Ilk kar ve Kırım

D.Baran

Uye
Katılım
26 Eyl 2015
Mesajlar
108
Tepkime puanı
129
Yaş
51
Merhaba,başlıktanda anlaşıldığı gibi maalesef konu yine bir kırım,alt kısımda ise uçuş videosunu ve harita üzerinde uçuş kayıt videosunu bulacaksınız.(Müziksiz pek tadı yok,biraz kısaltarak müzikli bir video daha ekliyorum.Iyi seyirler.)

Sabah kar manzarası çekmek için iki Phantom Pro'yu alıp çıktım ve 15-20 km uzakta sakin bir yere gittim.Uçurmadan önce pili arabada ısıttım ve sonra takıp çalıştırdım,pilin sıcaklığını 28°C yi gösteriyordu,çok iyiydi yani.Uçurup 100 m yükseldikten sonra ve herşey yolunda giderken 4.5 dakika kadar sonra 350 m uzaklıkta iken aradaki ormandan dolayı önce sinyal koptu ve alet return to home uyarısı verdi.Bende gelmesini bekleyeyim diye düşünürken uyarı sesi 4-5 saniye sonra kesildi.Tabi bu durumda bağlantının tekrar kurulmuş olması gerekiyordu ama ekrana bakıp sinyal yok yazısını görünce kötü birşeyler olduğunu anlamış oldum.

Bilenleriniz vardır, Phantom 3 lerin (standart ve 4K versiyonlarından emin değilim) düşme kaybolma vb. durumlar için harika bir özelliği var; bağlantıda bir sorun olmadığı müddetçe aracın uçuş rotasını,en kısa yoldan dönüş rotasını,anlık olarak bulunduğu konumu google map ekranı üzerinden görebilirsiniz,kullanılan DJI GO App ile bütünleşik çalışır.Ve eğer telefonunuzda internet bağlantınız var ise aracın son göründüğü konumu telefonunuz ile kolaylıkla bulabilirsiniz.Bende orman içinde yarım saat kadar dolaştıktan sonra son konumunu buldum ve şansıma araçta uzaklaşmamış, oracıkta yatıyordu.Biraz uzaklaşmış olsa ve ledleri de yanıp-sönmemiş olsa kar ile kaplı orman alanında beyaz Phantomu ayırt etmek pek mümkün olmazdı.

Neyse, gövdesinden kurtulup birkaç metre ötesine düşmüş kamerası ve kırık iki pervanesi dışında phantomda bir hasar görünmüyordu.Gimbalin kabloları düzgün bir şekilde soketinden kurtulmuştu,tekrar takması hiç zor olmadı.Sonuç olarak bu kazayı kırık bir filtre,iki pervane ve sarsıntıyı önleyici üç plastik parça ile atlatmış olduk,araç kusursuz çalışıyor.

Nihai "kaza-kırım" raporuna gelirsek,evde uçuş kaydını ve videoyu izledikten sonra kazanın düşündüğüm gibi esas olarak soğuk havadan dolayı motorlara giden çıkış gücünün pili korumak için otomatik olarak sınırlanmasıyla gerçekleştiği ortaya çıktı.

Pilin sıcaklığı aniden düşünce program çıkış gücünü sınırlandırmış (map videosunda uyarıyı göreceksiniz "Propulsions output is limited to ensure the safety of the Battery") ve bu yüzden araç ilk önce hızla irtifa kaybetmiş.Sinyalin kaybolduğu irtifada geri dönüş yapmak üzere kısa bir süre toparlanmış ve hafifte yükselme kaydedip (30m Fail Safe yüksekliği) tam geri dönüşe başlamışken 30m den yüksekte kalan ağaç dallarını aşamayıp düşmüş.Sonuç bu.

Benim, yaşadığım bu olaydan çıkardığım pekçoķ dersler var umarım sizler içinde yararlı olur.Bu olay ve bu yazım kısa bir zaman önce yazdığım "Soğuk Havalarda Uçuş-Dji Intelligent Flight Battery" yazısıyla yakından ilgili okumayanların bakmalarını öneririm.

Zaman ayırıp okuyan ve izleyen ve de görüşlerini paylaşan tüm dostlara şimdiden teşekkür ediyorum.Hoşça kalın.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ilk kar ve Kırım

Çok geçmiş olsun. Görüntüler şahane. Sizin konularınızı takip ettikçe phantom alasım geliyorBu kadar şeyi yapan bir dirma neden park sensörü benzeri bir şey koymaz ki. Böyle bir şey olsaydı belki ağaca takılmadan dönerdi
.
 
Ilk kar ve Kırım

Cahit Kaş' Alıntı:
Çok geçmiş olsun. Görüntüler şahane. Sizin konularınızı takip ettikçe phantom alasım geliyorBu kadar şeyi yapan bir dirma neden park sensörü benzeri bir şey koymaz ki. Böyle bir şey olsaydı belki ağaca takılmadan dönerdi
.

Tşk ederim Cahit Bey. Fail Safe yüksekliğini 40 metre yapmış olsam kurtaracaktı. Belirttiğiniz özellik yeni çıkacak modellerde olacak gibi görünüyor.Bunun ilk örneği Intel ile birlikte Yuneec'in Typhoon H480 modeliyle yakında çıkacak piyasaya.Üzerindeki, Intelin geliştirdiği Real Sence kamera ve yanılmıyorsam i7 tipi işlemci ile önündeki sabit yada hareketli engellere çarpmadan yol alabiliyor.Bunda tabi işlemci hızı çok önemli ve i7 işlemciside bildiğim şu an bilgisayarlarda kullanılanların en iyisi.Iyi pazarlar..
 
Ilk kar ve Kırım

Geçmiş olsun görüntüler güzeldi
 
Ilk kar ve Kırım

Çok geçmiş olsun, ayrıntılı bilgi ve paylaşım için ayrıca teşekkürler.
 
Ilk kar ve Kırım

Cahit Kaş' Alıntı:
Çok geçmiş olsun. Görüntüler şahane. Sizin konularınızı takip ettikçe phantom alasım geliyorBu kadar şeyi yapan bir dirma neden park sensörü benzeri bir şey koymaz ki. Böyle bir şey olsaydı belki ağaca takılmadan dönerdi.
Öncelikle geçmiş olsun Baran Bey. Yine bir olayı çok şükür min hasar ile atlatmışsınız :thumbup:

Cahit Hocama aynen katılıyorum. Çektiğiniz videolar zaten şahane. Yaşadığınız olaylar ise çoğunu ilk defa duyduğumuz olaylar ama anladım ve görseller ile öyle güzel paylaşıyorsunuz ki, konu ile tam alakalı olmasam da baştan sonra tüm konularınızı keyifle okuyorum. Ellerinize, emeğinize sağlık :RCKolik:
 
Ilk kar ve Kırım

Geçmiş olsun Baran bey. Eskiden olsa böyle bir durumda modeli bulabilmek tamamen bir hayaldi sanırım. :eek:

Neyseki siz en iyisini yapmış kullandığınız modelin özelliklerini sonuna kadar kullanmışsınız ve sonuçta böyle güzel olmuş. :thumbup:

Bende Mehmet abi gibi konularınızı keyifle takip ediyorum. :RCKolik:
 
Ilk kar ve Kırım

Hepinize güzel yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.Ben de elimden geldiğince paylaşımda bulunmaya devam edeceğim.
 
Ilk kar ve Kırım

D.Baran Küçükkaya' Alıntı:
Merhaba,başlıktanda anlaşıldığı gibi maalesef konu yine bir kırım,alt kısımda ise uçuş videosunu ve harita üzerinde uçuş kayıt videosunu bulacaksınız.(Müziksiz pek tadı yok,biraz kısaltarak müzikli bir video daha ekliyorum.Iyi seyirler.)

Sabah kar manzarası çekmek için iki Phantom Pro'yu alıp çıktım ve 15-20 km uzakta sakin bir yere gittim.Uçurmadan önce pili arabada ısıttım ve sonra takıp çalıştırdım,pilin sıcaklığını 28°C yi gösteriyordu,çok iyiydi yani.Uçurup 100 m yükseldikten sonra ve herşey yolunda giderken 4.5 dakika kadar sonra 350 m uzaklıkta iken aradaki ormandan dolayı önce sinyal koptu ve alet return to home uyarısı verdi.Bende gelmesini bekleyeyim diye düşünürken uyarı sesi 4-5 saniye sonra kesildi.Tabi bu durumda bağlantının tekrar kurulmuş olması gerekiyordu ama ekrana bakıp sinyal yok yazısını görünce kötü birşeyler olduğunu anlamış oldum.

Bilenleriniz vardır, Phantom 3 lerin (standart ve 4K versiyonlarından emin değilim) düşme kaybolma vb. durumlar için harika bir özelliği var; bağlantıda bir sorun olmadığı müddetçe aracın uçuş rotasını,en kısa yoldan dönüş rotasını,anlık olarak bulunduğu konumu google map ekranı üzerinden görebilirsiniz,kullanılan DJI GO App ile bütünleşik çalışır.Ve eğer telefonunuzda internet bağlantınız var ise aracın son göründüğü konumu telefonunuz ile kolaylıkla bulabilirsiniz.Bende orman içinde yarım saat kadar dolaştıktan sonra son konumunu buldum ve şansıma araçta uzaklaşmamış, oracıkta yatıyordu.Biraz uzaklaşmış olsa ve ledleri de yanıp-sönmemiş olsa kar ile kaplı orman alanında beyaz Phantomu ayırt etmek pek mümkün olmazdı.

Neyse, gövdesinden kurtulup birkaç metre ötesine düşmüş kamerası ve kırık iki pervanesi dışında phantomda bir hasar görünmüyordu.Gimbalin kabloları düzgün bir şekilde soketinden kurtulmuştu,tekrar takması hiç zor olmadı.Sonuç olarak bu kazayı kırık bir filtre,iki pervane ve sarsıntıyı önleyici üç plastik parça ile atlatmış olduk,araç kusursuz çalışıyor.

Nihai "kaza-kırım" raporuna gelirsek,evde uçuş kaydını ve videoyu izledikten sonra kazanın düşündüğüm gibi esas olarak soğuk havadan dolayı motorlara giden çıkış gücünün pili korumak için otomatik olarak sınırlanmasıyla gerçekleştiği ortaya çıktı.

Pilin sıcaklığı aniden düşünce program çıkış gücünü sınırlandırmış (map videosunda uyarıyı göreceksiniz "Propulsions output is limited to ensure the safety of the Battery") ve bu yüzden araç ilk önce hızla irtifa kaybetmiş.Sinyalin kaybolduğu irtifada geri dönüş yapmak üzere kısa bir süre toparlanmış ve hafifte yükselme kaydedip (30m Fail Safe yüksekliği) tam geri dönüşe başlamışken 30m den yüksekte kalan ağaç dallarını aşamayıp düşmüş.Sonuç bu.

Benim, yaşadığım bu olaydan çıkardığım pekçoķ dersler var umarım sizler içinde yararlı olur.Bu olay ve bu yazım kısa bir zaman önce yazdığım "Soğuk Havalarda Uçuş-Dji Intelligent Flight Battery" yazısıyla yakından ilgili okumayanların bakmalarını öneririm.

Zaman ayırıp okuyan ve izleyen ve de görüşlerini paylaşan tüm dostlara şimdiden teşekkür ediyorum.Hoşça kalın.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Geçmiş olsun, görüntüler şahane!

Az kırımla atlatmış olmanız güzel,

Kaza kırım hikayesini tüm ayrıntılarıyla anlamışsınız elinize sağlık,

Bu tecrübeleri edinmek kolay değil selamlar

Sent from my SM-G900FQ using Tapatalk
 
Ilk kar ve Kırım

Teşekkür ederim Ercan Bey.