bir çift governor olarak çalışıyorlar, radyodan tek bir kanalla throttle sinyalini alıyor ve her iki motorun devrini de ayrı ayrı ölçerek gelen gaz sinyaline göre her iki motorun devrini 100RPM lik bir sınır dahilinde tutmak için motorların gaz servolarını kontrol ediyor :)



Yönetim! Bıyık altından gülme emojisi istiyorum lütfen :)

Abi şaka bir yana burundan tekerlekli bir modelde bence ihtiyacın olmaz buna, hele hele senin gibi warbird tecrübesi olan ve rudder lobisi başkanına hiç yakışmaz bu dediğin :) gazı yavaş yavaş arttır, aniden yüklenme, pistiniz yeterince uzun, o ilk çeyrekte bahsettiğin asimetrik çekişi rudder komutuyla karşılarsın bence...



Evet 110 un motorları uzun rolanti sonrasında gazın ilk yarısında asla senkron çalışmıyorlardı, kalkış teşebbüslerinin yarıdan fazlası “abort” oluyordu :) tabi o meretin kuyruk tekerlekli olduğunu unutmamak lazım. Bir önceki çift motorlum burundan tekerlekliydi ve senkron devresi olmamasına rağmen, motorlar farklı çekse de başlarda rudderla pistte tutmak mümkün oluyordu.

110un maiden uçuşuna bakın, ilk iki kalkış denemesinin ikisinde de modeli çizgide tutamadığım için kalkışı iptal ettim. Anca sonra modeli tutup gaz açıp bir süre gaz verip motorları “ısıttıktan” sonra kalkış yapabildim...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu videolar beni daha da iştahlandırıyor. Bu Warbird denen uçakların yapımı ile ilgili daha fazla detay nasıl elde edebilirim?
Sabırlıyımdır. Yavaş yavaş da olsa öğrenmeyi iple çekiyorum...