İlk Modelim-F4U Corsair

Çok özür dilerim. Ben diğer arkadaşlarım gibi kutlayamıyorum. İnsanların başkalarının deneyiminden öğrenmelerini tercih ederim. Ben de başkalarının deneyimlerinden kendime ders çıkarmaya çalışırım. Göz göre göre bu uçağı kırmış olmanızı görüp sizi kutlamak bana mantıklı gelmiyor. Yanlış yoldan gidip doğruya ulaşmak bir şey ifade etmez. İşin daha da kötüsü, aynı hatayı tekrar yapma niyeti.
İnsanın kendisine güvenmesi elbette iyi ve gereklidir ama bu güvenin altını dolduracak deneyim yokken aşırı güven ne yazık ki hüsran ile sonuçlanır.
Açık ve belki rahatsız edici yazım nedeniyle tekrar özür dilerim.
Estağfurullah hocam, tabi ki her türlü eleştiriye açık olmamız gerekiyor ki herkesten bir şey alabilelim. Yanlış model ile başladığımın en başından beri farkındaydım ama trainer bir model ile başlasaydım bu hobiye bu kadar hevesli olamayacaktım. Bu model, yaşadığım kırımlar ve tamirler beni bu hobi için daha da heveslendirdi. ''Başarılarımı tecrübelerime, tecrübelerimi de hatalarıma borçluyum'' diye bir söz geldi aklıma. Mehmet hocalarımında tavsiyeleriyle şu an trainer bir model yapıyorum, pilotajımı inşallah bu uçakla geliştireceğim. Sanırım artık doğru yoldayım.:)
 
Dostum tebrik ediyorum. Ben de aynı şekilde ilk uçuşa biraderle gitmiştim ve ben de heyecandan uçurmayıp biradere vermiştim. Ama ben ilk denemede çok ani tepki verince uçağın endpoint ayarından hepsini 50nin altına indirmiştim. Aheste aheste dönüyordu ama dönüyordu. Çok güzel heyecanlar. Biz ilk uçuşta video çekmeyi bile unutmuştuk. Pil bitince aklımıza gelmişti. Ko-pilot olması yanında iyi oluyor. Bu model benim de çok hoşuma gidiyor. Bekliyoruz yenisini bakalım. Kırımsız uçuşlar dilerim.%p
Gerçekten çok güzel heyecanlar, teşekkür ediyorum hocam, herkese kırımsız uçuşlar:)
 
Eline sağlık ve ayrıntılı anlatım için teşekkür ederiz. Keşke yakınında bilen biri olsa ve deneyimli biri ilk uçuşu yapsaydı. Azmin elinden bir şey kurtulmaz, ama Amerikayı yeniden keşfetmeye de gerek yok. Bir eğitim modeli ile başlasan çok daha kolay olurdu.
Bu arada, fare tekerleğini kullanmak iyi fikir. Lakin, iniş takımı olmasa da olurdu. Sadece elden atmayı bilememişsiniz. Elden atarken modeli omuz hizasında alttan tutacak ve yere paralel olacak şekilde, gaz verip rüzgarın içine atacaksınız. Sizin yönteminizi deneyimli modelciler hafif ve genellikle profil gövdeli modelleri atmak için kullanırlar.
Bende tecrübeli birisiyle uçmayı çok isterdim ama şu an Hatay'da olduğum için bu hobiyle kimlerin haşır neşir olduğunu bilmiyorum o yüzden de yazımın sonunda özellikle belirttim belki birileri çıkar diye.:DAman hocam Amerika'nın keşfini karıştırmayalım şimdi malum o konular şu an çok karışık.:lol: Evet, yeni modelimi trainer bir model yapacağım. Malzeme eksik olunca alternatif üretmek güzel oluyor. Omuz mesafesinden atış yöntemini de denedim ama uçağı burun üstü çakarım diye güvenemedim o yüzden böyle bir atış yaptım.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Modeliniz ve yaşadıklarınızı detaylı anlatımınız çok güzel olmuş zevkle okudum ve izledim keşke kırılmasaydı da dedim.Yakın zamanda aynı şeyleri aynı heyecanla bende yaşadım.İlk bir iki denememden sonra baktım ki elimde uçaktan sağlam bir parça kalmayacak bende modelime bir otopilot takarak gps destekli nispeten iyi sayılabilecek bir iki tur attım.İmkan olsaydı da deneyimli bir RC pilot ile iki kumanda bir uçak FC olmadan uçmak daha iyi olabilirdi belki.Benim sahada ki destekçim şimdilik bir pixhawk otopilot :D sizde en az bir kez otopilot yardımı ile uçmayı denerseniz eminim ilerisi için uçak yapma hevesinizi ikiye katlayabilir, uçağı üzerinizden geçirebilir ve istediğiniz şekilde kontrol edebilirsiniz.En azından bende öyle oldu kırımsız uçuşlar dilerim.:saygilar:

Uçaklara özellik eklemek benim de çok hoşuma gidiyor o yüzden direkt 10 kanallı bir kumanda aldım. İleri ki zamanlarda inşallah oto pilot, kamera sistemi, iniş takımı, ışık kiti tarzı özellikler üzerinde çalışma yapacağım:DTeşekkür ederim, herkese kırımsız ve heyecanlı uçuşlar.:saygilar:
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ali Osman SEVİM
Ben de yeni başladığım zamandaki heyecanımı hatırlayarak büyük keyifle okudum. Devamını da bizimle paylaşmanı dilerim.
Corsair benim 4üncü uçağımdı. İlk bir kaç uçuşunda ne kadar zor bir uçak olduğunu da hatırlıyorum.
Evet zor bir uçak.:) İnşallah yeni bir şeyler yaptıkça paylaşmaya çalışacağım.:saygilar:
 
Ben helikopter sevdalısı birisi olarak hem paylaşımınızdan keyif aldım hemde azminizden ötürü çok mutlu oldum . Simülatör olmazsa olmaz ama sizinde tecrübe ettiğiniz üzere gerçek uçuşla alakası olmaz ... İlk kaydı seyrederken sanırım 2007 olacak benimde heli ile ilk uçuşum gözlerimin önüne geldi . Gazı verdikten 4 saniye sonra helikopterim çakılmıştı ?:lol::lol:?? .
:lol::lol: Teşekkür ederim hocam. Göz göre göre çakıldığını izlemek ve hiçbir şey yapamamak. :lol:
 
''Başarılarımı tecrübelerime, tecrübelerimi de hatalarıma borçluyum''
O halde ben de size başka bir özdeyiş yazayım:
Başkalarının hatalarından ders alın, çünkü tümünü tek tek kendiniz yapıp öğrenecek kadar uzun yaşamayabilirsiniz. Havacılık özdeyişidir! Hatalardan ders almak tabii ki önemlidir ama göz göre göre o hatayı yapmayı savunmak pek de kolay olmasa gerek. Kolaylıklar diliyorum size...