Low RPM - Dusuk Kafa Devrinde Ucmak icin Ayarlar Nasil Olmali ?

Mordo Ortaşı

Tecrübeli Uye
Katılım
5 Ocak 2013
Mesajlar
852
Tepkime puanı
1,116
Yaş
71
Konum
istanbul
İlgi Alanı
Hepsi
Arkadaşlar,goblin 700 de 2200 devirde uçan helikopterimi 1400-1500 devire nasıl indiririm.
pinion 22, esc gov ayarlarım normal 1900 devir , Idle-up1 2000 devir, Idle-up2 2200 devir de ayarlı
gaz eğrim 0 30 30 30 70 70 70 70 100 100 100 1000
pinion degiştirmeden esc ayarlarını düşürsem ne olur.
ve bu devirde uçmak artı ve eksileri nedir.
Ustalardan bilgi rica ediyorum,

Diger LOW RPM konumuz icin :

Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

Mordo abi ,
Castle ESC kullanıyorsun diye tahmin ediyorum , ESC ayarlarından dilediğin deviri girebilirsin. Tabi pinionun desteklediği devirler arasında. (Tahmin ediyorum 2400-1300rpm arası tam hatırlayamadım)
Pinion değişikliği zaman alacak ve tekrar 2200 deviri yakalamak için eski pinion takmak zorunda kalacaksın bu yüzden şahsım adına tavsiye etmem :)
Düşük devir kullanmanın dezavantajı collective management yeteneği istiyor yüksek devir gibi kullanmak çok zor. Model çok hassas bir hale gelerek komutlara gec cevap veriyor ama senin gibi usta bir pilot bunuda halleder Mordo abi :halay:
Ben 1500 küsür devir ile 7dk ya yakın bir uçuş süresi yakalayabiliyorum.
1800 devirle de soft uçuş yapıyorum benim için 1800 ideal :)
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

Dogukan söylediklerine ilave olarak Buradaki en buyuk etken ESC ısınması riski olacaktır abi. Su an cepten yazıyorum eğer arkadaslardan donem olmazsa bir ara bakıp cevap yazmaya çalışırım.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

Castle'da active freewheeling özelliği yok tabi :(
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

Mordo abi öncelikle devri düşürme amacın nedir? Daha uzun süre havada kalmak mı istiyorsun, yoksa sadece düşük devirle mi uçmak istiyorsun? Doğukan'ın, Mehmet abinin ve Rasim'in söylediklerine biraz açıklık getireyim dilim döndüğünce..

Deviri düşürmenin 3 yolu var:

- Birincisi pinyon küçültmek, bu sayede motor aynı hızda dönerken pallerin devri düşüyor.
- İkincisi esc'nin motora enerji verme süresini düşürmek, yani throttle yüzdesini düşürmek, dolayısıyla motorun daha düşük devirde dönmesini sağlamak, dolayısıyla pallerin daha düşük devirle dönmesini sağlamak.
- Üçüncüsü, motora giden voltajı düşürmek. Motorun devir sayısı, volt başına devir olarak tabir edilen KV değeriyle voltajın çarpımına eşittir (tabi %100 throttle ile). Yani diyelim 44.4v nominal gerilim veren 12s pil 500KV motoru 22.200 devirde döndürür, 22.2v veren 6s pil 11.100 devirde.

Bu üç seçenekten ilki, pinyon sayısını düşürmek sınırlı oranda devri düşürür, 2200'lerden 1500'lere düşmek için çok küçültmek gerekir. Her markanın aktarım sistemi değişik ve buna uygun pinyon seçenekleri var, Goblin için birşey diyemiyoum, ancak pinyon küçültmek tork açısından kazanç sağlasa da, pil verimliliği, yani uçuş süresi olarak pek birşey kazandırmaz. Goblin kayışlı, ancak dişli aktarım sistemlerinde pinyon fazla küçüldükçe, yada büyüdükçe dişli aşınmasını da hızlandırır.

İkinci seçenek aynı heliyi hem yüksek, hem de düşük devirlerde kullanmak için en uygunu, ancak esc açısından biraz risk içeriyor. Throttle yüzdesini düşürmek demek, esc'nin açık kalma süresini, yani motora enerji gönderme süresini düşürmek demektir. Diyelim %50 thr curve ile uçuyorsun, bu kabaca esc toplam uçuşun yarısı boyunca açık, yarısında kapalı demektir, tabi herşey çok anlık olduğu için bunu fark edemeyiz. Burada escnin active free wheeling özellikte olması önem kazanıyor. (Burada daha önce yanlışımı düzelten Zafer abinin kulakları çınlasın :) )

Active free wheeling dediğimiz özellik, escnin kapalı kaldığı süre zarfında motordan gelen enerjiyi yönetebilmesi, büyük oranda ısıya çevirip gerekli şekilde soğuyabilmesi oluyor. Motordan gelen enerji nedir derseniz, %50 throttle'da esc yarı zamanlı açık, yarı zamanlı kapalı ya, o kapalı olduğu sürede motor kendi hızıyla dönmeye devam ediyor ve her motor da aynı zamanda bir üreteçtir, dolayısıyla elektrik üretiyor ve bağlı olduğu escye gidiyor bu enerji.

Bu şekilde thr yüzdesi düşürülerek hem uçuş zamanı artırılabilir, hem de helinin torku yönünden kazanç sağlanır. Ancak esc'ye çok yük bindirmiş oluruz, özellikle castle'da afw olmaması düşük thr yüzdelerinde risk oluşturabilir.

Üçüncü seçenek ise Goblini 6s pille uçurmak. Ancak bu şekilde hedeflediğin kafa turunun baya altında kalırsın, pinyon yükseltmek gerekebilir. Bu tip bir düzende belki motoru değiştirip daha yüksek kv değerli bir motor almak da bir seçenek olabilir. Ancak bu sistemde pillere çok yük biner. Sonuçta 12s pilin üstlendiği ağırlığın büyük bölümünü 6s pil üstlenmek zorunda kalır. Yüksek c değeri veren pil ve yüksek amper kaldıracak kablolar-konnektörler ister.

Eğer bundan sonra yola düşük kafa turuyla devam edeceğim diyorsan, 3. seçeneği, yok arada bir zevkini alayım diyorsan 2. seçeneği deneyebilirsin abi, ama 2. seçenek için sağlam bir esc (örneğin kontronik) düşünmende fayda var. Castle hiç kullanmadım, düşük kafa turu da kullanmadım, kağıt üstündeki verilere dayanarak bu yorumları yapıyorum, belki pratikte farklı sonuçlar çıkabilir, ancak risk var :)
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

aynı motor esc farklı modellerde ısı ve performans farkettirir. nedeni en basiti ağırlık ve aktarım organları farklılığı.

castle esc lerde ne yazıkki düşük devirlere gelemiyor. ben castle kullanırken %70 in altına inmiyordum gov modunda.

Mardo abi sen de en düşük devri %70 ayarla. inan sana istediğn düşük rpm zevkini verecektir. tabi esc yi ısı yönünden kontrol zorunlu.


ama yanlış hatırlamıyorsam scorpion du senin esc . o konuda scorpion kullanan arkadaşlar daha iyi bilir.
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

Arkadaşlar teşekkür ederim,
bana düşük devirdeki hareketler daha hoş geliyor,
benim esc em castel ve gov ayarlı
gov ayarlarımı 1400 1600 1800 gibi ayarlasam
esc için problem olur mu.
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

Kısa vade de bir şey olacağını düşünmüyorum.
Ben geçtiğimiz hafta 1500 devir ile 720mm pal çevirdim 6-6,5dk boyunca. İndiğimde ESC sert uçmuşum gibi sıcaktı buda anlattıklarınıza örnek olabilir :)
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

abi ben bir Simone yi arayım nasıl ayarlamış bayramınıda kutlarım bahanesi ile :lol:
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

yozgatta yakından izlediğimiz Simone 'nin kullandığı setup

Helicopter: SAB Goblin 700 Competition
Motor: Kontronik Pyro 700-52
ESC: Kontronik Jive Pro 120 (HV)
Swash Servos: Graupner HBS 860 BB MG (HV)
Tail Servo: Graupner HBS 770 BB MG (HV)
Battery: Optipower 12s 4300mAh 30C
FBL System: Graupner GR-18
Blades: SAB Blackline blades (included in the kit): 690mm & 115mm
Transmitter: Graupner mz-24

bu durumda Rasim ve Emrenin bahsettiği gibi büyük ihtimal active freewheeling özelliği devreye giriyor.Netten araştırdığım kadarı ile diğer modellerindede Kontronik Esc kullanmakta.En ucuz çözüm 6 s pil yada pinion düşürmek çözüm olabilir.
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

Özkan Çıkıkçı' Alıntı:
yozgatta yakından izlediğimiz Simone 'nin kullandığı setup

Helicopter: SAB Goblin 700 Competition
Motor: Kontronik Pyro 700-52
ESC: Kontronik Jive Pro 120 (HV)
Swash Servos: Graupner HBS 860 BB MG (HV)
Tail Servo: Graupner HBS 770 BB MG (HV)
Battery: Optipower 12s 4300mAh 30C
FBL System: Graupner GR-18
Blades: SAB Blackline blades (included in the kit): 690mm & 115mm
Transmitter: Graupner mz-24

bu durumda Rasim ve Emrenin bahsettiği gibi büyük ihtimal active freewheeling özelliği devreye giriyor.Netten araştırdığım kadarı ile diğer modellerindede Kontronik Esc kullanmakta.En ucuz çözüm 6 s pil yada pinion düşürmek çözüm olabilir.

Abi , ne zaman bakıverdin :D , ama pinyon dişlerini saymayı unutmuşsun ;D , o da Simone'nin heyecanından olsa gerek diyorum... :laugh:
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

Burda esc yalnış esc graupnerin escdiydi bide piller 5000 gensdi :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

DenizSERT' Alıntı:
Burda esc yalnış esc graupnerin escdiydi bide piller 5000 gensdi :)

Şurda setup değiştirdi o halde ;)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Videonun alt tarafında setup bilgileri var.
 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

Ek olarak şöyle de bir sitesi var;





Ama Goblin 500 de graupner esc kullanıyor, belki ondan alıp 700e takmıştır veya sen yanlış görmüşsündür. Ben dikkatli bakmadım modellere, sitesinin yalancısıyım.

 
Düşük kafa devri için ,Sayın ustalardan bilgi ve yardım.

Biz kadir abi ile beraberdik o ara kadir abi sordu hatta dedi gaupner var hatta kumandadan ayarlanabiliyor. Değiştirmiş olabilir. Pil sadece türkiye için zaten hepsi gens kullandılar :) konuyu dağıttık sanki


Sent from my iPhone using Tapatalk