Honda gx25 motorla uçmak mümkün mü?

İsmail Tuncay DAL

Çalışkan Uye
Katılım
3 Mar 2016
Mesajlar
240
Tepkime puanı
161
Yaş
43
Konum
Kahramanmaraş/Elbistan
İlgi Alanı
Uçak
Herkese merhabalar,uzun süredir elektrikli modeller uçuruyorum,memnunum da ancak şu patlar motorlu modellerinde tadına bakmadan ölmek istemiyorum,nedendir bilmiyorum nitro motor bana çok hoş gelmiyor,benzinli bir model daha çok zevk verir diye düşünüyorum.

Sözün özü elimde epeydir bakıp bakıp sevdiğim honda gx25 model,4 zamanlı bir motor var,sağlıklı,canavar gibi,bu motor kullanılarak uçurulan modeller gördüm youtube da,bende yapayım diyorum,sizce uygunmudur,net olarak 1 beygir güç çıkışı var,rpm düşük olduğu için olur mu diye şüpheliyim.Sizlerden tavsiye ve fikir rica ediyorum.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Honda gx25 motorla uçmak mümkün mü?

İsmail hocam baktım şimdi 55 cc DLE motor 1565g bu motor 2700g o zaman senin 100 cc bir uçağa ihtiyacın var hayırlı olsun sakın bensiz toplama. :laugh: :yuppi: :yuppi:.
 
Honda gx25 motorla uçmak mümkün mü?

Sanmıyorum! Çünkü yağlama sistemi karterden. Yani o motor, arabalardaki gibi, yağlamayı sadece yukarı doğru konumlandığında karterdeki yağ ile yapıyor. Bunun anlamı, uçağa monte ettiğiniz zaman, havada her tür konuma gireceğinden sorun olacaktır. Model uçak motorları, 4 zamanlı olsalar dahi (benzinliler dahil) yağlamayı yakıtın içine karıştırılan yağ ile yaparlar. Gerçi bir zamanlar Tower'da satılan 4 zamanlı motorlarda yalnızca yukarı doğru konumlandırılması gerektiği yazıyordu ama, yeni nesil motorların yağı yakıta karıştırılıyor. Yalnız uzman değilim, söylediklerim benim yorumum, yanılıyor olabilirim.
 
Mustafa Çoban.' Alıntı:
İsmail hocam baktım şimdi 55 cc DLE motor 1565g bu motor 2700g o zaman senin 100 cc bir uçağa ihtiyacın var hayırlı olsun sakın bensiz toplama. :laugh: :yuppi: :yuppi:.

Tabi Mustafa hocam,beraber toplarız,maiden de her zaman beraberiz zaten.Bu motor fabrikadan çıkış depo,üst plastik kapak ve kampana takmak için ek bir metal çerçeveyle 2700 gr,bunları soyarsam DLE ye yaklaşır sanırım.Önce uçağı yapmam lazım.Bilirsin para harcamayı sevmem,bant en iyi dostumdur. :lollol: :lollol:
 
Honda gx25 motorla uçmak mümkün mü?

Omer Erkan' Alıntı:
Sanmıyorum! Çünkü yağlama sistemi karterden. Yani o motor, arabalardaki gibi, yağlamayı sadece yukarı doğru konumlandığında karterdeki yağ ile yapıyor. Bunun anlamı, uçağa monte ettiğiniz zaman, havada her tür konuma gireceğinden sorun olacaktır. Model uçak motorları, 4 zamanlı olsalar dahi (benzinliler dahil) yağlamayı yakıtın içine karıştırılan yağ ile yaparlar. Gerçi bir zamanlar Tower'da satılan 4 zamanlı motorlarda yalnızca yukarı doğru konumlandırılması gerektiği yazıyordu ama, yeni nesil motorların yağı yakıta karıştırılıyor. Yalnız uzman değilim, söylediklerim benim yorumum, yanılıyor olabilirim.

Cevabınız için teşekkürler,bu motorun diğer bir özelliği de karterli olmasına rağmen ters de konumlandırılabiliyor.

Motorun resmini de koyacaktım ancak bi türlü tinypic yükleyemiyor,hata veriyor.Yukarıdaki resmi defalarca denememden sonra aldı.
 
Honda gx25 motorla uçmak mümkün mü?

Bir kaç örnek
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Şu ses bitirdi beni.
 
Honda gx25 motorla uçmak mümkün mü?

Proje sessiz sessiz ilerliyor.Motorun gereksiz elbiselerden soyunmus hali.Bu haliyle kasaya oturacak.Gaz servosunu bu sekilde baglamak akillica mi gorecegiz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Honda gx25 motorla uçmak mümkün mü?

Bir süredir test ediyorum;sorun yok gibi Sümer abi ama dediğiniz gibi hurda bir parçadan uydurdum,balans yok diyebilirim.
 
Honda gx25 motorla uçmak mümkün mü?

İsmail Tuncay DAL' Alıntı:
Bir süredir test ediyorum;sorun yok gibi Sümer abi ama dediğiniz gibi hurda bir parçadan uydurdum,balans yok diyebilirim.

Sorun balans değil, pervanenin, vidanın altında pul bile olmadan, yalnızca vida ile tutturulması. Ayrıca pervanenin arkasında dayandığı bir kısım da yok. Sanırım Sümer bey'in kastettiği bu. Servo ise motorun kendi sarsıntısını üzerine alacaktır. Motorun değil de, modelin üzerinde ayrı bir yere yerleştirilse daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.
 
Honda gx25 motorla uçmak mümkün mü?

Omer Erkan' Alıntı:
Sorun balans değil, pervanenin, vidanın altında pul bile olmadan, yalnızca vida ile tutturulması. Ayrıca pervanenin arkasında dayandığı bir kısım da yok. Sanırım Sümer bey'in kastettiği bu. Servo ise motorun kendi sarsıntısını üzerine alacaktır. Motorun değil de, modelin üzerinde ayrı bir yere yerleştirilse daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.
İlk önce pervaneyi sadece vidayla sıkıştırmıştım,bişey olmaz demişken birkaç denemeden sonra gördüm ki pervanenin arkasını yemiş,o kadarda sıkmıştım.Sonra vidaya ve arkasındaki çıkıntıya oluklar açtım,şimdilik sorunsuz.

Şimdi sırada bu pervanenin götürebileceğ, bir uçak bulmak/yapmakta.Kanat boyunu 2,8m düşünüyorum.Pİper cup3 benzeri olacak.
 
Honda gx25 motorla uçmak mümkün mü?

Ben bir kez daha bir şeyler yazayım. Maksat harcanacak zaman ve emeğe yazık olmasın.

Bu pervane montaj sistemi ile uçak uçurulmaz bana göre. Ahşap pervanelerin hızlı bir şekilde ezilerek vidaların gevşemesine neden olacağını unutmayın. O nedenle önde pul şart. Arkada ise pervaneye basacak geniş bir yüzey lazım. Basitçe oluklar yeterli olmayabilir. Zira 4 zamanlı yüksek torklu bir motordan söz ediyoruz. Havada pervane gevşemesi motor stopu demektir.

Motor 25 cc ve 4 zamanlı. Yani iki zamanlı eşdeğeri 15 cc civarında. Bu da 120'lik iki zamanlı anlamına geliyor yaklaşık. Ama motorun kütlesi maaşallah 2700 gram. Bence seçilecek modeller kısıtlı. Piper Cub, Telemaster ya da belki Decathlon.
 
Honda gx25 motorla uçmak mümkün mü?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ben bir kez daha bir şeyler yazayım. Maksat harcanacak zaman ve emeğe yazık olmasın.

Bu pervane montaj sistemi ile uçak uçurulmaz bana göre. Ahşap pervanelerin hızlı bir şekilde ezilerek vidaların gevşemesine neden olacağını unutmayın. O nedenle önde pul şart. Arkada ise pervaneye basacak geniş bir yüzey lazım. Basitçe oluklar yeterli olmayabilir. Zira 4 zamanlı yüksek torklu bir motordan söz ediyoruz. Havada pervane gevşemesi motor stopu demektir.

Motor 25 cc ve 4 zamanlı. Yani iki zamanlı eşdeğeri 15 cc civarında. Bu da 120'lik iki zamanlı anlamına geliyor yaklaşık. Ama motorun kütlesi maaşallah 2700 gram. Bence seçilecek modeller kısıtlı. Piper Cub, Telemaster ya da belki Decathlon.

Teşekkürler Sümer abi,tavsiyelerini dikkate alacağım.120 lik bir motora uygun pervane ne olabilir acaba,üzerinde 17x6 var,bir büyüğünü çeviremez gibime geliyor.
 
Honda gx25 motorla uçmak mümkün mü?

İsmail Tuncay DAL' Alıntı:
Teşekkürler Sümer abi,tavsiyelerini dikkate alacağım.120 lik bir motora uygun pervane ne olabilir acaba,üzerinde 17x6 var,bir büyüğünü çeviremez gibime geliyor.

Pervane uygun gibi görünüyor. Devir ölçüp ona göre karar vermek daha mantıklı olur.