kırımlı bir uçuş...

Katılım
29 Haz 2018
Mesajlar
50
Tepkime puanı
14
Yaş
31
Konum
kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
merhabalar rckolik ailesi. 1300 gram ağırlığında bir quadcopterim var.QUAD ın üstündeki apm nin bütün kalibrasyon ayarları tamamlanmış durumda.APM nin accelerometer ayarını su terazisi ile yapmadım ama elimden geldiğince düz bir zeminde kalibre ettim.Eksiği olarak PID ayarları ve pervane balance ayarları yapılmamıştır.Ve pilim 3S 4200 mah 30C dir.Bir kere uğraşırken elektronik işlerle pilimde sorun oldu pilden aniden dumanlar çıktı ve ben pilin plug larını çıkardım lakin şuan hücreler tam şarjda 4.3V 3.9V 4.1V -------12.4V luk bir kaynak var.
Quadcopter kalkış esnasında bir tarafa doğru çekiyordu subtrim ayarlarını değiştirerek biraz daha düzenli kalkış yapmasını sağladım.Ve 8-10 metre havalanıyor gaz çubuğunu sabit tutuyorum quad kendi kendine aşağını iniyor konumunu sabitlemiyor.Ve havada sürükleniyor yere düşüyor.Ayrıca quadcopter yüzde 80 gazda bu yüksekliğe çıkıyor.(pildeki hücrelermi hasarlı acaba diye düşünüyorum).Frame de sert düşmelerden dolayı kırıklar ve çatlaklar oluştu.Önceden fpv kameramdan monitöre görüntü alıyordum şuan alamaz oldum(ts832 den şüpheliyim çok ısınmıstı).1045 pervanelerim kırıldı.Gerçekten ciddi derece hasar almaya başladım.Konuyu elimden geldiğince anlatmaya çalıştım , Görüntü ve videolarlada destekledim.(Videolar büyük olduğundan youtube atmak zorunda kaldım,)Yardımlarınızı bekliyorum...



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol






Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kontrol Kartınız
apm 2.6
Model Sınıfı
quadcopter F450 frame
Motor, Pervane ve ESC
1400 KV , 1045 , 30 a
Kumanda Alıcı ve Verici
FS-İ6 , FSia6b
Extra Ekipman
GPS , GÜÇ(POWER) MODÜLÜ , TELEMTRY , FPV (TS832-RC832)
  • Beğen
Tepkiler: Eyupcan altıntaş
Geçmiş olsun. Pilin şarjı bitmiş olabilir. Lipo pillerin bu şekilde şarj olmaması gerektiğini biliyorum. Bir hücrenin şarjı bitmiş ve buda sorun çıkarmıştır. Balanslı bir şarj aleti ile şarj edip her hücrenin 4,2 V olduğundan emin olduğunuzda sorun ortadan kalkabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ibrahim aydın
Geçmiş olsun. Pilin şarjı bitmiş olabilir. Lipo pillerin bu şekilde şarj olmaması gerektiğini biliyorum. Bir hücrenin şarjı bitmiş ve buda sorun çıkarmıştır. Balanslı bir şarj aleti ile şarj edip her hücrenin 4,2 V olduğundan emin olduğunuzda sorun ortadan kalkabilir.
Aslında lipolarda bulunan hücrelerin dengesizliği yüksek ihtimal direnç lerine bağlı old. düşünüyorum.Dediğiniz yöntemi 2 hücreli lipo ile deneyeceğim.
 
ihmal ettiğiniz durumlar oldukça önemli. sürüklenme terazisiz kalibre yaptığınızdan kaynaklanabilir. pid ayarları sonraki iş ama pervane balanslarıda oldukça önemli. bende sorun yaşadım. sorunlarımı yapılması gerekenleri eksiksiz yapınca ortadan kalktı. kalibrasyonları kesinlikle güzel yapmalısın. ayrıca lipo için yapılanın tehlikeli olduğunu dşünüyorum belki kısa devreden dolayı kablo yanması sonucu dumanlar çıkmış olabilir ama sistemin düzgün çalışmaya başlasa bile o pile emanet edemezsin
 
ihmal ettiğiniz durumlar oldukça önemli. sürüklenme terazisiz kalibre yaptığınızdan kaynaklanabilir. pid ayarları sonraki iş ama pervane balanslarıda oldukça önemli. bende sorun yaşadım. sorunlarımı yapılması gerekenleri eksiksiz yapınca ortadan kalktı. kalibrasyonları kesinlikle güzel yapmalısın. ayrıca lipo için yapılanın tehlikeli olduğunu dşünüyorum belki kısa devreden dolayı kablo yanması sonucu dumanlar çıkmış olabilir ama sistemin düzgün çalışmaya başlasa bile o pile emanet edemezsin
Çalıştığım yerden su terazisi ve gönye yardımı ile kalibre sağladım.Pili 2 hücreli bir pil taktım.Sonuçlar değişmedi.sürüklenme ve kalkıştaki sıkıntılar devam ediyor.Motor devirlerinden süpheliydim kumanda kalibrasyonu yaptım ondan sonra avometre ile ESC ve motor atarsındaki gerilimleri ölçtüm hepsi aynı geldi.Tek kalan şey pervane balast ayarı alet olmadığı için yapamıyorum.Gerçekten yapmadığım işlem kalmadı.Yazmayı unuttum bir şey daha var.(kalkışlar stabilize mod ile yapılıyor. Alt.hold. ve loiter modları ile kalkış denemedim.)
 
Çalıştığım yerden su terazisi ve gönye yardımı ile kalibre sağladım.Pili 2 hücreli bir pil taktım.Sonuçlar değişmedi.sürüklenme ve kalkıştaki sıkıntılar devam ediyor.Motor devirlerinden süpheliydim kumanda kalibrasyonu yaptım ondan sonra avometre ile ESC ve motor atarsındaki gerilimleri ölçtüm hepsi aynı geldi.Tek kalan şey pervane balast ayarı alet olmadığı için yapamıyorum.Gerçekten yapmadığım işlem kalmadı.Yazmayı unuttum bir şey daha var.(kalkışlar stabilize mod ile yapılıyor. Alt.hold. ve loiter modları ile kalkış denemedim.)
balans için alete gerek yok. pervane deliğinden bir çivi tornavida geçirin. balans belli olur zaten. esc kalibrasyonuda yaptınız mı?
 
balans için alete gerek yok. pervane deliğinden bir çivi tornavida geçirin. balans belli olur zaten. esc kalibrasyonuda yaptınız mı?
Bütün herşeyi sıfırladım trim ve kalibrasyon.yeniden yapılandırdım.Esc kalibrasyonu yaptım ama arm komutunu verdiğimde 3 motor aynı,diğer 1 motor onlara göre yavaş ve gaz verince o pervanenin yavaş döndüğü bariz anlaşılıyor.
 
merhabalar rckolik ailesi. 1300 gram ağırlığında bir quadcopterim var.QUAD ın üstündeki apm nin bütün kalibrasyon ayarları tamamlanmış durumda.APM nin accelerometer ayarını su terazisi ile yapmadım ama elimden geldiğince düz bir zeminde kalibre ettim.Eksiği olarak PID ayarları ve pervane balance ayarları yapılmamıştır.Ve pilim 3S 4200 mah 30C dir.Bir kere uğraşırken elektronik işlerle pilimde sorun oldu pilden aniden dumanlar çıktı ve ben pilin plug larını çıkardım lakin şuan hücreler tam şarjda 4.3V 3.9V 4.1V -------12.4V luk bir kaynak var.
Quadcopter kalkış esnasında bir tarafa doğru çekiyordu subtrim ayarlarını değiştirerek biraz daha düzenli kalkış yapmasını sağladım.Ve 8-10 metre havalanıyor gaz çubuğunu sabit tutuyorum quad kendi kendine aşağını iniyor konumunu sabitlemiyor.Ve havada sürükleniyor yere düşüyor.Ayrıca quadcopter yüzde 80 gazda bu yüksekliğe çıkıyor.(pildeki hücrelermi hasarlı acaba diye düşünüyorum).Frame de sert düşmelerden dolayı kırıklar ve çatlaklar oluştu.Önceden fpv kameramdan monitöre görüntü alıyordum şuan alamaz oldum(ts832 den şüpheliyim çok ısınmıstı).1045 pervanelerim kırıldı.Gerçekten ciddi derece hasar almaya başladım.Konuyu elimden geldiğince anlatmaya çalıştım , Görüntü ve videolarlada destekledim.(Videolar büyük olduğundan youtube atmak zorunda kaldım,)Yardımlarınızı bekliyorum...



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol






Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
abi sendeki alıcı vericiden bendede var ts832 rc832 verıcı normal calısmada bıle cok fazla ısınıyor bunu bende farketttım onda sıkıntı oldugunu dusunmuyorum. alıcıyı karta takmadan denesen yanı dısarıdan dırekt olarak fpv kameraya takarak görüntü alsan belkide apm de sıkıntı çıkmış olabilir. benım bıldıklerım bu kadar:saygilar::saygilar:
 
F
abi sendeki alıcı vericiden bendede var ts832 rc832 verıcı normal calısmada bıle cok fazla ısınıyor bunu bende farketttım onda sıkıntı oldugunu dusunmuyorum. alıcıyı karta takmadan denesen yanı dısarıdan dırekt olarak fpv kameraya takarak görüntü alsan belkide apm de sıkıntı çıkmış olabilir. benım bıldıklerım bu kadar:saygilar::saygilar:
Fpv sistemi osd kullanmadığımız sürece karttan bağımsız çalışıyor zaten.Denedim ama görüntü alamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eyupcan altıntaş
Bütün herşeyi sıfırladım trim ve kalibrasyon.yeniden yapılandırdım.Esc kalibrasyonu yaptım ama arm komutunu verdiğimde 3 motor aynı,diğer 1 motor onlara göre yavaş ve gaz verince o pervanenin yavaş döndüğü bariz anlaşılıyor.
motorun ve escnin yerini değiştirip sıkıntı motorda escdemi karttan gelen sinyaldemi anlayalım.