McDonnell Douglas MD-11 Kompozit Model

Elelrinize saglık, harika olmus!
Ben ne yaptıysam kalıptan duzgun bır sekılde cıkartamadım. Size zahmet, yazıcıda bastıktan sonraki işlemleri, kullandıgınız malzemeler ile beraber ozetliyebilir misiniz?
Merhaba tabiki her zaman destek olurum hangi aşamada takıldınız?
 
Üretimi başından beri hem buradan hem de whatsapp grubundan mümkün olduğunca takip etmeye çalışıyorum. Mükemmel işler cidden. Bu boyutta hakiki jet motorlu bir airliner yapıp uçurmak herkese nasip olmaz.

Merak ettiğim bir konu var uçakla ilgili. Kuyruktan tek motorlu olarak uçacağını söylediniz yani bu durumda kanatlardaki motorlar ve üretecekleri thrust olmayacak. Uçağın Kuyruk motoru ağırlık merkezinden bir hayli yukarıda üstelik de yukarı doğru açılı olarak konumlandırılmış. Orjinal uçakta Bunun getireceği burun basma etkisini nötrleyecek şekilde kanatların altındaki iki motor da ağırlık merkezinin altında kalmış. Sizin modelde bu alttaki motorlar çalışmadığı için hem orada ekstradan drag oluşturacaklar hem de üretmedikleri thrustı karşılamak için muhtemelen olması gerekenden daha büyük bir kuyruk motoru kullanacaksınız. Bunlar da uçağın burun basma eğilimini ciddi derecede arttıracaktır. Buna önlem olarak nasıl bir şey düşündünüz? Bir elevatör mixi ile çözülebilecek bir durum mu yoksa üretim sırasında yapısal müdahaleler olacak mı?(motor açısı, konumu vs. değiştirmek gibi)

Böylesi büyük bir projeye girişilirken eminim bunlar düşünülüp kararlaştırılmıştır. Özellikle Sümer abinin motor açısı konusunda ne kadar hassas olduğu hepimizin malumu. Çiçeği burnunda bir mühendislik öğrencisi olarak sizin yaklaşımınızı merak ettim.

Ayrıca inşaat ve planlama sürecini daha ayrıntılı paylaşacak olursanız bir çok kişinin sıkılmadan takip edeceğinden de şüpheniz olmasın. Benim için çok ilgi çekici bir proje. Umarım en yakın zamanda havada da görürüz. :saygilar:
 
Üretimi başından beri hem buradan hem de whatsapp grubundan mümkün olduğunca takip etmeye çalışıyorum. Mükemmel işler cidden. Bu boyutta hakiki jet motorlu bir airliner yapıp uçurmak herkese nasip olmaz.

Merak ettiğim bir konu var uçakla ilgili. Kuyruktan tek motorlu olarak uçacağını söylediniz yani bu durumda kanatlardaki motorlar ve üretecekleri thrust olmayacak. Uçağın Kuyruk motoru ağırlık merkezinden bir hayli yukarıda üstelik de yukarı doğru açılı olarak konumlandırılmış. Orjinal uçakta Bunun getireceği burun basma etkisini nötrleyecek şekilde kanatların altındaki iki motor da ağırlık merkezinin altında kalmış. Sizin modelde bu alttaki motorlar çalışmadığı için hem orada ekstradan drag oluşturacaklar hem de üretmedikleri thrustı karşılamak için muhtemelen olması gerekenden daha büyük bir kuyruk motoru kullanacaksınız. Bunlar da uçağın burun basma eğilimini ciddi derecede arttıracaktır. Buna önlem olarak nasıl bir şey düşündünüz? Bir elevatör mixi ile çözülebilecek bir durum mu yoksa üretim sırasında yapısal müdahaleler olacak mı?(motor açısı, konumu vs. değiştirmek gibi)

Böylesi büyük bir projeye girişilirken eminim bunlar düşünülüp kararlaştırılmıştır. Özellikle Sümer abinin motor açısı konusunda ne kadar hassas olduğu hepimizin malumu. Çiçeği burnunda bir mühendislik öğrencisi olarak sizin yaklaşımınızı merak ettim.

Ayrıca inşaat ve planlama sürecini daha ayrıntılı paylaşacak olursanız bir çok kişinin sıkılmadan takip edeceğinden de şüpheniz olmasın. Benim için çok ilgi çekici bir proje. Umarım en yakın zamanda havada da görürüz. :saygilar:
Merhaba teşekkür ederim ilginiz için. Doğru bir endişe taşıyorsunuz. 1. ve en önemlisi kuyruktaki motor açısı gerçeğindeki gibi olmayacak. Tabiki açı motor kaputunda olduğundan daha aşağıda yere paralel şekilde yerleştirilecek. Planlanan ağırlığa göre motor belirledik. 25kg altında bitmesini umuyorum. (Yakıt dahil) Ayrıca gerçeğine göre sinir profili daha kalın olacak ve kanat insidence açısı gerçeğine göre daha yukarıda olacak. Bu önlemlerin hepsi sizinde endişelendiğiniz mühendislik sorunlarının önüne geçebilmek için. Bu yöntemle yapılmış Avrupada uçan yaklaşık 10 model var ve bu şekilde çözmüşler. Dolayısı ile bende aynı yöntemi uygulayacağım.

Paylaşım konusuna gelince;
Bu konuda hem üretim yapmak hem video hazırlamak zor oluyor ama bu gün bir parça üretimini çektim. Bu konuda videoları açıklayıcı ve öğretici olması adına elimden geleni yapıcam. Üretirken video çekip kritik noktaları paylaşabilirsem faydalı olacaktır eminim. Tabi bu da başlı başına bir iş. Daha çoook yolumuz var hep birlikte göreceğiz neler yaşanacak😂😂
 
Üretimi başından beri hem buradan hem de whatsapp grubundan mümkün olduğunca takip etmeye çalışıyorum. Mükemmel işler cidden. Bu boyutta hakiki jet motorlu bir airliner yapıp uçurmak herkese nasip olmaz.

Merak ettiğim bir konu var uçakla ilgili. Kuyruktan tek motorlu olarak uçacağını söylediniz yani bu durumda kanatlardaki motorlar ve üretecekleri thrust olmayacak. Uçağın Kuyruk motoru ağırlık merkezinden bir hayli yukarıda üstelik de yukarı doğru açılı olarak konumlandırılmış. Orjinal uçakta Bunun getireceği burun basma etkisini nötrleyecek şekilde kanatların altındaki iki motor da ağırlık merkezinin altında kalmış. Sizin modelde bu alttaki motorlar çalışmadığı için hem orada ekstradan drag oluşturacaklar hem de üretmedikleri thrustı karşılamak için muhtemelen olması gerekenden daha büyük bir kuyruk motoru kullanacaksınız. Bunlar da uçağın burun basma eğilimini ciddi derecede arttıracaktır. Buna önlem olarak nasıl bir şey düşündünüz? Bir elevatör mixi ile çözülebilecek bir durum mu yoksa üretim sırasında yapısal müdahaleler olacak mı?(motor açısı, konumu vs. değiştirmek gibi)

Böylesi büyük bir projeye girişilirken eminim bunlar düşünülüp kararlaştırılmıştır. Özellikle Sümer abinin motor açısı konusunda ne kadar hassas olduğu hepimizin malumu. Çiçeği burnunda bir mühendislik öğrencisi olarak sizin yaklaşımınızı merak ettim.

Ayrıca inşaat ve planlama sürecini daha ayrıntılı paylaşacak olursanız bir çok kişinin sıkılmadan takip edeceğinden de şüpheniz olmasın. Benim için çok ilgi çekici bir proje. Umarım en yakın zamanda havada da görürüz. :saygilar:
Suruklenme vektorunun veya agirlik merkezinin thrust vektoru ile ayni hizada oldugu bir ucak biliyorsaniz ve paylasrisaniz cok sevinirim.
Bu arada iyiki ucak muhendisleri sizin okulda okumamis, motorlarin kabin hizasinda kulagimin dibinde oldugu bir teyyare ile ucmak istemezdim :lollol::lollol::saygilar:

Bunun cok ta buyuk sorun olmadiginin bence en ikonik kaniti uzay mekiginin kalkis sirasindaki salinimi...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Suruklenme vektorunun veya agirlik merkezinin thrust vektoru ile ayni hizada oldugu bir ucak biliyorsaniz ve paylasrisaniz cok sevinirim.
Bu arada iyiki ucak muhendisleri sizin okulda okumamis, motorlarin kabin hizasinda kulagimin dibinde oldugu bir teyyare ile ucmak istemezdim :lollol::lollol::saygilar:

Bunun cok ta buyuk sorun olmadiginin bence en ikonik kaniti uzay mekiginin kalkis sirasindaki salinimi...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Zaten burada konu thrust vektörü ya da sürüklenme vektörünün ağırlık merkezi hattında olmak zorunda olması değil ki. (Ki misal tek motorlu burundan pervaneli uçaklar buna örnek olabilir, ama onlar da başka aerodinamik sebeplerden motor açısını değiştirmek zorunda kalır) Thrust vektörü bire bir ağırlık merkezi hattında olmayabilir, zaten önemli olan bunun kabul edilebilir sınırlar içinde olması ve yine de oluşturacağı momente karşı önlem alınması. Mesela üstten ve arkadan pervaneli model uçaklarda(FT Explorer gibi) bu etkiyi ortadan kaldırmak için motor açısını ya CG ya da yatay staba bakacak şekilde ayarlarız. Bu mümkün değilse de uçuş sırasında gaz kolunun daha çok bulunacağı konuma göre ortalama şekilde elevatorü trimleriz. Ben de mesajımda bu duruma karşı nasıl bir yol izlediklerini sordum. Thrust illa ağırlık merkezi ekseninde olacak diye bir iddiam yok. Ayrıca okuduğum okuldan mezun mühendislerin bir kısmının bindiğiniz uçakların üretiminde görev aldığına da eminim.:)



Büyük yolcu uçakları için şu an dünya standardı sayılabilecek kanat altı motor yerleşimine karar verirken de göz önünde bulundurulan bir çok avantaj ve dezavantaj var ama sizin kulaklarınız bu listede çok ön sıralarda değil. :lol: Öyle olsaydı bütün uçaklar iş jetlerindeki (kulağı daha çok önemsenen insanların bindiği) gibi kuyruktan motorlu olacak şekilde tasarlanırdı.

Ek olarak bu yazdıklarım okulda öğrendiğim şeyler değil genel kültür diyebileceğimiz seviyede konuşuyoruz. Zaten yukarıda da dediğim gibi daha ilk semesteri bitirmeye uğraşıyorum.
 
Bu konuda videoları açıklayıcı ve öğretici olması adına elimden geleni yapıcam. Üretirken video çekip kritik noktaları paylaşabilirsem faydalı olacaktır eminim. Tabi bu da başlı başına bir iş. Daha çoook yolumuz var hep birlikte göreceğiz neler yaşanacak
Harika haber. :hoppa::thumbup::heartxf:
 
Bu haftanın planı ne @Türker ören hocam ? ;)
Bu hafta gövdeyi birleştiriyorum, gövdenin ikiye bölünebilen birleşim yerini yapıcam ve bir yandan da kompozit bir ürünü çizim aşamasından ürün alana kadar tüm aşamaları içeren video hazırlamaya çalışıyorum ama video 2 yada 3 bölüm olabilir aşmalar ve detaylar sandığımdan uzun.
 
Herkeze iyi akşamlar bir çok kişi soruyor bunun için kompozit parça üretimi videosunu hazırlamaya başladım. İlk bölüm linkini aşağıda paylaşıyorum. Umarım faydalı olur.
Şahane bir seri olacak. :thumbup: İzlemesi çok keyifli ve öğreticibir video olmuş. Emeklerine sağlık @Türker ören hocam%p

Bu video serisinin ileride daha kolay bulunabilmesi amacıyla ilk sayfaya bir kopyasını yeni mesaj olarak ilave ettim. ;)

 
Üretimden bazı kareler bu parçaları içten 100+100+100 cam elyafı ile birleştirdim. Yarın başka birleştirmeler yapıcam. Artık yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlıyor. Bir yandan da kompozit parça üretimi video serisinin de 2. Bölümünü hazırlıyorum

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Türker bey çok güzel çalışma. Keyifle takip ediyorum. Youtube da rammyrc diye bir kanal var. Bütün videolarını izlemiştim. Tıpkı sizin gibi sıfırdan tüm parçaları kendisi üreterek uçak yapıyor.
 
2. Bölümü tamamladım ilgilenen arkadaşlar için paylaşıyorum keyifli dakikalar
Zımpara öncesi uzaktan boya püskürtme ile referans yapmak güzel fikirmiş. :heartxf:%p

Videoların uzunlukları bence gayet yerinde. Bölüm bölüm ayrı olarak tüm aşamaları bizimle de paylaşmaya çalışman takdiri hak ediyor @Türker ören hocam. :bravo:
 
Son düzenleme: