Lipo Bataryalar üzerine bir girişim : BatteryAssist - Her şeyi sizin yerinize düşünsün

Kubilay Bey,

Öncelikle motivasyonunuzu kaybetmeden gidebildiğiniz kadar yol kat etmenizi dilerim.

Üzerinden düşünmeniz için aklıma gelen birkaç noktayı da ben paylaşayım;

1. Cihazın büyüklüğü adına 50x70x20mm boyut olarak büyük kalabilir,

2. Cihazın boyutundan dolayı, RC aracın içinde uygun yer bulmak adına, pilin mevcut balans soketi yeterli uzunlukta olmayabilir. Bu üründe ayrıca bir uzatma balans kablosu olması iyi olabilir.

3. DJI'ın bataryalarını da incelediyseniz eğer, bunlardaki gibi akıllı deşarj özelliği ilerleyen dönemlerde eklenebilir?

4. Batarya nın şarj deşarj kayıtlarını saklasa iyi olur ancak, burada şöyle bir zorunluluk doğuyor sanırım, batteryassist sürekli olarak takılı kalmak zorunda mı olur acaba?

5. Hava araçlarında da kullanılımı düşünüldüğü için ağırlığın ne kadar olacağı da önemli bir kriter olacaktır.

tekrar kolaylıklar dilerim
 
Kubilay Bey,

Öncelikle motivasyonunuzu kaybetmeden gidebildiğiniz kadar yol kat etmenizi dilerim.

Üzerinden düşünmeniz için aklıma gelen birkaç noktayı da ben paylaşayım;

1. Cihazın büyüklüğü adına 50x70x20mm boyut olarak büyük kalabilir,

2. Cihazın boyutundan dolayı, RC aracın içinde uygun yer bulmak adına, pilin mevcut balans soketi yeterli uzunlukta olmayabilir. Bu üründe ayrıca bir uzatma balans kablosu olması iyi olabilir.

3. DJI'ın bataryalarını da incelediyseniz eğer, bunlardaki gibi akıllı deşarj özelliği ilerleyen dönemlerde eklenebilir?

4. Batarya nın şarj deşarj kayıtlarını saklasa iyi olur ancak, burada şöyle bir zorunluluk doğuyor sanırım, batteryassist sürekli olarak takılı kalmak zorunda mı olur acaba?

5. Hava araçlarında da kullanılımı düşünüldüğü için ağırlığın ne kadar olacağı da önemli bir kriter olacaktır.

tekrar kolaylıklar dilerim


Çok değerli fikirlerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim :saygilar:
1-Boyut çok daha küçük ancak şık görünmesi için kalın sayılabilecek şekilde kaplama yaptık . Öneriniz üzerine ölçüleri yarı yarıya azaltmaya çalışacağım .
2-Kablo doğru bir fikir gerçekten. O konuda ben de kesinlikle hemfikirim ve son kullanıcıdan dönüş niteliğinde olduğundan kesinlikle ekleyeceğim artık .
3- Deşarj özelliği dediğiniz şekilde eklenebilir. Sadece nasıl yapılabilir kısmında mühendislik anlamında araştırma ve çalışmalar yapmalıyız ancak kesinlike o özelliği getirmek istiyoruz. DJI güzel reklamını yaptığı için kullanıcıların kesinlikle beğendiği bir özellik.
4-BatteryAssist yalnızca günlerce sürecek şekilde takılı kalmayacak şekilde takılı olabilir. tüketimi gerçekten çok az. Akıllı bilekliğe taksanız bile o batarya ile en az 3 gün çalışabilir. Ayrıca 3.7'nin altına inmemesi için de kendini kapatıyor. Takılı kalması kullanıcı için bir tehlike arz etmiyor.
5- Kesinlikle haklısınız. Hava araçları için baştan revize etmem gereken çok özellik varmış . Buradaki samimi ortam sayesinde yapmam gereken şeyleri artık biliyorum .
Çok teşekkürler tekrardan :saygilar::bravo:
 
İşlerim dolayısıyla forumu çok takip edemiyorum ama bu konuda bir kaç şey yazmak isterim, burada piller konusunda benden çok deneyimli arkadaşlarımız var yanlışım varsa lütfen düzeltmelerini rica ederim. Sizin piller konusunda ne kadar bilginiz var bilmiyorum az şey bildiğinizi varsayıp yazıyorum.
-Pillerde en çok istenen şey verimdir yani ben bir pili doldurup havaya çıktığımda en uzun süre ve zevkimi bozmadan uçmaktır, bu yüzdendir ki pillerden kısa sürelerde çekilen akımlar ve bir çevrimde (doldurup Boşlatma ) yüklenen ve alınan Watt değerleri önemlidir whatt değerlerine ulaşmak için balans soketini kullanamazsınız, bence bir pilin verimi, yaşını, ömrünü, ölçmenin en iyi yolu whatt değerlerini ölçmektir ki bunu mutlaka yapmalısınız. bu opsiyon bence ekstra donanım ve opsiyon olarak sunulabilir.
- boyut ve ağırlık konusuna bende çok önem verirdir şahsen küçük ama işlevli olan iyidir. :lol::lol:
-bir diğer konuda aynen Revolectrix te olduğu gibi pillere ID kart tarzı RFID ile pili tanımlayıp tanıması kullanıcıya iş bırakmadan tüm datasını kayıt etmesi olabilir.
-eğer modelde takılı kalacak bir cihaz olacaksa ekrana gerek yok boşa donanım ve yazılım hepsine telefondan bakılabilir, kanopiyi çıkarmaya gerek kalmaz daha pratik olur, bu donanım yerine hafıza eklenerek datayı üzerinde tutup indiğinizde telefona bağlanıp aktarması sağlanabilir.
-bu konuyu tam bilmiyorum ama araştırmanızı öneririm, lipo pillerin iç direnç değerleri önemlidir, bunu öğrenmek için kullanım sırasında pil hücreleri ölçülürse kimsenin yapmadığı cihazı yapmış olursunuz bence, nasıl ölçeriz derseniz anlık çekilen 50 A akımda pilin ilk ve son hücresi anlık olarak 3,7 iken ortadaki hücreler 3,85 te kalıyor ve örnek veriyorum 10 mili saniye sonra hepsi 3,8'e dengeleniyor sa direnç düşüktür diyelim ama 25 mili saniyede 3,8'e dengeleniyorsa iç direnç yükselmiş ve pil ömrünü doldurmaya yakındır gibi sonuçlar çıkabilir bu konu araştırırsanız çok iş çıkar bence

Başarılarınızın devamını diliyorum Ülkemizin gerçekten böyle üretici ve girişimci olması lazım diyorum ve doların düşmesinin çözümü olarak görüyorum.

Tebrikler :saygilar::saygilar::saygilar::saygilar:
 
İşlerim dolayısıyla forumu çok takip edemiyorum ama bu konuda bir kaç şey yazmak isterim, burada piller konusunda benden çok deneyimli arkadaşlarımız var yanlışım varsa lütfen düzeltmelerini rica ederim. Sizin piller konusunda ne kadar bilginiz var bilmiyorum az şey bildiğinizi varsayıp yazıyorum.
-Pillerde en çok istenen şey verimdir yani ben bir pili doldurup havaya çıktığımda en uzun süre ve zevkimi bozmadan uçmaktır, bu yüzdendir ki pillerden kısa sürelerde çekilen akımlar ve bir çevrimde (doldurup Boşlatma ) yüklenen ve alınan Watt değerleri önemlidir whatt değerlerine ulaşmak için balans soketini kullanamazsınız, bence bir pilin verimi, yaşını, ömrünü, ölçmenin en iyi yolu whatt değerlerini ölçmektir ki bunu mutlaka yapmalısınız. bu opsiyon bence ekstra donanım ve opsiyon olarak sunulabilir.
- boyut ve ağırlık konusuna bende çok önem verirdir şahsen küçük ama işlevli olan iyidir. :lol::lol:
-bir diğer konuda aynen Revolectrix te olduğu gibi pillere ID kart tarzı RFID ile pili tanımlayıp tanıması kullanıcıya iş bırakmadan tüm datasını kayıt etmesi olabilir.
-eğer modelde takılı kalacak bir cihaz olacaksa ekrana gerek yok boşa donanım ve yazılım hepsine telefondan bakılabilir, kanopiyi çıkarmaya gerek kalmaz daha pratik olur, bu donanım yerine hafıza eklenerek datayı üzerinde tutup indiğinizde telefona bağlanıp aktarması sağlanabilir.
-bu konuyu tam bilmiyorum ama araştırmanızı öneririm, lipo pillerin iç direnç değerleri önemlidir, bunu öğrenmek için kullanım sırasında pil hücreleri ölçülürse kimsenin yapmadığı cihazı yapmış olursunuz bence, nasıl ölçeriz derseniz anlık çekilen 50 A akımda pilin ilk ve son hücresi anlık olarak 3,7 iken ortadaki hücreler 3,85 te kalıyor ve örnek veriyorum 10 mili saniye sonra hepsi 3,8'e dengeleniyor sa direnç düşüktür diyelim ama 25 mili saniyede 3,8'e dengeleniyorsa iç direnç yükselmiş ve pil ömrünü doldurmaya yakındır gibi sonuçlar çıkabilir bu konu araştırırsanız çok iş çıkar bence

Başarılarınızın devamını diliyorum Ülkemizin gerçekten böyle üretici ve girişimci olması lazım diyorum ve doların düşmesinin çözümü olarak görüyorum.

Tebrikler :saygilar::saygilar::saygilar::saygilar:
Bunlar gerçekten de çok kıymetli veriler çok sağolun :saygilar:
-Dolaylı yoldan whatt ölçümü yapılıyor aslında. Kapasitesi ve C değeri bilinen pilin gerilim değerlerini takip ederek, kullanılan akım değerine ulaşılabilir.
Yani bi depo düşünün. Hacmini ve dışarıya boşalttığı borunun çapını bilince, zamana bağlı doluluk oranını takip ederek zamana bağlı akımını takip edebileceğimizi düşünüyoruz. Ama bunun için gelişmiş bir yapay zeka tarzı bişey lazım çünkü anlık yüklenmelere bağlı gerilim hızlı düşüp yükseliyor.
-Ekran isteğe bağlı sökülebilir. Ama doğru diyorsunuz.
-Boyutunu 1.7x3x1 e kadar düşürmeye çalışsam :D
-kartımızda barkod sistemi var yani her bir pile ID veriyoruz ekosistemimizde geçerli. Girişimimiz başarılı olursa dünya geneli bir ID olabilirdi. O yüzden projeyi biraz daha geliştirmemiz lazım.
Diğer söylediğiniz şeyler için de ilave açıklama yapacağım , çok teşekkürler !! :saygilar::saygilar::saygilar:
 
Kapasitesi ve C değeri bilinen pilin

Bilinebilseydi olurdu tabi... Ama ne yazık ki iki değeri de bilemiyoruz aslında. Kapasiteyi ölçerek kabaca bir sonuca ulaşmak mümkün, ama C değeri ne yazık ki öyle değil. Pillerin üzerinde yazan değerler genellikle "tamamen doğal, katkısız" gibi ibarelerle satılan hazır gıdalar gibi, hükümsüz :)

Bir de her iki değer de zaman içerisinde düşüyor, zaten pilleri gözetlemekteki amacımız da bunların düşüşüne engel olmaya çalışmak, yada en azından ne kadar düşmüş olabileceğini kestirmeye çalışmak.
 
Merhabalar konuyu epeyce takip ettim. Benim bilgi seviyemin üzerinde bir konu dönüyor diye düşündüğüm için okumakla yetindim ama kafama takılan bir iki nokta oldu. Onları sorayım yanlış ise düzeltirseniz sevinirim.

Bunlar gerçekten de çok kıymetli veriler çok sağolun :saygilar:
-Dolaylı yoldan whatt ölçümü yapılıyor aslında. Kapasitesi ve C değeri bilinen pilin gerilim değerlerini takip ederek, kullanılan akım değerine ulaşılabilir.
Yani bi depo düşünün. Hacmini ve dışarıya boşalttığı borunun çapını bilince, zamana bağlı doluluk oranını takip ederek zamana bağlı akımını takip edebileceğimizi düşünüyoruz. Ama bunun için gelişmiş bir yapay zeka tarzı bişey lazım çünkü anlık yüklenmelere bağlı gerilim hızlı düşüp yükseliyor.

Bunun yerine pilin ana çıkışına yani elektriği sunan çıkışına bir ara soket (yani bir ucu erkek bir ucu dişi bir soket) bağlansa ve ampermetre ile ölçüm yapılsa. Uçuşun başında ki volt değeri belli motorlar durduktan sonraki volt değeride belli olduğu için cihazın kapasitesi hakkında net bir şey söyleyemez miyiz? Hatta bunu aynı şekilde şarj sırasında uygulamakta mümkün olacaktır diye düşünüyorum. En azından pilin azalan ömrü hakkında kullanıcıya fikir verebilir diye düşünüyorum.

Deşarj özelliği konuşulmuş bence çok çok güzel olur hatta bazen pilimizi dolduruyoruz, sonrasında bazı aksilikler sebebiyle kalıyor, bazen bu süre 1 haftayı geçiyor. Örneğin cihazın 48 saat tam dolu kalan pili otomatik olarak storage moduna alabilir.

Onun dışında uygun boyut ayarlanabilirse doğrudan lipo üzerine monte edilecek şekilde tasarlanabilir ki bu sayede bir sıcaklık ölçer ile ekstra bir aparat olmadan pilin ısısını değerlendirebilir.

Son olarakta bazı şarj aletlerinde bulunan, balans soketi üzerinden, pili şarj etmeksizin hücreleri balanslamaya yarayan özelliği de ekleyebilirsiniz.

Gelişmelerini merakla bekliyorum. :)
 
Son bir konu daha dün yazarken aklıma gelmemişti, internette gördüğüm kadarıyla pilleri geri dönüşüme atmadan önce, güvenli hale getirmek için ampül gibi bir dirence bağlayarak uzun süre açık bırakılması, sonrasında volt değeri sıfırlandıktan sonra da artı eksi kutuplarına kısa devre yaptırılarak atılması öneriliyor. Sizin cihazınızda da bu işlemi kolaylaştıran ve kontrollü kılan bir özellik eklenebilir. Yani artık ömrünü doldurmuş pilleri geri dönüşüme uygun hale getirmek için uzun süre küçük dirençle çalıştırarak voltunu tüketmek ve kullanıcıya, artık iki kutbu kısa devre yaptırmanın güvenli olduğu ve bu şekilde geri dönüşüme atabileceğine dair bir mesaj verebilir diye düşünüyorum. :)