LiPo Bataryalar , Bilinmesi Gereken Herşey

Evet güzel bir soru Mehmet abi, umarım arkadaş bunu modelde kullanırım soket değiştirip gibi düşünmez. Gens ace siteden;

This is a Gens ace 2600mAh 7.4V 2S1P Transmitter Pack. Not like the other RC batteries, this battery has low discharge rate, only 1C, equipped with JST-XHR balance plug and Futaba+JST-EHR discharge plug, it is suitable to Sanwa MT4/M11X/M12, Futaba T6J / T8FG 12FG,TARANIS X9D 2019 PLUS .

Yani düşük bir deşarj oranına sahip, sadece 1c diyor. Kumandaların daha fazlasına ihtiyacı yok fakat modeller çok daha fazlasını anlık olarak talep ediyor... O yüzden burayı kaçırmamak lazım.
 
Çok teşekkür ederim :saygilar:
Soketlerden anlaşılan elinizdeki lipo pil bir kumanda pili ve siyah olan soket Futaba radyolarda kullanılır.
Bunu Kumandada kullanacaksınız değil mi
Kumanda için değil bu pil, benim kumandam Spektrum. Hatta O'na li-po pil arayışı içerisindeyim; bulamadım henüz:( Ben bu pili patlar motorlu uçakta alıcı'da kullanıyorum. Aynısından arkadaşımla beraber aldık hali hazırda 10-12 sorti uçuş yaptık.
Yani düşük bir deşarj oranına sahip, sadece 1c diyor. Kumandaların daha fazlasına ihtiyacı yok
Sistemde; servolar standart (Yüksek voltajlı değil), açılır-kapanır iniş takımı ya da navigasyon ışığı v.b. elektrik ihtiyacı olan bir eleman yok. Bu durumda bir yetersizlikle karşılaşmam değil mi? Gerçi uçuşta sorunsuz kullanıldı ama 1c değeri beni huylandırdı şimdi:D Alıcıya bağladığım led ışıklı voltaj göstergem var ve full yeşil olmasına hep dikkat ederim. Ama elektronik konuları-pilleri yeni yeni çalışmaya başladım; bir çok temel bilgim eksik... o açıdan...

Soket konusunu da fotoğraftaki şarj soketlerinin en altta duran T-plug'a pil tarafında dişi bir karşılık koyarak halletmiş oldum. Olmuş bulundum yani:D Diğer uçtan bulamadım çünkü...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa ÇOBAN
...
Sistemde; servolar standart (Yüksek voltajlı değil), açılır-kapanır iniş takımı ya da navigasyon ışığı v.b. elektrik ihtiyacı olan bir eleman yok. Bu durumda bir yetersizlikle karşılaşmam değil mi? Gerçi uçuşta sorunsuz kullanıldı ama 1c değeri beni huylandırdı şimdi:D Alıcıya bağladığım led ışıklı voltaj göstergem var ve full yeşil olmasına hep dikkat ederim. Ama elektronik konuları-pilleri yeni yeni çalışmaya başladım; bir çok temel bilgim eksik... o açıdan...
...

Fazlasıyla yeter. Yalnız, voltaj göstergeniz buna uygun, değil mi? Yani, 6 volt bir gerilimi tam dolu kabul eden bir gösterge, piliniz bitmeye yakın olsa bile yeşil gösterecektir. Bu da yanıltıcı olacaktır. Ben bu nedenle yıllar önce bir uçak düşürmüştüm.
 
Ben bu nedenle yıllar önce bir uçak düşürmüştüm.
Umarım başıma gelmez, umarım kimsenin başına gelmez:rolleyes:
Eski tip bir gösterge, HEXTRONIX diye bir marka. Hatta artık piyasada göremiyorum bile, tedavülden kalkmış bir mamül. Ama gözlemlerime göre sağlıklı çalışıyor. Daha önceleri (Ni-mAh pil kullanırken) uçuştan önceki tüm gece şarj ederek garantiye almaya çalışıyordum. Şimdi Li-po kullanıyorum ve yeni şarj aletimin voltaj verilerine göstergemden daha çok güvenirim. Gerisi tevekkül:lol::lol::lol:
Uyarı çok kıymetli; teşekkür ederim:saygilar:
 
Bilgiler icin tesekkurler. Sorum olacak.

10 ampere kadar sarj edebilen sarj aletim olmasina ragmen, 6200 Mah 4s Pilimi ancak 3.2 Amp gibi bir degerde sarj ediyor. Manuel olarak 7-8-9-10 amp gibi degerleri girmeme ragmen sarj degeri 2.8 bazen 3.2 oluyor.

Pilin ozelliklerine web sitesinden baktim. 1-2c (Max 5c) ye kadar sarj edilebilecegi yaziyor. Buna gore teoride 2 x 6.2 = 12.4 amp sarj edebilme imkani var. Benim sarj aleti bunu yapamaz ama neden 3.0 amper de kaliyor. En azindan 7-8 amperde sarj etmesi gerekmez mi.

Nedeni hakkinda yardim ederseniz memnun olurum.

Charger :
Battery : (sitede benimkinden kalmamis, ozellikler ayni sayilir)
 
Bilgiler icin tesekkurler. Sorum olacak.

10 ampere kadar sarj edebilen sarj aletim olmasina ragmen, 6200 Mah 4s Pilimi ancak 3.2 Amp gibi bir degerde sarj ediyor. Manuel olarak 7-8-9-10 amp gibi degerleri girmeme ragmen sarj degeri 2.8 bazen 3.2 oluyor.

Pilin ozelliklerine web sitesinden baktim. 1-2c (Max 5c) ye kadar sarj edilebilecegi yaziyor. Buna gore teoride 2 x 6.2 = 12.4 amp sarj edebilme imkani var. Benim sarj aleti bunu yapamaz ama neden 3.0 amper de kaliyor. En azindan 7-8 amperde sarj etmesi gerekmez mi.

Nedeni hakkinda yardim ederseniz memnun olurum.

Charger :
Battery : (sitede benimkinden kalmamis, ozellikler ayni sayilir)
Muhtemelen şarj cihazının kullandığı algoritma nedeniyle. Örneğin pilin tam boş değilse ayarladığından daha düşük bir akımı tercih edebilir.
Farketmişsindir belki, pil dolmaya yüz tuttukça cihaz akımı azaltıyor. Bu da aynı algoritmanın bir sonucu olsa gerek.
 
Muhtemelen pilinizin değerleri belirtilen değerlerde değil ve şarj aletiniz çok akıllı.:rolleyes: Şarj aletinin marka ve modeli nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Sarj aletini kac volt ile besliyorsunuz? Eger 12v dc ile besliyorsaniz 4s pili sarj edebilecegi en yuksek amper 4,5A civari olacak sarj aletinin verilerine gore, ki buna gore 3,2A degeri pilin durumuna gore normal olarak degerlendirilebilir. Yok AC ile besliyorsaniz, aletin icerisindeki Ac-Dc donusumu oldukca verimsiz olabilir.
 
Sarj aletini kac volt ile besliyorsunuz? Eger 12v dc ile besliyorsaniz 4s pili sarj edebilecegi en yuksek amper 4,5A civari olacak sarj aletinin verilerine gore, ki buna gore 3,2A degeri pilin durumuna gore normal olarak degerlendirilebilir. Yok AC ile besliyorsaniz, aletin icerisindeki Ac-Dc donusumu oldukca verimsiz olabilir.

Katılıyorum.