Malum Yarışmaya Katılacağım Uçak ve Yarışma ile İlgili Şeyler

Geçen sene o yarışmaya ben de katılmıştım ( tabii elendik bu arada :( ) Ben de öğretmenin ve öğrencilerin yapması gereken şeyler benim üstüme kalmıştı raporunu dahi ben yazmıştım. Geçen sene öyle olunca bu sene de daha ben de üstüne çok düşmedim açıkçası ama hevesim büyük oranda kırıldı diyebilirim şuan bütün parçalar okulda duruyor escler motora bağlı şekilde duruyor hocanın benim 3d yazıcıdan baskı alması için parçaları tasarlamıştım yani sadece sd karta atıp çıkartmak gerekiyor yani öyle söyliyim ( bu arada malum hocamız okulun lojmanında oturuyor 10 adımlık mesafe ) hoca bana ben seni beklediğim için bastırmadım parçaları dedi. Okul ile aramdaki mesafe yaklaşık 15 - 20 km var her parçanın basılması içinde yaklaşık 1 gün geçiyor. Ben her gün okula gitmek zorunda mıyım ? ? Şaka gibi. Dediğim gibi bu sene ise 9 kişilik takımla başvurduk. Hoca beni okula çağırmıştı ben de 11.sınıfa geçtim artık derse odaklanmam gerekiyor diyip kestirip attım.
 
Gerçekten helal olsun. EPP neden kullanmadınız? :)
Teşekkürler. EPP çok pahalı, onu almak için diğer malzemelerden kısmak gerekecekti. Ayrıca EPP çok esnek o yüzden şuankinden daha fazla destek ve karbon boru gerekecekti. Kesmesi xps den daha zor ve ben kanadı xps ile yapacağımı düşünerek planlamıştım onları tekrar düşünmek ve planlamak istemedim.
 
Bu konuyu açarken uçağın parçalarını yaptıkça buraya yapım aşamalarıyla birlikte yazarım diye düşünüyordum ama zaman bulamadığım için bunu yapamadım. Dün uçağı bitirdim ve bugün ilk uçuşunu yaptım şimdi de yaparken çektiğim birkaç fotoğrafı ve uçağın uçuş videolarını paylaşmak istiyorum.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanatları sıcak tel ile xps den kestim. Kullandığım airfoil Clark Y, a4 kağıdına istediğim boyda çıktısını alıp 3mm mdf ye karbon kağıdı ile çizdim, sonrasında da kesip zımparalayarak bu şekli verdim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Uçağın kuyruk kısmını deprondan kestim. Depron tek başına çok esnek olduğu için yatay ve dikey stab lere birkaç tane ahşap destek yapıştırdım. Elevator ü güçlendirmek için de bir tane 2mm lik fiberglass çubuk yapıştırdım. Daha sonra da hepsini laminasyon filmiyle kapladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Motor mount için kanadı kestiğim şablonu kullandım. Kestiğim parçayı kanada epoksi ile yapıştırdım sonra da o parçanın önüne yine epoksi ile 4mm kontrplak yapıştırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanadın içine servoyu yapıştırdım, karbon boru için delik açtım ve kanadı gövdeye sabitlemek için gereken parçayı yerine yapıştırdım. Ahşap parçanın orta kısmında bir tane ağaç somunu var. O ağaç somunu birazcık dışarıya çıkıntılı ve gövdede tam o boyda bir delik var. Gövdedeki deliğe oturduğu zaman gövdenin içinden bir vida ile sabitliyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanadı renkli koli bandı ile bantladım, çok iyi olmadı ama yeterli.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu ahşap parça uçağın bütün yükünü taşıyan yer. Kanatlar ve kuyruk buraya bağlanıyor, bu kalın boru kuyruk borusu. Gövdenin tek amacı pili ve su şişesini (yarışama yükü) taşımak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ahşap parçayı bu şekilde epoksi ile gövdenin geri kalanına yapıştırdım. Kanatlar buradaki ince karbon boruya geçiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yük bırakmak için gereken kapağı da bir servo ile tutuyorum. Fotoğrafın açısı çok kötü olduğu için ne olduğunu anlamak biraz zor.

Bu videoda nasıl çalıştığı görünüyor.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu uçağın ilk uçuş videosu, tahmin ettiğimden daha iyi uçtu. Hiç trim istemedi, kontrollere çok iyi ve çabuk tepki veriyor, kolay stall olmuyor, çok yavaş uçabiliyor, tip stall gibi bir şeye yeltenmiyor, uçuşu neredeyse trainer gibi. Ayrıca tahmin ettiğimden daha verimli çalışıyor, 5 amper civarında çok rahat uçuyor ( %30-40 gaz), tabi motorlar fazla güçlü olduğu için tam gaz verdiğimde toplam yaklaşık 70 amper çekiyorlar. Yaklaşık %80 gaz ile 90 derece tırmanabiliyor, istediğimde çok hızlı gidebiliyor ve çok çabuk hızlanıyor bu da yarışmada işime yarayacak.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu da yük bırakma videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Eline sağlık uçağın uçuşu gayet güzel pilotajında iyi gözüküyor

yük bırakma sistemini tam göremedim ama sanırsam direkt olarak servo kafası tutuyor kapağı. bizde başlangıçta servo kafasıyla tutuyoduk kapağı şimdi pimli sisteme geçtik servodaki yükü azaltmak için
Uçakta kullandığın pilide paylaşırsan memnun olurum
Dişli bir rakip arıyorduk bulduk galiba. Başarılar:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Eline sağlık uçağın uçuşu gayet güzel pilotajında iyi gözüküyor

yük bırakma sistemini tam göremedim ama sanırsam direkt olarak servo kafası tutuyor kapağı. bizde başlangıçta servo kafasıyla tutuyoduk kapağı şimdi pimli sisteme geçtik servodaki yükü azaltmak için
Uçakta kullandığın pilide paylaşırsan memnun olurum
Dişli bir rakip arıyorduk bulduk galiba. Başarılar:saygilar:
Evet yük bırakma sisteminin ön kısmında bant menteşe var arkadan da servo başı tutuyor, servo başı yana çekilince yük düşüyor sonra rüzgar yüzünden kapak kendi kendine kapanıyor. Servoya aşırı bir yük binmiyor, bu haliyle bir sorun çıkaracağını sanmıyorum.

Kullandığım pil leopard 4s 2600mah. Leopard piller çok kaliteli değil ama yarışmaya kadar idare eder. Daha küçük pil de kullanılabilirdi ama bu sefer hem ayar uçuşları yaparken uçuş süresi yeterli olmayacaktı hem de ağırlık merkezini tutturmak zorlaşacaktı.

Yarışmada size de başarılar, uçağınız bittiyse bir fotoğrafını atabilir misin?
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Evet yük bırakma sisteminin ön kısmında bant menteşe var arkadan da servo başı tutuyor, servo başı yana çekilince yük düşüyor sonra rüzgar yüzünden kapak kendi kendine kapanıyor. Servoya aşırı bir yük binmiyor, bu haliyle bir sorun çıkaracağını sanmıyorum.

Kullandığım pil leopard 4s 2600mah. Leopard piller çok kaliteli değil ama yarışmaya kadar idare eder. Daha küçük pil de kullanılabilirdi ama bu sefer hem ayar uçuşları yaparken uçuş süresi yeterli olmayacaktı hem de ağırlık merkezini tutturmak zorlaşacaktı.

Yarışmada size de başarılar, uçağınız bittiyse bir fotoğrafını atabilir misin?


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu ilk yaptigimiz suanda ayni ucaktan 2 tane daha yapiyoruz ucus videosunu yakinda youtube a koyacagiz. Burada paylasirim gormek isteyen olursa
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu ilk yaptigimiz suanda ayni ucaktan 2 tane daha yapiyoruz ucus videosunu yakinda youtube a koyacagiz. Burada paylasirim gormek isteyen olursa
Elinize sağlık görünüşü gayet güzel, uçuş videosunu çok merak ettim. Birkaç sorum var. Ağırlığı ne kadar? Malzeme olarak ne kullandınız? Bu kadar küçük kanatlar şişeyi kaldırmaya yetiyor mu?
 
Elinize sağlık görünüşü gayet güzel, uçuş videosunu çok merak ettim. Birkaç sorum var. Ağırlığı ne kadar? Malzeme olarak ne kullandınız? Bu kadar küçük kanatlar şişeyi kaldırmaya yetiyor mu?
Suanda 1600gr ama bikac degisiklik yaptik 1800gram a kadar cikacak

Malzeme olarak strafor kullandık

kanat 120cm zaten gerekli hesaplamalari yaptiktan sonra boyutuna karar verdigimiz icin bi sorun yasamiyoruz yukle beraber %50 throttle da sorunsuz ucabiliyor

Suanda ucakta genel olarak bi sorun yok rapora agirlik veriyoruz rapor gecmedikten sonra bi anlami olmuyor