hobiyi bırakma aşamasıı
Gökhan , 450 uçurmayı kimse kolay demedi ki zaten , 450'nin tek avantajı , tüm büyük modellerin yapabildiği seri ve güçlü hareketleri , birebir yapabilmesidir.Bu sebeple büyük modele geçmeden 450 çalışmak aslında pilotaja çok büyük katkı sağlar.Üstelik büyük modeller ile yapılacak kırımlardan çok daha hesaplıdır kırımı.Komple bir 450 kırımının tamiri 700 sınıfının pal masrafı kadar ancak olabilir desem buna kimse karşı çıkmaz herhalde.
Evet , biraz çilelidir , tamiri adamın burnundan ter damlatır , çünkü sök taklar büyük modeller kadar rahat ve pratik değildir.Ancak her modelcinin bir dönem elinden mutlaka 450 sınıf geçmiştir.
Şimdi birkaç kırım yüzünden moral bozulması normal ama , hobi bırakmak denilince bunu bağdaştıramıyorum.Heli sevgisi tadan birisi , belki imkansızlıklar yüzünden bekler , uçamaz , sabreder , canı sıkılır falan ama , asla hobiden kopamaz...Haa , çok iyi pilot olursun , artık hiçbir uçuş türü tat vermez olur , artık hobiden tatmin duygusunu tam olarak alırsın , o zaman bırakmak belki......
Tavsiye kısmını artık bitirelim , şimdi sorununa odaklanalım , heli havada normal uçarken neden birden çakılır...
- Kumanda sinyal kaybı yaşamıştır
-Servolardan biri daha önceki kırımlardan kalmış olabilecek bir hasar yüzünden , havada dişini sıkıp kalmıştır
- Ünite ne kullanıyorsun , ünitenin de anlık saçmalama isteği gelmiş olabilir , üst sınıf ünitelerde pek olmaz ama , elektronik alet , her an havadan nem kapabiliyor
-Ana dişlinin sıyıracağı gelmiştir , pinyonun boşalacağı gelmiştir , esc'nin birden kesiveresi gelmiştir , özellikle eski bir batarya ile uçuş yapılıyorsa
Aniden dönerek düştüğünü yazmadığın için kuyruğa bağlı bir problem olmadığını varsayıp , kuyrukla alakalı oluşabilecek kırım sebeplerini atlıyorum...
Şimdi bu ihtimalleri göz önüne alarak , bir kırım raporu çıkar , ekipmanı bir gözden geçir , en usta pilotlar bile basit sayılabilecek birkaç kontrol eksikliğinden kırım yapabilirler , çok da moralini bozma , bu iş işte böyle öğreniliyor , kırıp topladıkça hem modelini daha iyi tanıyacak hem daha rahat ve hakim pilotaj yapacaksın...
Bu arada az kalsın geçmiş olsun demeyi unutuyordum , gelmiş geçmiş olsun Gökhan .........