İlk uçuş deneyimim başarısız..

İlk uçuş deneyimim başarısız..

Haklısınız.. Bi süre daha sabretmem gerekiyor sanırım.. İlginize teşekkürler..
 
İlk uçuş deneyimim başarısız..

uçak seçimiyle ilgili olarak abilerim güzel yorumlar yapmışlar, ben direk zagiyle öğrendiğim için bişey diyemiyorum, bilmiyorum.fakat ilk uçuşta kendimde gördüğüm problem, uçağı yükseltmekten korkmaktı. sonrasında başlarım senin uçmana diyip yükseğe çıkardığımda uçmayı öğrenmiştim. alçak hiç hata affetmiyor fakat irtifa yüksekse 2-3 hata götürür oluyor.
 
Ynt: İlk uçuş deneyimim başarısız..

Bu konu sayısız defalar konuşuldu. Yeni başlayan arkadaşlar uçağın tepkilerini öngöremezler. O nedenle yavaş ve "stabil" bir uçak önerilir. "Stabil" demek, kontrolleri bıraktığınızda düz ve ufki uçuşa geçebilmek demektir. Üstten kanatlı, dihedralli ve burundan tekerli bir uçak bu gereksinimleri karşılar. Cessna karşılayamaz. İlk uçak her zaman çirkin görünümlü ama iyi uçan bir model olmalıdır. Yani Cessna değil. Ayrıca her uçak, ilk uçuşunu deneyimli bir elde yapıp trimleri yapılmalıdır. Acemi arkadaşlar trim ayarları tam bir uçakla ilk uçuşlarını yapmalıdırlar. Bunlar yapılmayınca kırım kaçınılmaz oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Osman SEVİM
İlk uçuş deneyimim başarısız..

Evet elbette.. Bu be buna benzer deneyimler muhakkak ilk sayfadan itibaren başlanmalı.. ben de bu şekilde yaptığımı düşünmüştüm. zaten bir başlangıç uçağı olarak satın almıştım ancak çok daha basit yapılı bir model tercih etmem gerekiyormuş.
Bir süre daha simulatörde çalışma yapmak en iyisi.. peki başlangıç modeli olarak ne tavsiye edersiniz..?
 
İlk uçuş deneyimim başarısız..

Kalkış ve inişte hiçbir şekilde ikilemde kalmamak gerekiyor. Eğer kalkmayacaksan uçağı kalkış hızına kadar hızlandırmak gereksiz ve risk. Eğer kalkmaya karar verilmişse yeterince hızlandıktan sonra tereddütsüz yükselmek gerekir. yüksekte yapılan ufak hatalar telafi edilebilir. ama kalkış ve iniş hatları genelde kırımla sonuçlanır.

uçmak önemli değil. konmak önemli. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Osman SEVİM